Beantwoord

Update itv app werkt niet op iOS 9

• 9 april 2018
  • 158 reacties
  • 11673 keer bekeken

Toon eerste bericht

158 reacties

Waarom werkt de canaldigitaal app dan wel? Doen die niet aan beveiliging?
Reputatie 7
Badge +30
Waarom werkt de canaldigitaal app dan wel? Doen die niet aan beveiliging?Vast wel, maar vermoedelijk met andere DRM
Kunt u zich enigszins voorstellen dat ik met uw antwoord niets kan? Sorry, misschien ben ik van een andere planeet, maar ik weet niet wat een DRM is..
Reputatie 7
Badge +30
Zeker, maar het meest simpele antwoord is dat het gewoonweg niet mogelijk is om KPN iTV te kijken op een ipad zonder iOS 10.

CanaalDigitaal heeft andere afspraken, eisen, software etc en doet het daarom wel.
Dan heeft Ziggo zeker ook andere software voor DRM want hun app doet het wel gewoon op mijn ipad.
Hun eis is iOS vanaf 9.0
Ja ik heb KPN en ook Ziggo. Best of both worlds.
Reputatie 4
Sjorsk:
Mijn persoonlijk advies zal zijn om voor een nieuwer android apparaat te gaan, hier heb je toch wat meer controle over als je na 7 jaar nog steeds een update wilt hebben en dan hoef je het niet te jailbraiken.

Ik wil geen strijd uitlokken tussen/over android en IOS, maar als er een besturingssysteem is met bijbehorende apparaten waar je na hooguit twee jaar in de kou staat, dan is dat niet IOS! Trouwens, je met huid en haar ophangen aan Google vind ik nog enger dan aan Apple (persoonlijke mening hoor).
Reputatie 7
Waarom werkt de canaldigitaal app dan wel? Doen die niet aan beveiliging?Vast wel, maar vermoedelijk met andere DRMDie hebben dan vast en zeker FairPlay, het DRM systeem van Apple, geïmplementeerd. Ik verwacht niet dat KPN dat zal gaan doen, KPN kiest voor één DRM systeem (Google's Widevine Modular) voor alle platforms en neemt daarbij dus, net als Apple zelf, afscheid van het 32bit iOS platform.
En nu even los van alle technische informatie rondom het deactiveren van de oude app; het meest kwalijke van deze hele 'toestand' is de non-communicatie hierover naar klanten toe. Los van het feit dat ik nu met vier 'zogenaamd verouderde' iPads zit, vind ik die slechte communicatie absoluut niet kunnen van zo'n groot bedrijf als KPN. Ik mag nu aan mijn peuters uitleggen dat zij hun favoriete filmpjes niet meer kunnen kijken...😢
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag allemaal, Ik lees in verschillende reacties van jullie dat jullie niet blij mee zijn met het feit dat we stoppen met het ondersteunen van de iTV app op de iPhone en Ipad met een versie lager dan iOS 10. Ik snap dat jullie hier een verklaring voor willen hebben. Daarom heb ik intern navraag gedaan. Zodra ik een reactie heb ontvangen horen jullie het van mij.
Het is weer hetzelfde verhaal als met het weghalen van de Regionale Zenders!!! KPN doet maar wat en heeft lak aan zijn abonnees. Lekker zo doorgaan KPN... Totaal geen overleg of een alternatief bieden.
Perfecte timing zo vlak voor WK. Balen!!!!
Marina, enerzijds dank je wel voor je inzet om aan alle gebruikers met oudere iOS versies uit ke kunnen leggen wat er precies aan de hand is, maar anderzijds jammer dat jij er om moet gaan vragen en niet dat er gewoon Een duidelijk verhaal op de site van KPn staat.
Ook een verhaal naar Radar of de consumentenbond zou mooi zijn.
Pavlos53
Ook hier een iPad 2 gebruiker, die nu zeer teleurgesteld is in KPN. Het apparaat werkt nog steeds perfect, maar de APP dus niet meer. Verdorie net voornemens om contract te verlengen, ga ik nu dus zwaar heroverwegen! Nog een verrassing: Spotify wordt uit het alles-in-1 pakket geknikkerd! Kan KPN niet gewoon een browser app bouwen, die in Safari werkt, of is dat te simpel gedacht?
Dat het de DRM-versie zou zijn, wat de admin/beheerder van deze groep zegt is gelul natuurlijk. Daar was/is wel een lek, maar is niet ernstig.. Dat de app nog wordt aangeboden op de veel 'onveiliger' Android vs 4.3 (met DRM-lek) en niet meer op IOS 9.5 (zonder DRM-lek) is uiterst merkwaardig te noemen. Graag heroverweging, ik overweeg ook over te stappen nu
Reputatie 7
Dat het de DRM-versie zou zijn, wat de admin/beheerder van deze groep zegt is gelul natuurlijk.Oh, dus dat KPN voor Google's Widevine Modular gekozen heeft bij de ontwikkeling van de nieuwe iTV app is "gelul". Oké, weer wat geleerd, voor welke DRM software heeft KPN dan wel gekozen ... er is namelijk maar heeeeel weinig keuze. 😎

