Beantwoord

Update itv app werkt niet op iOS 9

  • 9 april 2018
  • 158 reacties
  • 12161 keer bekeken

Ik heb een iPad 2 die draait op IOS 9.3.5. Dit is ook de hoogste versie.
Ik kan de nieuwe versie niet downloaden want daar is versie 10.0 voor nodig.
De oude versie kan ik niet meer openen.
Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 19 juni 2018, 10:14

Goedemorgen allemaal, jullie hebben even moeten wachten op een concreet antwoord, omdat wij graag de juiste informatie met jullie willen delen. Om te beginnen wil ik aangeven dat we jullie boosheid en frustratie zeker begrijpen. De reden waarom je met een iPad de oude app niet meer kunt gebruiken is dat deze op nog op een oude backend draait, die binnenkort wordt uitgeschakeld. Uiteraard willen we iedereen graag van dienst zijn, maar helaas moeten er keuzes gemaakt worden in technieken om ervoor te zorgen dat de tv- uitzendingen van de iTV app worden doorgegeven. We proberen hiermee een zo breed mogelijk publiek met iOS, Android, Chromecast en browsers te ondersteunen. Met de nieuwe app bieden we ondersteuning vanaf iOS 10, dit is in lijn met bijvoorbeeld Netflix. We snappen dat dit helemaal niet wenselijk is tijdens het WK. Om te zorgen dat jullie toch naar het WK kunnen kijken, kun je vanaf woensdag 20 juni de oude app weer gebruiken. Na het WK wordt het gebruik van de oude app echter weer geblokkeerd.

*Admin: bericht aangepast i.v.m. informatie en ondersteuning over oudere versies van de ipad
Bekijk origineel

158 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @2325

Helaas gaat het dan over, want de minimale eisen is iOS 10 of hoger:

Mijn ipad 2 iOS 9.3.5 doet ook niets meer met KPN iTV. Mijn vrouw heeft precies dezelfde versie maar ziggo als provider
en die app doet wel !!
Ook met de nieuwste versie OS werkt de app niet naar behoren. In diverse topics wordt hierover geklaagd, maar nog steeds GEEN RECTIE VAN KPN!!! SCHANDALIGE ZAAK!
Reputatie 7
De oude app zal niet meer gaan want die werkte i.c.m. het het oude iTV platform (servers) en die wordt uit de lucht genomen.
Als je iOS 10 of hoger hebt, dan heb je daar waarschijnlijk versie 6.3 van de KPN iTV app op staan en die heeft een aantal vervelende bugs waardoor televisie kijken niet lukt.
Ik hoop dat KPN snel met een fix zal komen.
Reputatie 7
Badge +15
Weinig aan te doen helaas, ik raad je aan om te updaten naar een recente versie van je besturingsysteem. KPN wordt in deze situatie ook gedwongen via contracten om mee te gaan. Persoonlijk vindt ik het ook goed gezien veiligheid toch voorop moet staan (Wie wil nou een apparaat hebben die zo lek is als een vergiet 😉 ).
Wij hebben 2 ipads die het niet meer doen met de ITV app.
In de winkel geklaagd, maar de medewerkers (Jongelui.) schuiven het af op technoligische ontwikkelingen.
Wij, de klant heeft er niet om gevraagd. Tevens was het een van de redenen om voor KPN TE KIEZEN.
Klanren zijn in hun ogen niet nodig, terwijl je in elke commerciële opleiding leert dat de klant centraal moet staan en dat het veel eenvoudiger is bij een bestaande tevreden klanten meer omzet te behalen dan een nieuwe klant te werven.
Misschien moet de commerciële top van KPN eens een herhalingscursus klantentrvredenheid volgen!
Gewoon de oude app actief zetten en er verder geen onderhoud meer aan doen.
Graag zien we dit zo spoedig mogelijk gebeuren, na de eerstvolgende MT vergadering.
Reputatie 7
Ook wij balen dat we geen TV meer kunnen kijken op onze prima werkende IPad met IOS 9 na bijna 50j KPN klant te zijn!
Er zat geen nieuwe IPad in het kerstpakket....KPN!

