Update voor iTV ontvangers 10-13 april [7.0.17_4]

• 10 april 2017
  • 70 reacties
  • 5601 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen! Vannacht zijn we begonnen met de uitrol van een update (7.0.17_4) voor de huidige tv-ontvangers (Motorola, Arris en Arcadyan). De uitrol loopt t/m 13 april. Hieronder een overzicht van de wijzigingen.

Softwareupdates kunnen uitgesteld worden! Als er een update beschikbaar is krijg je een pop-up en kun je kiezen of je hem gelijk wilt installeren of op een later moment.

HD Maximaal is uit de beeldscherm- en kwaliteitsinstellingen verwijderd. Er wordt nu automatisch de best beschikbare kwaliteit gekozen als je hem op HD Standaard zet.

- Sommige YouTube video's waren in de MéérTV app niet af te spelen. Dit waren voornamelijk VEVO muziekvideo's. Deze zijn nu weer te bekijken.
- Zoeken is nu gebaseerd op titel, acteurs en regisseur. Hierdoor kun je gerichter zoeken naar een programma dat je interesseert.

Verbeteringen in het menu:
De Radio gids is als los menu-item verwijderd. Het is nu te vinden in het Gids menu
Tevens zijn de genres nu ook als subitem in het Gids menu te vinden.

Bugfixes Tot 7 dagen terugkijken in de gids
- Programma's worden nu goed opeenvolgend afgespeeld
- Tekst in de pop-up aangepast bij programma's die niet terug te kijken zijn

70 reacties

Reputatie 7
Badge +13
@Erik_ misschien is het wel handig om te vermelden voor welke tv ontvanger 😉
ik weet in ieder geval dat het niet voor de ZTE tv ontvanger is 😉
Reputatie 6
Badge +9
Bedankt, voor het topic, Erik.. Als KPN deze vorm van communicatie er voortaan op na houd, worden we steeds vrolijker als klanten.

Doorpakken nu.
Reputatie 7
Badge +27
De ZTE is nog steeds een pilot-apparaat. En valt daarom ook niet onder standaard releases zoals deze. Maar ik begrijp je punt 🙂 en ik voeg het even toe.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Erik_, ik heb de firmware binnen:

Maar wat bedoel je hiermee: "HD Maximaal is uit de beeldscherm- en kwaliteitsinstellingen verwijderd. Er wordt nu automatisch de best beschikbare kwaliteit gekozen als je hem op HD Standaard zet." Ik zie nergens HD Standaard staan. Waar kan ik dat vinden?:?
Reputatie 6
Badge +9
Dennis: dat geldt voor de klanten die al HD op 1 kunnen bekijken.
Reputatie 7
Badge +18
Dennis: dat geldt voor de klanten die al HD op 1 kunnen bekijken.Oké, dank je voor de info! 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Maar wat bedoel je hiermee: "HD Maximaal is uit de beeldscherm- en kwaliteitsinstellingen verwijderd. Er wordt nu automatisch de best beschikbare kwaliteit gekozen als je hem op HD Standaard zet." Ik zie nergens HD Standaard staan. Waar kan ik dat vinden?:?
Het is wat ITVkijker al zegt. Ik zal even een screenshotje toevoegen voor de duidelijkheid.
Reputatie 7
Badge +18
Het is wat ITVkijker al zegt. Ik zal even een screenshotje toevoegen voor de duidelijkheid.Oké! 😳
Reputatie 6
Badge +10
Liep afgelopen zaterdag tegen iets anders aan, ik was een programma aan het terugkijken van Veronica en ik was toch wel aardig ver, de volgende dag wilde ik
verder kijken. Maar toen moest ik helemaal opnieuw beginnen en je weet het, op
Veronica mag je niet doorspoelen. Gaan we daar nog iets aan doen?

Dus programma's verder kunnen kijken, bijvoorbeeld de volgende dag!
Reputatie 7
Deze software heeft gelukkig opgelost dat de tv ontvanger weer op de laatstgekozen radiozender aan gaat.

@Francois Het is natuurlijk niet nodig bij het éérste antwoord in een topic meteen helemaal het bericht te quoten. Dat staat erg rommelig.

@Clevegt, gewoon opnemen.
Reputatie 6
Badge +10

Vreemd, want op de dag zelf werkt het wel om verder te gaan waar je bent gebleven.
Alleen de volgende dag niet meer. En als ik nou was vergeten om het programma
op te nemen? Makkelijk om te zeggen dus dat ik het had moeten opnemen.
Reputatie 7
Badge +18
Het is wat ITVkijker al zegt. Ik zal even een screenshotje toevoegen voor de duidelijkheid.Krijgen we nog dat screenshotje van jou te zien, @Erik_? 😳
Reputatie 7
Vreemd, want op de dag zelf werkt het wel om verder te gaan waar je bent gebleven.
Alleen de volgende dag niet meer. En als ik nou was vergeten om het programma
op te nemen? Makkelijk om te zeggen dus dat ik het had moeten opnemen.
Helemaal eens, je zou een uitzending eigenlijk altijd moeten kunnen hervatten op de plek waar je gebleven was.
Reputatie 7
Badge +18
Helemaal eens, je zou een uitzending eigenlijk altijd moeten kunnen hervatten op de plek waar je gebleven was.Daar ben ik het ook mee eens! Gisteren had ik ook zo iets. Ik had die programma halverwege gestopt, en wou het op de andere ontvanger verder willen kijken, maar helaas moest ik hem helemaal aan het begin terug kijken. 😞 Ik heb het gevoel dat ze dat expres doen. I.v.m. de reclame. Zodat we weer naar die reclame moeten kijken. 😞
Reputatie 7
Het is wat ITVkijker al zegt. Ik zal even een screenshotje toevoegen voor de duidelijkheid.Krijgen we nog dat screenshotje van jou te zien, @Erik_? :$Dat heeft ie al láng toegevoegd Dennis. Zie middelste screenshot in het startbericht.
Reputatie 7
Badge +18
Dat heeft ie al láng toegevoegd Dennis. Zie middelste screenshot in het startbericht. Ja, nu zie ik het ook. Sorry! 🙂
Reputatie 6
Badge +8
Ik kom het nog nergens tegen 😉 dus ik meldt hem hier! Bij de radio zenders (nog niet allemaal) is nu ook een gids te vinden ipv de No information van vroeger. Volgens mij is dat gekomen na deze firmware update die wij inmiddels ook op onze Arris hebben.
Reputatie 7
Klopt, is mij ook opgevallen. Al enkele dagen geleden en dus nog onder 7.0.14_1 software. Bij sommige radiozenders staan programma's vermeld.
Reputatie 7
Badge +18
Klopt, is mij ook opgevallen. Al enkele dagen geleden en dus nog onder 7.0.14_1 software. Bij sommige radiozenders staan programma's vermeld.Dan heb ik nog iets grappigs ontdenkt. Een radioprogramma is ook op te nemen. Coen en Sander show bij Radio 538:

