Update voor iTV-ontvangers augustus 2017 [7.0.27 / 2.0.8]

• 7 augustus 2017
  • 87 reacties
  • 6568 keer bekeken

Toon eerste bericht

87 reacties

Reputatie 7
Welk merk en type televisie heb je?
Badge
@wjb

Hoi ik heb een Samsung UE49MU7050 4k tv.
Ik heb ook al eerder de beeldinstellingen aangepast van zowel de tv als van de ontvanger maar helaas geen resultaat.
Staat nu ingesteld op automatisch maar als ik hem instel op UHD60hz dan is er ook geen verschil.

met dank. Rob🤔
Reputatie 7
Badge +10
@Erik_ Heb je al goed nieuws voor de 4K ontvanger voor eind deze maand? 🙂
Reputatie 7
Badge +18
@Erik_ Heb je al goed nieuws voor de 4K ontvanger voor eind deze maand? :)Daar ben ik ook wel benieuwd na @Erik_, 😉
Reputatie 7
Badge +28
Nog geen verder nieuws over 4K update. Zodra we deelbare info hebben laat ik het weten. Ondertussen heb ik net wel een nieuw topic gemaakt voor de reguliere itv update van september.
Sinds deze update heb ik op 1 TV/beeldscherm het probleem dat elke zender zwart is, maar het menu en het geluid wel werkt. Sluit ik de kabel aan op een ander beeldscherm, dan heb ik wel gewoon beeld met dezelfde ontvanger.

Alles geprobeerd: resetten, software op het KPN kastje opnieuw installeren, kabels wisselen, alle beeldscherminstellingen in het menu. De Arris en Arcadyan hebben allebei dit probleem. En allebei precies na deze update in augustus.

Verder werkt het beeldscherm gewoon als ik iets anders aansluit via de HDMI ingang. Het zijn puur de KPN TV-zenders die niet doorkomen. Het beeldscherm terugzetten naar fabrieksinstelling bood ook geen soelaas.

Iemand een idee? Alle standaard oplossingen van het forum heb ik al geprobeerd. Er moet echt iets in deze update gezeten hebben dat problemen veroorzaakt met het TV-signaal richting mijn scherm.
Reputatie 7
Badge +28
Hey Sam, welkom hier! Dit is een bekend issue waar aan gewerkt wordt om het op te lossen. In de tussentijd kun je tijdelijk, de volgende stappen uitvoeren:
- open Netflix via Menu - On Demand - Netflix)
- schakel weer terug naar tv (de huis-knop op de afstandsbediening)

Je zou dan weer beeld moeten hebben.
Hey Sam, welkom hier! Dit is een bekend issue waar aan gewerkt wordt om het op te lossen. In de tussentijd kun je tijdelijk, de volgende stappen uitvoeren:
- open Netflix via Menu - On Demand - Netflix)
- schakel weer terug naar tv (de huis-knop op de afstandsbediening)

Je zou dan weer beeld moeten hebben.

Hi Erik, dank je wel voor je welkom! En voor de geboden oplossing. Helaas heeft het niet geholpen. Al mijn zenders geven nog steeds geen beeld. Overigens zie ik het Netflix menu wel gewoon.
Nog andere dingen die ik kan proberen?
Reputatie 7
Badge +28
Wat is het merk en typenummer van die tv, Sam? Kun je ook eens testen met een andere HDMI-kabel en, als je die hebt, een andere HDMI-poort.
Wat is het merk en typenummer van die tv, Sam? Kun je ook eens testen met een andere HDMI-kabel en, als je die hebt, een andere HDMI-poort.

Het gaat om een Dell monitor: de U2713H. Deze heeft helaas maar 1 HDMI ingang. Die wel gewoon werkt voor andere beelden.
Andere HDMI-kabel had ik al geprobeerd. Maakt geen verschil.

Op mijn andere Dell monitor (Dell Ultrasharp UP3216Q) werkt alles gewoon goed met dezelfde apparatuur.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je iets veranderd aan die monitor? Want het lijkt er op dat HDCP niet goed gaat
Heb je iets veranderd aan die monitor? Want het lijkt er op dat HDCP niet goed gaat

Nee, helemaal niks veranderd. En ik heb 'm terug gezet naar fabrieksinstellingen nadat dit probleem ontstond. Dat heeft ook niks opgelost. Net als alle settings die ik geprobeerd heb in het menu van het beeldscherm.
Het is ook precies na deze update gebeurd. Dus ik vermoed dat er iets in het signaal/de beeldverwerking is aangepast door KPN. Is dat zo Erik?

Reageer