Beantwoord

Update TV-ontvanger

  • 16 February 2020
  • 24 reacties
  • 470 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

We zitten journaal te kijken, beeld weg gaat de arris een update uitvoeren is dit normaal dat hij dat elk moment van de dag dit doet of kan ik hiervoor  een tijdblok aangeven?

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 25 February 2020, 09:52

Bekijk origineel

24 reacties

Tijdens het kijken zeker overdag, niet de bedoeling. In de nacht kan dit wel gebeuren.

Reputatie 2
Badge

we hebben dit al 2x meegemaakt niet leuk, kan ik dit ergens aanpassen?

 

we hebben dit al 2x meegemaakt niet leuk, kan ik dit ergens aanpassen?

 

Nee,helaas niet.

 

Reputatie 7
Badge +17

Nogmaals hoi @smurf038:grin: Het is inderdaad de bedoeling dat de updates zoveel mogelijk s’avonds uitgevoerd worden, maar soms gebeurt dit ook overdag. Het moment van de update is niet aan te passen, zoals hier ook al aangegeven is, maar de ontvanger zal niet elke week een update nodig hebben. Ik hoop dus dat de overlast hierdoor tot een minimum wordt beperkt en wens je veel kijkplezier! 

Reputatie 2
Badge

18:23 uur gaat hij weer updaten, dit keer wat sneller

Reputatie 4
Badge +4

Kijk eens bij je instellingen naar de energie instelling 

Reputatie 2
Badge

En waar precies mag dit staan?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ga naar instellingen drukop groene streep bij systeem instellingen recht onder ziet JE een drie hoekje skrol naar beneden dan zie je energie gebruik instellingen druk oké daar kan je de instellingen bekijken. 

Reputatie 2
Badge

Er staat daar 3 mogelijkheden maar niks over updaten?

Reputatie 7
Badge +25

Daar staat inderdaad niets over updates. Welk type tv-ontvanger heb staan? De enige reden dat een update overdag kan gebeuren is als ‘ie 's nachts bijvoorbeeld van het stroom is, aangezien de tv-ontvanger dan niet kán updaten. Dus dan kan het zijn dat het de volgende keer gebeurt zodra je tv kijkt.

De vraag is ook of het wel daadwerkelijk een update is, en niet “gewoon” een defecte ontvanger die opnieuw opstart… Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee.

Reputatie 2
Badge

Hoi Paul

 

Wij hebben een Arris VIP 2952 v2 van 2019-06, hij staat gewoon constant aan stroom, waarom hij uit zich zelf reboot weet ik niet de ene keer sneller dan de andere keer  we heen nu dit al zo1n 4x meegemaakt

altijd als we iets zitten te kijken, 2 dagen 18:23 wat het weer raak kan nu ook wel een poosje duren er is nl geen peil op te trekken.

 

gr eelco

Reputatie 7
Badge +25

Duidelijk verhaal @smurf038. Ik denk dat het tijd is voor een andere tv-ontvanger. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 2
Badge

Oke Paul,

 

Maar hij is nog net nieuw 06-2019 maar wat voor een krijgen we dan voor terug?

Als verdere gegevens invul zijn die dan zichtbaar daarom had ik al alleen het noodzakelijk ingevuld omdat ik niet weet of mijn profiel openbaar komt, KPN heeft alle gegevens toch van mij dus waarom dan op internet.

 

gr. Eelco

De gegevens die je invult zijn niet openbaar, maar alleen zichtbaar voor de medewerker van KPN.

Waarschijnlijk krijg je een zelfde ontvanger terug. Of een betere. Slechter zal je er in ieder geval niet van worden ;)

Reputatie 7
Badge +17

@smurf038 Ik neem hem weer over van Paul! Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb een nieuwe ontvanger naar je op laten sturen. Ik moest hiervoor wel de Experia Box resetten, mijn excuses hiervoor. Ik hoop dat dit niet ongelegen kwam. :grimacing: Ik stuur je een privébericht met daarin de informatie over wanneer en waar je de ontvanger op mag halen! 

Reputatie 2
Badge

Zo we zijn weer terug van een wel verdiende vakantie, ga zo de nieuwe ontvanger ophalen,  maar alles wat ik heb opgenomen op de oude ontvanger ben ik dat dan kwijt?

Nee, want de opnames staan “in de cloud” en niet op de STB zelf! De opnames zijn gewoon nog beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +17

Volgens mijn systeem moet hij nog op het PostNL punt liggen, dus ik hoop dat het gelukt is om hem op te halen! De opnames blijven inderdaad opgeslagen in de cloud, geen zorgen. :smile:

Reputatie 2
Badge

Hoi Sanne, hij lag er nog heb het gelijk geinstalleerd, nu afwachten top geregeld:ok_hand:

 

Reputatie 7
Badge +17

Gelukkig. :smile: Gedraagt de nieuwe ontvanger zich netjes? Ik ben benieuwd! 

Reputatie 2
Badge

Dat is moeilijk zeggen na 1 dag in begin deed de andere ontvanger ook gewoon.

Maar ik had nog wel een vraag als ik versneld door spoel begint het progama niet waar ik stop kan ik dit ergens instellen dat hij dit wel in doet?

 

Reputatie 7
Badge +25

Dat is moeilijk zeggen na 1 dag in begin deed de andere ontvanger ook gewoon.

Maar ik had nog wel een vraag als ik versneld door spoel begint het progama niet waar ik stop kan ik dit ergens instellen dat hij dit wel in doet?

Nee, daar is geen instelling voor. Gaat om opnames? Tip: druk tijdens de opname (bij de reclame neem ik aan) op 7 0 0 en dan het doorspoelknopje. Dan springt ‘ie 7 minuten vooruit. Werkt een stuk sneller dan handmatig..

Reputatie 7
Badge +17

Dat is moeilijk zeggen na 1 dag in begin deed de andere ontvanger ook gewoon.

En, hoe bevalt de nieuwe ontvanger na een aantal dagen testen? Ik hoop dat deze wat minder verslaafd is aan updates en hoor je bevindingen graag!

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad,  dus ik hoop dat alles met de nieuwe ontvanger vlekkeloos is verlopen! Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Reageer