Update voor iTV-ontvangers 29-31 mei [7.0.20_4]

Toon eerste bericht

159 reacties

Reputatie 6
Badge +8
hier nog steeds geen update gehad zowel boven als beneden niet heb ze ook al een keer gereset of moet het nog komen vandaag ???

Komt vanzelf 🙂 en anders software resetten via het menu.
Reputatie 4
Badge +4
Ook ik heb een samsung tv model code UE46F6100
Waarvan de dolby als je die aanvinkt op mijn harman kardon stil valt

Hij is aangesloten met een hdmi kabel vanaf mijn tv naar de tv ontvanger arris vip 2952 HDMI
Ik heb een optical kabel vanaf mijn tv naar de harman kardon receiver.zitten.
Wel gezien dat op de arris rv ontvanger een uitgang opzit om ook een optical kabel te gebruiken.
Enfin ik heb gelezen dat ik niet de enige ben met dit audio probleem.

Kun je eens testen wat er gebeurt als je de optische kabel van de Arris naar de Harman laat gaan? Werkt Dolby dan wel zoals je verwacht? Zet voor het testen de audio-instelling wel weer op Dolby.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb het getest met de optical van de arris naar de harman kardon geen geluid.

WAT nu op te doen lossen daar er meer forum leden hier last van hebben.
Gaat Kpn daar nog wat aan doen?
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb een optical kabel in de tv en de ontvanger gedaan, nu heb ik de geluidsinstellingen op "OPTICAL". En dan "bewaar instellingen.". Ga ik weer terug naar geluidsinstellingen, dan geeft ie weer HDMI aan. Nu vraag ik me af of die wel op OPTICAL staat.

Dan moet toch OPTICAL grijs zijn, en niet HDMI. Als je hem op OPTICAL hebt staan. En me tv's ondersteunen OPTICAL. 🙂
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb een optical kabel in de tv en de ontvanger gedaan, nu heb ik de geluidsinstellingen op "OPTICAL". En dan "bewaar instellingen.". Ga ik weer terug naar geluidsinstellingen, dan geeft ie weer HDMI aan. Nu vraag ik me af of die wel op OPTICAL staat.

Dan moet toch OPTICAL grijs zijn, en niet HDMI. Als je hem op OPTICAL hebt staan. En me tv's ondersteunen OPTICAL. :)

Nee zo werkt dat niet! Je kunt beide op Dolby zetten. Als jij dan een kabel in de OPTICAL stopt werkt Dolby. Stop je hem in de HDMI? Dan heb je ook Dolby.
Reputatie 7
Badge +18

Dan moet toch OPTICAL grijs zijn, en niet HDMI. Als je hem op OPTICAL hebt staan. En me tv's ondersteunen OPTICAL. :)

Nee zo werkt dat niet! Je kunt beide op Dolby zetten. Als jij dan een kabel in de OPTICAL stopt werkt Dolby. Stop je hem in de HDMI? Dan heb je ook Dolby.
Maar ik wil het geluid via OPTICAL, en niet via HDMI laten gaan. Dat is toch apart in te stellen, dat alleen het beeld via HDMI gaat, of zeg ik nu heel iets doms?:?
Reputatie 7
Badge +31
Nou, heel dom niet. Wel een beetje.
Via HDMI kun je stereo geluid of dolby geluid laten gaan. Wel geluid dus; alleen beeld kan niet. (overigens wel via de uitgang van een HTS, dus daarom niet heel dom)
Via Optical kun je ook kiezen uit stereo of Dolby (bij instelling Dolby komen stereo zenders er natuurlijk stereo uit).
Ze kunnen allebei tegelijk op Dolby of uitsluitend stereo staan. Dat bijt elkaar niet.
Reputatie 7
Badge +18
Waarom maken ze het niet groen? Net zo als bij "bewaar instellingen." Want dan weet je wat je geselecteerd hebt qua geluidsinstellingen:

Kies je voor "optical", dan moet deze groen zijn. 🙂
Reputatie 2
Badge +3
Ik probeerde net de Dolby functie aan te zetten maar na het bevestigen van de instellingen kreeg ik geen geluid. Hoe kan dit? Weer terug op stereo gezet en toen deed hij het wel.

