Beantwoord

Update itv app werkt niet op iOS 9

• 9 april 2018
  • 158 reacties
  • 11682 keer bekeken

Toon eerste bericht

158 reacties

Ik heb een oude versie iPad. Daar staat IOS 9.3.5 op. Al jaren kijk in tv via de KPN itv app. Opeens krijg ik op 13-6-2018 de melding bij het downloaden van de laatste versie KPN itv dat er minstens IOS 10.0 vereist is. Op google regent het klachten hierover. Na schatcontact met KPN kreeg ik het advies om de app te verwijderen en weer te installeren, Had ik natuurlijk al gedaan. Terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, ook gedaan. Blijf met de zelfde melding komen dat minstens IOS 10.0 vereist is. Weer gechat met KPN. Probleem doorgegeven aan iemand die mij terug belde alleen om te zeggen dat hier niets aan te doen is en dat het vervelend is. Klacht blijkt volgens de KPN website alleen per brief te kunnen, weer gechat met de KPN om naar email adres te vragen, mevrouw las mijn klacht door en vond het wel heel vervelend maar de enige oplossing was om een nieuwe iPad te kopen. 😡 😡 Wat een antwoord. En eventueel een klacht briefje te sturen. (Dat deden we vorige eeuw, ik loop niet meer naar een brievenbus.) KPN ontmoedigt een klacht in te dienen door dit niet via email te kunnen doen.
Weet iemand hoe ik toch weer KPN itv kan bekijken of welke provider voorziet nog wel in ITV met een iPad IOS 9.3.5. (De reden waarom de KPN niet meer onder de IOS 10.0 hun klanten voorziet weet ik al.)

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
De iPad kan niet meer geüpdate worden, waardoor de KPN app niet meer werkt. Echt jammer . Is hier niets aan te doen. Voorheen werkte de app perfect . Gemiste kans KPN!

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Is er nog een mogenlijkheid om via de iPad 2 te kunnen kijken, kan em niet updaten naar iOS 10 maar blijk je ineens nodig te hebben. Niet echt handig dit

Ik heb ook grote problemen na een update van kpn., van enige maanden terug. Heb al diverse keren gebeld.
Mijn beeld op de ipad bij tv online is heel klein net als de telefoon.. er wordt mij gezegd door kpn dat het een software fout is, maar ik wacht al maanden op herstel daarvan. Met ziggo heb ik dat probleem niet. Ik denk er daarom over om het abonnement van kpn op te zeggen omdat ze hier geen oplossing voor hebben en ook geen moeite doen om hier iets aan te doen. En ik heb wel een geupdate ipad en bij mij werkt dit dus ook niet..
Voorheen werkte de tv op de ipad perfect.
Vreemd allemaal, twee dingen om voor te leggen aan de ontwikelaars en management bij KPn.
Van Apple zijn percentueel de meeste van de ooit verkochte apparaten nog steeds in bedrijf, niet zo lang geleden gehoord op BNR.
Hoezo verouderd, het gaat om extra functies waarvoor veel gebruikers niet eens intersse hebben en gewoon dat trouwe apple apparaat blijven gebruiken.

Beveiliging die zenders eisen, leg dan ook uit wat die beveiliging inhoudt dat die niet op ios 9.3 en zo zou kunnen werken.
Op de itv pagina wordt overigens alleen geschreven dat de nieuwe app niet werkt onder android 4.2, niets over iOs.

