Update voor iTV-ontvangers 29-31 mei [7.0.20_4]

Toon eerste bericht

159 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Werkt hier ook gewoon onder Dolby hoor en HDMI
Reputatie 7
Badge +19
Dat is inderdaad apart! Hier werkt het wel gewoon via HDMI met onze Arcadyan. Wellicht de ontvanger nog eens resetten? Ik zal ook nog een Arris proberen zometeen! :)Ja dat vindt ik inderdaad ook. Ik zal zo eens kijken bij mij andere Arcadyan. Kijken of die het daarbij doet. 🙂
Reputatie 2
Badge
Hier alleen optische kabels naar de audio set. En daar werken de Dolby instellingen goed. (Incl de DB aanpassingen voor stereo kanalen.)
Reputatie 7
Badge +19
Werkt hier ook gewoon onder Dolby hoor en HDMIDat denk ik ook, dat moet het gewoon doen via de HDMI. Ik ben nu de update aan het uitvoeren. Kijken of die op de Sony tv de Dolby het wel pakt. Op me andere Sony TV kan ik niet testen, zit me 4K ontvanger aangesloten. En me andere tv van Samsung werkt de Dolby niet. Want als ik hem daarop zet, dan heb ik geen geluid.
Reputatie 7
Badge +19
Inmiddels de update gedaan, en op me Sony in de huiskamer heeft die wel Dolby. Dus de tv in de andere slaapkamer is te oud. 😳
Reputatie 6
Badge +8
Inmiddels de update gedaan, en op me Sony heeft die wel Dolby. Dus de tv in de andere slaapkamer is te oud. :$

Dat denk ik niet! Het lijkt een "bug" te zijn tussen KPN en Samsung TV's. Ik heb de update op alle drie de TV kastjes uitgevoerd. Op een Sony en Philips TV werkt het goed terwijl het op een Samsung TV net als bij jou Dennis niet werkt. Daar moet ik HDMI op auto zetten en dat werkt wel. De optische kan ik ook op Dolby zetten maar die doet niets want er zit niemand in de optische poort 😉

Iemand van KPN die dit kan laten uitzoeken? Mogelijk (ja klinkt raar) de update uitstellen? En snel een patch maken in combi met Samsung en die vervolgens uitrollen. Als er iets getest moet worden op de Samsung TV laat het dan vooral even weten!
Reputatie 7
Badge +30
Maar, is nu het probleem dat het niet werkt als je de instelling op "Dolby" zet?
Staat 'ie standaard op Dolby?
Welke TV gebruik je?
Reputatie 7
Badge +19
Maar, is nu het probleem dat het niet werkt als je de instelling op "Dolby" zet?
Welke TV gebruik je?
Het is een Samsung, maar ik weet het al, deze ondersteund geen Dolby, ik heb 3 tv's en 2 daarvan is wel Dolby. De ene is tv is ook een Sony, Geen 4K, maar FHD. En de andere is een Sony 4K, en deze heeft zelfs Dolby Digital Plus. Alleen moet ik nog even wachten dat de 4K ontvangers deze update ook krijgt. 😳
Reputatie 7
Wat een blamage die "Uitgelicht" functionaliteit.

Zolang de HD-"Glas" zenders geen onderdeel uitmaken van HD op 1 is de "Uitgelicht" functionaliteit volstrekt onbruikbaar voor de glasvezelabonnee.
Uiteraard hebben wij de Nederlandse zenders, waar een HD-"Glas" variant van is, verborgen in de zenderlijst.
Kies je dan in "Uitgelicht" een uitzending van één van die zenders, dan wordt RTL-Z (kanaal 11) geselecteerd. (Het eerst hogere kanaalnummer dat wel in de zenderlijst is opgenomen.)

