Sticky Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers december 2018 [7.3.60_1]


Reputatie 7
Badge +26
Deze maand breiden we het nieuwe Pluspakket menu verder uit en maken we er één omgeving van voor alle films én series van het Pluspakket. Bekijk onze site voor meer informatie over het Pluspakket: Kijk heel veel films en series met het Pluspakket.

Uitrol:

  • Donderdag 29 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 10-13 december: uitrol naar alle klanten.

Series in het Pluspakket On Demand



Alle series van het Pluspakket vind je vanaf nu in de nieuwe Pluspakket omgeving. De series staan onder de bijbehorende categorieën, een overzicht van alle series vind je ook onder het tabje Series.

Uitgebreide serieinformatie



Door een serie te selecteren verschijnen alle afleveringen per seizoen in een popup. Elke aflevering bevat een korte omschrijving.

Overige wijzigingen/bugfixes

  • Na het stoppen van een video vanuit de nieuwe Pluspakket omgeving kom je niet meer uit in het oude menu.
  • Wanneer een nieuwe softwareversie beschikbaar is wordt deze automatisch geinstalleerd, als er binnen 60 seconden geen keuze wordt gemaakt om de update uit te stellen. Hiermee willen we voorkomen dat er gebruikers op oude softwareversies blijven zitten. Dat ziet er zo uit.
  • Bij bepaalde foutcodes wordt het mogelijk direct de software opnieuw te installeren. Dit voorkomt de moeilijkere procedure om de ontvanger opnieuw op te starten en via de standbyknop de software te verwijderen. Een voorbeeld bij foutcode 562.

Vorige updates

icon

Beste antwoord door Joran 18 december 2018, 18:13

Update: Aankomende nacht wordt firmwareversie 7.3.61_1 naar de Arcadyan 2260 uitgerold. Deze bevat de wijzigingen van 7.3.60_1 (zie startbericht) en een oplossing voor de storing die zich kan voordoen met de YouTube app. Zie ook Problemen YouTube app op Interactieve TV | KPN Community

Op 20 en 21 december volgt deze update voor de Arris 2952. De Arris is al voorzien van 7.3.60_1, de update betreft dus alleen de fix voor de YouTube app.

Ervaar je op dit moment geen problemen met de app? Dan hoef je niets te doen. Heb je wel last van een vastlopende TV-ontvanger, dan is het na de update eenmalig nodig een fabrieksreset uit te voeren. Dat doe je op deze manier:

  • Druk op Menu op de afstandsbediening en ga naar Instellingen
  • Druk twee keer op de gele knop van de afstandsbediening
  • Zet de optie "Terug naar fabrieksinstellingen" op "Ja" en selecteer "Bewaar instellingen"
  • De TV-ontvanger start vervolgens opnieuw op, dit duurt langer dan normaal.
Let op: Na deze fabrieksreset is het nodig opnieuw in te loggen bij YouTube en/of Netflix.

De 1853, 19x3 en 4K tv-ontvangers maken geen gebruik van de nieuwe YouTube app en krijgen daarom deze update niet.

Bekijk origineel

76 reacties

Reputatie 7
Badge +26
Update: Aankomende nacht wordt firmwareversie 7.3.61_1 naar de Arcadyan 2260 uitgerold. Deze bevat de wijzigingen van 7.3.60_1 (zie startbericht) en een oplossing voor de storing die zich kan voordoen met de YouTube app. Zie ook Problemen YouTube app op Interactieve TV | KPN Community

Op 20 en 21 december volgt deze update voor de Arris 2952. De Arris is al voorzien van 7.3.60_1, de update betreft dus alleen de fix voor de YouTube app.

Ervaar je op dit moment geen problemen met de app? Dan hoef je niets te doen. Heb je wel last van een vastlopende TV-ontvanger, dan is het na de update eenmalig nodig een fabrieksreset uit te voeren. Dat doe je op deze manier:
  • Druk op Menu op de afstandsbediening en ga naar Instellingen
  • Druk twee keer op de gele knop van de afstandsbediening
  • Zet de optie "Terug naar fabrieksinstellingen" op "Ja" en selecteer "Bewaar instellingen"
  • De TV-ontvanger start vervolgens opnieuw op, dit duurt langer dan normaal.
Let op: Na deze fabrieksreset is het nodig opnieuw in te loggen bij YouTube en/of Netflix.

