Update voor iTV-ontvangers 29-31 mei [7.0.20_4]

Toon eerste bericht

159 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Hoe bedoel je?
Reputatie 7
Hoe bedoel je?Ik start de Netflix app op de TV ontvanger niet eens om een Netflix film te kijken.
Voorbeeld: Op TV wordt gekeken naar NPO 1 op kanaal 661.
Op mijn tablet start ik de Netflix app (van de tablet zelf) en selecteer een film.
Ik kies op de tablet voor het casten van die film naar de TV ontvanger en that's it, de TV ontvanger schakelt over naar Netflix en toont de film.
Dat is mijns inziens toch wat anders dan een "afstandsbediening".
Reputatie 7
Ik heb een optical kabel in de tv en de ontvanger gedaan, nu heb ik de geluidsinstellingen op "OPTICAL". En dan "bewaar instellingen.". Ga ik weer terug naar geluidsinstellingen, dan geeft ie weer HDMI aan. Nu vraag ik me af of die wel op OPTICAL staat. Dan moet toch OPTICAL grijs zijn, en niet HDMI. Als je hem op OPTICAL hebt staan. En me tv's ondersteunen OPTICAL. :)Nee, zo werkt 't niet. Je kiest met dat menu niet over welke uitgang je het geluid wilt laten lopen. Beide uitgangen zijn altijd actief. Met dat menu kun je alleen de instelling per uitgang kiezen, dus b.v. Stereo voor HDMI-uitgang en Dolby voor Optical-uitgang (of omgekeerd, of beiden stereo of ....). Ik heb m'n tv op de HDMI-uitgang aangesloten (en op Stereo ingesteld) zodat ik ook geluid heb als ik het HTS uitlaat. Op de Optical-uitgang heb ik het HTS aangesloten (en op Dolby ingesteld). En verder een HDMI-kabel tussen tv en HTS, om b.v. DVD's te kunnen kijken.
Als ik het HTS aanzet dan wordt binnen een paar seconden het geluid van de tv uitgezet en heb ik Dolby geluid (voor zover de betreffende zender dat uitzendt) via het HTS; ik vermoed dat dat komt omdat het HTS via de HDMI-kabel naar de tv doorgeeft dat het geluid al via een andere bron (de iTV-ontvanger) binnenkomt (beide apparaten zijn van Samsung én van hetzelfde bouwjaar; soms werken apparaten dan beter samen). Bovendien, als ik alleen radio wil luisteren kan de tv uit blijven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de geluidsweergave zoals die nu mogelijk is (nu ook NPO HD op Dolby staat) prima vind. Is sinds deze update ook het geluid van de radio beter geworden of verbeeld ik me dat?
Persoonlijk vind ik deze update van meer waarde dan HD-vanaf-1 (wat ik nog niet heb), want het voegt echt iets toe, maar alleen als je - zoals ik - een HCS/HTS hebt. Als je alleen een (stereo) tv hebt heb je er weinig aan, "Uitgelicht" heeft voor mij geen enkele waarde; jammer vind ik dat daardoor de Menu-optie "Mijn Opnames" weer een plaatsje gezakt is: dat is voor mij de meest gebruikte menu-optie en die zou wat mij betreft wel bovenaan mogen staan, gevolgd door Instellingen. De rest gebruik ik hoegenaamd niet.
Reputatie 7
Ik bedoel dus NIET de Dolby instellingen van je Samsung maar dus die van de kpn box.

In de tv kan je dat over het algemeen niet instellen (is ook niet nodig)..
Ëcht wel! Veel tv's hebben extra luidsprekeraansluitingen. Als je daar allemaal de juiste luidsprekers op aansluit kun je een Dolby 5.1 opstelling maken en moet je de tv (en nu dus ook de HDMI-uitgang van de iTV-ontganger) op Dolby instellen. Met mijn Samsung van al weer een aantal jaren geleden kan dat al, en dat was destijds écht geen flagship-model. Als je niets op die uitgangen aansluit en je tv staat toch op Dolby wordt eventueel Dolby geluid (via HDMI) vaak niet teruggemixt naar beide stereoluidsprekers en mis je dus een deel van het geluid. Door de tv dan op stereo in te stellen ondervang je dat. Sinds deze firmware kun je dat nu ook doen door de HDMI-uitgang op stereo te zetten. Daarom ook ben ik er geen voorstander van om geluid naar een HCS/HTS via de tv te laten lopen; daar kun je beter de Optical-uitgang voor gebruiken, mits aanwezig op HCS/HTS. In dat geval zet je de HDMI-uitgang op Stereo (zodat je goed geluid hebt als je HCS/HTS uit laat). Als je Dolby wilt zet je HCS/HTS aan; bovendien kun je dan - zoals ik hierboven al aangeef - naar de radio luisteren zonder de tv aan te zetten.
Reputatie 2
Badge +3
Hoe bedoel je?Ik start de Netflix app op de TV ontvanger niet eens om een Netflix film te kijken.
Op mijn tablet start ik de Netflix app (van de tablet zelf) en selecteer een film.
Ik kies op de tablet voor het casten van die film naar de TV ontvanger en that's it, de TV ontvanger schakelt over naar Netflix en toont de film.

