Update voor iTV-ontvangers augustus 2017 [7.0.27 / 2.0.8]

• 7 augustus 2017
  • 87 reacties
  • 6569 keer bekeken

Toon eerste bericht

87 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Laat ze eerst nog even die zeer vervelende bugs uit de firmware van de 4K ontvanger halen, dat vind ik persoonlijk veel interessanter.
Overigens heb ik begrepen dat er in september ook een nieuwe firmware voor de 4K ontvanger zal komen.
Oh ja, dat klopt. 🙂 in september komt het voor de 4K ontvangers. 🙂
Reputatie 6
Badge +8
Ik zet het nog een keer uit, Vriesde.
Heb je inmiddels iets vernomen?
Reputatie 7
@Erik_ Het is mij niet helemaal duidelijk wat het nummer van de update is. Je noemt 7.0.27 en 2.0.8 ??

@vriesde schreef:

Ik gooi hem er nog maar eens in 😉 hoe staat het met de Dolby Digital bug in combi met Samsung TV's? nog steeds moeten we hem op Stereo laten staan omdat het simpelweg niet werkt. Er zijn nu al vele updates geweest maar de fix is er niet? kan jij dat navragen als je het ook niet weet? ik blijf het herhalen ik wil best dingen testen voor ze maar dan moeten ze wel zeggen wat 😜
Een TV op zich zelf heeft geen Dolby weergave en dan is 'stereo' dus prima. Het is alléén een punt(je) als je je tv met een Dolby systeem hebt verbonden (en niet de tv ontvanger).

Mijn TV kan prima overweg met Dolby van externe bronnen. Toch heb ik HDMI op stereo en Optisch op Dolby. Aangezien de audioset apart op de tv ontvanger staat i.v.m. radio luisteren zonder de tv aan.

Overigens kan m'n TV niet met Dolby overweg via de eigen DVB-C ontvanger; Philips kwaaltje. Dan komt er ten allen tijde alleen stereo uit.
Reputatie 7
Een TV op zich zelf heeft geen Dolby weergaveNiet out-of-the-box maar veel tv's hebben aansluitingen voor extra luidsprekers (front, 2 * rear, subwoofer) en daarmee is wel Dolby weergave mogelijk. Als de aansluitingen niet zijn aangesloten maar de tv wel op Dolby weergave staat worden de geluidskanalen voor de betreffende luidsprekers soms (vaak?) niet doorgegeven (waardoor je dus bepaalde geluiden mist). Als je zo'n tv dan op stereo zet wordt al het geluid via beide ingebouwde stereoluidsprekers weergegeven.
Reputatie 6
Badge +8
Heeft iemand de update al binnen? 🙂 hier nog niet en geforceerd werkt ook niet.
Reputatie 7
Badge +18
Heeft iemand de update al binnen? 🙂 hier nog niet en geforceerd werkt ook niet.Erik heeft dit al medegedeeld:

Edit: De uitrol voor iedereen gaat door! Op 21, 22 en 24 augustus gaat de eerste batch eruit. Daarna gaat van 28 t/m 31 augustus de rest
Reputatie 6
Badge +8
Heeft iemand de update al binnen? 🙂 hier nog niet en geforceerd werkt ook niet.Erik heeft dit al medegedeeld:

Edit: De uitrol voor iedereen gaat door! Op 21, 22 en 24 augustus gaat de eerste batch eruit. Daarna gaat van 28 t/m 31 augustus de rest

Klopt! Op onze niet Artis toevallig zojuist binnen gekregen. Kastje stond vast en na herstart wilde hij updaten.

@Erik_,

Zijn alle (fout)melding schermen aangepast? Als ik mijn modem uitzet krijg ik namelijk op TV gewoon het oude scherm? Alleen zie ik daar nu een verwijzing naar een website. Het lijkt alleen niet op de foto zoals in jouw begin post.
Reputatie 7
Badge +10
Is deze issue ook bekend @Erik_ ? Heb gisteren bij mijn zus heel veel gelazer gehad, hij haalde bij software verwijderen de nieuwe versie binnen, waardoor de ontvanger continu maar bleef herstarten omdat er een ''update'' beschikbaar was. Na 5x geupdate te hebben en de 6e keer onderweg was, heb ik hem maar handmatig de software laten ophalen, toen kwam de oude gek genoeg weer binnen maar begon die ook alweer te miepen over een update. Weet niet of meer mensen dit herkennen, maar het viel me op, en had daardoor wel 15 min Ajax gemist. 😞. Heb me zus er ook niet meer over gehoord, maar dacht ''good to know'' 🙂
Ik lees op internet dat begin dit jaar de HD zenders ook zouden starten op 1 dit is bij ons nog niet het geval komt dit ook met de update?