Reputatie 7
Badge +18
Helaas te vroeg gejuicht, het werkt niet om een radioprogramma op te nemen. Wou het foute uur opnemen van Q-Music morgenochtend, maar helaas! 😞

bij Q-Music krijg ik foutcode 3014, en 3018. Jammer dat je zo'n programma niet kan opnemen. 😞
@DennisSchreve Het zou wel kunnen.
Als we de Visual radio zenders krijgen. Dat zijn gewoon tv zenders.
Maar denk dat het in de toekomst ook met de radio zenders kan
Zou mooi zijn als we radio kunnen opnemen.
Maar mijn wens is dus Visual radio zenders.
Zit nu naar QMusic te kijken, vind ik echt leuk!
Reputatie 6
Badge +8
Klopt, is mij ook opgevallen. Al enkele dagen geleden en dus nog onder 7.0.14_1 software. Bij sommige radiozenders staan programma's vermeld.

Thanks! Valt mij nu inderdaad ook op bij onze niet Arris TV kastje. Die loopt altijd iets achter met firmware updates.
Reputatie 7
Badge +16
Alleen de volgende dag niet meer.

Dit kan te maken hebben gehad met de installatie van de update waarmee volgens mij deze posities worden gewist. Het viel mij namelijk ook al op bij een opgenomen film die ik gisteravond verder wilde kijken. Misschien even een puntje van aandacht bij volgende updates, @Erik_.
Reputatie 7
Badge +27
Ik kom het nog nergens tegen 😉 dus ik meldt hem hier! Bij de radio zenders (nog niet allemaal) is nu ook een gids te vinden ipv de No information van vroeger. Volgens mij is dat gekomen na deze firmware update die wij inmiddels ook op onze Arris hebben.Ik durf wel te zeggen dat we dit aan jullie (forumleden) te danken hebben. We geven feedback die op het forum binnenkomt regelmatig door aan ontwikkeling. Het verzoek om gidsinformatie voor radiozenders is hier niet al te lang geleden weer eens langsgekomen. De laatste keer dat we dan ook uitgebreid met ontwikkeling gesproken hebben, hebben we dat verzoek ook ingediend. Ze vonden het toen wel interessant maar moesten kijken of het haalbaar was. Het lijkt erop dat het gelukt is :)

Klopt, is mij ook opgevallen. Al enkele dagen geleden en dus nog onder 7.0.14_1 software. Bij sommige radiozenders staan programma's vermeld.Dan heb ik nog iets grappigs ontdenkt. Een radioprogramma is ook op te nemen. Coen en Sander show bij Radio 538:Heeee, wat leuk! Jammer dat het niet werkt. Dit stond niet in de release notes, dus ik verwacht dat het een onbedoelde bijkomstigheid is van de gids actief maken voor radiozenders. Dat de opnameknop daar standaard is. Ik geef het even door richting ontwikkeling. Dan kunnen ze kijken wat ze hiermee gaan doen. Maar, verwacht er niet te veel van :)

Vreemd, want op de dag zelf werkt het wel om verder te gaan waar je bent gebleven. Alleen de volgende dag niet meer.Dit kan te maken hebben gehad met de installatie van de update waarmee volgens mij deze posities worden gewist. Het viel mij namelijk ook al op bij een opgenomen film die ik gisteravond verder wilde kijken. Misschien even een puntje van aandacht bij volgende updates, @Erik_.Ik weet niet zeker of hij over dagen heen de positie hoort te bewaren bij terugkijken via de gids. Kan zijn dat bij de reclamezenders het in de overeenkomst is opgenomen dat het maar zo lang positie mag bewaren. Opnames zouden wel over dagen heen goed moeten gaan (ongelukjes daargelaten). Kijk dit even aan of het inderdaad door de update komt dat hij de positie verloor, of dat het nog voorkomt. Dan vraag ik het na.
Reputatie 7
Badge +16
Kan zijn dat bij de reclamezenders het in de overeenkomst is opgenomen dat het maar zo lang positie mag bewaren.
Dat maakt wel dat je eigenlijk verplicht wordt om de uitzending af te kijken. Ik geloof niet dat iemand voor het laatste kwartiertje weer helemaal opnieuw gaat beginnen. Zou een typisch gevalletje "mooi dat het kan maar maak er geen gebruik van" zijn.

Reageer