Sticky Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers december 2018 [7.3.60_1]

Toon eerste bericht

153 reacties

Reputatie 7
Joran schreef:

Dit is eigenlijk een snelkoppeling naar Gids > Live Sport on Demand, om het iets beter onder de aandacht te brengen.

Het gaat zeker slecht met de verkoop van FOX Sports abonnementen.
Reputatie 7
Och, bij mij werkt eigenlijk alles wel naar behoren, dus geen update nodig (behalve als de weggemoffelde deep sleep functie geactiveerd zou worden).
Gelukkig staat dat sport-item in het menu onder de Opnames, zodat ik niet nog verder naar beneden moet navigeren om het opname-menu op te roepen. Is er een mogelijkheid om deze nieuwe menu-vervuiling weg te poetsen?
Reputatie 7
Dat 'Sport' staat er hier al sinds eergisteren (weet ik wel zeker). Met bolletje; Arris ontvanger.
Reputatie 7
Badge +27
Dennis Schreve schreef:

Wanneer komt er een nieuwe update van de firmware @Joran?

Is nog niet bekend gemaakt. Ik vermoed binnen een paar weken maar dat is nog even afwachten.

Henk2304 schreef:

Is er een mogelijkheid om deze nieuwe menu-vervuiling weg te poetsen?

Nee, daar is geen instelling voor.

PeterG schreef:

Dat 'Sport' staat er hier al sinds eergisteren (weet ik wel zeker). Met bolletje; Arris ontvanger.

Het is toegevoegd in de nacht van 12 op 13 maart.
Reputatie 7
Helaas weer een item in het hoofdmenu wat ik nooit zal gebruiken. Via de beschikbare zenders en F.S. eredivisie is er al genoeg beschikbaar.

Mee eens:

Henk2304 schreef: Is er een mogelijkheid om deze nieuwe menu-vervuiling weg te poetsen?

Reputatie 7
Badge +15
PeterG schreef:

Helaas weer een item in het hoofdmenu wat ik nooit zal gebruiken. Via de beschikbare zenders en F.S. eredivisie is er al genoeg beschikbaar.

Mee eens:

Henk2304 schreef: Is er een mogelijkheid om deze nieuwe menu-vervuiling weg te poetsen?

Dito
Bij mij staat er ook sport in klik ik erop krijg ik alleen een blauw blad met wat tekst,en geen wedstrijden te zien,dit is zeker alweer voor degene met glasvezel.
Reputatie 6
Badge +9
nico-557 schreef:

Bij mij staat er ook sport in klik ik erop krijg ik alleen een blauw blad met wat tekst,en geen wedstrijden te zien,dit is zeker alweer voor degene met glasvezel.

Hallo @nico-557 ,
ik heb 'gewoon' VDSL en zag net nog diverse wedstrijden waar ik betaald naar kan kijken.
Reputatie 7
Badge +15
@nico-557 Heb je misschien een screenshot? Het zou voor jou ook moeten werken. Anders wellicht een herstart/reset om het zeker te weten.
Reputatie 7
nico-557 schreef:

@nico-557
Heb je misschien een eigen favorietenlijst aan staan waar de Live Sport on Demand kanalen niet in zitten? Of die kanalen verborgen? Dan verschijnt er inderdaad een leeg overzicht. Ook als je 'alles' van Fox Sport en Ziggo Sport hebt (abo op de pakketten) is dat leeg.
Harde reset uitgevoerd en werkt nu wel.Bedankt voor het mee denken.
Reputatie 7
Badge +27
Dennis Schreve schreef:

Joran schreef:

Dit is eigenlijk een snelkoppeling naar Gids > Live Sport on Demand, om het iets beter onder de aandacht te brengen. Omdat het geen update van de TV-ontvanger was (een herstart was zelfs niet nodig) heb ik er geen topic over gemaakt. Maar het valt wel op begrijp ik ;)

Wanneer komt er een nieuwe update van de firmware @Joran?

Joran gaf al aan dat we dat nog niet wisten, maar daar is nu verandering in gekomen. Er komt een kleine update aan, naar verwachting uitrol vanaf volgende week. Er verandert daar eigenlijk niet echt iets in, vandaar dat ik het in dit topic meld in plaats van een nieuwe te maken. Een volgende, grotere, update, zal nog wat langer op zich laten wachten.

De komende update bestaat uit verdere, structurele, oplossingen voor de issues rondom Netflix en YouTube*. En er komt een winkelwagen icoontje voor het nieuwe Sport-item in het menu :)

De issues zoals het niet kunnen starten van video's, ondertiteling die wegvalt, bufferende video's en ook het niet meer kunnen starten van Netflix of YouTube. Dit geldt alleen voor de Arris en de Arcadyan.
Reputatie 7
Badge +17
Erik_ schreef:

Joran gaf al aan dat we dat nog niet wisten, maar daar is nu verandering in gekomen. Er komt een kleine update aan, naar verwachting uitrol vanaf volgende week. Er verandert daar eigenlijk niet echt iets in, vandaar dat ik het in dit topic meld in plaats van een nieuwe te maken. Een volgende, grotere, update, zal nog wat langer op zich laten wachten.

