Sticky Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers december 2018 [7.3.60_1]

  • 28 november 2018
  • 192 reacties
  • 24710 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Deze maand breiden we het nieuwe Pluspakket menu verder uit en maken we er één omgeving van voor alle films én series van het Pluspakket. Bekijk onze site voor meer informatie over het Pluspakket: Kijk heel veel films en series met het Pluspakket.

Uitrol:

  • Donderdag 29 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 10-13 december: uitrol naar alle klanten.

Series in het Pluspakket On Demand



Alle series van het Pluspakket vind je vanaf nu in de nieuwe Pluspakket omgeving. De series staan onder de bijbehorende categorieën, een overzicht van alle series vind je ook onder het tabje Series.

Uitgebreide serieinformatie



Door een serie te selecteren verschijnen alle afleveringen per seizoen in een popup. Elke aflevering bevat een korte omschrijving.

Overige wijzigingen/bugfixes

  • Na het stoppen van een video vanuit de nieuwe Pluspakket omgeving kom je niet meer uit in het oude menu.
  • Wanneer een nieuwe softwareversie beschikbaar is wordt deze automatisch geinstalleerd, als er binnen 60 seconden geen keuze wordt gemaakt om de update uit te stellen. Hiermee willen we voorkomen dat er gebruikers op oude softwareversies blijven zitten. Dat ziet er zo uit.
  • Bij bepaalde foutcodes wordt het mogelijk direct de software opnieuw te installeren. Dit voorkomt de moeilijkere procedure om de ontvanger opnieuw op te starten en via de standbyknop de software te verwijderen. Een voorbeeld bij foutcode 562.

Vorige updates

icon

Beste antwoord door Joran 29 april 2019, 09:40

Aankomende week wordt 7.3.68_1 uitgerold. Dit is een hele kleine update waar je niets van merkt, er wordt alleen een certificaat vernieuwd. Dat moet af en toe gebeuren om de zenders door te kunnen blijven geven. Ik ga ervan uit dat we volgende maand weer een 'feature' update hebben 🙂

Nacht maandag op dinsdag 30 april 2019: Alle 1853, 1903, 1963, 8001, 2952 (deel 1)
Nacht dinsdag op woensdag 01 mei 2019: 2952 (deel 2)
Nacht woensdag op donderdag 02 mei 2019: Alle 2260
Bekijk origineel

192 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Een update met merkbare veranderingen/verbeteringen of net als de laatste 2 meer een onderhouds update weer aan onderhuidse onzichtbare veiligheidsissues gerelateerd.
De precieze inhoud weten we nog niet, @Galdor68 Als er echt een flinke aankomt, dan berichten we er hier over.
Een update met merkbare veranderingen/verbeteringen of net als de laatste 2 meer een onderhouds update weer aan onderhuidse onzichtbare veiligheidsissues gerelateerd.
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Dennis. Ik heb deze vraag intern doorgezet. Zodra we een antwoord krijgen op jouw vraag komen we er op terug.
Ik heb inmiddels een antwoord op jouw vraag. Als alles goed gaat komt er in september een software upgrade voor de tv-ontvangers. 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Dennis. Ik heb deze vraag intern doorgezet. Zodra we een antwoord krijgen op jouw vraag komen we er op terug. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Valt me op dat we volgens mij geen maandelijkse update krijgen van de tv ontvangers, althans geen grote updates. Wanneer worden we hier weer van op de hoogte gebracht? Komt er nog in augustus een update, of pas in september of oktober?
Reputatie 4
Badge +3

Gisteren nieuwe software 7.3.74_1 op 4k kastje maar wat zijn de vernieuwingen ?Hallo @spike11 , onderhuidse onzichtbare veiligheidsissues.

Vandaar dat ik al niks kon ontdekken 😂🤣
Reputatie 7
Badge +9
Gisteren nieuwe software 7.3.74_1 op 4k kastje maar wat zijn de vernieuwingen ?
Hallo @spike11 , onderhuidse onzichtbare veiligheidsissues.
Reputatie 4
Badge +3
Gisteren nieuwe software 7.3.74_1 op 4k kastje maar wat zijn de vernieuwingen ?
Reputatie 4
Badge +5
zo net thuis van me werk en wat is er bezig een update zit nu lekker analoog te kijken hahahahahahahaah wat een verschil
Reputatie 4
Badge +2
Mijn tv ontvanger wordt op dit moment herstart en hij gaat nu de software downloaden.
Reputatie 7
Badge +18
Nét binnen (14:15): software 7.3.72_1(UI: 3.66.02)

Na een herstart.

Er mag trouwens wat aangepast in de tekst op de ontvanger met "wilt u nu updaten, dit duurt 10 minuten"
Dat klopt niet. Het duurt 15 minuten.

