Sticky Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers december 2018 [7.3.60_1]

• 28 november 2018
  • 192 reacties
  • 24710 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Deze maand breiden we het nieuwe Pluspakket menu verder uit en maken we er één omgeving van voor alle films én series van het Pluspakket. Bekijk onze site voor meer informatie over het Pluspakket: Kijk heel veel films en series met het Pluspakket.

Uitrol:

• Donderdag 29 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 10-13 december: uitrol naar alle klanten.

Series in het Pluspakket On Demand

Alle series van het Pluspakket vind je vanaf nu in de nieuwe Pluspakket omgeving. De series staan onder de bijbehorende categorieën, een overzicht van alle series vind je ook onder het tabje Series.

Uitgebreide serieinformatie

Door een serie te selecteren verschijnen alle afleveringen per seizoen in een popup. Elke aflevering bevat een korte omschrijving.

Overige wijzigingen/bugfixes

• Na het stoppen van een video vanuit de nieuwe Pluspakket omgeving kom je niet meer uit in het oude menu.
  • Wanneer een nieuwe softwareversie beschikbaar is wordt deze automatisch geinstalleerd, als er binnen 60 seconden geen keuze wordt gemaakt om de update uit te stellen. Hiermee willen we voorkomen dat er gebruikers op oude softwareversies blijven zitten. Dat ziet er zo uit.
  • Bij bepaalde foutcodes wordt het mogelijk direct de software opnieuw te installeren. Dit voorkomt de moeilijkere procedure om de ontvanger opnieuw op te starten en via de standbyknop de software te verwijderen. Een voorbeeld bij foutcode 562.

Vorige updates

icon

Beste antwoord door Joran 29 april 2019, 09:40

Aankomende week wordt 7.3.68_1 uitgerold. Dit is een hele kleine update waar je niets van merkt, er wordt alleen een certificaat vernieuwd. Dat moet af en toe gebeuren om de zenders door te kunnen blijven geven. Ik ga ervan uit dat we volgende maand weer een 'feature' update hebben 🙂

Nacht maandag op dinsdag 30 april 2019: Alle 1853, 1903, 1963, 8001, 2952 (deel 1)
Nacht dinsdag op woensdag 01 mei 2019: 2952 (deel 2)
Nacht woensdag op donderdag 02 mei 2019: Alle 2260
Bekijk origineel

192 reacties

Reputatie 7
Ik begrijp je reactie, @Marcia_, maar dit is wel het gevolg van het prominent in beeld plaatsen van de Sport menukeuze, die voor een groot aantal abonnees verder leeg blijft. Wat mij betreft: weg ermee!
Reputatie 7
Badge +27
Update: Aankomende nacht wordt firmwareversie 7.3.61_1 naar de Arcadyan 2260 uitgerold. Deze bevat de wijzigingen van 7.3.60_1 (zie startbericht) en een oplossing voor de storing die zich kan voordoen met de YouTube app. Zie ook Problemen YouTube app op Interactieve TV | KPN Community

Op 20 en 21 december volgt deze update voor de Arris 2952. De Arris is al voorzien van 7.3.60_1, de update betreft dus alleen de fix voor de YouTube app.

Ervaar je op dit moment geen problemen met de app? Dan hoef je niets te doen. Heb je wel last van een vastlopende TV-ontvanger, dan is het na de update eenmalig nodig een fabrieksreset uit te voeren. Dat doe je op deze manier:
  • Druk op Menu op de afstandsbediening en ga naar Instellingen
  • Druk twee keer op de gele knop van de afstandsbediening
  • Zet de optie "Terug naar fabrieksinstellingen" op "Ja" en selecteer "Bewaar instellingen"
  • De TV-ontvanger start vervolgens opnieuw op, dit duurt langer dan normaal.
Let op: Na deze fabrieksreset is het nodig opnieuw in te loggen bij YouTube en/of Netflix.

