Sticky Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers december 2018 [7.3.60_1]


Reputatie 7
Badge +26
Deze maand breiden we het nieuwe Pluspakket menu verder uit en maken we er één omgeving van voor alle films én series van het Pluspakket. Bekijk onze site voor meer informatie over het Pluspakket: Kijk heel veel films en series met het Pluspakket.

Uitrol:

  • Donderdag 29 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 10-13 december: uitrol naar alle klanten.

Series in het Pluspakket On Demand



Alle series van het Pluspakket vind je vanaf nu in de nieuwe Pluspakket omgeving. De series staan onder de bijbehorende categorieën, een overzicht van alle series vind je ook onder het tabje Series.

Uitgebreide serieinformatie



Door een serie te selecteren verschijnen alle afleveringen per seizoen in een popup. Elke aflevering bevat een korte omschrijving.

Overige wijzigingen/bugfixes

  • Na het stoppen van een video vanuit de nieuwe Pluspakket omgeving kom je niet meer uit in het oude menu.
  • Wanneer een nieuwe softwareversie beschikbaar is wordt deze automatisch geinstalleerd, als er binnen 60 seconden geen keuze wordt gemaakt om de update uit te stellen. Hiermee willen we voorkomen dat er gebruikers op oude softwareversies blijven zitten. Dat ziet er zo uit.
  • Bij bepaalde foutcodes wordt het mogelijk direct de software opnieuw te installeren. Dit voorkomt de moeilijkere procedure om de ontvanger opnieuw op te starten en via de standbyknop de software te verwijderen. Een voorbeeld bij foutcode 562.

Vorige updates

icon

Beste antwoord door Joran 18 december 2018, 18:13

Update: Aankomende nacht wordt firmwareversie 7.3.61_1 naar de Arcadyan 2260 uitgerold. Deze bevat de wijzigingen van 7.3.60_1 (zie startbericht) en een oplossing voor de storing die zich kan voordoen met de YouTube app. Zie ook Problemen YouTube app op Interactieve TV | KPN Community

Op 20 en 21 december volgt deze update voor de Arris 2952. De Arris is al voorzien van 7.3.60_1, de update betreft dus alleen de fix voor de YouTube app.

Ervaar je op dit moment geen problemen met de app? Dan hoef je niets te doen. Heb je wel last van een vastlopende TV-ontvanger, dan is het na de update eenmalig nodig een fabrieksreset uit te voeren. Dat doe je op deze manier:

  • Druk op Menu op de afstandsbediening en ga naar Instellingen
  • Druk twee keer op de gele knop van de afstandsbediening
  • Zet de optie "Terug naar fabrieksinstellingen" op "Ja" en selecteer "Bewaar instellingen"
  • De TV-ontvanger start vervolgens opnieuw op, dit duurt langer dan normaal.
Let op: Na deze fabrieksreset is het nodig opnieuw in te loggen bij YouTube en/of Netflix.

De 1853, 19x3 en 4K tv-ontvangers maken geen gebruik van de nieuwe YouTube app en krijgen daarom deze update niet.

Bekijk origineel

76 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Joran schreef:

De volgende update gaat even wat langer duren. Er zijn de laatste maanden wat problemen geweest met de Youtube/Netflix apps, zoals ook in het gemarkeerde antwoord staat. Hoewel deze storing is opgelost willen we voorkomen dat dergelijke problemen vaker kunnen gebeuren. We trekken dus even wat meer tijd uit om hier aan te werken!


