Vraag

Update voor iTV-ontvangers augustus 2018 [7.3.52_2]

• 13 augustus 2018
  • 71 reacties
  • 14424 keer bekeken

Toon eerste bericht

71 reacties

Reputatie 7
Méér TV doet het niet meer op de Arcadyan HMB2260 en de ZTE ZXV8001.
Als je er op klikt wordt het scherm zwart en that's it.
En terwijl ik dit schrijf komt er op de ZTE ZXV8001 na lange tijd alsnog een scherm om akkoord te gaan de voorwaarden.
Ook op de HMB2260 doet Méér TV het ineens weer.
Reputatie 7
Badge +18
Méér TV doet het niet meer op de Arcadyan HMB2260 en de ZTE ZXV8001.
Als je er op klikt wordt het scherm zwart en that's it.
En terwijl ik dit schrijf komt er op de ZTE ZXV8001 na lange tijd alsnog een scherm om akkoord te gaan de voorwaarden.
Ook op de HMB2260 doet Méér TV het ineens weer.
Bij mij doet MéérTV het gewoon, maar krijg inderdaad wel weer die voorwaarden die ik moet accepteren. 🤔
Reputatie 6
Badge +10
Vanmorgen getest en idd ook een zwart scherm op 201 en op 200.
ITV kastje gereset en het werkte, maar ik kan niet streamen vanaf
de Youtube app op de telefoon naar de TV. Waardeloze update dus weer.
Reputatie 7
Overigens wel lachen om op je tv direct youtube via kanaal 201 te kunnen kijken 😂

Werkt wel prettig! Alleen is dat toetsenbord/zoekschermding uit 1980 nog wel een dingetje ja,...
Zou mooi zijn dat daar inderdaad eens iets anders voor in de plaats komt, maar chromecast is ook onderweg,....
Reputatie 1
Leuke update. Het werk prima direct over tablet en loopt automatisch via 1080. Leuk voor mijn oude tv.

Valt me op dat tov de app in de nieuwe tv die van de tv sneller is. Jammer dat er geen 4k gespeeld kan worden maar dat is waarschijnlijk een hardware probleem van de arris die niet 4k is. Ook bij de stat geeft youtube 19 tot 25 mb aan, welke bekabeld is. De tv die via wifi aangesloten is loopt op dezelde tijdstip rond de 100mb in youtube stats, dus iets is daar nog niet helemaal goed, want de arris zou hoger moeten lopen, tenzij de arris begrenst is tot 30mb of zoiets.
In augustus gaat een veelgevraagde wens in vervulling, we komen met een volwaardige Youtube app! Met deze app kun je inloggen op je eigen account en casten vanaf mobiele apparaten. In deze update worden de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952 voorzien van de Youtube app. De andere TV-ontvangers krijgen alleen wat niet zichtbare verbeteringen onder de motorkap. De 4k ontvanger wordt later dit jaar voorzien van de Youtube app. De Motorola 1903, 1963 en 1853 helaas niet.

Uitrol:

- Donderdag 16 aug: uitrol naar 10.000 klanten
- 27-30 aug: uitrol naar alle klanten.

YouTube openen:

YouTube is te openen via het On Demand menu of, nog sneller, door naar zender 201 te zappen. Ook vind je YouTube terug als MeerTV app en kun je de TV-ontvangers selecteren door te casten vanaf je mobiel (zie afbeelding hieronder).

Hoe werkt YouTube?

Als je al een SmartTV hebt met YouTube zal onze YouTube app geen verrassing zijn. Met het menu aan de linkerkant bedien je alles; bekijk je abonnementen, aanbevolen video's of zoek naar video's. Onderin het menu kun je inloggen met jouw Youtube account om je eigen abonnementen en favorieten te zien.

Veelgestelde vragen:

Via een ander gekoppeld apparaat (smartphone bijvoorbeeld) lijk ik het volume van Youtube te kunnen regelen, ik zie zelfs een volume-indicator op mijn tv-scherm. Maar dit werkt niet.
Het volume van YouTube kan niet via een gekoppeld apparaatworden geregeld. Volume regelen gaat als gebruikelijk (met volume knoppen op de witte afstandsbediening).

