Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Update voor iTV-ontvangers augustus 2018 [7.3.52_2]

Reputatie 7
Badge +24
  • Moderator
  • 11477 reacties
In augustus gaat een veelgevraagde wens in vervulling, we komen met een volwaardige Youtube app! Met deze app kun je inloggen op je eigen account en casten vanaf mobiele apparaten. In deze update worden de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952 voorzien van de Youtube app. De andere TV-ontvangers krijgen alleen wat niet zichtbare verbeteringen onder de motorkap. De 4k ontvanger wordt later dit jaar voorzien van de Youtube app. De Motorola 1903, 1963 en 1853 helaas niet.

Uitrol:

- Donderdag 16 aug: uitrol naar 10.000 klanten
- 27-30 aug: uitrol naar alle klanten.

YouTube openen:

YouTube is te openen via het On Demand menu of, nog sneller, door naar zender 201 te zappen. Ook vind je YouTube terug als MeerTV app en kun je de TV-ontvangers selecteren door te casten vanaf je mobiel (zie afbeelding hieronder).

Hoe werkt YouTube?

Als je al een SmartTV hebt met YouTube zal onze YouTube app geen verrassing zijn. Met het menu aan de linkerkant bedien je alles; bekijk je abonnementen, aanbevolen video's of zoek naar video's. Onderin het menu kun je inloggen met jouw Youtube account om je eigen abonnementen en favorieten te zien.

Veelgestelde vragen:

Via een ander gekoppeld apparaat (smartphone bijvoorbeeld) lijk ik het volume van Youtube te kunnen regelen, ik zie zelfs een volume-indicator op mijn tv-scherm. Maar dit werkt niet.
Het volume van YouTube kan niet via een gekoppeld apparaatworden geregeld. Volume regelen gaat als gebruikelijk (met volume knoppen op de witte afstandsbediening).

Ik kan geen video’s kopen via de YouTube app op mijn tv-ontvanger.
Dit kan inderdaad niet. Via een ander device (Android smartphone bijvoorbeeld) kan je wel een YouTube-video kopen. Vervolgens kun je deze betaalde video wel afspelen via de tv-ontvanger.

Tip: Geef je ontvanger een naam

Als je wil casten van je mobiel naar een TV-ontvanger zie je in de Youtube app de naam van de ontvanger. Als je bij de installatie geen naam hebt opgegeven zie je alleen de serienummers, zoals J8931892342. Niet heel duidelijk als je meerdere TV-ontvangers hebt. Je kunt de naam van een TV-ontvanger aanpassen via Menu > Instellingen > TV Connect.

Overige wijzigingen:

• MeerTV voorwaarden hoeven niet meer na elke herstart te worden geaccepteerd, maar alleen als teruggegaan wordt naar fabrieksinstellingen.

Vorige updates

68 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
Joran schreef:

De 4k ontvanger volgt later dit jaar.

Uitrol:

@Joran, waarom volgt de 4K ontvanger later dit jaar? Alle TV ontvangers draaien nu toch ook allemaal hetzelfde software? Of heeft het ermee te maken dat die YouTube app iets anders gaat worden omdat er ook 4K-content is op YouTube?
Reputatie 7
Badge +16
Deze app is dan wel Engelstalig:
Joran schreef:

Ik mag ervan uit gaan dat deze gewoon in het Nederlands komt. 😉
Reputatie 7
Bij ons gaat kanaal 201 resoluut naar de verborgen kanalen.
Ik snap echt niet waarom er zoveel geld besteed wordt aan functionaliteit die per definitie onvriendelijk is in gebruik simpelweg omdat er geen gewoon toetsenbord gebruikt kan worden.
Heb je ooit wel eens stilgestaan hoe rampzalig veel tijd en "kliks" je verder bent om te zoeken in iTV of Netflix? Dat zijn dus van die dingen waarom ik voor dergelijke apps veel liever een telefoon of tablet gebruik en vervolgens de film cast naar mijn televisie.

Nee, besteedt dan eens tijd aan het ontwikkelen van een app waarmee de TV ontvanger bediend kan worden. Een afstandsbediening met volwaardig toetsenbord op Android en iOS.
Reputatie 1
Word de itv website ook een keer onder handen genomen?
Reputatie 2
Welke verbeteringen ‘onder de motorkap’ zitten er in deze release?