Ok, dat snap ik. Maar ik vroeg me af of dan daadwerkelijk net als bij Chromecast, de films en series van je app komen of net als je normaal naar kanaal 222 gaat op de decoder met de kpn afstandsbediening. Technisch dus: komen de films vanuit de app op je mobiel of vanaf de decoder (zoals normaal)?
Reputatie 7
Ok, dat snap ik. Maar ik vroeg me af of dan daadwerkelijk net als bij Chromecast, de films en series van je app komen of net als je normaal naar kanaal 222 gaat op de decoder met de kpn afstandsbediening. Technisch dus: komen de films vanuit de app op je mobiel of vanaf de decoder (zoals normaal)?
Uiteraard vanuit de app op de TV ontvanger, dat is het principe van casten.
De tablet/telefoon kan natuurlijk ook gewoon uitgezet worden.
Reputatie 2
Badge +3
Ok, dan is er dus geen verschil behalve dan dat je de content start op je telefoon via de Netflix app, maar het start dus gewoon van de decoder dus zoals je hem ook met de afstandsbediening start.. Dan blijf ik toch liever bij Chromecast eerlijk gezegd.
Reputatie 1
TV Connect geprobeerd. NetFlix op mijn telefoon gestart. Film kiezen en dan op het cast symbool drukken.
En idd staat hier nu de naar van het ITV kastje bij.
Geselecteerd en..............fout 16004 Kan geen verbinding maken met Naam STB
Mijn telefoon zit verbonden via WiFi, en dus in dezelfde IP reeks als de STB.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb het getest met de optical van de arris naar de harman kardon geen geluid.

WAT nu op te doen lossen daar er meer forum leden hier last van hebben.
Gaat Kpn daar nog wat aan doen?

Ik ben er mee bezig maar het probleem is nog niet gereproduceerd. Als ik het goed begrijp heb je de geluidsprioriteit HDMI ingesteld op Dolby en verder op de TV/Harman niets veranderd?
Zit er nog andere apparatuur aangesloten op de TV dat ook gebruik maakt van Dolby en werkt het daar wel goed?

Reputatie 7
Badge +31
@ronald58 schreef

Ik heb het getest met de optical van de arris naar de harman kardon geen geluid.

WAT nu op te doen lossen daar er meer forum leden hier last van hebben.
Gaat Kpn daar nog wat aan doen?

Hier optical van Arris naar Pioneer versterker. Wel Dolby op Dolby zenders.

Ik neem aan dat je wel geluid hebt met optical van Arris naar H.K. als je de Arris voor optical op stereo zet?

Staat de input van je Harman Kardon wel op "ALL" , "PCM-fix OFF". Of een vergelijkbare instelling. Dus niet "pcm", "pcm only", "analog" etc.?
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Joran,

Bedankt voor het meedenken.

Ja dat klopt en hij staat al jaren op de HK op MDolby Play 2 Music en nooit problemen met het geluid geweest tot nu dan met de nieuwe update 70.20.4
Vanaf de Tv loopt er alleen de opticale en scartplug direct naar de samsung TV.
Vanaf de Tv de HDMI kabel naar het Arris tv ontvanger

Zeg maar hoe ik het voorelkaar kan krijgen,

De klantenervice is overbezet, en de chat niet bereikbaar, zoveel wachtenden voor u.