De 1853, 19x3 en 4K tv-ontvangers maken geen gebruik van de nieuwe YouTube app en krijgen daarom deze update niet.
Reputatie 7
Ik snap niet waarom Fox padjakkers zijn .Ze leveren een prima dienst .
Voor jou en die andere 10% van de KPN abonnees misschien, maar voor 90% van de KPN abonnees is FOX Sports niets anders dan weggegooid geld. (€30,- per jaar.)
Als je je dan bedenkt dat een groot deel van dat geld rechtstreeks doorgesluisd wordt naar de Eredivisie voetbalclubs dan vind ik ook dat die lui zelf mogen opdraaien voor de kosten van publieke diensten zoals de politieinzet en dat niet van twee kanten geld van de consument afgetroggeld wordt om dergelijke publieke diensten te bekostigen.
Weet je dat in het seizoen 2017/2018 240.000 manuur aan politieinzet nodig was rond het voetbal. Dat is een kostenpost van €24 miljoen die door de belastingbetaler opgebracht moet worden. De 90% van de KPN abonnees betalen samen ook nog eens ruim €60 miljoen per jaar via de FOX Sports TAX. Mijns inziens belachelijk en iets wat absoluut een halt toegeroepen moet worden.
Reputatie 7
Ik misgun niemand zijn verzetje maar zie niet in waarom ik daarvoor zou moeten betalen aan de padjakkers van Fox.
Reputatie 7
Badge +27
Joran gaf al aan dat we dat nog niet wisten, maar daar is nu verandering in gekomen. Er komt een kleine update aan, naar verwachting uitrol vanaf volgende week. Er verandert daar eigenlijk niet echt iets in, vandaar dat ik het in dit topic meld in plaats van een nieuwe te maken. Een volgende, grotere, update, zal nog wat langer op zich laten wachten.

De komende update bestaat uit verdere, structurele, oplossingen voor de issues rondom Netflix en YouTube*. En er komt een winkelwagen icoontje voor het nieuwe Sport-item in het menu :)

De issues zoals het niet kunnen starten van video's, ondertiteling die wegvalt, bufferende video's en ook het niet meer kunnen starten van Netflix of YouTube. Dit geldt alleen voor de Arris en de Arcadyan.

Uitrol:
- Maandag op dinsdag 26 maart: alle 1853, 1963, 1903, 4K en een deel van de 2952 ontvangers
- Dinsdag op woensdag 27 maart: rest van 2952 ontvangers
- Woensdag op donderdag 28 maart: alle 2260 ontvangers
Reputatie 7
Badge +18
De volgende update gaat even wat langer duren. Er zijn de laatste maanden wat problemen geweest met de Youtube/Netflix apps, zoals ook in het gemarkeerde antwoord staat. Hoewel deze storing is opgelost willen we voorkomen dat dergelijke problemen vaker kunnen gebeuren. We trekken dus even wat meer tijd uit om hier aan te werken!
Begrijpelijk, het is ook beter dat het goed werkt. Al die kinderziektes er eerst uit. ;)

We wachten af! 😉
Badge

Welke "slimme jongen" binnen de gelederen van KPN haalt het in zijn hoofd om deze update primé time door ons keel te jagen? Ga lekker s'nachts aan de slag! 😡

2 updates in 1 week welke beiden (in ons geval) om prime time worden uitgevoerd.

En nu lijkt het systeem na de laatste update nog in een loop te verkeren ook. 3x update volledig afronden en dan weer herstarten...
Dat is zeker niet de bedoeling Marco. De update wordt alleen overdag uitgevoerd als de TV-ontvanger tijdens het updatemoment niet benaderd kon worden. Bijvoorbeeld omdat deze 's nachts uitstond of als de ontvanger is vastgelopen. Dit kan betekenen dat je in de pilotgroep zat van 29 november of dat er iets anders fout gaat. Als de ontvanger de update maar blijft uitvoeren kun je het best zelf de software verwijderen middels een fabrieksreset: Resetten van de Interactieve tv-ontvanger. Ik hoor graag of dit werkt.

Hallo Joran, Ik heb deze stap:

"Het manueel verwijderen van de software via, menu/instellingen/2x geel op de afstandsbediening/verwijderen software selecteren/bewaren instellingen"

Voor aanvang van de 4de poging tot update uitgevoerd. De installatie loop is hiermee verdwenen.