Mvg Michel
Reputatie 7
Badge +9
Nee mvg Michel dit gaat niet mee met deze update. Daar krijg je een berichtje van alles ze bij u HD op een gaan zetten.?
Reputatie 7
Ik lees op internet dat begin dit jaar de HD zenders ook zouden starten op 1 dit is bij ons nog niet het geval komt dit ook met de update?In aanvulling op de vorige reactie: KPN rolt HD-vanaf-1 zeer geleidelijk uit om mogelijke problemen van overbelasting van het netwerk in een vroeg stadium te kunnen detecteren en oplossen. De uitrol is landelijk maar zeer verspreid. Zo zouden buren het al maanden kunnen hebben terwijl jij misschien nog maanden moet w88. Ik ken één collega die het al maanden heeft maar verder in mijn familie-/kennissenkring niemand. Het is niet anders.
kijk dat verklaard veel , bij mijn ouders is die wijziging wel geweest . Ik thuis proberen en dacht die ouwe snapt t weer eens niet ? Maar hij heeft dus wel degelijk gelijk. Er is dan inderdaad geen logica , want mijn ouders hebben sinds januari KPN glasvezel wij 3jaar maar bij ons is het gewoon 661/701 . Bedankt voor de toelichting ! Fijn dat dit een vrij actief forum is . Nogmaals dank
Reputatie 7
Graag gedaan! En ja, ook glasvezel of koper heeft geen invloed op wanneer je HD-vanaf-1 krijgt. Bij koper geldt alleen dat je aansluiting geschikt moet zijn voor HD, want dat is nog lang niet altijd zo.
Reputatie 7
Maar let op, HD op 1 is nog geen HD-"Glas" op 1. 🙁
Reputatie 7
Badge +28
@Erik_ Het is mij niet helemaal duidelijk wat het nummer van de update is. Je noemt 7.0.27 en 2.0.8 ??
Het basisnummer is 7.0.27. Maar er wordt deze keer een tweede stukje software geïntegreerd. Die doet de opstartschermen en die heeft versienummer 2.0.8. En ik weet niet precies of hij dat nummer dan ook ergens gaat weergeven, vandaar dat ik ze beide noem.

Ik zet het nog een keer uit, Vriesde. Heb je inmiddels iets vernomen?
Nog niet inhoudelijk. Ze hebben een paar vervolgvragen. Omdat het in het andere topic dat we hierover hadden ook wat is doodgebloed. Ik stuur je daar een privébericht over om dit topic niet verder van de rails te trekken :)

Wat betreft de schermen, kan zijn dat ze daar toch nog wat aanpassingen in hebben gedaan en nog niet dat hele stukje hebben uitgerold. Zolang in ieder geval de verwijzingen naar foutcode.tv er maar zijn. Dat is het belangrijkst :)

Is deze issue ook bekend @Erik_ ?

Niet als een standaard voorkomend iets. Soms gebeurt het dat een update niet helemaal goed binnenkomt op de ontvanger. Een hik in de internetverbinding of iets dergelijks. Dan kan het gebeuren dat de ontvanger daarvan in de stress schiet, om het maar zo uit te drukken. Het updaten lukt dan niet goed. Een reset uitvoeren waarbij je dan de software verwijdert en handmatig de update opnieuw doet zorgt er dan voor dat het verholpen wordt. Dit omdat hij dan de gehele update weer opnieuw binnenhaalt, in plaats blijven proberen met een onvolledig of corrupt stukje.