Ik denk dat deze functionaliteit ook niet goed werkt op TV ontvangers met HD functie maar waar nog geen HD op 1 actief is.
Kies je binnen "Uitgelicht" dan voor een uitzending van bijvoorbeeld NPO-3, dan denk ik dat kanaal 3 gekozen wordt i.p.v. kanaal 703. Als je kanaal 1 t/m 10 verborgen hebt omdat je kanaal 701 t/m 710 daarvoor gebruikt, dan verwacht ik dat ook dan RTL-Z geselecteerd zal worden. Heb je kanaal 1 t/m 10 niet verborgen dan kijk je ineens SD kwaliteit en dat wil je natuurlijk ook niet.

KPN: Het wordt hoog tijd HD op 1 uit te rollen en ook HD-"Glas" op 1 krijgt mijns inziens meer urgentie als jullie deze functionaliteit goed willen laten werken.
Reputatie 7
Badge +19
Wat me ook opvalt is dat de onderste foto's bij "Uitgelicht" die onderaan buiten het beeld vallen:

Wordt dit nog opgelost? En neem de suggesties van wjb ook gelijk mee.
Reputatie 2
Badge
Heb vanwege wat andere gekkigheidjes mijn oude Motorola ook geupdate (Komt een nieuw topic voor)
Deze kreeg ook de 7.0.20_4 software na opnieuw inladen maar zonder de extra instellingen. Is dit puur een versie upgrade geweest of zitten hier onderhuids ook nog updates in voor andere apparaten?
Reputatie 7
Badge +19
Wat me ook opvalt is dat de onderste foto's bij "Uitgelicht" die onderaan buiten het beeld vallen: Wordt dit nog opgelost? En neem de suggesties van wjb ook gelijk mee.

Je kunt met de pijltjes links en rechts scrollen dan komen de 'buiten beeld' foto's ook zichtbaar.
Reputatie 7
Heb vanwege wat andere gekkigheidjes mijn oude Motorola ook geupdate (Komt een nieuw topic voor)
Deze kreeg ook de 7.0.20_4 software na opnieuw inladen maar zonder de extra instellingen. Is dit puur een versie upgrade geweest of zitten hier onderhuids ook nog updates in voor andere apparaten?
Kijk ff naar het starttopic, daar zie je dat sommige functies (nog) niet op oudere ontvangers werken..
Reputatie 7
Wat me ook opvalt is dat de onderste foto's bij "Uitgelicht" die onderaan buiten het beeld vallen: Wordt dit nog opgelost? En neem de suggesties van wjb ook gelijk mee.Je kunt met de pijltjes links en rechts scrollen dan komen de 'buiten beeld' foto's ook zichtbaar.Waarschijnlijk doet KPN het expres dat de tweede en derde rij beelden maar gedeeltelijk op het scherm passen. Zo van: "Let op, hieronder is nog meer". Het ziet er wel heel knullig uit zo. Iets minder blauw ruimte tussen de rijen en het past wel.
Reputatie 7
Alleen valt me op dat de Dolby niet werkt met HDMI. Want dan heb je geen geluid. :?Staat je tv wel op Dolby ingesteld? Omdat mijn tv's slechts twee speakers hebben heb ik daarop Dolby uitgezet. Dolby voor een tv met twee speakers is een beetje onzin, immers alleen het geluid van 2 van de 5.1 speakerkanalen wordt dan weergegeven. Alleen als je aan zo'n tv zelf extra speakers hebt aangesloten (voor de overige 5.1 kanalen) heeft 't zin om daar Dolby naar toe te sturen. Ikzelf heb de firmware nog niet maar ik zal alleen bij optisch kiezen voor Dolby want alleen m'n HTS heeft Dolby 5.1 speakers; bij HDMI kies ik gewoon voor stereo. Daarom is het ook zo handig om per uitgang te kunnen kiezen voor stereo of Dolby.
Reputatie 7