Ik denk dat je Apple even moet aanspreken immers de richtlijn van Apple is dat apps alleen de laatste twee versies van iOS moeten ondersteunen.
Ook wij balen dat we geen TV meer kunnen kijken op onze prima werkende IPad met IOS 9 na bijna 50j KPN klant te zijn!
Er zat geen nieuwe IPad in het kerstpakket....KPN!
Reputatie 7
Het is natuurlijk van de gekke dat een groot telecombedrijf als KPN een groot aantal trouwe klanten zomaar in de kou laat staan door geen itv meer mogelijk te maken op ipads met een oudere IOS versie omdat de nieuwe versie IOS 10 niet meer geschikt zou zijn voor de nieuwe versie van itv. Dit is pure machtspolitiek en minachting voor al die klanten die allemaal inkomsten genereren voor al die werknemers!
Dit is echt geen machtspolitiek en/of minachting.
KPN wordt gedwongen door de content providers (zenders en on-demand leveranciers) om een betere kopieerbeveiliging te implementeren en door de EU om televisie kijken in heel Europa mogelijk te maken.
Deze nieuwe dingen vereisen een nieuwe app waarbij componenten gebruikt worden die bepaalde eisen aan hard- en software stellen. Daarnaast volgt KPN de richtlijn van Apple zelf om apps alleen de laatste twee iOS versies te laten ondersteunen zodat gebruik gemaakt kan worden van verbeterde functionaliteit van iOS.
Ik zou t.a.v. dit issue dus ook gaan klagen bij Apple.
Het is natuurlijk van de gekke dat een groot telecombedrijf als KPN een groot aantal trouwe klanten zomaar in de kou laat staan door geen itv meer mogelijk te maken op ipads met een oudere IOS versie omdat de nieuwe versie IOS 10 niet meer geschikt zou zijn voor de nieuwe versie van itv. Dit is pure machtspolitiek en minachting voor al die klanten die allemaal inkomsten genereren voor al die werknemers!
Wat zou het bedrijf er van zeggen als al deze klanten massaal hun abonnement zouden opzeggen wordt de directie dan wel wakker en gaat dan ook bij hen het besef doorklinken wat kwaliteitsmanagement inhoudt voor de klant wat zo vaak wordt opgelegd aan de werknemer?

Hij lag er al veel eerder uit echter door het WK voetbal weer even in de lucht gebracht. Heeft nog lang geduurd want sinds deze week kan ik niet meer TV kijken op mijn iPad
Het is natuurlijk van de gekke dat een groot telecombedrijf als KPN een groot aantal trouwe klanten zomaar in de kou laat staan door geen itv meer mogelijk te maken op ipads met een oudere IOS versie omdat de nieuwe versie IOS 10 niet meer geschikt zou zijn voor de nieuwe versie van itv. Dit is pure machtspolitiek en minachting voor al die klanten die allemaal inkomsten genereren voor al die werknemers!
Wat zou het bedrijf er van zeggen als al deze klanten massaal hun abonnement zouden opzeggen wordt de directie dan wel wakker en gaat dan ook bij hen het besef doorklinken wat kwaliteitsmanagement inhoudt voor de klant wat zo vaak wordt opgelegd aan de werknemer?
Reputatie 7
Nieuwe onderdelen van de Ziggo GO app zijn ook alleen vanaf iOS 10.
Zo is de prachtige Download & GO functionaliteit, waarmee films offline gekeken kunnen worden, alleen vanaf iOS 10 mogelijk.

Ik hoop overigens dat KPN ook met dergelijke functionaliteit zal komen, dan krijgt het begrip "een filmpje pikken" ineens een hele andere lading in de bus, trein of vliegtuig.
Reputatie 7
Badge +18
Dit zijn de eisen van Ziggo Go app:

MINIMALE VEREISTEN & VOORWAARDEN
- een iPad, iPhone of iPod Touch met minimaal iOS 9
- de Ziggo GO app werkt niet op een apparaat met jailbreak
- de app vereist dat je de juiste tijd heeft ingesteld op uw apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt.
- door in te loggen op de Ziggo GO app verklaar je ons privacy beleid en de gebruiksvoorwaarden te hebben gelezen en hiermee akkoord te zijn. Deze zijn te vinden in de app.
- om te streamen met Chromecast of AirPlay moet je minimal iOS 9 of nieuwer op je smartphones of tablet hebben staan. En Apple TV van de 2e generatie of hoger. Let op: Gebruik altijd de laatste versie van de Ziggo GO app.


