Update voor iTV-ontvangers december 2017 [7.1.35_5]

Toon eerste bericht

234 reacties

Reputatie 7
Jeroen gae schreef:

Nou waar is dat topic dan??

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-januari-2018-7-1-38-1-444530
Reputatie 1
Badge
Goh, sinds ik de versie 7.1.37_5 (voor de kerst) heb is mijn LG (HD) via een ZXV8001 voor het eerst opgestart met het beeld op zwart, ik had wel de informatie balk van de betreffende kanalen, dus ff uit en aan, via de Sony geen probleem.
Wow wat een verschil, het kost wat, maar…….!
Heb me altijd laten geloven dat er weinig verschil is tussen de HDMI kabels, tot ik dit had gelezen “https://allesoverfilm.nl/achtergronden/is-een-dure-hdmi-kabel-beter/” uiteindelijk ben overgegaan met een AUDIOQUEST FOREST HDMI kabel tussen de Sony Home Cinema Set BDV-N5200W en de Sony TV KD-43XD8305, het verschil in kleur, scherpte en diepte was zo overweldigend dat ik onmiddellijk een 2de kabel van Forest kocht voor tussen de KPN ZXV8001 4K Set-Top Box en de BDV-N5200W. Hierna bleek het beeld niet zichtbaar verandert, maar ik twijfel niet dat het ten goede komt voor de kwaliteit.
Ach, Sony adviseert toch ook: “Gebruik een supersnelle Premium HDMI-kabel met 18 Gbps bandbreedte”.
Let op, deze kabel van Forest is richting gevoelig en koop geen overbodige lengte.
Reputatie 5
De meningen daarover zijn verdeeld, de een zweert bij Action kabels terwijl de ander er een vermogen aan uitgeeft voor kabels zo dik als scheepstrossen. Ikzelf zit er een beetje tussenin en heb alleen HDMI's van https://www.ruconnected.nl/, want waarom beknibbelen op een goedkope kabel als juist dat je dure spullen aan elkaar knoopt.
Reputatie 7
Met firmware versie 37_5 zijn de zwarte schermen bij ons verdwenen maar lijkt er helaas wel een ander probleem zijn intrede te hebben gedaan.
Het geluidsvolume is bij sommige zenders, zoals bijvoorbeeld Eurosport, maar ook een aantal andere, zeer laag en soms zelfs helemaal verdwenen.
Zijn er anderen die dit ook ervaren?
Reputatie 7
Badge +17
wjb schreef:

Met firmware versie 37_5 zijn de zwarte schermen bij ons verdwenen maar lijkt er helaas wel een ander probleem zijn intrede te hebben gedaan.
Het geluidsvolume is bij sommige zenders, zoals bijvoorbeeld Eurosport, maar ook een aantal andere, zeer laag en soms zelfs helemaal verdwenen.
Zijn er anderen die dit ook ervaren?

Dat geluidsverschil heb ik ook. Als ik tv kijk, en hem overschakel naar Netflix, dan knalt het geluid er hard uit. Stop ik met Netflix, dan knalt het geluid met Dolby van NPO 1 er ook hard uit. Het is soms goed schrikken! 🙂
Reputatie 7
Dan lijkt het me wenselijk dat dit fenomeen toch eens goed geanalyseerd gaat worden door KPN.
Reputatie 7
Badge +17
wjb schreef:

Dan lijkt het me wenselijk dat dit fenomeen toch eens goed geanalyseerd gaat worden door KPN.

Inderdaad!!!
Reputatie 5
In de reguliere releases zijn volgens mij wel een aantal veranderingen hierop geweest (geluid dynamiek), ik kan mij voorstellen dat deze nog niet in de 37_5 release zijn meegenomen omdat die specifiek is voor de hdcp problematiek.
Reputatie 7
Roko schreef:

In de reguliere releases zijn volgens mij wel een aantal veranderingen hierop geweest (geluid dynamiek), ik kan mij voorstellen dat deze nog niet in de 37_5 release zijn meegenomen omdat die specifiek is voor de hdcp problematiek.

Misschien een idee om die dan ook in de HDCP specifieke release mee te nemen en vooral een tijdslijn te communiceren waarbinnen zulke issues aangepakt zullen worden.

Reageer