Verder snap ik niet dat er tijd besteed wordt aan een YouTube app. Alle Smart TV’s hebben al een YouTube app en anders zijn er genoeg alternatieven zoals een PS3/4, Apple TV, Chromecast of Nvidia Shield.

Ik zou liever zien dat men nuttigere functies toevoegt, zoals HDMI CEC, HD glas op 1, een daadwerkelijke slaapstand of een app waarmee je de STB kan bedienen. Ook iTV online kan wel vernieuwing gebruiken, zoals een hogere bitrate.

Hoe kunnen wij als klant jullie backlog beinvloeden? Ik heb niet het idee dat er nu gewerkt wordt aan zaken waar de klanten om vragen.
Reputatie 3
Badge
Hmmmz okay, zit al op mijn TV...

De 4K ontvanger slaat deze maand dus over? Geen andere fixes dus voor deze doosjes?

Ik zou idd ook liever hebben gezien dat HD Glas op 1 een functie wordt die er snel komt. Leuk dat HD op 1 er nu is maar ik zap dus nog steeds door naar de Glas zenders.
Reputatie 7
Badge +13
wjb schreef:

Ik snap echt niet waarom er zoveel geld besteed wordt aan functionaliteit die per definitie onvriendelijk is in gebruik simpelweg omdat er geen gewoon toetsenbord gebruikt kan worden.
Heb je ooit wel eens stilgestaan hoe rampzalig veel tijd en "kliks" je verder bent om te zoeken in iTV of Netflix? Dat zijn dus van die dingen waarom ik voor dergelijke apps veel liever een telefoon of tablet gebruik en vervolgens de film cast naar mijn televisie.

Nee, besteedt dan eens tijd aan het ontwikkelen van een app waarmee de TV ontvanger bediend kan worden. Een afstandsbediening met volwaardig toetsenbord op Android en iOS.

Netflix via Interactieve TV? Ik heb daar totaal geen probleem mee, voor mij werkt die gewoon goed en gemakkelijk.
Reputatie 7
Badge +10
JeremyK schreef:

Word de itv website ook een keer onder handen genomen?

Ja, die wordt ''deze zomer'' gelanceerd. Ze zijn er mee bezig inderdaad.
-----
@Joran
Wanneer wordt uitgelicht een keer verwijderd op de ontvanger? Ik roep inmiddels al een jaar dat het zo traag is, maar er wordt niks aan gedaan. Dus nu zit het me in de weg 😉.
Reputatie 7
Badge +24
Dennis Schreve schreef:

@Joran, waarom volgt de 4K ontvanger later dit jaar? Alle TV ontvangers draaien nu toch ook allemaal hetzelfde software? Of heeft het ermee te maken dat die YouTube app iets anders gaat worden omdat er ook 4K-content is op YouTube?

De reden is niet bekend gemaakt maar ik ga ervan uit dat de 4k content er mee te maken heeft. Het gaat dit jaar komen voor de 4k ontvanger, nog even geduld 🙂

Dennis Schreve schreef:

Deze app is dan wel Engelstalig:
Ik mag ervan uit gaan dat deze gewoon in het Nederlands komt. ;)

Nee, de app blijft Engelstalig, ook nadat je bent ingelogd. Ik heb een vraag uitstaan of dat nog verandert in de toekomst.

wjb schreef:

Ik heb het een paar weken getest en ik ben er erg blij mee. Je kunt je mobiel gebruiken wanneer je een toetsenbord nodig zou hebben, het koppelen van je account met één druk op de knop, casten van videos en toevoegen aan je playlist. De afstandsbediening heb je alleen nodig als je wil navigeren op YouTube zelf. Hoewel ik beneden een SmartTV heb met de Youtube app, werkt dat lang niet zo snel. Eerst moet de Smart-omgeving worden geladen wat meer dan tien seconden duurt. De TV komt uit 2011 (gokje) en de app werkt niet echt lekker meer. Updates van de fabrikant komen niet meer om dat op te lossen. Als je een moderne Smart TV hebt die lekker vlot werkt kun je dit inderdaad gewoon negeren. Voor mij is dit een uitkomst, en ook voor de 'domme' TV boven.

Verder helemaal eens met de afstandsbediening app. Jaren geleden is hier een begin aan gemaakt maar dat project is niet doorgegaan. Ik zou dat een mooie toevoeging vinden.

zeilbood schreef:

Welke verbeteringen ‘onder de motorkap’ zitten er in deze release?