Hoe kan dat @PeterG? Het is nog geen maandag op dinsdag! 😂 Heb jij je ontvanger lopen pushen?
Foei! 🤣
Ik vergat het te melden, deze update is alleen een beveiligingsupdate, er verandert verder niets.

Nacht maandag op dinsdag 18 juni 2019: Alle 1853, 1903, 1963, 8001. Deel van de 2952sNacht dinsdag op woensdag 19 juni 2019: Rest van de 2952 ontvangersNacht woensdag op donderdag 20 juni 2019: Alle 2260

Ja ja, je hebt hem gepushed! 😜
Reputatie 7
Badge +18
Zal wel weer fijn zijn, inmiddels is er al 6 maanden geen grote update meer geweest. De boel wordt wel stokoud op dit tempo van updates. Ben wel weer eens toe aan grote update met toffe functies. 😃
Dat hoop ik eerlijk gezegd ook, ik ben wel benieuwd wanneer YouTube op een 4K tv ontvanger komt, gewoon om te kijken hoe het werkt. En kijken of ik nog bugs tegen kom! 😉
Reputatie 7
Badge +10

Ik vergat het te melden, deze update is alleen een beveiligingsupdate, er verandert verder niets.

Nacht maandag op dinsdag 18 juni 2019: Alle 1853, 1903, 1963, 8001. Deel van de 2952s
Nacht dinsdag op woensdag 19 juni 2019: Rest van de 2952 ontvangers
Nacht woensdag op donderdag 20 juni 2019: Alle 2260
Geef niet hoor @Joran, maar ik hoop wel dat het weer 1x in de maand wordt. Want die maandelijkse updates zijn schijnbaar in het water gevallen. Of is het niet meer maandelijks?


Zal wel weer fijn zijn, inmiddels is er al 6 maanden geen grote update meer geweest. De boel wordt wel stokoud op dit tempo van updates. Ben wel weer eens toe aan grote update met toffe functies. 😃
Reputatie 7
Badge +18
Ik vergat het te melden, deze update is alleen een beveiligingsupdate, er verandert verder niets.

Nacht maandag op dinsdag 18 juni 2019: Alle 1853, 1903, 1963, 8001. Deel van de 2952s
Nacht dinsdag op woensdag 19 juni 2019: Rest van de 2952 ontvangers
Nacht woensdag op donderdag 20 juni 2019: Alle 2260

Geef niet hoor @Joran, maar ik hoop wel dat het weer 1x in de maand wordt. Want die maandelijkse updates zijn schijnbaar in het water gevallen. Of is het niet meer maandelijks?
Reputatie 7
Badge +18
Nét binnen (14:15): software 7.3.72_1(UI: 3.66.02)

Na een herstart.

Er mag trouwens wat aangepast in de tekst op de ontvanger met "wilt u nu updaten, dit duurt 10 minuten"
Dat klopt niet. Het duurt 15 minuten.

Dus jij hebt de nieuwe firmware, apart dat we daar niks van gehoord hebben.
Reputatie 7
Badge +27
Ik vergat het te melden, deze update is alleen een beveiligingsupdate, er verandert verder niets.

Nacht maandag op dinsdag 18 juni 2019: Alle 1853, 1903, 1963, 8001. Deel van de 2952s
Nacht dinsdag op woensdag 19 juni 2019: Rest van de 2952 ontvangers
Nacht woensdag op donderdag 20 juni 2019: Alle 2260
Reputatie 7
Nét binnen (14:15): software 7.3.72_1(UI: 3.66.02)
Eindelijk HD-"Glas" op 1 😎 ... of toch niet. 😉
Reputatie 7
Nét binnen (14:15): software 7.3.72_1
(UI: 3.66.02)

Na een herstart.

Er mag trouwens wat aangepast in de tekst op de ontvanger met "wilt u nu updaten, dit duurt 10 minuten"
Dat klopt niet. Het duurt 15 minuten.
Badge

Zou wel heel raar zijn dat een update voor een certificaat vernieuwing dan ineens ervoor zorgt dat de ontvangers niet meer werken bij 2 verschillende soorten LG tv's.Ik zou daar niet eens zo vreemd van op kijken wetende hoe enorm veel ellende er al geweest is met de HDCP handshake. De HDCP handshake is een zeer tijdscritische procedure en als daar het antwoord van de televisie maar een milliseconde te laat komt dan is het al gebeurd.

Als klantenservice ook geen oplossing heeft, dan hebben ze blijkbaar niet alle mogelijkheden doorlopen. Het vervangen van één van de HMB2260's door een VIP 2952 kan wellicht meer inzage geven in een mogelijke oorzaak. @Joran, wellicht iets om alsnog op te pakken?