Ik kan geen video’s kopen via de YouTube app op mijn tv-ontvanger.
Dit kan inderdaad niet. Via een ander device (Android smartphone bijvoorbeeld) kan je wel een YouTube-video kopen. Vervolgens kun je deze betaalde video wel afspelen via de tv-ontvanger.

Tip: Geef je ontvanger een naam

Als je wil casten van je mobiel naar een TV-ontvanger zie je in de Youtube app de naam van de ontvanger. Als je bij de installatie geen naam hebt opgegeven zie je alleen de serienummers, zoals J8931892342. Niet heel duidelijk als je meerdere TV-ontvangers hebt. Je kunt de naam van een TV-ontvanger aanpassen via Menu > Instellingen > TV Connect.

Overige wijzigingen:

• MeerTV voorwaarden hoeven niet meer na elke herstart te worden geaccepteerd, maar alleen als teruggegaan wordt naar fabrieksinstellingen.

Vorige updates

vanmorgen op mijn 2 zte zxv8001 ontvangers sw versie 7.3.52.2 geinstalleerd. ik kan youtube vinden via méér tv, maar ik heb op beide tv's geen kanaal 201 !
Reputatie 5
Badge +4
Vanmorgen getest en idd ook een zwart scherm op 201 en op 200.
ITV kastje gereset en het werkte, maar ik kan niet streamen vanaf
de Youtube app op de telefoon naar de TV. Waardeloze update dus weer.

Ik kan met mijn simpele Android 4.4.2 telefoon prima de Arris ontvanger en YouTube bedienen, misschien even blijven proberen?☺
Reputatie 7
vanmorgen op mijn 2 zte zxv8001 ontvangers sw versie 7.3.52.2 geinstalleerd. ik kan youtube vinden via méér tv, maar ik heb op beide tv's geen kanaal 201 !De nieuwe YouTube app is ook helemaal nog niet beschikbaar gemaakt op de 4K Ultra-HD ontvanger.
Zie ook het openingsbericht in dit topic ookal wordt daar helaas niet gesproken over het feit dat het de nieuwe YouTube app betreft en dat de oude dus gewoon zichtbaar blijft..
is dat 't, maar afwachten dan. gebruik youtube wel vrijwel dagelijks op mijn pc en laptop.

bedankt voor de info wjb,
Collateral damage is: HDMI 1.3 wordt niet meer ondersteund na de software update, met als gevolg dat je je oude TV aan de wilgen kunt hangen, want je beeld gaat op zwart. Om mij nog onduidelijke reden werkt ook SCART zelfs niet meer. Reactie van KPN: koester je Motorola HD ontvanger of koop een nieuwe TV.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zwart-beeld-met-arcadyan-en-arris-alleen-motorola-geeft-nog-beeld-457613/index3.html#post659909
Reputatie 1
Collateral damage is: HDMI 1.3 wordt niet meer ondersteund na de software update, met als gevolg dat je je oude TV aan de wilgen kunt hangen, want je beeld gaat op zwart. Om mij nog onduidelijke reden werkt ook SCART zelfs niet meer. Reactie van KPN: koester je Motorola HD ontvanger of koop een nieuwe TV.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zwart-beeld-met-arcadyan-en-arris-alleen-motorola-geeft-nog-beeld-457613/index3.html#post659909
papieren

Dat is geen goede zet van kpn, 1,4 bestaat pas sinds eind 2009 dus 1.3 ondersteuning opzeggen begin 2020 is dan klantvriendelijker aangezien je tv dan 10 jaar oud is en aan vervanging toe is.
Reputatie 1
Ik heb de youtube app nu ook op mijn 8 jaar oude hd tv echt uitgeprobeert, en het werkt precies zoals ik had gedacht. Perfect, dus daarop zal ik het wel af en toe op gebruiken.,

Dat is geen goede zet van kpn, 1,4 bestaat pas sinds eind 2009 dus 1.3 ondersteuning opzeggen begin 2020 is dan klantvriendelijker aangezien je tv dan 10 jaar oud is en aan vervanging toe is.

Het is belachelijk, dat kunnen we gerust stellen!
KPN verschuilt zich achter de zenders (lees: NETFLIX) die ze door geven, die eisen beveiliging zodra ze de app integreren in de software. Het is mij nog niet gelukt om hier meer duidelijkheid over te krijgen, maar het gaat naar mijn idee om ondersteuning van het HDCP protocol.

