Sticky Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers december 2018 [7.3.60_1]

• 28 november 2018
  • 192 reacties
  • 24803 keer bekeken

Toon eerste bericht

192 reacties

Reputatie 7
Wat mij betreft: weg ermee!
En daar sluit ik mij volledig bij aan.
Reputatie 7
Badge +18

Wat mij betreft: weg ermee!En daar sluit ik mij volledig bij aan.

Ik ook!
Reputatie 2
Lekker blijven doorzeuren mensen vandaag een menu ,morgen ..... ,lekker belangrijk. Marcia einde discussie
Reputatie 7
Badge +27
Aankomende week wordt 7.3.68_1 uitgerold. Dit is een hele kleine update waar je niets van merkt, er wordt alleen een certificaat vernieuwd. Dat moet af en toe gebeuren om de zenders door te kunnen blijven geven. Ik ga ervan uit dat we volgende maand weer een 'feature' update hebben 🙂

Nacht maandag op dinsdag 30 april 2019: Alle 1853, 1903, 1963, 8001, 2952 (deel 1)
Nacht dinsdag op woensdag 01 mei 2019: 2952 (deel 2)
Nacht woensdag op donderdag 02 mei 2019: Alle 2260
Reputatie 7
Badge +18
Aankomende week wordt 7.3.68_1 uitgerold. Dit is een hele kleine update waar je niets van merkt, er wordt alleen een certificaat vernieuwd. Dat moet af en toe gebeuren om de zenders door te kunnen blijven geven. Ik ga ervan uit dat we volgende maand weer een 'feature' update hebben 🙂

Nacht maandag op dinsdag 30 april 2019: Alle 1853, 1903, 1963, 8001, 2952 (deel 1)

@Joran komt er geen maandelijkse update meer? Want ik merk op dat het anders gaat dan eerst. Zit er dan iets groots aan te komen? 😁😉
Reputatie 7
Badge +18

@Joran, Ik merk op dat als er een update is geweest dat we als klant zelf de videoresolutie moeten aanpassen.
Want hij gaat dan weer op 720p staan, i.p.v. naar "Automatisch". Ik moet hem steeds weer terugzetten op UHD@50Hz, en op me andere TV UHD@60Hz.
Reputatie 7
@Joran, Ik merk op dat als er een update is geweest dat we als klant zelf de videoresolutie moeten aanpassen.
Want hij gaat dan weer op 720p staan, i.p.v. naar "Automatisch". Ik moet hem steeds weer terugzetten op UHD@50Hz, en op me andere TV UHD@60Hz.

Bij mij blijven de beeldscherminstellingen van de ZTE ZXV8001 keurig op z'n oorspronkelijke waarde staan bij een update. Ik ervaar dit probleem dus niet.
Reputatie 7
Badge +18
Bij mij blijven de beeldscherminstellingen van de ZTE ZXV8001 keurig op z'n oorspronkelijke waarde staan bij een update. Ik ervaar dit probleem dus niet.
Bedankt voor je bericht @wjb, maar ik heb het op alle 3 de 4K ontvangers, en heb 200 Mbit/s. Daar ligt het dus niet aan. Als je je afvraagt welke tv’s ik heb, dat zie je onderaan deze bericht. 😉
Reputatie 7
Ik neem aan dat je de TV ontvanger bij de Sony KD-49XD7004 op UHD@50Hz hebt staan en de andere twee op 1080i, klopt dat?
Reputatie 7
Badge +18
Ik neem aan dat je de TV ontvanger bij de Sony KD-49XD7004 op UHD@50Hz hebt staan en de andere twee op 1080i, klopt dat?
De Sony staat zelfs op UHD@60Hz.
De Samsung op UHD@50Hz, want 60 Hz kan die niet aan, dan hapert ie iets met het beeld. Deze 2 instellingen zijn prima, vind het alleen vreemd dat ie na een update naar 720p gaat, en ik kan me herinneren dat ze die instellingen hebben veranderd naar: “Automatisch” zodat ie de beste resolutie geeft. En dat is nu niet meer, want gaat naar 720p als er een nieuw firmware is, dit doet ie alleen als die een update krijgt. Als ik de tv ontvanger (4K) achter uit zet en weer aan, dan blijven de instellingen gewoon staan. Dus blijkbaar wordt ook de instellingen gewist met een firmware update. Maar gaat niet automatisch meer lezen via HDMI wat me tv aankan qua resolutie. En dat deed ie eerst dus wel.
Reputatie 7
Ook de Sony kan je beter op UHD@50Hz zetten aangezien de refreshrate van de televisie 100Hz is en je het beste kunt kiezen voor een frequentie waarvan de refreshrate van de televisie een veelvoud is (100Hz is 2 keer 50Hz).
UHD@50Hz zal daardoor een net beter beeld geven dan UHD@60Hz, met name bij snel bewegende beelden.
Badge