En ik ben toch echt niet van plan om 4 nieuwe tv's te gaan kopen! 🙄Daar geef ik je groot gelijk in. 😉



Het is opgelost!
De ontvangers losgekoppeld van de router.
En daarna de router gereset.
Toen weer de ontvangers aangesloten en die ook een reset gegeven.
En toen werkte alles weer.
Mede ook dankzij mijn oudste zoon.
Als een nieuwe chrome versie de TVapp kan ontregelen door dat deze bepaalde codering delen dan kijk ik hier zeker niet van op.
Badge

Zou wel heel raar zijn dat een update voor een certificaat vernieuwing dan ineens ervoor zorgt dat de ontvangers niet meer werken bij 2 verschillende soorten LG tv's.Ik zou daar niet eens zo vreemd van opkijken wetende hoe enorm veel ellende er al geweest is met de HDCP handshake. De HDCP handshake is een zeer tijdscritische procedure en als daar het antwoord van de televisie maar een milliseconde te laat komt dan is het al gebeurd.

Als klantenservice ook geen oplossing heeft, dan hebben ze blijkbaar niet alle mogelijkheden doorlopen. Het vervangen van één van de HMB2260's door een VIP 2952 kan wellicht meer inzage geven in een mogelijke oorzaak. @Joran, wellicht iets om alsnog op te pakken?


En ik ben toch echt niet van plan om 4 nieuwe tv's te gaan kopen! 🙄Daar geef ik je groot gelijk in. 😉



We wachten maar af of er een oplossing kan en zal komen.
Maar we hebben dit probleem nog nooit eerder gehad na een update.

Als ik iets van KPN hoor, laat ik het weten.
Dank je in ieder geval voor het meedenken. 🙂
Reputatie 7
Zou wel heel raar zijn dat een update voor een certificaat vernieuwing dan ineens ervoor zorgt dat de ontvangers niet meer werken bij 2 verschillende soorten LG tv's.
Ik zou daar niet eens zo vreemd van op kijken wetende hoe enorm veel ellende er al geweest is met de HDCP handshake. De HDCP handshake is een zeer tijdscritische procedure en als daar het antwoord van de televisie maar een milliseconde te laat komt dan is het al gebeurd.

Als klantenservice ook geen oplossing heeft, dan hebben ze blijkbaar niet alle mogelijkheden doorlopen. Het vervangen van één van de HMB2260's door een VIP 2952 kan wellicht meer inzage geven in een mogelijke oorzaak. @Joran, wellicht iets om alsnog op te pakken?

En ik ben toch echt niet van plan om 4 nieuwe tv's te gaan kopen! 🙄
Daar geef ik je groot gelijk in. 😉
Badge

De ontvangers zijn van het type HMB2260
3 tv's zijn LG
en 1 TV is een LG smart tv.
Zelf heb ik twee HMB2260's i.c.m. Sony televisies en gelukkig functioneren die wel na de update.

Ik hoop niet dat het een probleem in de combinatie LG / HMB2260 blijkt te zijn immers dan zullen we het forum vandaag waarschijnlijk zien ontploffen.

Heb je ook al eens op één van de HMB2260's de software opnieuw laten laden en de fabrieksinstellingen teruggezet?



Zou wel heel raar zijn dat een update voor een certificaat vernieuwing dan ineens ervoor zorgt dat de ontvangers niet meer werken bij 2 verschillende soorten LG tv's.

Ja, ik heb inderdaad de ontvangers al meerdere keren de software opnieuw in laten laden en terug naar de fabrieksinstellingen gezet.
Zowel met de afstandbediening via het menu als via de ontvanger zelf (= harde reset zoals ze dat noemen).
Heeft allemaal helaas niets mogen helpen.

Rare is dat gisterenavond alle 4 de ontvangers het nog gewoon deden en sinds we vannacht die update hebben gehad ineens niet meer.

En ik ben toch echt niet van plan om 4 nieuwe tv's te gaan kopen! 🙄
Reputatie 7
De ontvangers zijn van het type HMB2260
3 tv's zijn LG
en 1 TV is een LG smart tv.

Zelf heb ik twee HMB2260's i.c.m. Sony televisies en gelukkig functioneren die wel na de update.

Ik hoop niet dat het een probleem in de combinatie LG / HMB2260 blijkt te zijn immers dan zullen we het forum vandaag waarschijnlijk zien ontploffen.

Heb je ook al eens op één van de HMB2260's de software opnieuw laten laden en de fabrieksinstellingen teruggezet?
Badge
Op de Arris vip2952v2 met het Telfort sausje en deze patch. Niet de bevindingen van Dennis of Sietje zover dit van nut kan zijn.

Dat is dan ook een hele andere tv ontvanger dan wij hier hebben. 😉
Je bent tenslotte toch ook afhankelijk van wat KPN je voor ontvanger stuurt om tv te kijken en radio te luisteren.

Reageer