De 1853, 19x3 en 4K tv-ontvangers maken geen gebruik van de nieuwe YouTube app en krijgen daarom deze update niet.
Reputatie 7
Badge +13
Dennis Schreve schreef:


Komt er trouwens iets anders voor AMC in de plaats? 😉 Heb het gevoel dat de zenderpakketten steeds kleiner worden, maar de prijzen omhoog gaan ieder jaar. 😉



Dat zenders stoppen is niet voor niks, dat zal alleen maar erger worden want lineair tv kijken staat op de tocht en zal de komende jaren niet meer zo interessant zijn. Ken jij 20ers en 30ers die nog ouderwets tv kijken? Laats staan tieners, ik heb 3 kleinzonen die ik niet meer blij kan maken dat ze even tv mogen kijken. Als ze al kijken is het goedkope Amerikaanse pulp, NPO hebben ze nog nooit een seconde naar gekeken, laat staan dat ze van het bestaan af weten.
Reputatie 7
Badge +26
Na de uitrol van de 2952 was er een storing gaande op het ITV platform. Hoewel de timing wat opmerkelijk is lijken de uitrol en deze storing los van elkaar te staan. We zijn nog bezig met het herstellen van de niet-kloppende tijden bij de opnames. Foutcode 3023/3025 zou opgelost moeten zijn, hebben jullie hier nog last van? Laat het dan vooral weten.

De uitrol op de 2260 is hierdoor wel uitgesteld. We gaan eerst zorgen dat deze storing helemaal is opgelost, daarna hervatten we de update. Een nieuwe datum is nog niet bekend, ik vermoed dat dit begin volgende week gaat worden.
Reputatie 7
Badge +26
De volgende update gaat even wat langer duren. Er zijn de laatste maanden wat problemen geweest met de Youtube/Netflix apps, zoals ook in het gemarkeerde antwoord staat. Hoewel deze storing is opgelost willen we voorkomen dat dergelijke problemen vaker kunnen gebeuren. We trekken dus even wat meer tijd uit om hier aan te werken!
Reputatie 7
Badge +22
D.Prins schreef:

Komt er ook geen nieuwe update voor februari?


Weet ik nog niet. Nog even afwachten...
Reputatie 7
Badge +16
Cor_P schreef:

Misschien een domme vraag, maar komt KPN echt iedere maand met een update voor de firmware? Of is er nu een hausse?


Iedere maand komt er een update van de TV ontvangers, dit heeft te maken dat op het netwerk steeds dingen veranderen qua veiligheid en programma's die op de servers draaien. 🙂
Badge
Joran schreef:


Marco van G schreef:

Welke "slimme jongen" binnen de gelederen van KPN haalt het in zijn hoofd om deze update primé time door ons keel te jagen? Ga lekker s'nachts aan de slag! 😡

2 updates in 1 week welke beiden (in ons geval) om prime time worden uitgevoerd.

En nu lijkt het systeem na de laatste update nog in een loop te verkeren ook. 3x update volledig afronden en dan weer herstarten...

Dat is zeker niet de bedoeling Marco. De update wordt alleen overdag uitgevoerd als de TV-ontvanger tijdens het updatemoment niet benaderd kon worden. Bijvoorbeeld omdat deze 's nachts uitstond of als de ontvanger is vastgelopen. Dit kan betekenen dat je in de pilotgroep zat van 29 november of dat er iets anders fout gaat. Als de ontvanger de update maar blijft uitvoeren kun je het best zelf de software verwijderen middels een fabrieksreset: Resetten van de Interactieve tv-ontvanger. Ik hoor graag of dit werkt.



Hallo Joran, Ik heb deze stap:

"Het manueel verwijderen van de software via, menu/instellingen/2x geel op de afstandsbediening/verwijderen software selecteren/bewaren instellingen"

Voor aanvang van de 4de poging tot update uitgevoerd. De installatie loop is hiermee verdwenen.

Bedankt voor je bericht.
Reputatie 4
Badge +3
De YouTube app werkt weer, vanmiddag 'knoerthard' naar een optreden van John Fogerty gekeken.😎
Reputatie 7
Badge +26
Marco van G schreef:

Welke "slimme jongen" binnen de gelederen van KPN haalt het in zijn hoofd om deze update primé time door ons keel te jagen? Ga lekker s'nachts aan de slag! 😡

2 updates in 1 week welke beiden (in ons geval) om prime time worden uitgevoerd.

En nu lijkt het systeem na de laatste update nog in een loop te verkeren ook. 3x update volledig afronden en dan weer herstarten...



