Update voor iTV-ontvangers augustus 2017 [7.0.27 / 2.0.8]

• 7 augustus 2017
  • 87 reacties
  • 6569 keer bekeken

Toon eerste bericht

87 reacties

Badge
Hallo allemaal
Kan er iemand mij vertellen hoe je bij de nieuwe update in het menu kunt komen om de ontvanger terug te zetten in de fabrieksmode? Bij de oude versie moest je de ontvanger aanzetten, en nog voor hij opstart de menu knop van de afstandsbediening indrukken. Dit werkt bij mij niet meer sinds de nieuwe update.
groetjes
Wilfried
Reputatie 7
Je kunt ook via het menu de TV ontvanger de opdracht geven terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Kies in het menu voor Instellingen -> Systeem instellingen -> Systeem informatie en druk vervolgens één keer op de gele knop van de afstandsbediening.

Overigens zou het ook nog gewoon via de standby knop moeten kunnen.
Zie: https://www.kpn.com/faq/16848
Reputatie 1
Badge
De update net ontvangen, deze kwam echter wanneer rustig Netflix aan het kijken was.
Ik heb na de update constant storing. Ik kan geen programma normaal kijken of ik krijg het blauwe foutscherm in beeld 'zender niet beschikbaar'
Reputatie 7
Badge +9
dGoedeavond mlain en als u hem weer op nieuw start met het knopje op de achterkant van de decoder misschien dat hij het wel weer goed doet naar 30sec weer aan zetten. dan gaat hij op nieuw software op halen.
Dag, dat heb ik allemaal al een paar keer gedaan. Helpt niet.
Reputatie 7
Badge +9
dan is er wat anders aan de hand. Wacht op iemand van de webcare medewerkers hier die kan uw hierbij ook mee helpen. maar wel vervelend ? ik hoop voor u een snelle reactie en oplossing.
Reputatie 7
Ik heb na de update constant storing. Ik kan geen programma normaal kijken of ik krijg het blauwe foutscherm in beeld 'zender niet beschikbaar'Gebeurt dat met zeer regelmatige tussenpozen van 3 tot 6 seconden?
Krijg je weer beeld als je naar een andere zender schakelt?
Reputatie 7
Badge +28
Wilfried, de manier om de ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen is niet veranderd met deze update. Is het met de info en link van wjb gelukt om er te komen?

Peter, normaliter doen we de updates in de nacht zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Als je echter de ontvanger dan helemaal uit hebt staan, of het lukte om een of andere manier niet, dan kan het zijn dat je overdag een melding krijgt. Je kunt de update dan vaak ook nog uitstellen.

Hoi Mlain, welkom op het forum! Lastig kijken met die melding de hele tijd. Ik ben benieuwd naar het antwoord op de vraag die wjb stelt.

Verder zien we dat bij sommige klanten de update voor vastlopen zorgt. De ontvanger is dan niet meer te gebruiken en op de normale manier via het menu te resetten. In dat geval gelden deze stappen die het probleem verhelpen:
- herstart de ontvanger met de knop aan de achterkant / door de stekker even uit het stroom te halen
- zodra je 0P op het display van de ontvanger ziet staan, druk op de standbyknop bvenop/voorop de ontvanger
- selecteer de optie Software verwijderen door een aantal keer kort op de standbyknop te drukken
- bevestig de keuze door de standbyknop een aantal seconden ingedrukt te houden

De ontvanger gaat nu de software opnieuw binnenhalen.
goede middag,

Ik was even benieuwd , onze decoder (hmb2260) heeft software versie 7.0.27_5 is dit de nieuwe software ?
Verder nog een totaal andere vraag: is het ook mogelijk om 1 4k decoder zie alleen een abonnement met 2 decoders gratis.
Echter hebben wij 1 tv deze is wel 4k

Mvg Michel
Reputatie 7
7.0.27_5 is de meest recente software.

Er is alleen een 4K abonnement mogelijk met 2 4K ontvangers. Op koper alleen met 100 Mb/s. Heb je dat niet; krijg je dat abonnement sowieso niet.
Overigens heb je daar nog niet veel aan. Er is 1 zender: Xite 4K en die herhaalt steeds hetzelfde blok van 2 uur. Al weken/maanden. Verder nog zo'n 20 docu's van N.G.C. in 4K en een stuk of wat films.
En hij beschikt over een 4K app voor Netflix maar dat doet je 4K televisie ook al! 4K aan je kennissen demonstreren kan m.i. het best via Netflix momenteel. Je dient daar dan ook het 4K abonnement af te nemen.
Heel erg bedankt voor je snelle reactie,

Idd 4k Netflix werkt perfect via de tv zelf !
En het beeld is trouwens ook top met de HD ontvanger . Heb nu 100/100mb internet max is 500/500 op ons adres.
Dan weet ik wat me te doen staat qua abonnement .