Ik lees op internet dat begin dit jaar de HD zenders ook zouden starten op 1 dit is bij ons nog niet het geval komt dit ook met de update?
Dit is, zoals Henk en Cor al aangeven, iets dat los staat van deze update. Je krijgt per mail bericht zodra HD op 1 voor jou beschikbaar komt.
Reputatie 6
Badge +8
@Erik_,

Helemaal goed! Ik zal op jouw privé bericht reageren.
Reputatie 7
Het basisnummer is 7.0.27. Maar er wordt deze keer een tweede stukje software geïntegreerd. Die doet de opstartschermen en die heeft versienummer 2.0.8. En ik weet niet precies of hij dat nummer dan ook ergens gaat weergeven, vandaar dat ik ze beide noem...
Op onze HMB2260's staat versie 7.0.27_5 en dat lijkt de nieuwe versie te zijn.
Leuke opgave voor KPN: Het bijwerken van documentatie en help/faq's. Er zijn immers geen gele balken meer tijdens het opstarten.
Overigens heeft de 4K Ultra-HD ontvanger deze opstartschermen al langere tijd en worden de andere ontvangers nu dus weer op gelijke hoogte gebracht.
Reputatie 7
Badge +10

Niet als een standaard voorkomend iets. Soms gebeurt het dat een update niet helemaal goed binnenkomt op de ontvanger. Een hik in de internetverbinding of iets dergelijks. Dan kan het gebeuren dat de ontvanger daarvan in de stress schiet, om het maar zo uit te drukken. Het updaten lukt dan niet goed. Een reset uitvoeren waarbij je dan de software verwijdert en handmatig de update opnieuw doet zorgt er dan voor dat het verholpen wordt. Dit omdat hij dan de gehele update weer opnieuw binnenhaalt, in plaats blijven proberen met een onvolledig of corrupt stukje.

Weer wat geleerd, dank voor de toelichting. Ik ben de enige nerd in de familie die dit soort kwaaltjes mag oplossen. Wel handig om te weten weer.
Reputatie 7
Badge +28
Het basisnummer is 7.0.27. Maar er wordt deze keer een tweede stukje software geïntegreerd. Die doet de opstartschermen en die heeft versienummer 2.0.8. En ik weet niet precies of hij dat nummer dan ook ergens gaat weergeven, vandaar dat ik ze beide noem...
Op onze HMB2260's staat versie 7.0.27_5 en dat lijkt de nieuwe versie te zijn.
Leuke opgave voor KPN: Het bijwerken van documentatie en help/faq's. Er zijn immers geen gele balken meer tijdens het opstarten.
Overigens heeft de 4K Ultra-HD ontvanger deze opstartschermen al langere tijd en worden de andere ontvangers nu dus weer op gelijke hoogte gebracht.

Ik ben benieuwd inderdaad hoe snel de documentatie hierop aangepast zal zijn :)

Dit zal ook een stap zijn in het integratieproces van de reguliere en 4K ontvangers. Zo gaat het steeds meer op elkaar lijken en is uiteindelijk 1 update voor alle ontvangers voldoende.

Reputatie 7
Leuke opgave voor KPN: Het bijwerken van documentatie en help/faq's. Er zijn immers geen gele balken meer tijdens het opstarten. Ai. 🤣 😂 😁 Gevalletje Oeps!
Ik sinds zondag de nieuwe update, vanaf dat moment geen beeld en geluid meer op mijn Philips PUS7101 serie televisie. Voor de update alles prima in orde.
Ik heb ondertussen echt alles al geprobeerd, alles gereset, andere HDMI kabels, alle HDMI porten geen enkel succes. Ik weet niet meer hoe dit op te lossen!! Help!
Reputatie 7
...Ik weet niet meer hoe dit op te lossen!! Help!@Erik_, zie ook forum.kpn.com/interactieve-tv-11/na-software-update-geen-beeld-en-geluid-meer-436049
Reputatie 7
Badge +28
Ik pak hem op!
Reputatie 7
Badge +13
Update goed ontvangen.
Wel vreemd, de ARRIS2952 zonder problemen en de Arcadian2260V2 moest ik aan / uit zetten (dus een herstart). Daarna ook perfect.
Sinds de update staat het geluid van Netflix standaard op 5.1 DD bij mij is het geluid over mijn versterker van de stemmen zeer slecht hebben meer mensen hier last van? Als ik hem op normaal zet is het goed alleen gaat die elke keer weer terug op 5.1 DD.

Reageer