Update voor iTV-ontvangers december 2017 [7.1.35_5]

• 29 november 2017
  • 234 reacties
  • 11047 keer bekeken

Toon eerste bericht

234 reacties

Reputatie 7
De fix voor de 4K issues zit niet in deze update, dat wordt een aparte. Daar heb ik inmiddels iets meer duidelijkheid over. Alleen nog geen datum. Er zijn nog een paar moeilijkheden die ze moeten oplossen. Omdat die extra update specifiek is voor het oplossen van problemen willen ze niet, door te gehaast te zijn, nieuwe problemen introduceren. De verwachting is dat het echt tegen het einde van de maand zal zijn voor het uitgerold kan worden.@Erik_,
Hoe staan ze er voor, wordt het nog december of worden we opnieuw teleurgesteld en zal het HDMI/HDCP issue de jaarwisseling gaan overleven. 😖
Reputatie 4
Badge +3
De fix voor de 4K issues zit niet in deze update, dat wordt een aparte. Daar heb ik inmiddels iets meer duidelijkheid over. Alleen nog geen datum. Er zijn nog een paar moeilijkheden die ze moeten oplossen. Omdat die extra update specifiek is voor het oplossen van problemen willen ze niet, door te gehaast te zijn, nieuwe problemen introduceren. De verwachting is dat het echt tegen het einde van de maand zal zijn voor het uitgerold kan worden.@Erik_,
Hoe staan ze er voor, wordt het nog december of worden we opnieuw teleurgesteld en zal het HDMI/HDCP issue de jaarwisseling gaan overleven. 😖

