Update voor iTV-ontvangers december 2017 [7.1.35_5]

• 29 november 2017
  • 234 reacties
  • 10877 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Het is weer tijd voor de laatste reguliere update in 2017. Voor ik verder ga met de inhoud daarvan wil ik het eerst nog even over de 4K ontvanger hebben :)

Let op: Dit is niet de lang verwachte update waarin de HDMI issues worden verholpen op de 4K ontvanger. Daarvoor staat, in december, een losse update gepland specifiek voor de 4K ontvangers. Zodra ik daar meer over weet qua planning/datum laat ik het weten. Sowieso in dit topic, wellicht ook in een aparte.

Planning

In de nacht van 29 op 30 november wordt dit uitgerold naar 20.000 pilotklanten. Als dat goed verloopt zal in de nachten van 12 t/m 14 december het naar alle ontvangers worden uitgerold. Ik meld het hier als bekend is of dit definitief doorgaat.
Update: Testuitrol is goed verlopen, de definitieve uitrol in de nachten van 12 t/m 14 december gaat door.

Deze update geldt voor alle huidige ontvangers:
- Motorola 1853, 1903 en 1963
- Arris 2952
- Arcadyan 2260
- ZXV 8001 (4K ontvanger)

Nieuw

Nieuwe carroussel 'Voor Jou' toegevoegd aan Uitgelicht. Hierin staan de gratis films die we in december aanbieden als feestdagencadeau.

Programma Gemist op de ontvanger zal op den duur gaan veranderen. Daarvoor zijn nu de eerste aanpassingen gemaakt. Er wordt in het menu nu duidelijker verwezen naar Terugkijken via de gids.

Aangepast

Wanneer je een programma koopt op een betaalkanaal dan krijg je nu automatisch een herinnering als het programma bijna begint. Je ziet dit ook in de gids dan terug aan het klok-icoon. De 4K ontvanger had deze functionaliteit al.

De subcategorieën van On Demand zijn uit het hoofdmenu verwijderd. Je kiest nu gewoon voor On Demand en kunt daarna bladeren tussen de categorieën en het aanbod.,

Bugfixes

Geplande opnames werden soms, onterecht, 2 of 3 keer in de lijst getoond (SD, HD, HD+). Dit is nu verholpen zodat de lijst weer klopt.

Bij Uitgelicht kwam het soms voor dat de terug-knop niet goed werkte als de focus op Toon meer stond. Dit werkt nu weer goed.

Hardware Zelftest: Bij het opstarten kun je een hardware test oproepen door op standby te drukken. Deze test gaf vaak een foutmelding. Dit is nu verholpen.

De update-fucntionaliteit was nog wat in de war van de wissel naar wintertijd. Dat is verholpen.

Bij betaald On Demand kijken op een Motorola ontvanger kwam het soms voor dat er een probleem ontstond bij het invoeren van de betaalcode. Dit is opgelost.

MéérTV

Dit staat los van de update, maar omdat het er wel bij past vermeld ik het hier. Op 14 december (naar verwachting), wordt MéérTV uitgebreid met twee apps. Het gaat dan om:
- Vimeo
- Sneeuwhoogte