Ga dan nu maar eens zoeken welke Samsung TV bijvoorbeeld HDCP ondersteunt... het is dan misschien nog slimmer om een apparaat in huis te halen die HDCP 2.2 ondersteunt.... nu wordt je gek! In elk geval is het een kwestie van tijd, KPN klanten die de nieuwe HD decoder in huis halen worden direct ofwel op termijn een keer net zo teleurgesteld als er oude(re) apparatuur op aangesloten wordt. Ik was me er niet van bewust, kocht blijkbaar in 2009 een TV (Philips) die nog verouderde HDMI hardware (v1.3) aan boord had terwijl op dat moment v1.4 werd geïntroduceerd. Daar kan ik dus niks meer mee als het aan KPN ligt. Misschien nog leuk als extra beeldscherm.

We staan nu ergens tussen HDCP 2.0 en 2.2.... het wordt steeds minder transparant.
Reputatie 7
Badge +9
Goede middag. Ik heb een Sony tv en het werk perfect ik heb een 1.4 HDMI kabel er tussen gezet van af de decoder naar tv en een zelf de 1.4 HDMI kabel van tv naar homcinema en het werk perfect mijn geluid en natuurlijk dolbie.
Reputatie 7
Goede middag. Ik heb een Sony tv en het werk perfect ik heb een 1.4 HDMI kabel er tussen gezet van af de decoder naar tv en een zelf de 1.4 HDMI kabel van tv naar homcinema en het werk perfect mijn geluid en natuurlijk dolbie.Het gaat niet om de kabel, maar om de hdmi versie van de televisie zelf. Sony televisies zijn sinds 2010 met hdmi 1.4 of hoger uitgerust. Er zijn helaas echter ook nog televisies uit 2010 die hdmi 1.3 hebben en daar speelt dit issue nu.
Reputatie 7
Badge +28
Wat betreft 1.3 ondersteuning, ik heb daar in het topic van Marmachine wat over gezegd. Ik zal het hier ook nog even herhalen. Navraag bij ontwikkeling wijst uit dat we HDMI 1.3 nooit actief ondersteund hebben, het was altijd 1.4. Als het in het verleden dan wel gewerkt heeft met 1.3, dan is dat een gelukkig toeval geweest. Het zou kunnen dat in de laatste update een andere aanpassing hier zijdelings invloed op heeft gehad, maar het is niet bewust geweest.

In het geval van Marmachine werkt scart ook niet, dus dat lijkt wel een iets ander probleem te zijn.
Reputatie 5
Badge +4
Het gaat niet om de kabel, maar om de hdmi versie van de televisie zelf. Sony televisies zijn sinds 2010 met hdmi 1.4 of hoger uitgerust. Er zijn helaas echter ook nog televisies uit 2010 die hdmi 1.3 hebben en daar speelt dit issue nu.Mijn Sony Bravia TV is 12 jaar oud (toen de eerste 40" Full HD jaja) en welke HDMI kabel er tussen zit?? geen idee, maar heb met de Arris KPN box geen enkel probleem!
@Joran

Hi Joran,

Kan ik ook een feature request doen? Dat je tegenwoordig kunt casten vanuit youtube naar de kpn settopbox is echt geweldig.

Kan HDMI-CEC geactiveerd worden op de settopbox, dan zal de tv automatisch aangaan wanneer je start met casten, net als bij de chromecast!

De hardware ondersteund dit wel, maar KPN kiest er voor om dit softwarematig niet te implementeren. Dit lijkt me een mooi moment om dit te heroverwegen.
Ik hoop dat deze update nu via de arris vip2952 v2 remote mijn hitachi 32HE1000 ook kan aanzetten.
Kan namelijk alles met deze remote, behalve de tv aanzetten.
Diverse codes geprobeerd...zelfde effect....
Reputatie 7
Badge +28
Een firmwareupdate kan helaas geen nieuwe codes toevoegen voor de afstandsbediening. kpn.com/afstandsbediening heeft geen code specifiek voor dit typenummer, maar voor Hitachi zijn er een hoop. Je kunt er wellicht nog een paar proberen, misschien dat er een is waarbij wel alles werkt.

Reageer