Verder snap ik niet dat er tijd besteed wordt aan een YouTube app. Alle Smart TV’s hebben al een YouTube app en anders zijn er genoeg alternatieven zoals een PS3/4, Apple TV, Chromecast of Nvidia Shield.

Ik zou liever zien dat men nuttigere functies toevoegt, zoals HDMI CEC, HD glas op 1, een daadwerkelijke slaapstand of een app waarmee je de STB kan bedienen. Ook iTV online kan wel vernieuwing gebruiken, zoals een hogere bitrate.

Hoe kunnen wij als klant jullie backlog beinvloeden? Ik heb niet het idee dat er nu gewerkt wordt aan zaken waar de klanten om vragen.

Alle kleine bugfixes worden niet uitgebreid beschreven, alleen de zaken die je direct merkt. Dat is nu dat je niet elke keer de voorwaarden van MeerTV hoeft te accepteren. Er zijn inderdaad genoeg andere manieren om YouTube te gebruiken. Dit is er nog een. In ieder geval een stuk sneller dan dat je eerst de PS3/4 moet opstarten. De andere apparaten heb ik geen ervaring mee. Zolang je op hetzelfde WiFi netwerk zit is een TV-ontvanger altijd beschikbaar om naar te casten.

HD Glas op 1 is het volgende project na HD op 1. De nieuwe iTV online website is praktisch klaar en komt er op korte termijn aan. De backlog beïnvloeden werkt indirect: laat het ons weten. Zoals je nu doet 🙂 We hebben een proces om verbetervoorstellen in te dienen en daarbij helpt het als een idee vaker voorbij komt.

ChrisWissink schreef:

@Joran
Wanneer wordt uitgelicht een keer verwijderd op de ontvanger? Ik roep inmiddels al een jaar dat het zo traag is, maar er wordt niks aan gedaan. Dus nu zit het me in de weg 😉.

Klopt, bekend en al doorgegeven. De layout engine wordt in een groter project op de schop genomen waardoor de complexere menu's vloeiender worden weergegeven. Daar kon geen verwachte oplostijd aan worden gegeven.
Reputatie 5
Badge +9
Ik zie liever de optie naar voren komen die een aantal update's geleden al is beloofd.
Namelijk het niet meer doorspoelen tot aan het begin van een programma met terugkijken.
Maar direct naar het programma gaat.

Maarja, ook hier beloftes beloftes en beloftes die niet na worden gekomen, net als het
mobiel netwerk van KPN waar ik op dit moment woon.
Reputatie 7
Badge +13
Clevegt schreef:

Ik zie liever de optie naar voren komen die een aantal update's geleden al is beloofd.
Namelijk het niet meer doorspoelen tot aan het begin van een programma met terugkijken.

Maarja, ook hier beloftes beloftes en beloftes die niet na worden gekomen, net als het

Op zich moet dat niet moeilijk zijn: softwarematig de eerste 5 minuten overslaan bij de start van elk opgenomen/gemist programma. Met de < knop kan je eventueel even per 30 seconden finetunen. CD heeft deze functie al in de app zitten.
Reputatie 5
Badge +9
Giant2000 schreef:

Clevegt schreef:

Op zich moet dat niet moeilijk zijn: softwarematig de eerste 5 minuten overslaan bij de start van elk opgenomen/gemist programma. Met de < knop kan je eventueel even per 30 seconden finetunen. CD heeft deze functie al in de app zitten.

Bij online hebben ze deze functie ook al. Direct starten als je het programma wil terugkijken.
Ik heb het zelf niet, maar zag het bij vrienden.
Was blij verrast doen KPN ook met deze aankondiging kwam, maar tot op heden is dat nog
steeds niet van de grond gekomen.
Reputatie 7
Badge +16
Clevegt schreef:

Bij online hebben ze deze functie ook al. Direct starten als je het programma wil terugkijken.
Was blij verrast doen KPN ook met deze aankondiging kwam, maar tot op heden is dat nog

Misschien dat het complexer ligt dan dat ze het gedacht hebben, maar Online maakt toch ook gebruik van die TV ontvangers en het KPN netwerk? Dan zou het bij KPN het toch ook moeten kunnen? 🤔
Reputatie 5
Badge +9
Dennis Schreve schreef:

Clevegt schreef:

Misschien dat het complexer ligt dan dat ze het gedacht hebben, maar Online maakt toch ook gebruik van die TV ontvangers en het KPN netwerk? Dan zou het bij KPN het toch ook moeten kunnen? 🤔

Klopt, Online maakt ook gebruik van het KPN netwerk, maar met eigen software op de ontvangers en totaal andere ontvangers.
Reputatie 7
Badge +16
Clevegt schreef:

Klopt, Online maakt ook gebruik van het KPN netwerk, maar met eigen software op de ontvangers en totaal andere ontvangers.