Dat is zeker niet de bedoeling Marco. De update wordt alleen overdag uitgevoerd als de TV-ontvanger tijdens het updatemoment niet benaderd kon worden. Bijvoorbeeld omdat deze 's nachts uitstond of als de ontvanger is vastgelopen. Dit kan betekenen dat je in de pilotgroep zat van 29 november of dat er iets anders fout gaat. Als de ontvanger de update maar blijft uitvoeren kun je het best zelf de software verwijderen middels een fabrieksreset: Resetten van de Interactieve tv-ontvanger. Ik hoor graag of dit werkt.
Reputatie 7
Badge +26
De exacte uitrol is inmiddels ook bekend:
• Nacht maandag op dinsdag 11 dec: 1853, 1903, 4K
• Nacht dinsdag op woensdag 12 dec: 2952
• Nacht woensdag op donderdag 13 dec: 2260
Reputatie 7
Badge +26
Ik ga er wel vanuit. Door alle feestdagen zal de ontwikkeling iets langzamer zijn gegaan. Je ziet vanzelf weer een topic verschijnen 😉
Reputatie 7
Badge +26
Cor_P schreef:

Misschien een domme vraag, maar komt KPN echt iedere maand met een update voor de firmware? Of is er nu een hausse?


Over het algemeen doen we inderdaad elke maand een update. Op deze manier kunnen we sneller nieuwe features uitrollen, maar ook sneller problemen verhelpen als die verschijnen. We schrijven ook elke maand een topic, zoals deze, over de nieuwe update.
Reputatie 7
Badge +16
Ik hoop trouwens dat we weer een gewone update krijgen, want die van nu en de vorige maand had alleen met het pluspakket te maken, 😁 Maar zou mooi zijn dat die energie besparende functie weer terugkomt.
Reputatie 7
Badge +16
Joran schreef:

De volgende update gaat even wat langer duren. Er zijn de laatste maanden wat problemen geweest met de Youtube/Netflix apps, zoals ook in het gemarkeerde antwoord staat. Hoewel deze storing is opgelost willen we voorkomen dat dergelijke problemen vaker kunnen gebeuren. We trekken dus even wat meer tijd uit om hier aan te werken!


Begrijpelijk, het is ook beter dat het goed werkt. Al die kinderziektes er eerst uit. 😉

We wachten af! 😉
Reputatie 7
Badge +10
De update van het pluspakket is echt net als uitgelicht een ontzettend traag gebeuren. Er is wel verbetering in gebracht en het loopt wel iets sneller, maar dat het lekker doorloopt is nog weinig van te zeggen, veel gehaper en dat is vrij irritant.
Daarnaast, is het tabblad series helemaal niet te selecteren op de Arris. Kan dit nog lekkerder gaan lopen @Joran ? 😉
Reputatie 1
Pluspakket, recent nieuw toegevoegde films. Ik zag vandaag in Pluspakket iets nieuws.
Tabblad Uitgelicht, dan naar onderste rij, 4 nieuwe films die recent zijn toegevoegd.
info over nieuwe films was alleen te raadplegen via http://www.drumstix.nl/kpnfilms/
Dat de nieuwste films nu ook zichtbaar zijn via het menu On Demand is iets waar ik heel blij mee ben 😊
ik hoop dan ook dat deze service behouden blijft!
Reputatie 4
Badge +3
@Joran Heb de Pluspakket link even bekeken!
Vreemd dat AMC nog zo duidelijk in beeld komt terwijl deze zender met ruim een maand helemaal verdwijnt uit Nederland. Wel zo netjes om daar nu geen reclame meer mee te maken lijkt me.
Dennis Schreve schreef:


Cor_P schreef:

Ik kan in ieder geval melden dat de problemen die ik had na de november update aardig verholpen zijn. Alle films worden nu weergegeven. Ik vind het skippen door de films nogsteeds niet zo vloeiend, maar het werkt wel.
Volgens mij zit ik tegenwoordig, of alleen voor deze update, in de pilotgroep.

Dan zit jij bij die 10.000 klanten die het eerst testen, want vanaf 10-13 december gaan alle klanten overgezet worden naar de nieuwe firmware voor de tv ontvangers.



Kijk aan. Dat is dan duidelijk. Nou als ik nog dingen tegenkom dan meldt ik me wel weer. Deze week een nieuwe TV, dus ik zal nog wel het een en ander aan films voorbij zien komen...
Misschien een domme vraag, maar komt KPN echt iedere maand met een update voor de firmware? Of is er nu een hausse?
Reputatie 7
Vanmorgen (ca. 6.45 uur) via het HTS (optical) geen geluid op de radiozenders (2952 v2). Dan maar de tv erbij aan (HDMI), ook geen geluid. Overgeschakeld naar een tv-zender: geen beeld (behalve de minigids met de actuele programmainfo van de zender) én geen geluid. Menu > Settings: kan niet worden weergegeven.🤔
Uit- en weer inschakelen (schakelaar 8erop, en spanningsloos tussendoor) > Settings is weer zichtbaar, maar voor de rest geen verandering. Dan maar software verwijderen (2 * gele knop in Settings). Na ca 15 min hoorde ik (vanuit de keuken) plosteling weer geluid (HDMI én optical) en zag daarna dat ik ook weer beeld had.

Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, heb ook nog nooit software hoeven te verwijderen. Zijn er meer mensen bij wie de update zo problematisch is verlopen?

NB.: De tweede ontvanger boven (2952) was wel goed geüpdated.
Reputatie 7
delversp schreef:

Ik heb vandaag na 6 keer een reset op decoder wegens continue geen beeld maar wel menu. Krijg nu een nieuwe decoder. Mocht het dan nog niet opgelost zijn moet ik opnieuw bellen


Heb je ook de software verwijderd, zoals ik hierboven heb aangegeven? Bij mij was dat de oplossing.
Reputatie 7
Joran schreef:

Na de uitrol van de 2952 was er een storing gaande op het ITV platform. Hoewel de timing wat opmerkelijk is lijken de uitrol en deze storing los van elkaar te staan.


Opmerkelijk, want via de app werkte alles wel gewoon, terwijl de decoder pas na het verwijderen van de software (en dat dus in twee stappen, zie mijn opmerking van gisteren) weer ging werken.
Reputatie 7
D.Prins schreef:

Ik was net bij mijn schoonmoeder. Die heeft ook digitale TV van KPN en een Arris ontvanger. Die wou terugkijken via het Menu. Maar zodra ze de menutoets bediend slaat het systeem vast. De uitzending waar ze op dat moment naar kijkt blijft doorlopen. En verder reageerd de ontvanger helemaal nergens meer op behalve de aan uit toets op de afstandsbediening.

Ik heb dus ook niet kunnen controleren welke Softwareversie erop staat. Maar ik vermoed de nieuwste.


Zie mijn bericht van 12 december. Als je de daarin genoemde werkwijze volgt is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Reputatie 7
Mijn zoon heeft een Internet en TV glasvezel abo. Vlak vóór Kerst (dus vlak nadat de update is uitgevoerd op de VIP2952) begon één van beide ontvangers te haperen (eerst korte “bevriezingen” daarna de bekende melding dat hij even moest wisselen van zender om verder te kijken). Hij had toen nog 3 DVS200 adapters (al jaren, zonder problemen). Op één ervan was een WiFi Versterker aangesloten en daarop weer de betreffende ontvanger (op de WiFi Versterker is ook nog een desktop aangesloten; speedtest bekabeld 30/35 Mb/s). Díe ontvanger gaf het probleem, de andere ontvanger die rechtstreeks op de 3de DVS200 was aangesloten had geen probleem. Op de WiFi Versterker staat IGMP Snooping aangevinkt.
Beide ontvangers omgewisseld: het probleem verhuisde niet mee, maar bleef bij de ontvanger die op de WiFi Versterker is aangesloten; het probleem is dus ontvanger onafhankelijk. Op beide intvangers een fabrieksreset uitgevoerd (incl. verwijderen software), ook zonder resultaat.

Inmiddels alle DVSsen vervangen door Cat6 kabels (dat stond al op de planning; er waren nog wat niet gebruikte loze leidingen), maar het probleem bleef (speedtest op desktop nu 101/35 Mb/s). Ook alle verdere kabels vervangen, maar het probleem bleef. Zelfs een fabrieksreset van de WiFi Versterker loste het probleem niet op.

Tenslotte een (al eerder door KPN geleverde) 1 Gb/s switch tussen EB en WiFi Versterker gezet en de ontvanger direct op de switch aangesloten en presto: het probleem is over.
Kortom, sinds de laatste update van de software van de VIP2952 lijkt er een probleem te zijn met ontvangers die op een WiFi Versterker zijn aangesloten, een probleem dat er voorheen niet was, zelfs niet bij ontvangers die via een DVS200 en WiFi Versterker waren aangesloten en zelfs niet als de eveneens op die Versterker aangesloten desktop met een flinke download bezig was.

Hebben meer mensen daar last van?
Reputatie 1
Ook de update gehad. Kan via de gids geen programma's meer terugkijken. Krijg de volgende foutmelding:

LET OP!
Het volgende programma wordt niet opgenomen:
(Programmatitel)
Er is een fout ontstaan bij het huren van dit Begin
Ggemist item. Eventueel gemaakte kosten worden
niet in rekening gebracht. Probeer het opnieuw.

(3023)

Sluit dit bericht.

Beetje raadselachtige melding.

Wat nu???

Nico

Reageer