Klopt, maar helaas komt het sporadisch nog voor.
Gelukkig niet zo vaak meer.
Ik kan dit beamen. Ook bij mij zijn niet alle herhalingen (van daadwerkeklijk eerder opgenomen originele uitzendingen) te verwijderen. GTST blijft wat dat betreft een goede testmogelijkheid. Ik wilde dat afgelopen weekeinde weer eens opschonen, maar twee herhalingen bleven staan. Omdat ik binnenkort toch de nieuwe firmware verw8, heb ik ze maar laten staan.
Reputatie 7
Badge +19
Omdat ik binnenkort toch de nieuwe firmware verw8, heb ik ze maar laten staan.Deze kun je zelf ook ophalen, door gewoon even het software te verwijderen. En de tv ontvanger haalt de nieuwe firmware op. :8
Reputatie 7
Deze kun je zelf ook ophalen, door gewoon even het software te verwijderen. En de tv ontvanger haalt de nieuwe firmware op. :8Dat weet ik Dennis, maar daar ben ik te lui voor. Bovendien wil ik - als forumbezoeker - ook wel graag weten of het automatisch ook goed gaat.
Reputatie 6
Badge +9
Helaas nog niets binnen, ondanks forceren van nieuwe software.
Reputatie 7
Badge +19
Helaas nog niets binnen, ondanks forceren van nieuwe software.Dat is apart, en jij hebt toch de Arris en/of Arcadyan??
Reputatie 7
Helaas nog niets binnen, ondanks forceren van nieuwe software.Geduld is een schone zaak 😉
Reputatie 6
Badge +9
Helaas nog niets binnen, ondanks forceren van nieuwe software.Dat is apart, en jij hebt toch de Arris en/of Arcadyan??
Ja, HMB2260.
Reputatie 7
Badge +19
Ja, HMB2260.Hmm, dat is apart. Harde reset eens geprobeerd? Niet dat het wat zal uitmaken, maar je weet maar nooit. Ik heb 2x een HMB2260, en op allebei staat ie erop. En de 4K komt later.
Reputatie 6
Badge +9
Ja, software is al verwijderd. Ik weet hoe het werkt. De stroomschakelaar aan/uit zou al voldoende moeten zijn, weet ik uit het verleden.

Zit blijkbaar nog niet in de batch.
Reputatie 6
Badge +8
Ja, software is al verwijderd. Ik weet hoe het werkt. De stroomschakelaar aan/uit zou al voldoende moeten zijn, weet ik uit het verleden.

Zit blijkbaar nog niet in de batch.

Dat werkte bij mij ook niet. Heb gewoon de software en fabrieksinstellingen via het menu gedaan en dat werkte op drie TV kastjes ;)

Wat een blamage die "Uitgelicht" functionaliteit.

Ik denk dat deze functionaliteit ook niet goed werkt op TV ontvangers met HD functie maar waar nog geen HD op 1 actief is.
Kies je binnen "Uitgelicht" dan voor een uitzending van bijvoorbeeld NPO-3, dan denk ik dat kanaal 3 gekozen wordt i.p.v. kanaal 703. Als je kanaal 1 t/m 10 verborgen hebt omdat je kanaal 701 t/m 710 daarvoor gebruikt, dan verwacht ik dat ook dan RTL-Z geselecteerd zal worden. Heb je kanaal 1 t/m 10 niet verborgen dan kijk je ineens SD kwaliteit en dat wil je natuurlijk ook niet.

KPN: Het wordt hoog tijd HD op 1 uit te rollen en ook HD-"Glas" op 1 krijgt mijns inziens meer urgentie als jullie deze functionaliteit goed willen laten werken.

Jouw bevinding klopt @wjb! wij hebben de HD zenders nog in de 700 reeks. Ik koos een programma bij 'Uitgelicht' en de ontvanger ging naar de SD variant. Deze optie is vooralsnog dus totaal nutteloos.

Welke TV gebruik je?

Correct @RobinFlikkema! als je de TV ontvanger voor HDMI op 'Dolby' zet werkt het geluid op niet Dolby zenders nog goed. Op wel Dolby zenders zoals de NPO blijft het angstig stil 😉 De optie heb ik nu op 'auto' gezet en het werkt weer. Volgens mij stond hij standaard op 'Stereo' maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het type van de TV heb ik zo niet bij de hand. Het gaat in iedergeval om een Samsung TV. Het zou wel heel raar lopen als deze TV geen Dolby ondersteuning heeft 😉 hij is immers 'fors' nieuwer dan de Philips TV die we hebben staan.

Reageer