En als laatste, ja derde puntje, KPN maakt reclame Op Elk dvice itv kijken in heel europa.
Kortom,
te kort door de bocht van KPN en de marketing afdeling
Beste KPN:
Een aantal zaken die ik eerst onder de aanacht wil brengen:
Natuurlijk begrijpt iedereen dat in de wereld van software niets oneindig is maar waar KPN echt een grote fout heeft gemaakt is dat zij ZONDER AANKONDIGING VOORAF de nieuwe itv app heeft dichtgezet voor "oudere tablets". KPN heeft de juridische plicht om iedereen met een tablet toegang te geven tot de itv app. Technisch zal het verhaal best kloppen maar juridisch is het los zand. Ik vraag mij af wat er zou gebeuren wanneer een rechter hier een uitspraak over zou doen.
Reputatie 7
KPN heeft de juridische plicht om iedereen met een tablet toegang te geven tot de itv app. Technisch zal het verhaal best kloppen maar juridisch is het los zand. Ik vraag mij af wat er zou gebeuren wanneer een rechter hier een uitspraak over zou doen.Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan, al vanaf het prille begin van de iTV app waren er legio Android devices die niet ondersteund werden. Daarbij komt dat de iTV app in geen enkele overeenkomst tussen jou en KPN genoemd wordt als contractueel geleverde dienst en daarmee heeft KPN zelfs het recht om er bij wijze van spreken morgen helemaal mee te stoppen.
Beste KPN,
Als een dergelijke hautaine reactie standaard wordt,
Wens ik jullie veel plezier in je cocon op die ivoren toren..
Zal wel lekker rustig zijn, leuke snufjes bedenken, klanten trekken en dan, als het te gek wordt met lastige vragen gewoon zeggen, "bij wijze van spreken kunnen we er morgen mee stoppen", Moet kunnnen tegenwoordig.
Of is dat een beetje te baud geschreven.?
PS.
Voor de rest ben ik al eeuwig een trouwe klant van KPN, maar eeuwig duurt niet lang, want ook de definities van eeuwig, of overal, of altijd en elk device worden regelmatig ge-update.
Maar ach, het sop is de kool niet waard. Inderdaag Be positive, ook klanten met oude apparaten sterven vanzelf uit.
Toch knaagt het, maar ben er nog niet achter wat precies.
Komt wel met mijn eigen volgende update, als die tenminste voor mij beschikbaar is.
Salut
WJB ben jij jurist? Ik denk dat jouw reactie op z'n minst "niet handig" genoemd mag worden. Als ik jouw leidinggevende was zou ik hier beslist niet blij mee zijn. Reageer nou eens op mijn opmerking over het stoppen van ondersteunen van oudere tablets tbv de itv app zonder vooraankondiging ! Er bestaat namelijk nog steeds een term " klantvriendelijk" en in dit geval denk ik dat het gebrek daarvan juist de meeste respondanten ontzettend stoort.
Reputatie 7
Als ik jouw leidinggevende was zou ik hier beslist niet blij mee zijn.Maar dat ben je niet, ik heb geen leidinggevende, ik ben namelijk directeur van mijn eigen ICT bedrijf. Ik ben daarnaast net als jij "gewoon" een klant van KPN en lid van dit forum.
Wel ben ik juridisch voldoende onderlegd waardoor ik mijn vorige bericht dan ook met enige stelligheid zo weer zou kunnen herhalen.

Reageer nou eens op mijn opmerking over het stoppen van ondersteunen van oudere tablets tbv de itv app zonder vooraankondiging ! Er bestaat namelijk nog steeds een term " klantvriendelijk" en in dit geval denk ik dat het gebrek daarvan juist de meeste respondanten ontzettend stoort.Daar geef ik je 100% gelijk in echter klantvriendelijkheid zal je bij een rechter helaas niet echt verder helpen.
Reputatie 7
Beste KPN,
Als een dergelijke hautaine reactie standaard wordt,
Wens ik jullie veel plezier in je cocon op die ivoren toren..
Heb je het over mijn bericht?
Zo ja, waarom spreek je KPN daar dan op aan.
Zijn we op vakantie. Denken we de Wk niet te hoeven missen. Is ineens de App kpnitv van slag. Mooie boodschap. Deze App werkt niet meer. Update beschikbaar van iOS 10.0.0? Ra, ra, wat is er aan de hand....
Excuus wjb als ik meende dat je namens , min of meer, kpn sprak, dus niet.
Feit blijft dat ik wel merk dat er verschil is tussen gebruikers en mensen zoals jij die meer van de techniek weten.
Ik hoop dat KPN de uitdaging aan kan gaan om een nette oplossing te vinden
Waarvan akte.
Pavlos53

,
Ik ben verschrikkelijk kwaad, omdat een goede i pad ineens geen kpn iTV niet meer kan afspelen, omdat jullie de app niet meer voor de oudere iPad maken.
We moeten nu een nieuwe iPad kopen of het abonnement opzeggen.
Het komt ook ineens uit de lucht vallen, want nu het WK voetbal bezig is, kun je dit niet meer op je iPad kijken.
Is dit met opzet?
Schandalig. Wel de prijs verhogen.

Hallo KPN! Jullie benadelen in hoge mate de vele KPN iTV gebruikers met iets oudere apparatuur door de eis dat de oude app geupdate moet worden naar de nieuwste versie. en nu domweg geblokkeerd wordt !!
Waarom niet de gebruikers zelf laten beslissen of een update nodig/verstandig is, zoals gangbaar bij het uitbrengen van updates.
Ikzelf heb een iPad Mini welke door Apple niet meer geupdate wordt naar iOS10 en nu plotseling de geïnstalleerde (oude) KPN iTV app niet meer kan gebruiken door deze blokkade. Niet netjes en slechte service !!!
Graag de huidige blokkade opheffen en gebruikers zelf laten beslissen over updaten ja dan nee !!!

Is er een mannier om een oudere versie van KPN iTV te installeren op een IPad 2 die niet automatisch om updates vraagt?

Ik heb een iPad mini met IOS9 en die is niet verder meer te updaten.
Probleem is nu dat KPNITV niet meer werkt. Wel erg jammer.
Wat is hier aan te doen ?

Sinds gisteravond werkt de KPN iTV app niet meer op mijn i pad 3 omdat deze niet verder ge-update kan worden dan I OS 9. Is er een mogelijkheid dat ik wel gebruik kan maken van de app? Vind dit niet fijn!
Hebben meer mensen hier last van?

