Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Update voor iTV-ontvangers augustus 2017 [7.0.27 / 2.0.8]

Reputatie 6
Badge +23
  • Moderator
  • 6793 reacties
Ik hou er van, maandelijkse updates voor de ontvangers. Ook in augustus is het weer zo ver. Vanaf 9 augustus wordt deze als pilot uitgerold naar 10.000 klanten. Als dat goed verloopt zal dit eind van de maand naar iedereen gaan.

Edit: De uitrol voor iedereen gaat door! Op 21, 22 en 24 augustus gaat de eerste batch eruit. Daarna gaat van 28 t/m 31 augustus de rest 🙂

Deze update geldt voor de Motorola 1903, 1963 en 1853, de Arcadyan en de Arris. De 4K ontvanger wordt nog niet meegenomen.

Belangrijkste verandering is het nieuwe uiterlijk van de opstartschermen. Hierdoor passen ze beter bij de rest van de layout en worden ze overzichtelijker.

Ook de foutcodes zijn verduidelijkt. Op de schermen wordt dan verwezen naar www.foutcode.tv/specifiekefoutcode. Daar selecteer je vervolgens KPN en krijg je hulp bij het oplossen van de foutcode. De tussenstap om de provider te selecteren is omdat deze firmware ook gebruikt wordt bij Telfort en XS4ALL.

Sommige bestaande foutcodes worden aangepast of opgesplitst. Daarnaast zijn er kleine aanpassingen in het uiterlijk van het Uitgelicht menu, is de netwerkbuffer voor Netflix vergroot en kun je Dolby Digital Plus geluid gebruiken in Netflix (doe dit door in Netflix onder Opties de audio op Engels (5.1) te zetten). En verder, bugfixes.

9/8 edit: paar kleine aanpassingen/toevoegingen ter verduidelijking

87 Reacties

Reputatie 6
Badge +12
Geen erg spannende update, maar wel nuttige aanpassingen. Ben benieuwd. Leuk dat we via dit forum op de hoogte gehouden worden!
Reputatie 6
Badge +26
T zal wel aan mij liggen maar welke foutcode ik ook achter de / zet, ik blijf bij "Zender niet beschikbaar" uitkomen.
Reputatie 4
Badge +5
Goedeavond ik vind het fijn dat we op de hoogte gehouden worden van de update. Dan staan we niet voor verrassingen dus top ga zo door 👍
Reputatie 6
Badge +15
@Erik_, deze uiterlijk hebben wij al in onze 4K ontvangers. Deze uiterlijk was er vorig jaar namelijk, toen we begonnen met de 4K pilot, goed dat de andere ontvangers deze ook krijgen. 🙂
Reputatie 6
Badge +23
RobinFlikkema schreef:

T zal wel aan mij liggen maar welke foutcode ik ook achter de / zet, ik blijf bij "Zender niet beschikbaar" uitkomen.

Klopt, dat is nog een beetje stuk. Dat wordt aangepast. Ik ga er vanuit per morgen aangezien we dan met de testuitrol beginnen.
Reputatie 3
Badge +5
@Erik_,

Ik gooi hem er nog maar eens in 😉 hoe staat het met de Dolby Digital bug in combi met Samsung TV's? nog steeds moeten we hem op Stereo laten staan omdat het simpelweg niet werkt. Er zijn nu al vele updates geweest maar de fix is er niet? kan jij dat navragen als je het ook niet weet? ik blijf het herhalen ik wil best dingen testen voor ze maar dan moeten ze wel zeggen wat 😜

Je geeft trouwens aan dat de update eind deze maand dan wordt uitgerold naar iedereen? sinds wanneer zit daar weken tussen? normaal schilt het 1 week?
Reputatie 6
Badge +23
Ik zet het nog een keer uit, Vriesde.

Er zit deze keer wat extra tijd tussen omdat ze nu twee softwarestukjes samenvoegen. De normale software (de 7-serie aan versienummers) wordt nu samengevoegd met een ander stukje dat de schermaanpassingen e.d. doet (de 2-serie aan versienummering). Hierdoor willen ze iets langer kijken of er geen issues optreden voor ze beslissen of het volledig uitgerold wordt.
Reputatie 3
Badge +5
Erik_ schreef:

Ik zet het nog een keer uit, Vriesde.

Er zit deze keer wat extra tijd tussen omdat ze nu twee softwarestukjes samenvoegen. De normale software (de 7-serie aan versienummers) wordt nu samengevoegd met een ander stukje dat de schermaanpassingen e.d. doet (de 2-serie aan versienummering). Hierdoor willen ze iets langer kijken of er geen issues optreden voor ze beslissen of het volledig uitgerold wordt.