Begrijpelijk, het is ook beter dat het goed werkt. Al die kinderziektes er eerst uit. 😉

We wachten af! 😉
Reputatie 7
Badge +26
De volgende update gaat even wat langer duren. Er zijn de laatste maanden wat problemen geweest met de Youtube/Netflix apps, zoals ook in het gemarkeerde antwoord staat. Hoewel deze storing is opgelost willen we voorkomen dat dergelijke problemen vaker kunnen gebeuren. We trekken dus even wat meer tijd uit om hier aan te werken!
Reputatie 7
Badge +16
Joran schreef:

Ik ga er wel vanuit. Door alle feestdagen zal de ontwikkeling iets langzamer zijn gegaan. Je ziet vanzelf weer een topic verschijnen ;)


@Joran heb je nog een update? We zitten nu half februari, of wordt februari ook overgeslagen? En begint de nieuwe firmware voor alle tv ontvangers in Maart? 😉
Reputatie 7
Badge +16
Vandaag kreeg me vriendin een melding dat er nieuwe software aanwezig was op de ZXV8001 (4K), helaas is het nog steeds dezelfde firmware 7.3.60_1, kan zeker een bug zijn ofzo, maar ziet er ook na uit dat er nog geen nieuwe firmware komt? 🤔
Reputatie 7
Badge +22
D.Prins schreef:

Komt er ook geen nieuwe update voor februari?


Weet ik nog niet. Nog even afwachten...
Reputatie 2
Badge
Komt er ook geen nieuwe update voor februari?
Reputatie 7
Badge +16
@Joran zo te merken komt er schijnbaar deze maand geen update van de firmware. Wat ik eigenlijk ook wel begrijp, december en januari 2 maanden waar de feestdagen in zitten. Is het niet een idee om december & januari over te slaan met de updates van de tv ontvangers? 😉
Reputatie 7
Mijn zoon heeft een Internet en TV glasvezel abo. Vlak vóór Kerst (dus vlak nadat de update is uitgevoerd op de VIP2952) begon één van beide ontvangers te haperen (eerst korte “bevriezingen” daarna de bekende melding dat hij even moest wisselen van zender om verder te kijken). Hij had toen nog 3 DVS200 adapters (al jaren, zonder problemen). Op één ervan was een WiFi Versterker aangesloten en daarop weer de betreffende ontvanger (op de WiFi Versterker is ook nog een desktop aangesloten; speedtest bekabeld 30/35 Mb/s). Díe ontvanger gaf het probleem, de andere ontvanger die rechtstreeks op de 3de DVS200 was aangesloten had geen probleem. Op de WiFi Versterker staat IGMP Snooping aangevinkt.
Beide ontvangers omgewisseld: het probleem verhuisde niet mee, maar bleef bij de ontvanger die op de WiFi Versterker is aangesloten; het probleem is dus ontvanger onafhankelijk. Op beide intvangers een fabrieksreset uitgevoerd (incl. verwijderen software), ook zonder resultaat.

Inmiddels alle DVSsen vervangen door Cat6 kabels (dat stond al op de planning; er waren nog wat niet gebruikte loze leidingen), maar het probleem bleef (speedtest op desktop nu 101/35 Mb/s). Ook alle verdere kabels vervangen, maar het probleem bleef. Zelfs een fabrieksreset van de WiFi Versterker loste het probleem niet op.

Tenslotte een (al eerder door KPN geleverde) 1 Gb/s switch tussen EB en WiFi Versterker gezet en de ontvanger direct op de switch aangesloten en presto: het probleem is over.
Kortom, sinds de laatste update van de software van de VIP2952 lijkt er een probleem te zijn met ontvangers die op een WiFi Versterker zijn aangesloten, een probleem dat er voorheen niet was, zelfs niet bij ontvangers die via een DVS200 en WiFi Versterker waren aangesloten en zelfs niet als de eveneens op die Versterker aangesloten desktop met een flinke download bezig was.