Mvg Michel
Reputatie 7

Mvg Michel
Financieel (t.o.v. mogelijkheden) het best huidige houden. Ik neem aan Alles in 1 Instap aangezien je 1 tv hebt.
En bij Netflix, via de app in je tv, 4K kijken d.m. v. hun 4K abonnement.

Mvg Michel
Financieel (t.o.v. mogelijkheden) het best huidige houden. Ik neem aan Alles in 1 Instap aangezien je 1 tv hebt.

Heb nu nog alles in 1 basis met 2 decoders opnemen spotify en internet upgrade , maar idd overstap naar alles in 1 instap met internet upgrade is beter .
Zijn we alleen spotify kwijt
Reputatie 7

Mvg Michel
Heb nu nog alles in 1 basis met 2 decoders opnemen spotify en internet upgrade , maar idd overstap naar alles in 1 instap met internet upgrade is beter .
Zijn we alleen spotify kwijt
Er bestaat alleen geen "Alles in 1 instap" meer.
Reputatie 7
Zoals wjb al aangeeft: Alles in 1 instap kan niet meer.
Wel zou het dan "internet + tv basis" kunnen worden. Telefoon en Spotify kun je daarbij los afnemen.
Zie hier de huidige internetabonnementen zonder en met televisie (telefoon dus niet meer inbegrepen).
https://bestellen.kpn.com/internet-tv/
Eindelijk, eindelijk, eindelijk, tv in dolby digital kwaliteit, na deze update...........
Reputatie 7
Eindelijk, eindelijk, eindelijk, tv in dolby digital kwaliteit, na deze update...........@Wasbeer
Ik wil je plezier niet bederven, maar dit was sinds update van eind mei al het geval 😉
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-29-31-mei-7-0-20-4-432987

Overzicht met de zenders waarop Dolby beschikbaar is
Reputatie 7
Eindelijk, eindelijk, eindelijk, tv in dolby digital kwaliteit, na deze update...........@Wasbeer
Ik wil je plezier niet bederven, maar dit was sinds update van eind mei al het geval 😉
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-29-31-mei-7-0-20-4-432987

De Netflix app ondersteunt sinds deze update inderdaad DD 5.1. ☺
Dank je wel Peter, dat had ik dan inderdaad eerder moeten weten..

In elk geval blij dit weer van het lijstje te kunnen afstrepen. Nu nog glasvezel in Almere Hout, dan kunnen we op voor UHD....

Prima forum overigens, de enige die de juiste oplossing gaf 🙂
Reputatie 6
Badge +9
September is aangebroken, Tijd voor nieuwe firmware updates? 😛
Reputatie 7
Tot nu toe komt Erik steeds in de tweede week van een maand met dit soort topics. Nog éééven geduld dus. 😜
Reputatie 7
Badge +8

De Netflix app ondersteunt sinds deze update inderdaad DD 5.1. ☺

@Erik_ Ik zag in dit topic al 1 reactie, maar ook op andere plekken hoor ik het volgende probleem: Het geluid in de Netflix app staat standaard op 5.1, dus niet zoals in het starttopic aangegeven andersom.. En dat geeft bij een aantal TV's het probleem dat er helemaal geen geluid is, tot je deze weer terug zet op Stereo. Dat kan lastig zijn voor de gebruiker, maar nog lastiger is dat de handmatige keuze voor stereo niet wordt onthouden.
Dus elke keer als je Netflix start via de decoder, heb je geen geluid en moet je in de instellingen het geluid weer aanpassen naar Stereo.

Wil je dat doorgeven naar de ontwikkelaars? Dus zowel "standaard geluid op stero", als "handmatige keuze onthouden bij volgende opstart"
Reputatie 7
Badge +28
Ward: Dit is inderdaad anders dan in de documentatie richting ons stond aangegeven. Ik geef dit door.

ITVKijker, Peter: Ik zal inderdaad deze week met een nieuw update-topic komen 🙂
Badge
Hallo, ik ben hier nieuw op dit forum maar zou toch graag een vraag - eigenlijk probleem willen voorleggen.

Ik heb sinds kort ook de 4K ontvangers , ik moet zeggen als ik beeld heb is het super , maar steeds springt het beeld op zwart voor een drie tal seconden, het geluid gaat ook uit. wel de infobalk of menu blijft wel zichtbaar in beeld.. heel irritant dus .. zelfs nu ook al paar keer gehad bij het opstarten/aanzetten dat er al helemaal geen beeld komt, moet dan weer eerst resetten.
Er is al een monteur komen kijken maar die wist het eigenlijk ook niet omdat deze zelfs de 4k ontvanger nog nooit gezien had... is dit ook een kwestie van software update afwachten of wat kan ik hier nog aan doen.
aansluitingen zijn allemaal goed ook een extra 4k hdmi kabel aangeschaft , echter zonder resultaat.

alvast met dank voor een antwoord..

Reageer