Jaja, kleine update waar je niets van merkt...
Amehoela!!!!
Wij hebben die update vannacht gehad en nu hebben we op geen van de 4 ontvangers beeld!
Menu werkt wel, al gereset naar fabrieksinstellingen en de harde reset, via het kastje zelf, doet ook niets!
En aan de tv's ligt het niet, maar puur aan de ontvanger(s)!

Ben dan ook totaal niet blij met de laatste update!!
Geen beeld, geen geluid, niets!
Als dat iets is waar je niets van merkt...
Reputatie 7
Zet de televisie en de TV ontvanger helemaal uit (echt van stroom af) en wacht een paar minuutjes.
Zet weer stroom op de televisie en zet daarna de TV ontvanger aan.
Krijg je nu wel weer beeld?
Badge
Zet de televisie en de TV ontvanger helemaal uit (echt van stroom af) en wacht een paar minuutjes.
Zet weer stroom op de televisie en zet daarna de TV ontvanger aan.
Krijg je nu wel weer beeld?

Heb ik net gedaan.
Ze beide 5 minuten zonder stroom gehad en nog altijd geen beeld.
Maar bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Hmmm, dan hoop ik dat @Joran zich snel zal melden om jou hier bij te helpen.
Omdat het menu wel werkt lijkt dit een HDCP handshake probleem. Dat was ook de reden waarom ik vroeg om beide apparaten helemaal van stroom af te halen immers dan wordt de HDCP handshake sowieso opnieuw uitgevoerd.
Wel frappant dat dit fenomeen zich bij jou op alle vier de TV ontvangers manifesteert.
Welk type TV ontvangers betreft het?
Welke merk en type televisies betreft het?
Badge
Hmmm, dan hoop ik dat @Joran zich snel zal melden om jou hier bij te helpen.
Omdat het menu wel werkt lijkt dit een HDCP handshake probleem. Dat was ook de reden waarom ik vroeg om beide apparaten helemaal van stroom af te halen immers dan wordt de HDCP handshake sowieso opnieuw uitgevoerd.
Wel frappant dat dit fenomeen zich bij jou op alle vier de TV ontvangers manifesteert.
Welk type TV ontvangers betreft het?
Welke merk en type televisies betreft het?

De ontvangers zijn van het type HMB2260
3 tv's zijn LG
en 1 TV is een LG smart tv.
De types weet ik echt niet.

Maar dan nog vind ik het raar dat na de update ze het alle 4 niet meer doen zoals zou moeten.
Kan zelfs mijn opnames niet kijken, niets!
Krijg alleen zwart beeld nadat de ontvanger weer opgestart is.

Heb ondertussen ook al meer dan een half uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten, zij weten op dit moment ook geen oplossing, ondanks dat zij mij uitgebreid hebben geholpen.
Op de Arris vip2952v2 met het Telfort sausje en deze patch. Niet de bevindingen van Dennis of Sietje zover dit van nut kan zijn.
Badge
Op de Arris vip2952v2 met het Telfort sausje en deze patch. Niet de bevindingen van Dennis of Sietje zover dit van nut kan zijn.

Dat is dan ook een hele andere tv ontvanger dan wij hier hebben. 😉
Je bent tenslotte toch ook afhankelijk van wat KPN je voor ontvanger stuurt om tv te kijken en radio te luisteren.
Reputatie 7
3 tv's zijn LG

Zelf heb ik twee HMB2260's i.c.m. Sony televisies en gelukkig functioneren die wel na de update.

Ik hoop niet dat het een probleem in de combinatie LG / HMB2260 blijkt te zijn immers dan zullen we het forum vandaag waarschijnlijk zien ontploffen.

Heb je ook al eens op één van de HMB2260's de software opnieuw laten laden en de fabrieksinstellingen teruggezet?
Badge

3 tv's zijn LG
Zelf heb ik twee HMB2260's i.c.m. Sony televisies en gelukkig functioneren die wel na de update.