Duidelijk Erik! bedankt en ik hoor graag de bevindingen omtrent de Samsung bug met Dolby.
Reputatie 5
Badge +7
Alweer geen update voor de 4K? Ik zit hier met giga buggy software en wacht al 2 maanden op een update. Kennelijk heeft dit nog geen prioriteit ofzo, want eerst moeten er mooiere opstartschermen komen voor overige ontvangers, beetje krom niet?

Wanneer komt er een update die de 4K ontvangers weer goed bruikbaar maakt?
Reputatie 6
Badge +23
Voor zover we nu weten, Chris, komt er voor de 4K ontvangers in september weer een update uit. Als we daar meer informatie over hebben laten we het weten.
Is het na deze update ook weer mogelijk om niet bestaande kanalen te verwijderen.
Ik vind het erg storend dat ik kanalen heb die ik niet kan kijken en ook niet kan verwijderen uit mijn lijst
Reputatie 6
Badge +23
Helaas, Rob. Er zijn wel een paar bugs met betrekking tot zenders verbergen die in deze update worden verholpen*, maar kanalen verbergen buiten je pakket is nog niet mogelijk,

*Erotiekkanalen kunnen, voor mensen met HD op 1 actief, weer goed verborgen worden. En de pop-up herinnert je er nu aan dat je wijzigingen nog niet opgeslagen hebt als je het menu verlaat.
Reputatie 6
Erik_ schreef:

*Erotiekkanalen kunnen, voor mensen met HD op 1 actief, weer goed verborgen worden.

Die zijn toch (als gevolg van Europese (?) wetgeving) standaard verborgen, voor zover in het Basispakket? Er is zelfs een menu-item voor gekomen bij één van de vorige firmwarewijzigingen. Of bedoel je hier specifiek díe kanalen die meekomen met het Pluspakket; ik neem tenminste aan dat als iemand bewust het Erotiekpakket afneemt hij/zij de zenders ook niet wil verbergen.
Reputatie 1
Af en toe een update moet zeker gebeuren. maar bij een update van een hele tijd terug ( ik denk al meer dan een jaar) is er bij instellingen
een functie bij gekomen nl. TV-CONNECT. tot op de dag van vandaag is mij niet duidelijk waar dit precies voor is? wie weet dit wel?
mvg
Wilfried
Reputatie 6
Via TV connect kan je bijvoorbeeld de Netflix app starten en bedienen met jouw mobiele telefoon, op dezelfde manier als bij Chromecast.
Reputatie 1
maar hoe doe ik dat met mijn samsung galaxy s6?
Reputatie 6
Gewoon net als met een Chromecast, je cast vanaf de telefoon naar de TV ontvanger die getoond wordt met de naam die je bij TV-CONNECT hebt vastgelegd.
Reputatie 1
sorry maar dit heb ik nog nooit gedaan.moet ik dan eerst een app downloaden?
Reputatie 6
Ja, dan heb je de Netflix app op jouw mobiel nodig en uiteraard ook een Netflix abonnement.
Reputatie 1
oke, ga ik morgen even kijken hoe dat werkt. bedankt voor je reacties
Reputatie 3
"is de netwerkbuffer voor Netflix vergroot en kun je Dolby Digital Plus geluid gebruiken in Netflix (doe dit door in Netflix onder Opties de audio op Engels (5.1) te zetten)."

dat vind ik persoonlijk wel een fijne !
Reputatie 6
Badge +23
Henk2304 schreef:

Erik_ schreef:

*Erotiekkanalen kunnen, voor mensen met HD op 1 actief, weer goed verborgen worden.

Die zijn toch (als gevolg van Europese (?) wetgeving) standaard verborgen, voor zover in het Basispakket? Er is zelfs een menu-item voor gekomen bij één van de vorige firmwarewijzigingen. Of bedoel je hier specifiek díe kanalen die meekomen met het Pluspakket; ik neem tenminste aan dat als iemand bewust het Erotiekpakket afneemt hij/zij de zenders ook niet wil verbergen.

Specifiek de Pluspakketkanalen. Daarbij gaat het verbergen soms niet goed.
Reputatie 6
Badge +23
Uitrol voor iedereen gaat door 🙂 Ik heb de data toegevoegd aan de startpost.
Reputatie 6
Badge +15
Erik_ schreef:

Waarom wordt de 4K ontvangers niet gedaan dan? Jullie willen dit toch gelijk gaan trekken met de firmware? Of is dat überhaupt niet mogelijk? 🤔
Reputatie 6
DennisSchreve schreef:

Erik_ schreef:

Waarom wordt de 4K ontvangers niet gedaan dan? Jullie willen dit toch gelijk gaan trekken met de firmware? Of is dat überhaupt niet mogelijk? 🤔

Laat ze eerst nog even die zeer vervelende bugs uit de firmware van de 4K ontvanger halen, dat vind ik persoonlijk veel interessanter.
Overigens heb ik begrepen dat er in september ook een nieuwe firmware voor de 4K ontvanger zal komen.

Reageer