Dus het kan best zijn dat straks ook de minimale eisen iOS 10 gaat worden. Maar ik kan niet zeggen wanneer.
Reputatie 7
Ps: aanbieding van Ziggo al binnen!!!Ik zou eerst maar even goed onderzoeken of alle functionaliteit van die Ziggo GO app wel werkt op jouw iPad.
Helaas zal je dan tot de conclusie komen dat het antwoord "nee" is.
Beste Marina,
Je doet het prima, voor je werkgever.
Ik mis natuurlijk je gevoel voor de klant.
Dat is echt een andere cursus.
Zowel voor jouw als je Mgt.
Lijkt me zinvol dat jullie gaan inschatten hoeveel klanten jullie duperen met jullie plan.
Niet altijd de technische insteek, aub, maar oplossingen bieden voor al jullie klanten.
Gr Ad
Ps: aanbieding van Ziggo al binnen!!!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag AdHoo, ik lees dat je de gang van zaken erg belachelijk vindt. Ik snap dat, maar helaas komen we niet terug op deze beslissing. De backend waarop de oude iTV app draait wordt binnenkort uitgeschakeld waardoor het geen optie meer is. Via ons Forum proberen we zoveel mogelijk te delen via dit topic. Op 19 juni hebben we hier gecommuniceerd dat het tijdelijk mogelijk is om tijdens het WK de oude app weer te gebruiken.
KPN kom terug op je beslissing!!!! Eerst zonder bericht KPN iTV niet meer voor iOS Ipad2 . Moest op de camping uitwijken naar de buren met Ziggo!!!! Nu blijkt, zonder bericht weer, dat tijdelijk het weer wel werkt. Alleen tijdens de Wk nog. Belachelijk KPN. En dan nog zeggen dat Netflix het ook doet. Komop Kpn, doe normaal, zou Rutte zeggen!!
Ik heb een iPad 2 die draait op IOS 9.3.5. Dit is ook de hoogste versie.
Ik kan de nieuwe versie niet downloaden want daar is versie 10.0 voor nodig.
De oude versie kan ik niet meer openen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Reputatie 7
Badge +19
@pavlos53, gebruikers die nog niet bekend zijn op ons Forum helpen wij natuurlijk graag. Op het KPN forum kan je online je vraag stellen over producten en diensten van KPN. Ons webcareteam (Moderators) is aanwezig om je te helpen, maar ook helpen andere klanten zoals WJB je bij het vinden van een antwoord. Daarnaast vind je op het forum kennisartikelen en actuele informatie over KPN waar we je naar toe kunnen verwijzen. Je kunt het forum gebruiken om vragen te stellen, maar vooral om het antwoord te vinden op je vraag. Er zijn al veel vragen gesteld, hierdoor is de kans groot dat er al een antwoord is gegeven op jouw vraag. Daarnaast vind je handige kennisartikelen op het forum, hier kan je ook een antwoord vinden op je vraag. Ook voor actuele informatie kan je terecht op het KPN forum. We streven er naar om zoveel mogelijk te reageren, maar bij veel gestelde vragen verwijzen we vaak door naar het actuele topic.
Dag Marina, voor de gebruikers die niet zo bekend zijn met fora, lijkt het mij niet meer dan normaal dat een service verlener aan al haar klanten uit zich zelf duidelijke en begrijpelijke info verstrekt over op handen zijnde wijzigingen.
Ook al is wjb super bekend met de wijzigingen, het is achteraf praten. En alleen zichtbaar voor actief zoekende klanten.
Een groot bedrijf als KPN zou dat iets helderder moeten communiceren.
Dat is toch niet te veel gevraagd?
Dank
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Pavlos53, ik lees dat je heel wat vraagtekens hebt bij de keuzes die er gemaakt zijn/worden rondom de nieuwe iTV app. WJB heeft al goed toegelicht hoe het zit. Op ons Forum hebben we een verzameltopic waarin alles rond de nieuwe iTV app wordt besproken. Ik adviseer je om dit Topic te volgen. Alles wat wij weten maken we bespreekbaar in dit topic.
fijn om het via dit forum of de helpdesk te vernemen, maar nog steeds jammer dat KPN het niet gewoon eerlijk verteld met alle ins en outs op de eigen site..
Reputatie 7
Er zijn mijns inziens een aantal zeer duidelijk antwoorden gegeven en ik snap dat de boodschap daarvan niet echt leuk is, maar het is niet anders.
Korte samenvatting:
1) Wettelijke verplichting Europese beschikbaarheid vereiste een nieuwe app.
2) Digital Rights Management vereiste een nieuwe app en een nieuwe backend.
3) Chromecast ondersteuning vereiste een nieuwe app.

Nu kan je natuurlijk zeggen dat KPN ook de oude app had kunnen aanpassen en dat was ook mij zeer lief geweest, maar dan zou de implementatie van DRM nog steeds roet in het eten gooien.
open brief aan KPN:
Uit alle antwoorden die ik voorbij zag komen hou ik een dubbel gevoel over.

Lieve KPN, Vertel nu eens duidelijk waarom de keus is gemaakt om af te stappen van de oude platforms die itv mogelijk maken op bijna elke ipad, die op dit moment gewoon werken, ja tot het WK over is.

Maak er een quiz van en verloot onder de goede oplossingen wat nieuwe ipad's.
Inhoud van de vragen:
Welke lastige keuzes gemaakt moesten worden, dat het al of niet alleen een technisch DRM verhaal is, maar ook dat er zo veel kosten zijn om de oude platforms van itv te kunnen blijven voorzien.
Een contradictie in feite, het in de lucht Kunnen houden van de oude platforms is duur., maar blijkbaar dan ook weer net niet beveiligingstechniach onverantwoord?
Klinkt beetje dubbel toch, beste KPN?
Dit is mijn laatste, hoop ik, bijdrage aan dit forum.
mvg p53
Reputatie 7
In alle eerlijkheid, Altijd Alle Klanten correct en tijdig informeren over de gevolgen van die keuze,Daar geef ik je 100% gelijk in, helaas is communicatie voor KPN nog altijd een moeilijk begrip.

Reageer