En wat is TV connect, ik zag deze optie ook staan ineens.
Reputatie 3
Badge +2

Netflix app openen via mobiel of tablet misschien komt het ook nog voor YouTube.
Reputatie 7
Badge +18
Ik probeerde net de Dolby functie aan te zetten maar na het bevestigen van de instellingen kreeg ik geen geluid. Hoe kan dit? Weer terug op stereo gezet en toen deed hij het wel.Welke TV heb je? En ondersteund deze Dolby? Zit er geen OPTICAL aansluiting op jou TV? :?
Reputatie 7
Badge +18

Netflix app openen via mobiel of tablet misschien komt het ook nog voor YouTube.
Daar zit ik eigenlijk ook met smart op te wachten tot dit komt! :D:)
Reputatie 7
Badge +31
Ik probeerde net de Dolby functie aan te zetten maar na het bevestigen van de instellingen kreeg ik geen geluid. Hoe kan dit? Weer terug op stereo gezet en toen deed hij het wel.

@erwin969 Bij sommige Samsung tv's gaat het niet goed bij instelling Dolby; meestal wel met 'auto'. Overigens heeft Dolby via HDMI alleen zin als je je een HTS met Dolby op je televisietoestel hebt aangesloten. Gebruik je alleen het geluid van de tv of een soundbar via de tv, dan is HDMI stereo voldoende.

Bij TV connect was het ooit de bedoeling dat er een app zou komen die de afst.bed. zou vervangen. Die app is er tot op heden nooit gekomen.
Reputatie 2
Badge +3

Interessant, ik gebruik nu Chromecast. Welke andere apps buiten Netflix draaien hier nu mee?
Reputatie 2
Badge +3

Bij sommige Samsung tv's gaat het niet goed bij instelling Dolby; meestal wel met 'auto'. Overigens heeft Dolby via HDMI alleen zin als je je een HTS met Dolby op je televisietoestel hebt aangesloten. Gebruik je alleen het geluid van de tv of een soundbar via de tv, dan is HDMI stereo voldoende.

==
Bij TV connect was het ooit de bedoeling dat er een app zou komen die de afst.bed. zou vervangen. Die app is er tot op heden nooit gekomen.

Ik heb inderdaad een Samsung, type weet ik even niet maar kan in de instellingen geen Dolby ontdekken. Luister gewoon via de TV boxen zelf heb er geen extra set op aangesloten of zo.
Reputatie 7
Badge +31
Ik bedoel dus NIET de Dolby instellingen van je Samsung maar dus die van de kpn box.

In de tv kan je dat over het algemeen niet instellen (is ook niet nodig). Een tv zou sowieso pcm en dolby aan moeten kunnen.
Reputatie 2
Badge +3
TV connect doet het niet trouwens. Als ik op STB 1 klik in de Netflix app start wel Netflix op maar de app connect niet. Zie het logootje maar blijven bewegen. En het is gewoon de setupbox versie van Netflix niet de app versie zoals te zien is in Chromecast b.v.
Reputatie 2
Badge +3
Ik bedoel dus NIET de Dolby instellingen van je Samsung maar dus die van de kpn box.

In de tv kan je dat over het algemeen niet instellen (is ook niet nodig). Een tv zou sowieso pcm en dolby aan moeten kunnen.

