Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Update voor iTV-ontvangers april 2018 [7.1.44_2] wordt niet uitgerold

Reputatie 7
Badge +24
  • Moderator
  • 10857 reacties
Vanaf 17 april vindt de uitrol plaats van nieuwe firmware voor alle TV-ontvangers. In dit topic lees je wat er precies wordt aangepast!

Planning

Op donderdag 5 april krijgt een willekeurig geselecteerd deel van onze klanten de nieuwe firmwareupdate. Tussen 17-25 april vindt de volledige uitrol plaats.

Update: De uitrol van deze update gaat niet door. Beeldkwaliteit in de testgroep is ons niet naar de zin. Daarom zal deze update nog niet uitgerold worden. De testgroep wordt aankomende nacht (13 op 14 april) weer teruggezet naar de 7.1.41 versie.

Nieuw

Het zoeken in Terugkijken is vernieuwd met een nieuwe layout. Hierdoor wordt het gemakkelijker programma's te zoeken.

Er wordt het een en ander gewijzigd in On Demand. De categorie "Gratis voor jou" wordt hernoemd naar "Voor jou" en uitgebreid met alle programma's van KPN Presenteert. Om deze reden verdwijnt KPN Presenteert uit het hoofdmenu.

Verbeteringen

Als er iets misgaat krijg je soms een popup met een foutmelding. Als de tips in de popup het probleem niet oplossen kun je meer informatie vinden op foutcode.tv. Met deze update worden op meer plaatsen verwijzingen ingezet naar foutcode.tv zodat je in de meeste gevallen het probleem zelf kunt oplossen.

Opgelost

• Bij het uit stand-by halen van de televisie en de 4k tv-ontvanger kon het voorkomen dat alleen het menu zichtbaar was, maar beeld en geluid het niet deden. Dit is nu in de meeste gevallen opgelost. Nadat deze uitrol achter de rug is worden 4k klanten met de bugfix firmware ook van deze update voorzien.
  • Een bug waarbij het aanmelden van een nieuwe TV-ontvanger in sommige gevallen niet lukte, is opgelost. De TV-ontvanger bleef door deze storing steeds opnieuw opstarten.
  • Er stonden enkele programma's bij Terugkijken die niet daadwerkelijk terug te kijken waren. Die programma's staan er niet meer tussen.

Links

35 Reacties

Reputatie 7
Goed te lezen dat ook de 4K abonnees met de bugfix firmware voorzien gaan worden van deze firmware.
Reputatie 7
Badge +15
Dan hoop ik dat ik bij die 5 april Firmware update zit, dan kan ik het allemaal eens testen met die 4K ontvangers. 🙂
Reputatie 7
DennisSchreve schreef:

Dan hoop ik dat ik bij die 5 april Firmware update zit, dan kan ik het allemaal eens testen met die 4K ontvangers. :)

Ik denk dat dat niet het geval zal zijn immers ...
Joran schreef:

Nadat deze uitrol achter de rug is worden 4k klanten met de bugfix firmware ook van deze update voorzien.

Reputatie 7
Badge +14
Lijkt mij een prima update, ga zo door 🙂
Reputatie 6

Een bug waarbij het aanmelden van een nieuwe TV-ontvanger in sommige gevallen niet lukte, is opgelost. De TV-ontvanger bleef door deze storing steeds opnieuw opstarten.

Hallo KPN!

Prima hoor die bugfixes van jullie!

Wel raar dat gebruikers met deze issue geen fatsoenlijke feedback hebben gekregen. Ik heb hier nadrukkelijk naar gevraagd...

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 6
@Joran,

Als ik het goed begrijp wordt het probleem met 'terugkijken' in combinatie met een eigen custom zenderlijst nog niet opgelost? Dus ook met deze update blijven alle zenders in 'terugkijken' actief ongeacht of je ze in de custom zenderlijst hebt?
Reputatie 7
Badge +9
@Joran Wordt in deze update ook eindelijk een keer het stroperige ''Uitgelicht'' aangepakt voor Arris/ Arcadyan? Het zit er al maanden in, maar gewoon niet te gebruiken.
Reputatie 5
Badge +8
Toch wel vreemd om te zien dat er "nu" alweer een update is.
De functionaliteiten van de laatste update zijn nog niet eens actief.
Dan heb ik het over het terugkijk stukje met het direct starten van het
programma ipv daarvoor nog 5 minuten door te spoelen.
Wanneer gaan we daar wat mee doen KPN?
Reputatie 7
Badge +24
King007 schreef:

@Joran,

Als ik het goed begrijp wordt het probleem met 'terugkijken' in combinatie met een eigen custom zenderlijst nog niet opgelost? Dus ook met deze update blijven alle zenders in 'terugkijken' actief ongeacht of je ze in de custom zenderlijst hebt?

Nog niet helaas, er wordt hard aan gewerkt. De definitieve oplossing wordt in mei of juni verwacht.

ChrisWissink schreef:

@Joran Wordt in deze update ook eindelijk een keer het stroperige ''Uitgelicht'' aangepakt voor Arris/ Arcadyan? Het zit er al maanden in, maar gewoon niet te gebruiken.

Hier staat niets over in de changelog. Ik merk ook geen verschil in snelheid in deze update. Dat mag zeker wat vloeiender. Ik koppel het (opnieuw) terug, zou fijn zijn als daar wat meer aandacht aan wordt gegeven.

