Uitzending gemist beveiligd tegen opnemen

• 22 maart 2013
  • 7 reacties
  • 8452 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Er was op het journaal gisteren een onderwerp dat me interesseerde, dus ik wilde het vanavond opnemen op mijn dvd recorder via uitzending gemist. Helaas weigerde mijn recorder het journaal op te nemen met de mededeling dat er een signaal meegezonden wordt dat opnemen verhindert.

Wat is dat voor een onzin? Waarom mag ik het journaal wel opnemen als het wordt uitgezonden, maar niet een dag later? 

Erg, heel erg flauw van de KPN.

Mijn schrikbeeld voor de toekomst is, dat de KPN dit signaal met alles gaat meezenden waardoor je niets meer kunt opnemen.

7 reacties

Reputatie 1
Badge
Ja, klopt. Ik weet niet hoelang dit al is, maar heb dit zelf ook pas bemerkt. Eigen opnamen in de cloud overspoelen gaat wel en moet ook wel want KPN heeft handleidingen op de website staan hoe je je recorder koppelt aan de settopbox. Maar Uitzending Gemist gaat dus niet meer. Mogelijk heeft dit iets te maken met RTL die sinds 2 maanden geld vraagt voor de uitzendingen en er geen baat bij heeft als je dan thuiskopiën maakt.

Alternatieven: Alle programma's staan bij KPN op de eigen nieuwsservers en kunnen met de juiste reader gedownload worden. Met het Windows programma WMRecorder kun je de uitzendingen van Uitzending Gemist ook simpel downloaden. Beide methoden zijn in Nederland legaal.

Als KPN ook opgenomen programma's zou gaan beveiligen is het alternatief: Exit KPN en ga aan de schotel. Veel ontvangers kunnen programma's digitaal en ongecodeerd opnemen.

Reputatie 4
Badge +2
Ha Eric,

Ik zou het niet vreemd gevonden hebben bij RTL programma's inderdaad, maar in mijn situatie ging het om het NOS journaal. Helaas is het niet mogelijk om uitzending gemist in de cloud op te nemen. Achteraf was het onderwerp minder interessant dan ik hoopte, maar voor de toekomst is het wel lastig.

Hoe benader ik de nieuwsservers van de KPN? Is dat via usenet? Kun je dat uitleggen?

Ik zal ook eens kijken naar de WMR recorder, ik hoop dat dat op Windows XP werkt, want ik doe niet aan W7 of 8. Eigenlijk werk ik voornamelijk met Zorin Lite als OS.

Een schotel is voor mij geen optie, want dat mag niet van de VVE.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Voorlopig is mijn optie: opnemen met een oude videorecorder of mijn half-defecte oude DVD recorder, die beide dit soort signalen negeren (dacht en hoop ik)

Reputatie 1
Badge
Inderdaad, via Usenet of vanaf de website van Uitzending Gemist via WMRecorder. Tot aan versie 12.x werkt die sowieso op XP. Beide zijn goede en legale alternatieven om achteraf een programma van de Publieke Omroep, waarvoor je sowieso al via de belastingdienst hebt betaald, te kunnen bekijken. Het maken van een thuiskopie van legale content is in Nederland eveneens toegestaan.

En dan de schotel: Een schotel plaatsen kan altijd hoor! Maar als je vooraf problemen verwacht, dan moet jezelf goed inlezen in de materie en doe je er verstandig aan om altijd eerst bij een jurist langs te gaan. Die kan exact aangeven hoe je van je recht erop gebruik kan maken.

Reputatie 4
Badge +5
Ik kan het wel ook met de videoteek gewoon via de HD/DVD Recorder van LG...

Reputatie 4
Badge +2
Dank je wel voor je info, ik zit wel met enige regelmaat op usenet voor muziek en e-books. Zal eens zoeken naar de KPN.

Wij mogen niets aan onze gevels bevestigen, dus ook geen schotels. Diverse mensen diehet probeerden moesten hem weer verwijderen. Ik mag er wel een op balkon neerzetten, maar dan heb ik weinig ruimte meer om te zitten, dus daar zie ik maar van af.

Reputatie 7
Badge +16
KPN maakt bij mijn weten gebruik van MacroVision kopieerbeveiliging (google maar eens). Ik had ooit een Lite-On dvd/hdd recorder waar je die beveiliging in een gekraakte software kon verwijderen, kon ik ook zonder problemen gehuurde films mee opnemen, maar de Lite-On is gesneuveld en maakte er ook nauwelijks gebruik van. Er zijn ook kastjes zoals deze: http://www.consolesandgadgets.co.uk/catalog/macromaster-macrovision-remover-p-2119.html

Reputatie 4
Badge +5
Ik kan gewoon opnemen en kopieren met mijn LG HD/DVD recorder,

heb er niets voor hoeven doen gewoon aangesloten en klaar is kees!!!

Reageer