Beantwoord

Update itv app werkt niet op iOS 9

• 9 april 2018
  • 158 reacties
  • 11678 keer bekeken

Toon eerste bericht

158 reacties

Reputatie 1
Dat geld wel voor meerdere apps..
Ontwikkelaars kunnen niet aan de gang blijven met oudere besturingssystemen
Lijkt mij een te gemakkelijk antwoord over de beveiliging, 'aanbieders van content' ammehoela, dan zou geen enkele app meer mogen werken onder een ios lager dan 10. Volgens mij gewoon gemakzucht van KPN.
P.
Reputatie 7
Badge +30
Hoezo, 99% van de apps laat geen TV zenders zien, laat staan volgens de voorwaarden die de content aanbieder en KPN hebben.
Reputatie 7
Wat mij betreft kiest KPN terecht voor één methodiek op alle platforms (Android, iOS, Chromecast en browsers) voor het bewaken van de distributie van copyrighted materiaal ofwel Digital Rights Management (DRM). Daarbij is dan ook de zeer voor de hand liggende keuze op "Google's Widevine Modular" gevallen. Deze wordt ondersteund door vele browsers, Android vanaf versie 4.3, iOS 10 maar alleen op iOS devices met een 64bit architectuur en, niet onbelangrijk, de Chromecast. Helaas zijn de iPad (1, 2, 3 en 4) gebaseerd op een 32bit architectuur en vallen ze daardoor buiten de boot.
Dat is heel spijtig voor de bezitters van zo'n iPad, maar de kosten om meerdere DRM systemen te ondersteunen zullen zeer waarschijnlijk niet opwegen tegen het beperkte aantal devices dat daardoor ook ondersteund zal kunnen worden.
Ik verwacht ook dat de "nieuwe" iTV app niet zal werken op een iPhone 5(c) en iPad 4 met iOS 10.

De echte reden is immers de 32bit architectuur, waarbij ik denk dat KPN omwille van de eenvoud publiceert dat de iTV app vanaf iOS 10 ondersteund wordt wetende dat vrijwel alle iOS devices met iOS 10 een 64bit architectuur hebben.
De iPhone 5(c) en iPad 4 uitgezonderd, maar die apparaten zijn ondertussen waarschijnlijk redelijk zeldzaam.
Wat is dit??? Heeft KPN soms apple aandelen? Moeten we een nieuwe ipad kopen...ik neem aan dat we de kosten bij kpn neer kunnen leggen?
Reputatie 7
Badge +30
Wat is dit??? Heeft KPN soms apple aandelen? Moeten we een nieuwe ipad kopen...ik neem aan dat we de kosten bij kpn neer kunnen leggen?Ja dat lijkt me mooi.

Even serieus, wat denk je zelf... De iPad 2 is inmiddels 7 jaar uit en de economische levensduur is al lang verstreken (~3 jaar).

Robin
Dus nieuwe IPad kopen???Deze is retorisch neem ik aan.

Het hoeft natuurlijk niet zo'n 'duur' Appelding te zijn. (nee, het is geen typfout)
Tja...met zo’n antwoord Kun je je echt helemaal niks mee.
Maar bedankt.
Reputatie 7
Tja...met zo’n antwoord Kun je je echt helemaal niks mee.Ik hoop dat je met het onderstaande antwoord wel wat kan en dat je dan ook begrijpt wat de echte oorzaak is en dat het helaas zo zal zijn dat de iTV app niet meer te gebruiken zal zijn op de iPad en iPad 2.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-itv-449095/index1.html#post628808
Niet bepaald fatsoenlijk van de Kpn om gebruikers van iPad en iPad 2 zo te behandelen. Alle argumenten kun je voeren maar geef eerst ff een bericht en een alternatief om de oude kpn app 6.1 te kunnen blijven gebruiken, bij het instaleren wordt immers deze optie gegeven maar wodt niet uitgevoerd.
Economische afschrijving bepalen wij zelf wel, bij werving wordt met geen woord hierover gesproken, of is de economische snelheid van verkoopers sneller dan hun geluid..
Ehm... WJB, je mist een complete serie Ipads, en wel de Ipad 3. Kan ook niet op iOS10
Ook alle KPN klanten met dat type is de sjaak. En zo heel oud is die nou ook weer niet. Vanuit het niets kan een flinke groep (ik ook) geen gebruik meer maken van iTV. Daarmee zet je de klant niet op de eerste plaats.
Reputatie 7
Ehm... WJB, je mist een complete serie Ipads, en wel de Ipad 3.Dat plaatje is uiteraard niet van mij, toch lijkt die wel goed te zijn.
Volgens mij is de iPad 3 als "iPad mini 3" op de markt gezet en die is gestoeld op de 64bit architectuur en draait iOS 10 en 11. De iTV app zal daar dus gewoon op moeten draaien.
Ook heb je nog de iPad 3e generatie die ook wel eens als iPad 3 aangeduid wordt, maar die staat in het plaatje als iPad (October 2012).
En maar klanten lokken met hun verhalen van gratis app om op alle toestellen tv te kunnen kijken ik denk dat ik maar naar ziggo ga daar werkt het wel dus vreemd dat het bij kpn niet kan
Reputatie 7
En maar klanten lokken met hun verhalen van gratis app om op alle toestellen tv te kunnen kijken ik denk dat ik maar naar ziggo ga daar werkt het wel dus vreemd dat het bij kpn niet kanWeet dat ook de Ziggo GO app niet alle functionaliteit ondersteunt op iOS 9 devices.