Hebben meer mensen daar last van?
Reputatie 7
Badge +16
Joran schreef:

Ik ga er wel vanuit. Door alle feestdagen zal de ontwikkeling iets langzamer zijn gegaan. Je ziet vanzelf weer een topic verschijnen ;)


Weet ik, maar vind het gewoon erg interessant en nieuwsgierig. 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +26
Ik ga er wel vanuit. Door alle feestdagen zal de ontwikkeling iets langzamer zijn gegaan. Je ziet vanzelf weer een topic verschijnen 😉
Reputatie 7
Badge +16
We zitten in januari, effe uit nieuwsgierigheid, komt er een update in januari? Omdat er in december 2 updates zijn geweest, de tweede was voor de Arcadyan HMB2260. 😉👍🏼
Reputatie 4
Badge +3
@jwrillmann Over welke ontvanger hebben we het?? Arris(de mijne)?? En via de app gedaan of via 201??
Software opnieuw geïnstalleerd, maar de YouTube app doet het nog steeds niet, begin hier onderhand pis nijdig over te worden en vraag me af waar ik voor betaal.
Reputatie 1
Pluspakket, recent nieuw toegevoegde films. Ik zag vandaag in Pluspakket iets nieuws.
Tabblad Uitgelicht, dan naar onderste rij, 4 nieuwe films die recent zijn toegevoegd.
info over nieuwe films was alleen te raadplegen via http://www.drumstix.nl/kpnfilms/
Dat de nieuwste films nu ook zichtbaar zijn via het menu On Demand is iets waar ik heel blij mee ben 😊
ik hoop dan ook dat deze service behouden blijft!
Reputatie 4
Badge +3
De YouTube app werkt weer, vanmiddag 'knoerthard' naar een optreden van John Fogerty gekeken.😎
Reputatie 7
Badge +10
Hey @MasterKroket, ik ben het met je eens dat de layout nog wel iets strakker mag, als ook de zoekfunctie. Vervaldatum is ook een zeer terecht punt! Het blijft uiteraard een verbeterproces, het iTV squad is hier doorlopend mee bezig om het steeds leuker en prettiger te maken voor de gebruiker. Het terug rollen van de oude omgeving is inderdaad erg arbeidsintensief en duur. Immers, er moeten dan meerdere software versies beheerd worden. We gaan daarom liever door met het verbeteren van de huidige software. Hopend op je begrip daarvoor, bedankt voor je feedback. We zien graag jullie reacties, zo kunnen we samen de dienst verbeteren 🙂
Reputatie 1
Inmiddels werkt alles weer goed voor mij op zich met het Aris kastje.
Youtube werkt voor mij ook al zegt ie bij ieder 4e - 5e gebruik Fout en moet je het kastje opnieuw opstarten.

Het pluspakket blijft helaas een enorme verslechtering. Het is mij een raadsel hoe ooit iemand bedacht kan hebben dat dit een verbetering is en gezien de reacties van anderen sta ik hierin bepaald niet alleen.

Voorlopig mis ik nog altijd de vervaldatum terwijl we wel van het volkomen nuttelozen gegeven 'gratis' kunnen genieten (wat nogal logisch is aangezien je het pluspakket alleen kan zien als je dit hebt)
Hiernaast zie ik ook veel minder informatie over acteurs in de beschrijving.
En het blijft nog steeds zo dat 'alle' weg is. ik MOET dus verplicht een genre kiezen in plaats van snel door de films heen te kunnen scrollen. Zo kom ik bepaalde films 4x tegen (!!)

Hiernaast zie ik bij series nu soms ook afleveringen ontbreken (??)

Het zou geen schande zijn om gewoon op je fout terug te komen en op zn minst het oude systeem optioneel aan te bieden... Zal vast geld gekost hebben maar het slaat gewoon nergens op...
Reputatie 2
Badge
@Henk2304 dat heb ik toen instinctief gedaan. En ik denk dat het heeft geholpen want ik heb geen klachten gehoord van die kant in de tussentijd.
Reputatie 7
Badge +26
Update: Aankomende nacht wordt firmwareversie 7.3.61_1 naar de Arcadyan 2260 uitgerold. Deze bevat de wijzigingen van 7.3.60_1 (zie startbericht) en een oplossing voor de storing die zich kan voordoen met de YouTube app. Zie ook Problemen YouTube app op Interactieve TV | KPN Community

Op 20 en 21 december volgt deze update voor de Arris 2952. De Arris is al voorzien van 7.3.60_1, de update betreft dus alleen de fix voor de YouTube app.