Bedankt voor je bericht.
Harde reset uitgevoerd en werkt nu wel.Bedankt voor het mee denken.
Badge

Zou wel heel raar zijn dat een update voor een certificaat vernieuwing dan ineens ervoor zorgt dat de ontvangers niet meer werken bij 2 verschillende soorten LG tv's.Ik zou daar niet eens zo vreemd van op kijken wetende hoe enorm veel ellende er al geweest is met de HDCP handshake. De HDCP handshake is een zeer tijdscritische procedure en als daar het antwoord van de televisie maar een milliseconde te laat komt dan is het al gebeurd.

Als klantenservice ook geen oplossing heeft, dan hebben ze blijkbaar niet alle mogelijkheden doorlopen. Het vervangen van één van de HMB2260's door een VIP 2952 kan wellicht meer inzage geven in een mogelijke oorzaak. @Joran, wellicht iets om alsnog op te pakken?

En ik ben toch echt niet van plan om 4 nieuwe tv's te gaan kopen! 🙄Daar geef ik je groot gelijk in. 😉

Het is opgelost!
De ontvangers losgekoppeld van de router.
En daarna de router gereset.
Toen weer de ontvangers aangesloten en die ook een reset gegeven.
En toen werkte alles weer.
Mede ook dankzij mijn oudste zoon.
Reputatie 4
Badge +4
De YouTube app werkt weer, vanmiddag 'knoerthard' naar een optreden van John Fogerty gekeken.😎
Reputatie 7
Badge +16

Komt er trouwens iets anders voor AMC in de plaats? 😉 Heb het gevoel dat de zenderpakketten steeds kleiner worden, maar de prijzen omhoog gaan ieder jaar. 😉

Dat zenders stoppen is niet voor niks, dat zal alleen maar erger worden want lineair tv kijken staat op de tocht en zal de komende jaren niet meer zo interessant zijn. Ken jij 20ers en 30ers die nog ouderwets tv kijken? Laats staan tieners, ik heb 3 kleinzonen die ik niet meer blij kan maken dat ze even tv mogen kijken. Als ze al kijken is het goedkope Amerikaanse pulp, NPO hebben ze nog nooit een seconde naar gekeken, laat staan dat ze van het bestaan af weten.
Reputatie 4
Badge +5
zo net thuis van me werk en wat is er bezig een update zit nu lekker analoog te kijken hahahahahahahaah wat een verschil
Reputatie 7
Och, bij mij werkt eigenlijk alles wel naar behoren, dus geen update nodig (behalve als de weggemoffelde deep sleep functie geactiveerd zou worden).
Gelukkig staat dat sport-item in het menu onder de Opnames, zodat ik niet nog verder naar beneden moet navigeren om het opname-menu op te roepen. Is er een mogelijkheid om deze nieuwe menu-vervuiling weg te poetsen?
Reputatie 7
Wat mij betreft heeft een winkelwagentje niets te maken met "Sport", maar ik kan het mis hebben.
Ik snap de keuze voor dat icoon dan ook niet.

Hoe kom je daar nu bij? Kijk eens naar wat voor exorbitante bedragen er in de "sport' omgaan. Alleen FOX al, die verdient aan ieder van ons, of we er nu naar kijken of niet. Daarom werkt het winkelwagentje op mij als een waarschuwing: Pas op! Hiervoor moet je (veel te veel) geld aan FOX (whats in a name?) betalen, wie deze menuoptie kiest is meteen de sigaar: kassa!
Reputatie 7
Badge +27
Na de uitrol van de 2952 was er een storing gaande op het ITV platform. Hoewel de timing wat opmerkelijk is lijken de uitrol en deze storing los van elkaar te staan. We zijn nog bezig met het herstellen van de niet-kloppende tijden bij de opnames. Foutcode 3023/3025 zou opgelost moeten zijn, hebben jullie hier nog last van? Laat het dan vooral weten.

