Beantwoord

Ultra HD 4K TV-ontvanger storing

  • 20 July 2019
  • 18 reacties
  • 748 keer bekeken

Als tv en ontvanger worden aangezet blijft het beeld aan en uit te gaan dit duurt soms lang.
Zetten we de ontvanger meermaals aan/uit dan stopt het aan en uit gaan van het beeld.
Wat kan ik hier aan doen zodat dit niet meer gebeurt.
TV Phillips 4k UHD LED Smart
icon

Beste antwoord door AKersten 2 August 2019, 08:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @AKersten, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je zoveel problemen ervaart wanneer je gewoon even televisie wil gaan kijken.. Het eerste wat in mij opkomt is een reset van de tv-ontvanger. Dat betekent, helemaal terug naar fabrieksinstellingen. Heb je dit al een keer uitgevoerd? Verder kan je een andere HDMI ingang testen op de televisie, dat kan ook al een verschil maken!

Indien dit niet de oplossing blijkt, dan kijk ik graag of ik in het systeem nog wat kan omzetten. Zou je hiervoor jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?
Hallo Susan

Mijn naam is Arnold Kersten Postcode * huisnummer * klant nummer *

Alle opties reeds gedaan terug naar fabrieksinstellingen modem gereset alle kabels vernieuwd en alle hdmi poorten gebruikt. bij alle veranderingen gaat het beeld aan en uit , kies ik een ander kanaal dan is het voorbij maar dan is het beeld wel 6 tot 7 aan/uit geweest.
Wacht veder bericht van je af.

*Admin: gegevens in je profiel gezet i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +21
@AKersten, dankjewel voor de gegevens. Ik heb ze even verplaatst naar je profiel! Ik lees dat je al heel wat hebt getest, maar dat hier nog niks uitgekomen is. Heb je de tv-ontvanger direct bekabeld aangesloten op de Experia Box of middels een draadloze verbindingsset (adapter)? En werken de rest van jouw diensten wel naar behoren? Zoals internet? Antwoord op deze vragen is namelijk het verschil tussen een tv-ontvanger omruilen of storingsmonteur aansturen!
Hallo Susan.

Alles is bekabeld aangesloten op het glasvezelnetwerk, ik heb wel het internet op de tv draadloos via experia box.
Hallo Susan ,

We hebben een manier gevonden waarbij het beeld niet meer aan/uit gaat . We starten als eerste de tv op en wachten even hierna de 4k tv ontvanger aanzetten en het geeft gelijk beeld.
Dus volgens mij is er iets met de 4K ontvanger niet goed, wat dat weet ik niet.
Reputatie 7
Badge +21
@AKersten ah fijn dat je een omweg hebt gevonden hiervoor! Ik twijfel een beetje waar het probleem nu echt ligt. Ik zou eerst willen kijken of een nieuwe afstandsbediening soelaas biedt. Dus die heb ik inmiddels voor je aangevraagd. Mocht het blijken dat dit niet de oplossing is, dan ik kijken of ik de tv-ontvanger kan omruilen!
Reputatie 7
Badge +21
Dit lijkt mij het bekende 'handshake' geval.
Stel de HDMI-ingang die je gebruik in op 2,2 of hoger
Dit doe je met de instellingen van je TV.
Druk op het tandrad op de afstandsbediening van je TV om in de instellingen te komen.
Hallo Susan
Ik heb inmiddels de afstandsbediening ontvangen , en in gebruik genomen maar probleem blijft.
Voor de oplossing handshake , dit ook geprobeerd maar kan alleen poort hdmi op optimaal zetten en niet op 2.2 of hoger , ook dit had geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +21
Welke type is de Philips?
Het type is model 43PUS6704/12
Reputatie 7
Badge +21
Dit is de nieuwste Philips met Dolby Atmos
Om jaloers op te zijn 😛
Ik kan verder ook niets in de gebruiksaanwijzing vinden om jouw probleem op te lossen.
Het enige wat ik kan bedenken is, heb je een lange HDMI-kabel er aan zitten?
En/of heb je al eens een andere HDMI-kabel geprobeerd ?
Zit deze kabel er wel stevig in ?

Update:
de HDMI ondersteunt 2.2 dus dat is voldoende.
Reputatie 7
Badge +21
@Susan_ zal wel een nieuwe ontvanger opsturen neem ik aan.
Om welke ontvanger gaat het?
De 4K ontvanger? of een andere (type)?
Hallo , de snoeren heb ik inmiddels al vervangen en hdmi kabel is maar 1 meter lang en is goed geplaatst.
Reputatie 7
Badge +21
@AKersten, ik wacht nog heel even met een nieuwe ontvanger. Ik heb dit probleem aangemeld bij de achterliggende afdeling zodat zij hier nog even scherp naar kunnen kijken. Het kan namelijk zo zijn dat er iets in het profiel niet goed staat, en dat wil ik eerst laten controleren. Want anders dan gaat ook de nieuwe ontvanger niet werken.

Je wordt binnen 48 uur hierover gebeld!
Hallo Susan,

Heb inmiddels contact gehad met iemand van kpn en is mij een nieuwe ontvanger gestuurd , en zoals je al vermoede is het probleem nog steeds aanwezig .
Neem morgen volgens afspraak met deze persoon op maar ik wilde je het toch even laten weten.
Reputatie 7
Badge +21
@AKersten, bedankt voor je berichtje. Fijn dat je me op de hoogte houdt! Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt, maar het gaat vast en zeker goed komen 😉
Hallo Susan

Er is een monteur langs geweest alles wat maar vervangen kon worden is gedaan , maar probleem blijft aanwezig , oude ontvanger geplaatsten het probleem was weg. Het probleem zit in de 4 k ontvanger en tv welke niet goed met elkaar werken tv uit 4 k modus gezet en geen probleem meer . maar geen 4 k beelden. Laat mijn abonnement terug zetten naar oude , tot er een nieuwe 4k ontvanger uitkomt of tv software update komt . Maar wel goed werk van de monteur.
Reputatie 7
Badge +21
@AKersten, ik zie dat de wijziging inmiddels al in gang gezet is. Fijn om te lezen dat er een oplossing gevonden is, al is het tijdelijk en niet de gewenste oplossing! Ik vind het prettig dat je me op de hoogte hebt gehouden! Heb je, nu of in de toekomst, nog andere vragen dan weet je ons te vinden!