De komende update bestaat uit verdere, structurele, oplossingen voor de issues rondom Netflix en YouTube*. En er komt een winkelwagen icoontje voor het nieuwe Sport-item in het menu :)

De issues zoals het niet kunnen starten van video's, ondertiteling die wegvalt, bufferende video's en ook het niet meer kunnen starten van Netflix of YouTube. Dit geldt alleen voor de Arris en de Arcadyan.

Dus het ziet er na uit dat er geen update komt voor de 4K ontvangers met Youtube. 😉 Gelukkig Heb ik een SmartTV, maar er zullen ook klanten zijn die geen SmartTV hebben, maar ja daar vraag ik me dan ook bij af waarom die klanten een 4K abonnement nemen terwijl ze geen 4K TV hebben. 😉 Want een 4K TV heeft altijd apps erin zitten. Ik heb nog geen 4K TV gezien zonder SmartTV. 😉
Reputatie 7
Badge +15
Dennis Schreve schreef:

Want een 4K TV heeft altijd apps erin zitten. Ik heb nog geen 4K TV gezien zonder SmartTV. ;)

Niet waar. Ik heb een 4K tv zonder apps, bewust voor gekozen!
Reputatie 7
Giant2000 schreef:

Dennis Schreve schreef:

Want een 4K TV heeft altijd apps erin zitten. Ik heb nog geen 4K TV gezien zonder SmartTV. ;)

De Humax Pure Vision is dan ook geen televisie maar een monitor.
Reputatie 7
Badge +15
wjb schreef:

Giant2000 schreef:

Dennis Schreve schreef:

De Humax Pure Vision is dan ook geen televisie maar een monitor.

Daar zijn de meningen over verdeeld, hij is verkocht als TV.

best wel raar dat er geen dumb tv's meer worden verkocht, terwijl er best veel vraag naar is, zeker bij gebruikers die zo'n smart tv van 5 jaar oud trager en trager zien worden met apps die niet meer werken.

Mijn volgende wordt zeker weer zo'n "monitor". Geluid gaat toch over een degelijke geluidsinstallatie (dat doe ik al meer dan 30 jaar.
Reputatie 7
Ik heb nog maar pas een (4k) smart tv. Ik gebruik de apps daarvan vrijwel nooit (ben geen Neflix of Youtube adept). Regelmatig lees ik echter over de nogal snelle veroudering van de bij de tv meegeleverde smart apps en dat ze na een paar jaar vaak al niet meer geüpdatet worden en daardoor niet meer bruikbaar zijn. In dat licht bezien kun je inderdaad beter een monitor hebben met een STB-met-apps. Vaak houdt de provider (de apps op) z'n STB's wel geruimte tijd actueel. Hoewel dat nu met de KPN 4k STB (nog?) niet blijkt.
Reputatie 7
Badge +15
Ik gebruik een Chromecast Ultra i.c.m. mijn telefoon en dan vraag ik me inderdaad af waarom je nog apps voor de tv zou gebruiken.
Reputatie 7
Badge +27
Erik_ schreef:

Uitrol:
- Maandag op dinsdag 26 maart: alle 1853, 1963, 1903, 4K en een deel van de 2952 ontvangers
- Dinsdag op woensdag 27 maart: rest van 2952 ontvangers
- Woensdag op donderdag 28 maart: alle 2260 ontvangers
Reputatie 7
Badge +17
Joran schreef:

Uitrol:
- Maandag op dinsdag 26 maart: alle 1853, 1963, 1903, 4K en een deel van de 2952 ontvangers
- Dinsdag op woensdag 27 maart: rest van 2952 ontvangers
- Woensdag op donderdag 28 maart: alle 2260 ontvangers

Welke firmware versie komt er dan? Of blijft die versie gewoon hetzelfde? 🤔
Reputatie 7
Badge +27
Dat wordt 7.3.67_1 :-)
Reputatie 2
Joran schreef:

Hallo, heb hem nog niet ontvangen op de 4K ontvanger.
Reputatie 2
puimbak schreef:

Joran schreef:

Hallo, heb hem nog niet ontvangen op de 4K ontvanger.

Mijn excuus las het bericht te snel en niet goed.😴
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb de nieuwe firmware binnen, en het boodschappenkarretje staat erbij:

Een kleine update van de tv ontvangers, hopelijk komt er bij de volgende grote update van de firmware staat YouTube ook op de 4K ontvangers! 😉👍🏼
Reputatie 7
Wat een raar icoontje eigenlijk voor sport.
Die van "Apps op TV" is ook niet alles, maar deze vertelt helemaal niets meer over de optie zelf.

Reageer