Aha oké, duidelijk. 😉
Reputatie 4
Badge +1
Een paar maanden geleden had ik weer eens problemen met een serie-opname. N.a.v. de call die toen is aangemaakt, ben ik toen gebeld door iemand van de technische afdeling. Die meneer vertelde dat KPN plannen had om het volgende voor elkaar te krijgen. Dat de afleveringen van een serie toch mooi als serie bij elkaar blijven staan nadat de serie bij geplande opnames is verwijderd.
@Joran Kun jij vertellen of en wanneer dit geïmplementeerd wordt?
Reputatie 7
Badge +24
Clevegt schreef:

Maar direct naar het programma gaat

Snap ik. Ik denk dat dit deels aan mij te wijten is. De voorbereidingen zijn hiermee getroffen maar er is niets gezegd over hoe lang het gaat duren voor we daar voordeel van merken. Het was beter geweest dit dan niet te vermelden, aangezien je er ook niets van merkt. Ik hoop met je mee dat dit er aan zit te komen.

Katana321 schreef:

@Joran Kun jij vertellen of en wanneer dit geïmplementeerd wordt?

Ik heb het nagevraagd, dit was mij nog niet bekend. Het staat inderdaad op de planning maar er kan nog geen toezegging worden gedaan wanneer we dit kunnen verwachten.
Reputatie 7
Badge +16
Joran schreef:

Uitrol:

Met uitzondering van 4K ontvangers, want die krijgen het later dit jaar. Dat zei jezelf @Joran. 😉 Eventueel jou bericht even aanpassen? 😊
Reputatie 7
Badge +24
Dennis Schreve schreef:

Joran schreef:

Uitrol:

Met uitzondering van 4K ontvangers, want die krijgen het later dit jaar. Dat zei jezelf @Joran. 😉 Eventueel jou bericht even aanpassen? 😊

De 4k ontvanger krijgt de Youtube app in een latere versie. Firmware 7.3.52_2 komt wél gewoon naar de 4k ontvanger, maar je zal weinig merken van de wijzigingen omdat die voornamelijk onder de motorkap zitten.
Reputatie 2
Net de update ontvangen. Maar geen Youtube. Ook niet via kanaal 201. Geen enkele wijziging te vinden verder.
Reputatie 7
Badge +24
Vreemd Henk, je hebt wel de 2260 of 2952? Kun je bij Instellingen > Systeeminstellingen > Systeeminformatie eens controleren of het versienummer 7.3.52_2 is? Als dat niet zo is lijkt de update niet gelukt te zijn. Je kunt dan een fabrieksreset uitvoeren of even wachten tot de 30e.
Joran schreef:

Vreemd Henk, je hebt wel de 2260 of 2952? Kun je bij Instellingen > Systeeminstellingen > Systeeminformatie eens controleren of het versienummer 7.3.52_2 is? Als dat niet zo is lijkt de update niet gelukt te zijn. Je kunt dan een fabrieksreset uitvoeren of even wachten tot de 30e.

Zelfde probleem hier. Arris VIP2952. Versienummer zoals door jouw beschreven staat in het menu, maar geen nieuwe Youtube app.
Joran schreef:

Zelfde hier met de Arris VIP2952, vanochtend de update gekregen maar geen Youtube app. In het instellingen menu naar de versie gekeken en dat is inderdaad 7.3.52_2.
Reputatie 7
Badge +24
Top dat jullie het direct laten weten! Ik heb dit nagevraagd. De nieuwe Youtube app is al te openen via Menu / On Demand / Youtube. Zender 201 wordt ergens morgen actief.
Reputatie 3
Badge +1
Joran schreef:

Kun je bij Instellingen > Systeeminstellingen > Systeeminformatie eens controleren of het versienummer 7.3.52_2 is? Als dat niet zo is lijkt de update niet gelukt te zijn. Je kunt dan een fabrieksreset uitvoeren.

Ook hier nog niks voor wat betreft de update van YouTube!
Versienummer klopt, reset gedaan maar ook dan nog steeds geen nieuwe YouTube.😱
Dat noemen wij niet vreemd maar wel HEEL bijzonder......😉

Reageer