Reputatie 7
Badge +15
Het is natuurlijk altijd mogelijk om via reverse engineering een nieuwe IOS versie er op proberen te krijgen, dit heeft natuurlijk geen ondersteuning van apple en apple maakt het wel een tikje lastiger want... Apple 😉

Mijn persoonlijk advies zal zijn om voor een nieuwer android apparaat te gaan, hier heb je toch wat meer controle over als je na 7 jaar nog steeds een update wilt hebben en dan hoef je het niet te jailbraiken. Er blijven natuurlijk risico's aan hangen maar ja, dat is de prijs die je betaald voor maatwerkoplossingen 😉

Dat gezegd te hebben, ik ben absoluut geen fan van DRM (Digital Restriction Management) gezien hierdoor klanten het slachtoffer worden, dit topic wijst dat nog eens mooi uit. Hopelijk stapt de film industrie hier snel van af en hopelijk realiseert men dat mensen echt wel willen betalen voor een goede dienstverlening 🙂
Arrogantie ten top! Zorg ervoor dat die Itv app werkt.
De klanten betalen ervoor.
Al die opmerkingen van de moderators zijn er alleen om de klant af te schepen.
Reageer een naar de eigen organisatie KPN om een aanpassing te doen dat die app gewoon op de bestaande toestellen blijt werken en laat zien dat je de klant serieus neemt.
Reputatie 7
Badge +18
ik ben absoluut geen fan van DRM (Digital Restriction Management) gezien hierdoor klanten het slachtoffer worden, dit topic wijst dat nog eens mooi uit. Hopelijk stapt de film industrie hier snel van af en hopelijk realiseert men dat mensen echt wel willen betalen voor een goede dienstverlening :)@SjorsK, wat bedoel je met DRM? Wat doet dat precies?
Reputatie 7
Badge +15
ik ben absoluut geen fan van DRM (Digital Restriction Management) gezien hierdoor klanten het slachtoffer worden, dit topic wijst dat nog eens mooi uit. Hopelijk stapt de film industrie hier snel van af en hopelijk realiseert men dat mensen echt wel willen betalen voor een goede dienstverlening :)@SjorsK, wat bedoel je met DRM? Wat doet dat precies?

DRM is een afkorting voor Digital Restriction Management, ookwel door de videoindustrie "Digital Right Management" genoemd.

Het doet het volgende:
  • Zorgt er voor dat het lastiger is om content te bekijken
  • Zorgt er voor dat er meer resources nodig zijn om content te bekijken (Voor het decrypten/encrypten van de videostream)
  • Regiolocks (Blokkeert content buiten een bepaald gebied)
  • Bepaalde soorten DRM hebben speciale chips nodig om te functioneren (Verhoogd kosten voor de consument)
  • Er zijn soorten DRM die voor een verhoogde slijtage van je apparatuur zorgen
  • Foutieve implementaties kunnen er voor zorgen dat klanten hun product niet kunnen gebruiken
  • Zorgt er voor dat op oudere hardware het product niet meer te gebruiken is

In dit geval is DRM de reden waarom de app niet meer werkt op Apple production, het is dus duidelijk dat de klant in dit het geval het slachtoffer is.

De industrie gebruikt DRM

Al met al is DRM overduidelijk slechts voor de consument en wordt hard gepushed door de contentontwikkelaars om op deze manier het kopieren van content te ontmoedigen, lastiger te maken. Als je even kijkt naar een gemiddelde minder legale bron van content zal je snel realiseren dat deze methode absoluut geen effect heeft en in de praktijk alleen maar de klant beperkt.

Het mag duidelijk zijn dat ik absoluut geen fan ben van DRM praktijken gezien de vele nadelen die het brengt voor de consument en de consument op kosten jaagt. Daarnaast betwijfel ik of DRM uberhaupt grote voordelen heeft.

Als het aan mij ligt vindt ik DRM opzich prima tot dat de content illegaal in omloop is - Hierna bied het voor geen enkele partij nog toegevoegde waarde en levert het meer op om DRM uit de distributieketen te halen.

Dat gezegd te hebben, KPN is verplicht om haar klanten te beperken door middel van DRM gezien dat afgedwongen wordt door contentproviders.
Dank, dus het komt er op neer dat het programma op de ipad iets moet doen, decoderen, wat niet kan op een ipad of ander apple device onder een iOs lager dan versie 10. ?
Lijkt me vreemd.
Reputatie 7
Badge +30
Nouja, niet kunnen is altijd relatief.

Maar, de iTV app gebruikt de Google Widevine DRM en blijkbaar werkt die niet (goed) met versies lager dan 10.
Waarom? Geen idee. Het enigste nuttige wat ik heb kunnen vinden is dat het alleen ondersteund wordt op 64-bits apparaten, maar volgensmij draait iOS 10 ook op 32-bits apparaten (ipad 4?)
Fraai is dat, DRM werkt met een google programma, apple vs google,

Reageer