Ik hoop niet dat het een probleem in de combinatie LG / HMB2260 blijkt te zijn immers dan zullen we het forum vandaag waarschijnlijk zien ontploffen.

Heb je ook al eens op één van de HMB2260's de software opnieuw laten laden en de fabrieksinstellingen teruggezet?

Zou wel heel raar zijn dat een update voor een certificaat vernieuwing dan ineens ervoor zorgt dat de ontvangers niet meer werken bij 2 verschillende soorten LG tv's.

Ja, ik heb inderdaad de ontvangers al meerdere keren de software opnieuw in laten laden en terug naar de fabrieksinstellingen gezet.
Zowel met de afstandbediening via het menu als via de ontvanger zelf (= harde reset zoals ze dat noemen).
Heeft allemaal helaas niets mogen helpen.

Rare is dat gisterenavond alle 4 de ontvangers het nog gewoon deden en sinds we vannacht die update hebben gehad ineens niet meer.

En ik ben toch echt niet van plan om 4 nieuwe tv's te gaan kopen! 🙄
Reputatie 7
Zou wel heel raar zijn dat een update voor een certificaat vernieuwing dan ineens ervoor zorgt dat de ontvangers niet meer werken bij 2 verschillende soorten LG tv's.
Ik zou daar niet eens zo vreemd van op kijken wetende hoe enorm veel ellende er al geweest is met de HDCP handshake. De HDCP handshake is een zeer tijdscritische procedure en als daar het antwoord van de televisie maar een milliseconde te laat komt dan is het al gebeurd.

Als klantenservice ook geen oplossing heeft, dan hebben ze blijkbaar niet alle mogelijkheden doorlopen. Het vervangen van één van de HMB2260's door een VIP 2952 kan wellicht meer inzage geven in een mogelijke oorzaak. @Joran, wellicht iets om alsnog op te pakken?

En ik ben toch echt niet van plan om 4 nieuwe tv's te gaan kopen! 🙄
Daar geef ik je groot gelijk in. 😉
Badge

Zou wel heel raar zijn dat een update voor een certificaat vernieuwing dan ineens ervoor zorgt dat de ontvangers niet meer werken bij 2 verschillende soorten LG tv's.Ik zou daar niet eens zo vreemd van opkijken wetende hoe enorm veel ellende er al geweest is met de HDCP handshake. De HDCP handshake is een zeer tijdscritische procedure en als daar het antwoord van de televisie maar een milliseconde te laat komt dan is het al gebeurd.

Als klantenservice ook geen oplossing heeft, dan hebben ze blijkbaar niet alle mogelijkheden doorlopen. Het vervangen van één van de HMB2260's door een VIP 2952 kan wellicht meer inzage geven in een mogelijke oorzaak. @Joran, wellicht iets om alsnog op te pakken?

En ik ben toch echt niet van plan om 4 nieuwe tv's te gaan kopen! 🙄Daar geef ik je groot gelijk in. 😉

We wachten maar af of er een oplossing kan en zal komen.
Maar we hebben dit probleem nog nooit eerder gehad na een update.

Als ik iets van KPN hoor, laat ik het weten.
Dank je in ieder geval voor het meedenken. 🙂
Als een nieuwe chrome versie de TVapp kan ontregelen door dat deze bepaalde codering delen dan kijk ik hier zeker niet van op.
Badge

Zou wel heel raar zijn dat een update voor een certificaat vernieuwing dan ineens ervoor zorgt dat de ontvangers niet meer werken bij 2 verschillende soorten LG tv's.Ik zou daar niet eens zo vreemd van op kijken wetende hoe enorm veel ellende er al geweest is met de HDCP handshake. De HDCP handshake is een zeer tijdscritische procedure en als daar het antwoord van de televisie maar een milliseconde te laat komt dan is het al gebeurd.

En ik ben toch echt niet van plan om 4 nieuwe tv's te gaan kopen! 🙄Daar geef ik je groot gelijk in. 😉

Het is opgelost!
De ontvangers losgekoppeld van de router.
En daarna de router gereset.
Toen weer de ontvangers aangesloten en die ook een reset gegeven.
En toen werkte alles weer.
Mede ook dankzij mijn oudste zoon.
Reputatie 7
Nét binnen (14:15): software 7.3.72_1
(UI: 3.66.02)

Na een herstart.

Er mag trouwens wat aangepast in de tekst op de ontvanger met "wilt u nu updaten, dit duurt 10 minuten"
Dat klopt niet. Het duurt 15 minuten.

Reageer