Daarnaast gaat het ook niet zozeer om de Android versie maar om het feit dat Google Widevine Modular een 64bit iOS omgeving vereist.
Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-itv-app-werkt-niet-op-ios-9-449095/index2.html#post628808

Overigens ben ik wel benieuwd welke admin/beheerder dat dan geroepen heeft, ik ben net als jij gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.
@wjb

Ik verwarde je met de admin/beheerder, dat ben je dus niet.

Dat er gekozen is voor 64-bits en daarnaast niet 32-bits blijven ondersteunen, snap ik, edoch hierdoor veel devices meer onbruikbaar. Jammer, die wegwerpcultuur die we hier mee in stand houden. Dat is meer mijn argument. Meende dat eea ook lag in veiligheid, wat mn een lul-argument was.
@wjb

Je kan mooi lullen dus, maar kpn kan gezien klantenbasis best een alternatief bieden. Dat weet je ook wel
Badge
Ik gebruik mijn iPad dus ook voor tv kijken.
Nu gaat dat dus niet net de nieuwe App.
Belachelijk aangezien ik al veel betaal en dus zakelijk en privé klant ben.
Dit word dus een insteek om bij de concurrent te kijken.
Het is de zoveelste idiote verniewing die nergens op slaat.
Kan andere App gewoon gebruiken en ben de smoesjes van kpn nu echt zat!
Reputatie 7
Dat er gekozen is voor 64-bits en daarnaast niet 32-bits blijven ondersteunen, snap ik, edoch hierdoor veel devices meer onbruikbaar.Het is eigenljk Apple die de stekker uit her 32bit platform getrokken heeft. Apple brengt geen iOS updates meer uit voor het 32bit platform en daarmee is het logisch dat ook app leveranciers hun kwartjes leggen op het 64bit platform. Apple eist zelfs dat apps het 64bit platform ondersteunen, anders worden ze niet meer voor iOS 11 en later in de appstore opgenomen. Google heeft dan ook haar DRM Software (Widevine Modular) alleen voor 64bit beschikbaar gemaakt en daarmee ligt het wel heel erg voor de hand dat dit ook voor de iTV app is gaan gelden.
Reputatie 7
@wjb

Je kan mooi lullen dus, maar kpn kan gezien klantenbasis best een alternatief bieden. Dat weet je ook wel
Klopt, ze hadden speciaal voor het 32bit platform naast Widevine ook FairPlay (DRM software van Apple) kunnen implementeren maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Het is een puur commerciële afweging of je dat dan wel of niet doet. Hoe vervelend het ook is, persoonlijk sta ik wel achter de beslissing die KPN hierin genomen heeft.
@wjb

Zo leg je het goed uit.... dank daarvoor
Persoonlijk stap ik nu over, KPN informeert te weinig vooraf, andere providers lijken meer rekening te houden met 'base'...
(dat ik achter een VPN kan gaan zitten zeg ik niet.... echt niet...)
@JWb

Gezien dit: wjb 21359 reacties

Dan ben je toch een KPN-medewerker?!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen allemaal, jullie hebben even moeten wachten op een concreet antwoord, omdat wij graag de juiste informatie met jullie willen delen. Om te beginnen wil ik aangeven dat we jullie boosheid en frustratie zeker begrijpen. De reden waarom je met een iPad de oude app niet meer kunt gebruiken is dat deze op nog op een oude backend draait, die binnenkort wordt uitgeschakeld. Uiteraard willen we iedereen graag van dienst zijn, maar helaas moeten er keuzes gemaakt worden in technieken om ervoor te zorgen dat de tv- uitzendingen van de iTV app worden doorgegeven. We proberen hiermee een zo breed mogelijk publiek met iOS, Android, Chromecast en browsers te ondersteunen. Met de nieuwe app bieden we ondersteuning vanaf iOS 10, dit is in lijn met bijvoorbeeld Netflix. We snappen dat dit helemaal niet wenselijk is tijdens het WK. Om te zorgen dat jullie toch naar het WK kunnen kijken, kun je vanaf woensdag 20 juni de oude app weer gebruiken. Na het WK wordt het gebruik van de oude app echter weer geblokkeerd.

*Admin: bericht aangepast i.v.m. informatie en ondersteuning over oudere versies van de ipad

Reageer