234 reacties

Reputatie 7
Badge +27
wjb, jouw melding uit het vorige update topic wat betreft het gedrag van de knoppen in Programma Gemist, wil je checken of het na de update nog zo is? Ik kan in mijn mailbox niet direct terugvinden of dat al aangepast is/wordt.
Reputatie 7
wjb, jouw melding uit het vorige update topic wat betreft het gedrag van de knoppen in Programma Gemist, wil je checken of het na de update nog zo is? Ik kan in mijn mailbox niet direct terugvinden of dat al aangepast is/wordt.Onze 4K Ultra-HD heeft al een tijdje firmware versie 7.1.35_1. Ik zal kijken of die uitzending gemist knoppen in firmware versie 7.1.35_5 wel goed beschreven zijn. Ik weet natuurlijk niet of ik in die groep van 20.000 pilotklanten zit. 🤔
Reputatie 7
Badge +18
@Erik_, zit ik ook bij die pilot van 20.000 klanten? Want ik hoor er maar steeds niks van, terwijl ik meestal bij een pilot zit. Ik zou je dan ook willen vragen mij er voortaan bij te zetten als ik er nu niet in zit. Ik zal eind november een geforceerd reset uitvoeren op mijn 4K ontvangers.
Reputatie 7
Badge +18
Ik weet natuurlijk niet of ik in die groep van 20.000 pilotklanten zit. 🤔Ook ik vraag me dat af, waarom krijgen we hier geen melding van dat we wel of niet bij de pilot zitten. We willen dat testen, maar dan zou het handig zijn dat ze vaste klanten (wij) in die pilot laten zitten.
Reputatie 7
Let op: Dit is niet de lang verwachte update waarin de HDMI issues worden verholpen op de 4K ontvanger. Daarvoor staat, in december, een losse update gepland specifiek voor de 4K ontvangers. Zodra ik daar meer over weet qua planning/datum laat ik het weten. Sowieso in dit topic, wellicht ook in een aparte. Ik kijk reikhalzend uit naar het bericht waarmee deze "belofte" ook echt een datum gaat krijgen.
Reputatie 7
Badge +10
Waarom wordt het submenu bij on demand weggehaald? Net een functie waar ik heel veel gebruik van maak. Nu weer extra handelingen moeten verrichten grr..
Zie liever dat KPN Presenteert verhuist van Menu naar On Demand, nu een doorn in het oog.
Reputatie 7
Waarom wordt het submenu bij on demand weggehaald? Net een functie waar ik heel veel gebruik van maak. Nu weer extra handelingen moeten verrichten grr...Het aantal handelingen wordt daardoor niet groter, alleen de presentatie van het submenu is nu op een apart scherm samen met de films. Het is zelfs zo dat het aantal handelingen minder wordt als je een keer van categorie wilt wisselen.
Reputatie 1
Badge
Hallo wjb, een paar dagen geleden bel ik gebeld door KPN ivm het bezoek van een monteur, 3 weken geleden, er zou op 14 december een update komen, speciaal betreffende klachten van 4K ontvangst.
Ik ben benieuwd, maar kan het niet constateren omdat mijn abo van 4K voorlopig heb laten annuleren.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/interactieve-tv-4k-ultra-hd-op-100-100-glasvezel-434157/index2.html#post543677
Reputatie 7
Ik heb gelukkig ook geen 4K abonnement, maar ik heb nog wel één 4K Ultra-HD ontvanger als "erfenis" uit de 4K Ultra-HD pilot.
Ik hoop dat die persoon van KPN die jou belde gelijk heeft en dat inderdaad 14 december de fix voor het hdmi probleem uitgerold gaat worden. Eerst zien dan geloven.
Reputatie 2
Let op: Dit is niet de lang verwachte update waarin de HDMI issues worden verholpen op de 4K ontvanger. Daarvoor staat, in december, een losse update gepland specifiek voor de 4K ontvangers. Zodra ik daar meer over weet qua planning/datum laat ik het weten. Sowieso in dit topic, wellicht ook in een aparte. Ik kijk reikhalzend uit naar het bericht waarmee deze "belofte" ook echt een datum gaat krijgen.

Ik kijk niet alleen uit naar de datum van deze "belofte", maar naar het succesvol oplossen van de problemen !!!!!11
Ik wil toch graag het volgende even kwijt.

Van de week er toch voor gekozen om de 2.1 hdmi kabel van Belkin voor de Apple TV 4k te bestellen bij Apple. En daar was hij gisteren.

Gisterenavond rond 20.00 op de tv aangesloten en de tv daarna op standby gezet. (Is ook niet meer aangeweest die avond ) Deze morgen om 7.00 de tv aangzet en????
Hij deed het meteen. Gewoon beeld en geluid.
Dit is bij mij sinds het begin dat ik het 4k kastje heb niet meer gebeurt, ook niet met de andere hdmi 1.4 kabel die ik van KPN heb gekregen.

Ik kijk het de komende dagen nog even aan. Maar dit is echt nieuw.
Na langetijd uit stand-by en dan meteen beeld.
Niet alles hoeven te resetten om tv te kunnen kijken.
?

Ik wilde dit toch even delen
Reputatie 5
Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds de laatste 2 updates (35_1 en _5) gelijk weer beeld heb na de installatie, voorheen altijd zwart beeld en alleen menu’s. Dat is al een hele verbetering in mijn geval, al had ik er niet echt last van. Hopelijk wordt binnenkort voor iedereen de hdcp bug voor eens en altijd geplet.
Reputatie 7
Firmware versie 7.1.35_1 geeft bij mij nog altijd regelmatig zwart beeld.
Ik begrijp dat de fix daarvoor in de firmware update in december beschikbaar zal komen.
Reputatie 2
Badge
Zal ik bij de Pilot horen? I wil net mijn ontvanger aanzetten om naar de radio te gaan luisteren. Zie ik de melding F308 in mijn display staan. Dus mijn TV ook maar even aangezet.

Dit is wat ik lees. Inmiddels drie keer de stroom er af gehad. En het valt mij op dat het proces vastloopt bij 20% iedere keer opnieuw.
Reputatie 7
Heb je de TV ontvanger ook al een keer gereset?
Zie: https://www.kpn.com/faq/16848
Reputatie 7
Badge +10
Het aantal handelingen wordt daardoor niet groter, alleen de presentatie van het submenu is nu op een apart scherm samen met de films. Het is zelfs zo dat het aantal handelingen minder wordt als je een keer van categorie wilt wisselen.
Naja het is sneller om via het submenu te kiezen. Ik heb dan straks 5 seconden langer werk, klinkt niet veel, maar die HD ontvangers zijn al zo traag tegenwoordig, probeer uitgelicht maar is te bedienen met een Arris, niet te doen 😉. Bij die 4K gaat het allemaal smooth dus daar zul je dit allemaal niet merken.
Reputatie 2
Badge
Heb je de TV ontvanger ook al een keer gereset?
Zie: https://www.kpn.com/faq/16848