De uitrol op de 2260 is hierdoor wel uitgesteld. We gaan eerst zorgen dat deze storing helemaal is opgelost, daarna hervatten we de update. Een nieuwe datum is nog niet bekend, ik vermoed dat dit begin volgende week gaat worden.
Reputatie 7
Badge +27
De volgende update gaat even wat langer duren. Er zijn de laatste maanden wat problemen geweest met de Youtube/Netflix apps, zoals ook in het gemarkeerde antwoord staat. Hoewel deze storing is opgelost willen we voorkomen dat dergelijke problemen vaker kunnen gebeuren. We trekken dus even wat meer tijd uit om hier aan te werken!
Reputatie 7
Badge +27
Heren, kan het weer on-topic? Maak vooral een nieuw topic aan als je verder wilt discussiëren 😉. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +24
Komt er ook geen nieuwe update voor februari?
Weet ik nog niet. Nog even afwachten...
Reputatie 7
Badge +18
Misschien een domme vraag, maar komt KPN echt iedere maand met een update voor de firmware? Of is er nu een hausse?
Iedere maand komt er een update van de TV ontvangers, dit heeft te maken dat op het netwerk steeds dingen veranderen qua veiligheid en programma's die op de servers draaien. 🙂
Reputatie 7
Badge +18

Ik snap niet waarom Fox padjakkers zijn .Ze leveren een prima dienst .Voor jou en die andere 10% van de KPN abonnees misschien, maar voor 90% van de KPN abonnees is FOX Sports niets anders dan weggegooid geld. (€30,- per jaar.)
Als je je dan bedenkt dat een groot deel van dat geld rechtstreeks doorgesluisd wordt naar de Eredivisie voetbalclubs dan vind ik ook dat die lui zelf mogen opdraaien voor de kosten van publieke diensten zoals de politieinzet en dat niet van twee kanten geld van de consument afgetroggeld wordt om dergelijke publieke diensten te bekostigen.
Weet je dat in het seizoen 2017/2018 240.000 manuur aan politieinzet nodig was rond het voetbal. Dat is een kostenpost van €24 miljoen die door de belastingbetaler opgebracht moet worden. De 90% van de KPN abonnees betalen samen ook nog eens ruim €60 miljoen per jaar via de FOX Sports TAX. Mijns inziens belachelijk en iets wat absoluut een halt toegeroepen moet worden.

Duidelijk geïnformeerd! 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +18
Aankomende week wordt 7.3.68_1 uitgerold. Dit is een hele kleine update waar je niets van merkt, er wordt alleen een certificaat vernieuwd. Dat moet af en toe gebeuren om de zenders door te kunnen blijven geven. Ik ga ervan uit dat we volgende maand weer een 'feature' update hebben 🙂

Nacht maandag op dinsdag 30 april 2019: Alle 1853, 1903, 1963, 8001, 2952 (deel 1)
Nacht dinsdag op woensdag 01 mei 2019: 2952 (deel 2)
Nacht woensdag op donderdag 02 mei 2019: Alle 2260

@Joran komt er geen maandelijkse update meer? Want ik merk op dat het anders gaat dan eerst. Zit er dan iets groots aan te komen? 😁😉
Reputatie 7
Badge +18
Bij mij blijven de beeldscherminstellingen van de ZTE ZXV8001 keurig op z'n oorspronkelijke waarde staan bij een update. Ik ervaar dit probleem dus niet.
Bedankt voor je bericht @wjb, maar ik heb het op alle 3 de 4K ontvangers, en heb 200 Mbit/s. Daar ligt het dus niet aan. Als je je afvraagt welke tv’s ik heb, dat zie je onderaan deze bericht. 😉
Reputatie 7
Badge +10
De update van het pluspakket is echt net als uitgelicht een ontzettend traag gebeuren. Er is wel verbetering in gebracht en het loopt wel iets sneller, maar dat het lekker doorloopt is nog weinig van te zeggen, veel gehaper en dat is vrij irritant.
Daarnaast, is het tabblad series helemaal niet te selecteren op de Arris. Kan dit nog lekkerder gaan lopen @Joran ? 😉
Reputatie 2
Accepteer nu eens dat voetbal de belangrijkste sport is en zeur niet over een paar euro. Er zijn zoveel zaken waarvoor je betaalt zoals kinderbijslag ,wegenbelasting of hypotheekaftrek ,dus laat mensen nu eens genieten van hun (voetbal) sport.
Reputatie 2
Lekker blijven doorzeuren mensen vandaag een menu ,morgen ..... ,lekker belangrijk. Marcia einde discussie

Reageer