Trouwens ter info voor onderzoek er zijn wel zenders ( buitenlandse ) die wel het dolby geluid doorgeven op de HDMI - Dolby stand
Ook ik vind het vervelend dat je niet precies weet of je nu HDMI of Optical gekozen heb in het menu, daar het ene grijs blijft, en blauw, groen ? Dat is verwarrend.
Reputatie 7
Badge +31
Hoi, Ronald. Heb je de HDMI Auto stand al geprobeerd?
Dat heeft bij sommige Samsung-tv's het probleem opgelost.
Er is i.i.g. een probleem met Samsung t.o.v. de nieuwe software bij HDMI Dolby. Dat is nog niet getackeld.
Je kunt Dolby geluid bij de tv-zenders wel krijgen buiten de tv om. Zet in de Arris Optical op Dolby. En sluit de HK met een optical kabel direct op de tv-ontvanger aan. Totdat het HDMI Dolby instelling probleem t.o.v. Samsung tv's is getackeld.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Peter,
Bedankt voor je respons ,Ik heb gedaan wat je aangeraden heb, maar tevergeefs.
en voor het gehele Forum.
Wel heb ik geconstateerd met het uitproberen dat HDM 1 op Dolby gezet is, dan de zenders 600 t/m 670 geen geluid geeft. en 699 wel.
701 /m 710 niet.
711 t/m 714 wel
715 t/m 717 niet
718 t/m 728 wel.
729 t/m 731 niet
732 t/m 738 wel
751 t/m 763 wel.

Verder de zenders 1 t/m .... geven wel Dolby.
Maar het belld is dan veel minder scherp dan bij de glaszenders.

Gaan de zenders ( glas) eruit? 660 t/m 699?
Reputatie 7
...Gaan de zenders ( glas) eruit? 660 t/m 699?Hoe kom je daar nu bij?
Reputatie 4
Badge +4
...Gaan de zenders ( glas) eruit? 660 t/m 699?Hoe kom je daar nu bij?

Soory hoor was maar een vraag wjb!
Daar het ook niet op de nieuwe zenders kaart staat vermeld van 1-72017
Heb je op mijn andere opmerking/vraag wel een positief antwoord
Reputatie 7
...Gaan de zenders ( glas) eruit? 660 t/m 699?Hoe kom je daar nu bij?Soory hoor was maar een vraag wjb!
Van mij was het ook maar een vraag hoor. :)
De zenders staan ook gewoon nog in het zenderoverzcht op de tweede pagina.

Helaas kan ik je bij die Dolby vragen niet helpen, mijn Sony televisies hebben geen probleem met die nieuwe firmware.
Reputatie 4
Badge +4
...Gaan de zenders ( glas) eruit? 660 t/m 699?Hoe kom je daar nu bij?Soory hoor was maar een vraag wjb!
Van mij was het ook maar een vraag hoor. :)
De zenders staan ook gewoon nog in het zenderoverzcht op de tweede pagina.

Helaas kan ik je bij die Dolby vragen niet helpen, mijn Sony televisies hebben geen probleem met die nieuwe firmware.

Is goed wjb

Je hebt gelijk op de kaart nu ook gezien:$
Reputatie 7
Badge +31
Hoi Peter,
Bedankt voor je respons ,Ik heb gedaan wat je aangeraden heb, maar tevergeefs.
en voor het gehele Forum.
Wel heb ik geconstateerd met het uitproberen dat HDM 1 op Dolby gezet is, dan de zenders 600 t/m 670 geen geluid geeft. en 699 wel.
701 /m 710 niet.
711 t/m 714 wel
715 t/m 717 niet
718 t/m 728 wel.
729 t/m 731 niet
732 t/m 738 wel
751 t/m 763 wel.
Niet alle HD zenders hebben Dolby geluid, dus dit kloptl. Exact de "wel" zenders hebben alleen stereo geluid (PCM). Zie ook het overzicht HD zenders KPN op mijn site. Op dit moment gaat Dolby dus bij sommige Samsung TV's niet goed via HDMI. Je kunt dan beter, tijdelijk, je HK met optical met de optical van de ontvanger verbinden. Dat moet m.i. goed gaan.

Hoe gaat het trouwens als je het geluid van HDMI op Auto zet?

Euh, heb jij al HD op 1? De SD zenders hebben geen van allen Dolby namelijk. Dus dat zou ik dan knap vinden. Of betreft dit misschien een 4K ontvanger ?:?
Reputatie 7
Euh, heb jij al HD op 1? De SD zenders hebben geen van allen Dolby namelijk. Dus dat zou ik dan knap vinden. Of betreft dit misschien een 4K ontvanger ?:?
Bij HD op 1 zie je de 700 zenders niet meer dus ik denk niet dat hier sprake is van HD op 1.
Reputatie 4
Badge +4
]Bij HD op 1 zie je de 700 zenders niet meer dus ik denk niet dat hier sprake is van HD op 1.[/quote]

Je hebt gelijk Peter 😳 maar het is toch al zo verwarrend die veranderingen!