Ervaar je op dit moment geen problemen met de app? Dan hoef je niets te doen. Heb je wel last van een vastlopende TV-ontvanger, dan is het na de update eenmalig nodig een fabrieksreset uit te voeren. Dat doe je op deze manier:
  • Druk op Menu op de afstandsbediening en ga naar Instellingen
  • Druk twee keer op de gele knop van de afstandsbediening
  • Zet de optie "Terug naar fabrieksinstellingen" op "Ja" en selecteer "Bewaar instellingen"
  • De TV-ontvanger start vervolgens opnieuw op, dit duurt langer dan normaal.
Let op: Na deze fabrieksreset is het nodig opnieuw in te loggen bij YouTube en/of Netflix.

De 1853, 19x3 en 4K tv-ontvangers maken geen gebruik van de nieuwe YouTube app en krijgen daarom deze update niet.
Reputatie 7
D.Prins schreef:

Ik was net bij mijn schoonmoeder. Die heeft ook digitale TV van KPN en een Arris ontvanger. Die wou terugkijken via het Menu. Maar zodra ze de menutoets bediend slaat het systeem vast. De uitzending waar ze op dat moment naar kijkt blijft doorlopen. En verder reageerd de ontvanger helemaal nergens meer op behalve de aan uit toets op de afstandsbediening.

Ik heb dus ook niet kunnen controleren welke Softwareversie erop staat. Maar ik vermoed de nieuwste.


Zie mijn bericht van 12 december. Als je de daarin genoemde werkwijze volgt is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Reputatie 7
Badge +10
Dennis Schreve schreef:

Ik moet zeggen dat ik er niet zo last van heb met de 4K ontvanger, kan het ermee te maken hebben dat het dan per merk ontvanger verschilt? 🤔



Toen ik die ZTE ontvanger tijdelijk had een jaar geleden liep dat gewoon super smooth. Niks te zeuren.
Maar op de Arris en Arcadyans was het niet vooruit te branden, nu is het ietsje verbeterd, maar nog steeds niet dat het soepeltjes loopt. Dat je er dan een jaar om moet klagen en nog steeds niet goed werkt maar de uitrol van vergelijkbare opties wel doorgaat is niet heel handig. 😉
Reputatie 7
Badge +26
Zoals jullie gemerkt hebben zijn er storingen geweest. Dit hield verband met uitvoeren van de updates op alle Arris ontvangers. Gelukkig niets inhoudelijks, maar een platformprobleem waardoor 'load balancing' niet goed ging.

Hierdoor is inderdaad de uitrol van de software naar de Arcadyans uitgesteld. Een nieuwe datum hebben we hier nog niet voor.
Dennis Schreve schreef:

Ik hoop trouwens dat we weer een gewone update krijgen, want die van nu en de vorige maand had alleen met het pluspakket te maken, 😁 Maar zou mooi zijn dat die energie besparende functie weer terugkomt.


Ik ben dus niet de enige, een uitrol voor de uitrol met een net niet update, stap dan van het maandelijkse af geeft de developpers ook meer testtijd.
Vast wel er zal ongetwijfeld een andere chipset in zitten.
Reputatie 7
Badge +16
ChrisWissink schreef:

De update van het pluspakket is echt net als uitgelicht een ontzettend traag gebeuren. Er is wel verbetering in gebracht en het loopt wel iets sneller, maar dat het lekker doorloopt is nog weinig van te zeggen, veel gehaper en dat is vrij irritant.
Daarnaast, is het tabblad series helemaal niet te selecteren op de Arris. Kan dit nog lekkerder gaan lopen @Joran ? ;)


Ik moet zeggen dat ik er niet zo last van heb met de 4K ontvanger, kan het ermee te maken hebben dat het dan per merk ontvanger verschilt? 🤔

Reageer