Ik denk dat laatste@wjb
Welkom in 2018 😂 😁
Reputatie 5
Er is intern wat beweging, misschien kunnen @Erik_ en/of @Joran wat betekenen voor de forum gebruikers met HDCP issue's.
Reputatie 7
Badge +18
Er is intern wat beweging, misschien kunnen @Erik_ en/of @Joran wat betekenen voor de forum gebruikers met HDCP issue's.We zijn benieuwd! 😉
Reputatie 1
Badge
[quote=wjb]De fix voor de 4K issues zit niet in deze update, dat wordt een aparte. ect.
Heb gisteren een telefoontje van KPN ontvangen over de test updates i.v.m. opstarten met zwart beeld, binnenkort kunnen we een automatische update verwachten.
P.s. Ik heb in ruim 2 weken geen problemen meer gehad!
Reputatie 1
Badge
Zat net op een verkeerde plek. Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001
Reputatie 7
Badge +18
Zat net op een verkeerde plek. Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001Dus jij hebt hem geforceerd opgehaald. 😉 Dan ga ik dat zo ook doen. 😁
Reputatie 7
Badge +18
@Erik_, hebben ze de oorzaak gevonden van de HDMI? (HDCP) 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Zat net op een verkeerde plek. Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001Ik heb een harde reset uitgevoerd, maar nog steeds 7.35_5 ?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @proostopa, wat fijn dat je de nieuwe firmware hebt: 2.37.01 / 7.1.37_5. Maar helaas doet ie het bij mij niet. Dan zal het wel uitgerold worden naar een selectie groepje 4K klanten. ?❓❓❓
Reputatie 1
Badge
Vrees inderdaad dat het uitgerold is worden naar een selectie groepje 4K klanten voor test nadat er een monteur aan huis is geweest. Heb inmiddels een ander Thuisbioscoopsysteem maar het beeld signaal blijft direct van de ZXV8001 naar de TV gaan en het geluid via een glasvezel kabeltje naar de versterker.
Reputatie 7
Ook bij mij is een medewerker van het ITV development team thuis langs geweest, maar hier nog geen nieuwe firmware.
Overigens lijkt het geluid het nu ook te begeven, het volume van zenders zonder DD 5.1 is enorm laag, bijna niet meer te horen.
Reputatie 7
Badge +18
Vrees inderdaad dat het uitgerold is worden naar een selectie groepje 4K klanten voor test nadat er een monteur aan huis is geweest.Hier hoeft ook geen monteur voor te komen. 🙂 Maar dat uitrollen van deze Firmware kan makkelijk naar all 4K-abonnees, want dat zijn er nog heel weinig! Omdat er maar 1 zender is op kanaal 691, en die zendt in een loop uit van 2 uurtjes. Oftewel er is te weinig 4K-content. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Overigens lijkt het geluid het nu ook te begeven, het volume van zenders zonder DD 5.1 is enorm laag.Hmm, 🤔 dit ervaar ik nog niet. 😯 krijgen we weer een nieuw fenomeen? Het geluid? 🤔 @Erik_, hoe zit dat?
Reputatie 1
Badge
Overigens lijkt het geluid het nu ook te begeven, het volume van zenders zonder DD 5.1 is enorm laag.Het geluid is hier normaal.
Reputatie 1
Badge
Ik schreef "Het geluid is hier normaal." maar dat is niet juist het geluid van de TV-zenders zijn nu op het niveau van de radio-zenders, dus een stuk luider!
Reputatie 7
Voor alle duidelijkheid, ik heb de nieuwe firmware nog niet, maar ervaar momenteel dat bij een aantal zenders het volume nagenoeg nul/nada is. De zender Belgische zender Één is een voorbeeld, maar zo zijn er een aantal meer.
Ik heb de 4K Ultra-HD ontvanger al een factory reset gegeven, maar ook dat biedt geen soelaas.
Vreemde is dat het probleem gestart lijkt nadat ik ook radio ben gaan luisteren via de TV ontvanger.
Reputatie 7
Badge +28
Er is wat nieuws te melden inderdaad. Proostopa noemde het al even zag ik in het voorbijgaan. Ze gaan een beperkte uitrol doen van de 4K bugfix software update met een testgroep. Dat zijn voor nu eerst de klanten wiens gegevens al bij de technische dienst bekend waren vanuit eerder meldingen. Die klanten worden dan na de kerst gebeld hoe de ervaringen zijn. Als dat dan goed gaat, kunnen we (met een beetje geluk) dan aanvullende mensen (van hier) actief laten overzetten naar die software. Waarna dan uiteindelijk een algemene uitrol voor de rest van de 4K users.
Reputatie 3
Als dat dan goed gaat, kunnen we (met een beetje geluk) dan aanvullende mensen (van hier) actief laten overzetten naar die software.
Ook ik moet, zoals al eerder gemeld, na een langere periode van standby mijn 4K ontvanger opnieuw opstarten en zou dus graag de nieuwe firmware met bugfix zo snel mogelijk ontvangen.
Reputatie 7
Badge +18
Ze gaan een beperkte uitrol doen van de 4K bugfix software update met een testgroep. Dat zijn voor nu eerst de klanten wiens gegevens al bij de technische dienst bekend waren vanuit eerder meldingen. Die klanten worden dan na de kerst gebeld hoe de ervaringen zijn.Beetje vreemd, wjb en ik hebben deze issues ook met HDMI, (daar gaat het toch over?) en ook hebben ze onze gegevens bij de technische dienst. Bij @wjb is er zelfs iemand thuis geweest: Ook bij mij is een medewerker van het ITV development team thuis langs geweest, maar hier nog geen nieuwe firmware.
Overigens lijkt het geluid het nu ook te begeven, het volume van zenders zonder DD 5.1 is enorm laag, bijna niet meer te horen.
Beetje vreemd vind ik dit.... 🤔 wjb en ik zitten bijna dagelijks op het forum, en we zijn van alles op de hoogte! En wij worden er niet tussen gezet. 🤔
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat wjb los zit. Het gaat hier nu eerst om 22 klanten die zich in het technische masterticket, zoals dat dan heet, bevinden. Dit zijn denk ik klanten geweest waarvoor traditionele tickets zijn aangemaakt. Het geval dat ze bij wjb (en leusi) langs zijn geweest kwam echt naar aanleiding van het vorige update topic. Dus het kan zijn dat die klantgegevens dan niet in het masterticket zitten. Ze zullen dan na woensdag handmatig toegevoegd moeten worden.
Reputatie 7
Ik heb liever per direct een oplossing voor dat andere probleem dat plotseling opgedoken is. 😞
Reputatie 7
Badge +18
Ze zullen dan na woensdag handmatig toegevoegd moeten worden.Hoe bedoel je dat precies? Moet ik me dan woensdag melden? 🤔
Reputatie 7
Badge +13
Ook ik moet na een langere periode van standby mijn 4K ontvanger opnieuw opstarten en zou dus graag de nieuwe firmware met bugfix zo snel mogelijk ontvangen.
Badge
Ook ik moet iedere keer als ik tv wil kijken m’n 4k ontvanger uit- en aanzetten om beeld te krijgen. Ik houdt me daarom ook van harte aanbevolen voor een spoedige update.

Overigens werkt bij mij de radiofunctie ook niet. Dwz, de ontvanger reageert niet als ik de knop ‘radio’ van de afstandbediening indruk.

Reageer