Bedankt voor de lijst.

Maar als ik het goed begrijp en lees van andere forum leden hebben alleen de Samsumgs Tv's dit probleem? en gaat KPN daar wat aan doen zoals je weet?
Reputatie 7
Badge +31
Maar als ik het goed begrijp en lees van andere forum leden hebben alleen de Samsumgs Tv's dit probleem? en gaat KPN daar wat aan doen zoals je weet?Hoi Ronald,
Via dit topic hebben enkelen die een Samsung hebben dit gemeld. KPN is er mee bezig. Hoewel... ik heb begrepen dat het op de testopstelling nog niet gelukt is dit te reproduceren met een Samsung.
Wat er mis gaat is vaag. Er ging altijd al Dolby (behalve bij NPO) door de HDMI. Het is nog een raadsel.
Ik heb met een Philips tv en Arris ontvanger geen problemen met het Dolby geluid via HDMI. V.u. de optische uitgang van de tv gaat het prima naar m'n HTS.

Zoals ik al aangaf: voorlopig kun je wel Dolby op je HK weergeven d.m.v. de optische uitgang van de ontvanger. Dat gaat buiten de tv (Samsung) om en moet mijns inziens dan geen probleem zijn.
Vergeet dan uiteraard niet de optische uitgang van de ontvanger op Dolby te zetten ;)

Even nog iets anders in de groep gooien. Wat is het verschil in HDMI Dolby en Auto? Ik heb diverse dingen uitgeprobeerd maar in beide instellingen heb ik Dolby op de zenders die dat ook hebben.

Welterusten voor nu :8
Reputatie 4
Badge +4
Maar als ik het goed begrijp en lees van andere forum leden hebben alleen de Samsumgs Tv's dit probleem? en gaat KPN daar wat aan doen zoals je weet?Hoi Ronald,
Via dit topic hebben enkelen die een Samsung hebben dit gemeld. KPN is er mee bezig. Hoewel... ik heb begrepen dat het op de testopstelling nog niet gelukt is dit te reproduceren met een Samsung.
Wat er mis gaat is vaag. Er ging altijd al Dolby (behalve bij NPO) door de HDMI. Het is nog een raadsel.
Ik heb met een Philips tv en Arris ontvanger geen problemen met het Dolby geluid via HDMI. V.u. de optische uitgang van de tv gaat het prima naar m'n HTS.

Zoals ik al aangaf: voorlopig kun je wel Dolby op je HK weergeven d.m.v. de optische uitgang van de ontvanger. Dat gaat buiten de tv (Samsung) om en moet mijns inziens dan geen probleem zijn.
Vergeet dan uiteraard niet de optische uitgang van de ontvanger op Dolby te zetten ;)

Even nog iets anders in de groep gooien. Wat is het verschil in HDMI Dolby en Auto? Ik heb diverse dingen uitgeprobeerd maar in beide instellingen heb ik Dolby op de zenders die dat ook hebben.

Welterusten voor nu :8

Nou nee ik ben aan het werk , Wellicht voor jouw welterusten.

En oh ja ik ga het morgen uitproberen wat je hebt aangegeven.
En ik heb een nieuwe Topic gestart? lees maar.....

Maar lees al van je dat KPN al er mee bezig is:8
Reputatie 7
Dit is wat mij betreft niet de voorlopige maar definitieve opstelling. Dat heeft het voordeel dat je ook naar de radio kunt luisteren zonder dat je tv aan moet. Ik weet alleen niet of het geluid van de tv automatisch wordt uitgeschakeld. Bij mij wel, maar ik heb zowel een HTS als tv van Samsung én van hetzelfde bouwjaar.
Dus HDMI-uitgang (op Stereo) naar de tv, Optical-uitgang (op Dolby) naar - in dit geval HK-. Ik heb zelf ook nog een HDMI-kabel tussen HTS en tv, dat is om DVD's te kunnen kijken, maar het zou mij niet verbazen dat via die kabel het HTS het geluid op de tv uitschakelt. Werkt bij mij als een speer.
Reputatie 7
Badge +31
@ Henk2304, HK staat in mijn teksten voor de Harman Kardon van Ronald58.
Reputatie 7
Ja, dat begreep ik wel. Daarom ook "in dit geval", dat van Ronald58 dus: HK bij hem, HTS bij mij;)

Reageer