Ja dat had ik ook gedaan.
Ik heb de ontvanger aan laten staan. En toen zag ik na een minuut of vijf dat hij uit zichzelf opnieuw ging opstarten. Ben dus maar weggegaan. Inmiddels is de software weer geinstalleerd. Nog steeds de oude versie overigens. Denk dat ik een kleine stroomstoring heb gehad. Ik moest ook een wekkerradio en de magnetronklok opnieuw instellen.
Reputatie 7
Badge +16
Vreemd, ik heb dezelfde tuner maar dat gaat wel smooth. Reset alles maar een keer, ook de Experia Box.
Reputatie 7
Badge +27
wjb, jouw melding uit het vorige update topic wat betreft het gedrag van de knoppen in Programma Gemist, wil je checken of het na de update nog zo is? Ik kan in mijn mailbox niet direct terugvinden of dat al aangepast is/wordt.Onze 4K Ultra-HD heeft al een tijdje firmware versie 7.1.35_1. Ik zal kijken of die uitzending gemist knoppen in firmware versie 7.1.35_5 wel goed beschreven zijn. Ik weet natuurlijk niet of ik in die groep van 20.000 pilotklanten zit. 🤔
Dank je, ik wacht je bevindingen af. Ook als het nog twee weken duurt :)

...zit ik ook bij die pilot van 20.000 klanten? Want ik hoor er maar steeds niks van, terwijl ik meestal bij een pilot zit......waarom krijgen we hier geen melding van dat we wel of niet bij de pilot zitten. We willen dat testen, maar dan zou het handig zijn dat ze vaste klanten (wij) in die pilot laten zitten....
De pilots voor deze firmware updates zijn geen pilots in de manier zoals we die vaker hebben gehad. Het gaat hier niet om feedback vanuit klanten. Tijdens deze testuitrol worden willekeurige klanten geselecteerd. Er wordt dan vervolgens op algemeen niveau gekeken of er dingen niet goed gaan. Denk dan aan updates die niet goed verlopen, problemen in het netwerk met de geüpdatete ontvangers etc... Er is geen mogelijkheid om hier iemand specifiek voor aan te melden.

Zal ik bij de Pilot horen? I wil net mijn ontvanger aanzetten om naar de radio te gaan luisteren. Zie ik de melding F308 in mijn display staan. Dus mijn TV ook maar even aangezet.

Dit is wat ik lees. Inmiddels drie keer de stroom er af gehad. En het valt mij op dat het proces vastloopt bij 20% iedere keer opnieuw.

Het lijkt er dan wel op dat jij in de pilot zit. In je andere topic gaf je aan dat dit gebeurde op dezelfde ontvanger die al eerder vastliep. Daar kan het verband mee houden. Is je andere ontvanger wel goed geüpdatet?
Reputatie 7
Naja het is sneller om via het submenu te kiezen. Ik heb dan straks 5 seconden langer werk,..Waarom denk je dat? Ik denk dat je straks zelfs minder tijd kwijt bent.
Reputatie 2
Badge

Het lijkt er dan wel op dat jij in de pilot zit. In je andere topic gaf je aan dat dit gebeurde op dezelfde ontvanger die al eerder vastliep. Daar kan het verband mee houden. Is je andere ontvanger wel goed geüpdatet?

Beide ontvangers hebben nog steeds de oude softwareversie.
Reputatie 7
Badge +18
Naja het is sneller om via het submenu te kiezen. Ik heb dan straks 5 seconden langer werk, klinkt niet veel, maar die HD ontvangers zijn al zo traag tegenwoordig, probeer uitgelicht maar is te bedienen met een Arris, niet te doen 😉. Bij die 4K gaat het allemaal smooth dus daar zul je dit allemaal niet merken.Wat bedoel je met submenu? Die submenu is nog steeds hetzelfde als voorheen, kun je eens een screenshot plaatsen @ChrisWissink? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb ook de nieuwe update ontvangen. Nu heb ik sinds vandaag een nieuwe 4K tv: Samsung UE40MU6100, maar nu maak ik mee dat het beeld even zwart wordt tijdens het tv kijken, en dan komt ie weer terug. Maar dat is wel vervelend. Jammer dat je niet terug kan naar het vorige software. Dit zal dan ook wel een issue zijn met de HDMI-aansluiting te maken hebben.
Reputatie 7
Die submenu is nog steedse hetzelfde als voorheen, kun je eens een screenshot plaatsen...In versie 7.1.35_5 is het submenu naar het scherm met te films verplaatst.
Zie het rood omlijnde stuk in het onderstaande screenshot.

Klik je in het menu op "On demand" dan wordt dus direct dit scherm getoond en niet meer het rood omlijnde stuk als "submenu".
Mijns inziens wordt het hier alleen maar eenvoudiger en sneller door, met name als je van categorie wilt switchen.
Reputatie 7
Ik heb ook de nieuwe update ontvangen...Dus jij hebt nu firmware versie 7.1.35_5 op jouw 4K Ultra-HD ontvangers?

Reageer