Dus het maakt niet uit? Hij staat nu op stereo en dat is het enige mogelijke.
Reputatie 7
Badge +31
Dus het maakt niet uit? Hij staat nu op stereo en dat is het enige mogelijke.
Luister gewoon via de TV boxen zelf heb er geen extra set op aangesloten of zo.
Aangezien je alleen het geluid van de tv zelf gebruikt (wat stereo is, want maar 2 speakers) kun je in de KPN box onder HDMI inderdaad gewoon stereo instellen.
Reputatie 7
TV connect doet het niet trouwens. Als ik op STB 1 klik in de Netflix app start wel Netflix op maar de app connect niet. Zie het logootje maar blijven bewegen. En het is gewoon de setupbox versie van Netflix niet de app versie zoals te zien is in Chromecast b.v.TV Connect werkt al vele maanden. Als ik in Netflix op mijn tablet de STB selecteer om naar te casten, dan werkt dat probleemloos.
Reputatie 2
Badge +3
TV connect doet het niet trouwens. Als ik op STB 1 klik in de Netflix app start wel Netflix op maar de app connect niet. Zie het logootje maar blijven bewegen. En het is gewoon de setupbox versie van Netflix niet de app versie zoals te zien is in Chromecast b.v.TV Connect werkt al vele maanden. Als ik in Netflix op mijn tablet de STB selecteer om naar te casten, dan werkt dat probleemloos.

Maar zie je hetzelfde als in de app op je telefoon of krijg je de layout die je normaal gesproken op de setupbox ook krijgt. Want ik krijg namelijk wel dat inlogscherm te zien.
Reputatie 7
Maar zie je hetzelfde als in de app op je telefoon of krijg je de layout die je normaal gesproken op de setupbox ook krijgt. Want ik krijg namelijk wel dat inlogscherm te zien.Ik kijk dan helemaal niet op het scherm van de televisie. Ik selecteer op mijn tablet de film die ik wil bekijken en druk op play en that's it, de film begint te spelen via de STB. Het maakt daarbij niet uit welk scherm van de Netflix app op de STB actief is/was.
Reputatie 7
Badge +18
TV Connect werkt al vele maanden. Als ik in Netflix op mijn tablet de STB selecteer om naar te casten, dan werkt dat probleemloos.Verhip! Dat is waar ook, ik heb het ook eens zo gedaan. En dat werkte inderdaad echt goed. 🙂
Reputatie 2
Badge +3
Maar zie je hetzelfde als in de app op je telefoon of krijg je de layout die je normaal gesproken op de setupbox ook krijgt. Want ik krijg namelijk wel dat inlogscherm te zien.Ik kijk dan helemaal niet op het scherm van de televisie. Ik selecteer op mijn tablet de film die ik wil bekijken en druk op play en that's it, de film begint te spelen via de STB. Het maakt daarbij niet uit welk scherm van de Netflix app op de STB actief is/was.

Ok, heb even ingelogd maar krijg dezelfde layout te zien op TV als op de setopbox, dus de app fungeert dus enkel als afstandsbediening hiervoor? De layout van de app zie je dus niet, hij start enkel de gewenste film of serie van de app. Maar dat is toch gewoon zoals het met de normale afstandsbediening ook gaat?
Reputatie 7
Maar zie je hetzelfde als in de app op je telefoon of krijg je de layout die je normaal gesproken op de setupbox ook krijgt. Want ik krijg namelijk wel dat inlogscherm te zien.Ik kijk dan helemaal niet op het scherm van de televisie. Ik selecteer op mijn tablet de film die ik wil bekijken en druk op play en that's it, de film begint te spelen via de STB. Het maakt daarbij niet uit welk scherm van de Netflix app op de STB actief is/was.Ok, heb even ingelogd maar krijg dezelfde layout te zien op TV als op de setopbox, dus de app fungeert dus enkel als afstandsbediening hiervoor? De layout van de app zie je dus niet, hij start enkel de gewenste film of serie van de app. Maar dat is toch gewoon zoals het met de normale afstandsbediening ook gaat?Leven wij op een andere planeet? Lees mijn vorige bericht nog eens.

Reageer