Beantwoord

UPC naar 38 HD-zenders!

Reputatie 3
Badge
  • Slimmerik
  • 169 reacties
UPC gaat inmiddels al naar 38 (!) HD-zenders via coaxkabel! Glasvezel zou dé toekomst zijn. Veel meer zenders op de tv. Alles in HD. Helaas laat KPN het wel heel erg afweten met slechts 11 HD-kanalen. Daar kan dus meer bij!

'Oproep' aan KPN: laat zien wat je met glasvezel kunt! Laat zien waarom glasvezel écht de toekomst heeft. Ben erg benieuwd naar de reactie van KPN op de plannen van UPC.

Meer info: www.totaaltv.nl. UPC gaat tevens vol inzetten op DUITSE zenders. Om concurrentie van schotel aan te gaan.

icon

Beste antwoord door robdammers 7 september 2012, 14:38

Gelukkig zag ik de nieuwsbrief van KPN van september dat we er eenaantal HD zenders bij krijgen op de 12e. Mooi zo!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8
UPC blijft 10 HD zenders doorgeven in de basispakketten , daarnaast is 1 pakket met 10 extra HD zenders en de overige worden verdeeld over diverse pakketten. 

kpn geeft standaard de 11 Nederlandse, populairste HD zenders door via in het basispakket van Interactieve TV, te vinden op kanaal 701 t/m 710 en 715. Met het HD Extra Pakket ontvang je voor € 7,50 extra per maand, 8 zenders in HD kwaliteit erbij en Het HD Extra Pakket is gratis bij Alles-in-één Premium. 

http://www.kpn.com/prive/tv/al-kpn-televisie-klant/hd-zenders.htm

persoonlijk upscaled de STB en de TV doet de rest, maar wij hebben nog 81cm in huis, bij groter diameter is HD inderdaad wel lekker.

weet jij of UPC ook de originele audio sporen, aparte ondertiteling meestuurd en DTS dolby apart? want dat zou met de duitse zenders die alle films nasynchroniseren wel een verbetering zijn, kun je eindelijk weer de engelse versie krijgen, de fransen zijn inmiddels gestopt nu de duitsers nog, vroeger bij palplus deden ze dat ook.

Reputatie 3
Badge
Onzinnige reactie eerlijk gezegd. UPC heeft wel degelijk 38 HD-zenders. Ja, er zitten premiumkanalen tussen, maar het overgrote deel is toch echt te zien door de abonnees.

Denk daarbij aan FoxLifeHD (de SD-versie is nog niet eens te zien bij KPN), Eurosport HD en Eurosport 2 HD, ARD HD en ZDF HD. Tevens is men bij UPC het aantal Duitse zenders aan het uitbreiden. Mogelijk omdat veel mensen in Oost-Nederland (Gelderland) daarom vragen.

Kortom: glasvezel is op dit moment zelfs het minst aantrekkelijk van alle aanbieders! Dat is toch bijzonder, zeker omdat er via glasvezel veel meer mogelijk is?!

Dus KPN, kom op! Maak die klanten van jullie blij!

Reputatie 1
Ja , upc stuurt een apart Dolby Digital stroom mee bij de HD zenders, waarmee je b.v. een speelfilm op rtl ook ECHT in DD kan horen. Eén van de grote missers van kpn, zie ook andere thread; het is gewoon beschikbaar lijkt het (discovery is de enige met echt DD); meest stoort me dat KPN geen antwoord of verklaring geeft hierop; mensen van de helpdesk hebben het nog nooit gehoord en als ze zeggen dat ze het uitzoeken en via mail antwoord geven hoor je er nooit meer wat van.

Ik heb upc geruild voor kpn terwijl ik 27 hd zenders had bij upc; KPN heeft voor mij nog een half jaar om een grote boost te geven aan iTV te geven dan loopt mijn jaarcontract af....anders ga ik met de hele handel weer terug naar upc; die krijgen ook de nieuwe samsung box die alle schermen in huis bestuurt dus de voordelen die kpn nog heeft vallen ook weg en zie ik alleen nog nadelen.

Ik had niet zo snel gezien dat er al een discussie was, maar het volgende schreef ik elders op het forum.

Bij veel kabelmaatschappijen is men bezig met de uitbreiding van het HD pakket. De laatste ontwikkeling komt van UPC, zij gaan de ARD en ZDF in HD doorgeven.Zit er bij KPN een dergelijke uitbreiding ook aan te komen of moet ik daarvoor naar een kabelmaatschappij.....en hoe zit het met het 5.1 surround geluid bij Nederlandse zenders, helaas nu alleen bij HBO HD zenders Nat Geo Wild en Discovery HD Showcase?

Gelukkig zag ik de nieuwsbrief van KPN van september dat we er eenaantal HD zenders bij krijgen op de 12e. Mooi zo!

Reputatie 3
Badge
Zag het inderdaad ook! Ben benieuwd!

Reageer