Beantwoord

Uitzendingen RTL in UHD

  • 27 March 2019
  • 4 reacties
  • 389 keer bekeken

Hey, sinds deze week is KPN begonnen met het uitzenden van RTL in HD kwaliteit.
Zijn er plannen om het RTL UHD thema kanaal aan te gaan bieden als 4k zender, zodat we Formule 1 in UHD kunnen bekijken?
Dan hoeven we straks niet naar Ziggo over te stappen.
Mvg Rob

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 29 March 2019, 12:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Als ze dan toch met RTL bezig zijn, kunnen ze direct ook mogelijk maken dat Formule 1 uitzendingen kunnen worden ingepland, automatisch, zoals dat ook gaat met series of MotoGP of Superbike. Nu moet ik elke keer de F1 uitzending met het handje inplannen. En da's niet handig en kan snel vergeten worden.

mvg Mels
Reputatie 7
Badge +20
Hey, sinds deze week is KPN begonnen met het uitzenden van RTL in HD kwaliteit.
Zijn er plannen om het RTL UHD thema kanaal aan te gaan bieden als 4k zender, zodat we Formule 1 in UHD kunnen bekijken?
Dan hoeven we straks niet naar Ziggo over te stappen.
Mvg Rob


Ik durf je oprecht niet te zeggen of dit gaat gebeuren. Het staat niet op de huidige planning, in elk geval. Hou het forum in de gaten: mochten er in de toekomst plannen zijn, dan lees je dat hier.

Als ze dan toch met RTL bezig zijn, kunnen ze direct ook mogelijk maken dat Formule 1 uitzendingen kunnen worden ingepland, automatisch, zoals dat ook gaat met series of MotoGP of Superbike. Nu moet ik elke keer de F1 uitzending met het handje inplannen. En da's niet handig en kan snel vergeten worden.

mvg Mels

Dit heeft te maken met hoe een zender de gegevens van deze uitzendingen aanlevert. Vooralsnog is dit niet mogelijk en het lijkt op korte termijn niet anders te worden.
Reputatie 3
Badge +1

Dit heeft te maken met hoe een zender de gegevens van deze uitzendingen aanlevert. Vooralsnog is dit niet mogelijk en het lijkt op korte termijn niet anders te worden.


Volgens KPN die mij gisteren belde was het een geld kwestie, KPN moet dat kopen blijkbaar, dat men uitzendingen herhaaldelijk kunt opnemen.
Ik denk maar zo dat de UHD versie er niet gaat komen. Overigens heeft die nog meer reclame dan de HD versie tijdens F1, zo las ik op het forum (ergens, ga ff niet zoeken).
KPN moet nu al meer betalen voor de HD versie. Maar dat hebben ze wel 'speciaal' voor de F1 gedaan.

Over F1 via RTL UHD zie ook: https://www.sat4all.com/forums/topic/363195-formule-1-in-4k-bij-rtl-uhd-in-hd/ .

RTL biedt de UHD versie, waar de meeste uitzendingen overigens HD+ zijn, alleen aan met Duits abonneemnt via satelliet. Ook in DTL nergens op kabel of via ethertelevisie.

F1 TV Pro, via internet, is ook nog HD.

I.v.m. de extra kosten én afname 4K pakket (zal dan wel wat meer worden maar niet significant) lijkt me de komst van RTL UHD de eerste 3 jaar uitgesloten.

Of Ziggo de F1 in UHD gaat aanbieden is nog helemaal niet bekend. Ze zijn nu wel een 4K box (Mediabox Next) aan het uitrollen. Ook voor Ziggo zou het meer kosten met zich mee brengen.

MelskeH, leg het volgende lijstje even uitgeprint bij je tv. Kan je het niet meer vergeten. F1 is doorgaans 1 x per 2 weken. RTL Television biedt helaas niet de mogelijkheid voor serie-opnamen.
31 maart: Grand Prix van Bahrein (17.10 uur)
14 april: Grand Prix van China (08.10 uur)
28 april: Grand Prix van Azerbeidzjan (14.10 uur)
12 mei: Grand Prix van Spanje (15.10 uur)
26 mei: Grand Prix van Monaco (15.10 uur)
09 juni: Grand Prix van Canada (20.10 uur)
23 juni: Grand Prix van Frankrijk (15.10 uur)
30 juni: Grand Prix van Oostenrijk (15.10 uur)
14 juli: Grand Prix van Groot-Brittannië (15.10 uur)
28 juli: Grand Prix van Duitsland (15.10 uur)
04 augustus: Grand Prix van Hongarije (15.10 uur)
01 september: Grand Prix van België (15.10 uur)
08 september: Grand Prix van Italië (15.10 uur)
22 september: Grand Prix van Singapore (14.10 uur)
29 september: Grand Prix van Rusland (13.10 uur)
13 oktober: Grand Prix van Japan (07.10 uur)
27 oktober: Grand Prix van Mexico (20.10 uur)
03 november: Grand Prix van de Verenigde Staten (20.10 uur)
17 november: Grand Prix van Brazilië (18.10 uur)
01 december: Grand Prix van Abu Dhabi (14.10 uur)

Reageer