De weg gooi kultuur van kpn zoek op internet er zijn genoeg providers die wel de ios 9.3 ondersteunen maar als ik het zo lees is kpn geen baas in eigen huis om die beslissing te nemen en laten ze zich lijden door andere partijen
Ehm... WJB, je mist een complete serie Ipads, en wel de Ipad 3.Dat plaatje is uiteraard niet van mij, toch lijkt die wel goed te zijn.
Volgens mij is de iPad 3 als "iPad mini 3" op de markt gezet en die is gestoeld op de 64bit architectuur en draait iOS 10 en 11. De iTV app zal daar dus gewoon op moeten draaien.
Ook heb je nog de iPad 3e generatie die ook wel eens als iPad 3 aangeduid wordt, maar die staat in het plaatje als iPad (October 2012).

Klopt. Dan nog is het een latere serie die door KPN compleet wordt uitgesloten van iTV.
Ik kan met de nieuwe itv app niet met mijn ioad met ios versie 9.3.5 tv kijken omdat deze app alleen ios 10.0 ondersteund.
Mijnipad is up to date. Wat nu?

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
De weg gooi kultuur van kpn zoek op internet er zijn genoeg providers die wel de ios 9.3 ondersteunen maar als ik het zo lees is kpn geen baas in eigen huis om die beslissing te nemen en laten ze zich lijden door andere partijenOok Netflix heeft afstand genomen van iOS 9...

...en dat wil denk ik toch wel wat zeggen.

Ik vind de keuze van KPN dan ook niet zo vreemd, met name niet als je weet dat je daarmee op alle platforms dezelfde DRM kunt gebruiken en daarmee bespaar je toch heel wat kosten.

Ik weet het, het is geen leuke boodschap, maar ik ben toch echt bang dat het wel een definitief einde betekent van iTV op de iPad (1e, 3e en 4e generatie) en de iPad 2.
Wat een arrogantie !
Om 17:00 uur zat ik klaar onder de overkapping buiten om op mijn iPad naar het WK te kijken.
Blijkt dit opeens niet meer te kunnen. Ik heb een prima werkende iPad waarop ik tennis, voetbal en wielrennen kijk. Alle andere apps die ik gebruik hebben ook geen IOS 10 nodig en doen het prima.
KPN vond het blijkbaar niet eens nodig om vooraf te waarschuwen dat kijken niet meer mogelijk is met
IOS 9. Of hadden ze dit niet voorzien ?
Het getuigt niet van veel professionaliteit als je er niet voor kunt zorgen dat je systeem backwords compatible is. Amateurs !
Reputatie 7
Het getuigt niet van veel professionaliteit als je er niet voor kunt zorgen dat je systeem backwords compatible is. Amateurs !Ik hoop dat je snapt dat KPN gekozen heeft voor "Google Widevine Modular" om het Digital Rights Management (DRM) voor haar rekening te nemen. Het grote voordeel is dat dit beschikbaar is op alle platformen en je dus met één DRM systeem af kunt. De keerzijde van dat voordeel is dat "Google Widevine Modular" een 64bit architectuur vereist en dat is nu precies waar de schoen wringt, de iPad (1e en 3e generatie) en de iPad 2 hebben een 32bit architectuur. Dat heeft dus weinig met backward compatibility te maken.

De keuze die KPN maakt is mijns inziens prima te verdedigen, wetende dat Netflix en zelfs Apple een streep zetten in de ondersteuning van de 32bit architectuur.

Netflix:

iOS:

Bron
Wat netflix doet, is hun zaak, een nieuwe app met inderdaad extra functionaliteit is hier dan wel de oorzaak van, maar blijft dat KPN gebruikers de sjaak zijn met deze dump economie.
De oude app onder ios 9 werkte gewoon goed. Eigenlijk werkte die zelfs beter dan de nieuwe app, die ik overigens op een samsung telefoon gebruik. Verschrikelijk traag en onoverzichtelijk. Maar dat terzijde, of toch niet terzijde. Gebruikers die niet de nieuwe functies nodig hebben, waarvoor d 64 bit architectuur vereist is, zouden erg blij zijn met de oude App. En zo oud is ios 9 niet.
er zijn meer apps die ik niet kan upgraden, maar eigenlijk vind ik dat best. Dus er zijn meer apps waar een ios 10 versie van is, die ik niet kan installeren, maar de oude blijft gewoon actief. Dus KPN, zet die oude gewoon terug in de appstore. Laat gebruikers zelf kiezen.
DRM en dat soort zaken, beetje overtrokken. Tijd voor een onderzoek naar kartelvorming en zo?
Netflix werkt gewoon op de oude ios. Vind het belachelijk van kpn dat er zover waarschuwing een werkende zomaar wordt uitgeschakeld.
Netflix en videoland werken gewoon onder ios 9 snap daarom die kartelvormige houding van kpn niet of zouden ze stiekem een aandeel in apple hebben
Inderdaad. Zonder waarschuwing dit uitzetten en een oude versie op ios 9. 3 te laten werken zou voldoende zijn. Dit kan niet
Op een gegeven moment ontkom je hier inderdaad niet aan. Het was wel netjes geweest als ze dit even gecommuniceerd hadden, of dat je tijdelijk nog gebruik kon maken van de oude versie.

Reageer