Clevegt schreef:

Toch wel vreemd om te zien dat er "nu" alweer een update is.
De functionaliteiten van de laatste update zijn nog niet eens actief.
Dan heb ik het over het terugkijk stukje met het direct starten van het
programma ipv daarvoor nog 5 minuten door te spoelen.
Wanneer gaan we daar wat mee doen KPN?

Klopt, achteraf gezien was het misschien beter dat niet te vermelden in het vorige updatetopic. In de vorige update zijn een aantal zaken voorbereid voor toekomstige updates, zoals deze en de speciale OTT-zenders die op kanaal 201-219 komen. Er wordt nog gewerkt aan die features, het was niet de bedoeling te impliceren dat het de volgende maand klaar zou zijn. Het gaat zeker komen 🙂
Reputatie 1
Zit hier ook de verhelping van het achterlopende geluid bij HD-zenders in?
Ik had net het bijbehorende topic gevonden maar dat was al goed een jaar oud.
Zonet heb ik nieuwe software gedownload nav een ander probleem, spontaan opnieuw opstarten. Is dit al de bedoelde nieuwe software of komt er nou nog een update?

Alvast bedankt! ☺
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marlies, bedankt voor je bericht.
Wat irritant dat het geluid bij je achterloopt! De uitrol van bovengenoemde firmware is vanaf 17 april, dus dat is nog niet die jij nu op de tv-ontvanger hebt staan. De klanten die de firmware willekeurig hebben ontvangen, krijgen dit automatisch gepusht. Je kan dit controleren door te kijken of de optie 'Gratis voor jou' gewijzigd is naar 'Voor jou'. Dat is een van de veranderingen namelijk 😉 Mocht het hierna voor jou persoonlijk niet verholpen zijn, dan horen we dat graag en kijken we naar eventuele andere oplossingen!
Reputatie 1
@Susan_ Dank je wel voor je reactie.
Ik ben er al achter dat dit het niet was, helaas. Maar die tien dagen overleven we ook nog wel. De remedie is steeds TV even vijf tellen uitzetten en dan weer aan, en dan is het geluid weer synchroon met het beeld.
Het is een beetje storend in een film als je iemand ziet omvallen en daarna pas een schot hoort... 😉
Reputatie 7
Ik ben alleen bang dat die nieuwe firmware daar geen verandering in zal brengen. Ik lees niets over aanpassingen t.a.v. het synchroon laten lopen van beeld en geluid.
Welke TV ontvanger heb je en welke merk/type televisie heb je?
De kpnitv app werkt niet.. oude verwijderd, nieuwe geïnstalleerd : werkt nog steeds niet op de iPad.
Reputatie 4
Badge +4
En als we dan die update krijgen is dan het probleem van de zenders NPO 1 dan ook veranderd in 1 HD etc
wat eerder was vemeld bij vorige updates.
Het geluid van Dolby beter aangepast aan de keuze die je doet bij instellingen, niet dat het automatisch staat op stereo
Reputatie 1
@wjb Ik las dat in een ander topic.
Heb de Arias V2 en een Samsung HD tv.
Heb zelf nog steeds het idee dat het aan de tv ligt, maar in dat andere topic wordt gesteld dat dat met een firmware update opgelost is. Die update komt 17 april, dus dat wacht ik even af.
Reputatie 7
Het probleem met het telkens opnieuw opstarten van de Arris zou met die firmware opgelost moeten zijn, ik heb nergens iets gelezen over een fix t.a.v. het achterlopen van het geluid.
Zeker net zo als de app op je tablet jammer geen on demond meer duitse zenders weg regio tv weg jammer heel dom was zo blij met kpn maar ze gaan de verkeerde kant op.
Reputatie 7
Voor issues met de nieuwe iTV app kan je beter naar het onderstaande topic gaan.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351
Reputatie 5
Voor ZXV gebruikers die middels hdmi via een AVR of een HTS kijken kan het best zijn dat het beeld na de update op zwart gaat. Niet schrikken, vanwege nieuwe drivers moet eenmalig de hele keten voorzien worden van nieuwe hdcp keys. Simpelste is om de hele keten (tv, receiver, zxv) stroomloos te maken en daarna weer aan te zetten. Dan start vanzelf weer de handshake
Reputatie 7
Badge +25
Hoi allen! Ik heb zojuist het startbericht aangepast. Helaas gaat de uitrol van deze software niet door. Binnen de groep klanten die de software als test al hadden gekregen zien we toch wat issues met beeldkwaliteit. Hierdoor willen we de software nog niet naar iedereen uitrollen. De testgroep wordt aankomende nacht (13 op 14 april) weer teruggezet naar de 7.1.41 versie.
Jammer dat mijn bericht van gisteren inzake geen iTV voor nieuwe klant verwijderd is.
Bericht kwam zeker ongelegen voor de KPN.
Het goede bericht is dat inderdaad de versie 7.1.41 wordt geladen en deze werkt naar behoren.
Reputatie 7
wbl schreef:

Jammer dat mijn bericht van gisteren inzake geen iTV voor nieuwe klant verwijderd is.
Bericht kwam zeker ongelegen voor de KPN.
Het goede bericht is dat inderdaad de versie 7.1.41 wordt geladen en deze werkt naar behoren.

Bedoel je dit bericht?
ik had ook bij de topic foutcode 563 een soortgelijk bericht geplaatst.
Het is dus een ander, uit dit topic, verwijderd bericht.
Reputatie 7
KPN verwijdert echter geen berichten, tenzij je het wel heel bont maakt met het overtreden van de forumregels en zelfs dan wordt het bericht meestal aangepast i.p.v. verwijderd.

Reageer