Update voor iTV-ontvangers eind juni [7.0.23_3]

• 14 juni 2017
  • 50 reacties
  • 3251 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Nieuwe maand, nieuwe firmware. Vanaf 15 juni t/m 23 juni wordt deze firmware bij een kleine groep klanten als test uitgerold. Als dit goed uitvalt wordt het van 26 t/m 29 juni voor alle klanten gedaan.

Zenders verbergen
Vanwege een wettelijke verplichting moeten de erotiekzenders die in het basis- of pluspakket zitten standaard verborgen worden. Voor de zenders uit het losse erotiek zenderpakket geldt dit niet, deze worden dan ook niet standaard verborgen.
Dit zal actief worden per de zenderwijzigingen van 4 juli. Om hier op voor te bereiden komt er met deze firmware-update een extra submenu onder zenders verbergen voor deze erotiekzenders.

Daarnaast wordt nu, boven de zenderlijst, weergegeven hoeveel zenders er in totaal verborgen staan.

Geluidsvertraging
In het menu met geluidsinstellingen is geluidsvertraging toegevoegd. Voor zowel de HDMI- als de Opticaluitgang kun je bij Auto en Dolby een geluidsvertraging instellen. Dit wordt alleen beschikbaar op de Arris VIP2952 en de Arcadyan HMB2260. Deze instelling helpt bij lipsync issues.

Overig
Verder optimalisatie van het openen van menu's en het weergeven van pop-ups. Daarnaast bugfixes op het gebied van opnames, spoelen en de mini-gids.

50 reacties

Reputatie 7
Geluidsvertraging
...Dit wordt alleen beschikbaar op de Arris VIP2952 en de Arcadyan HMB2260...
En op de ZTE ZXV8001 hebben we deze functionaliteit al mogen begroeten. :)

Overigens hoop ik oprecht dat in de eerstvolgende firmware update de "energiespaarstand" geactiveerd zal zijn.
Reputatie 7
Badge +15
Ik verwacht drukte bij de klantenservice gezien zenders "verdwijnen" :8
Reputatie 7
Badge +18
Dit hebben we inderdaad mogen ervaren op de ZXV-8001. maar dat die kolom met erotiekzenders staat er niet bij:

Deze update zullen we ook nog krijgen voor de 4K ontvangers. @Erik_, er wordt bij een klein groepje deze firmware eerst uitgerold, horen hier ook @wjb en ik hier bij? En nog meer mensen die ook in de 4K Testpilot zitten?
Reputatie 6
Badge +9
Fixt dit ook de Dolby problemen met Samsung TV's?
Reputatie 7
Wel goede update. Nu kún je de zenders niet eens verbergen als je dat wilt. Alleen met een favorietenlijst.

En die vertraging, ach. Heb nu 2 frames vertraging staan op m'n HTS. (25 frames is 1 sec.)
Nice de ontwikkeling gaat in ieder geval goed door. Ook erg fijn dat de releasenotes te vinden zijn via deze weg, top!
Reputatie 7
Badge +12
Nice de ontwikkeling gaat in ieder geval goed door. Ook erg fijn dat de releasenotes te vinden zijn via deze weg, top!
Sluit ik me helemaal bij aan!
Reputatie 7
Badge +27
Ik weet niet of ze updates voor de 4K ontvanger gescheiden blijven houden als deze straks commercieel uitgeleverd wordt. Wel verwacht ik dat als het gescheiden blijft, beide soorten ontvangers wel gelijktijdig, of bijna gelijktijdig, de updates krijgen die voor allebei gelden.

Gezien het standaard verbergen van erotiek een verplichting is verwacht ik dat dit ook op de 4K ontvanger nog deze maand zal komen.

Dennis, de klanten voor de testuitrol worden willekeurig gekozen uit alle klanten.
Reputatie 7
Badge +18
Dennis, de klanten voor de testuitrol worden willekeurig gekozen uit alle klanten.Aha, oké dank je voor het antwoord. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
@Erik_, inmiddels heb ik deze update mogen ontvangen, en zit ik bij de testers zie ik. We wachten af hoe deze firmware werkt. Maar dat zal denk ik wel goed komen. 🙂
Reputatie 7
Badge +18

Daarnaast wordt nu, boven de zenderlijst, weergegeven hoeveel zenders er in totaal verborgen staan.

@Erik_, onder verborgen zenders moet na die update Erotiekzenders staan volgens jou afbeelding, maar dat is bij mij niet het geval. Foutje aan jullie kant? Of is deze pas echt actief op 4 juli? Omdat we het nu niet zien staan. :8
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb het begrepen als: Erotiek zenders verschijnt als menuoptie na de update. Maar de daadwerkelijke zenders worden daar pas met de wijzigingen van 4 juli aan toegevoegd. Zie jij het menuitem wel?
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het begrepen als: Erotiek zenders verschijnt als menuoptie na de update. Maar de daadwerkelijke zenders worden daar pas met de wijzigingen van 4 juli aan toegevoegd. Zie jij het menuitem wel?Ja, de menuitem zie ik wel, behalve de Erotiek zender onderaan niet. Maar wat je al zei: Maar de daadwerkelijke zenders worden daar pas met de wijzigingen van 4 juli aan toegevoegd.Ik denk dan dat ik hem dan pas zie. Ik wacht het wel af. En anders meldt ik me daarna wel weer. 🙂
Reputatie 6
Badge +8
De update gaat kennelijk definitief uitgerold worden! 🙂 ik heb hem net geforceerd binnengehaald op 1 van onze Arris kastjes.

Fixt dit ook de Dolby problemen met Samsung TV's?
Helaas, net even het tweede Arris kastje geforceerd laten updaten in combi met de Samsung TV maar nog altijd werkt Dolby niet.
Reputatie 7
Badge +27
De update gaat kennelijk definitief uitgerold worden! 🙂 ik heb hem net geforceerd binnengehaald op 1 van onze Arris kastjes..

Klopt! De testuitrol is goed gegaan, de 'echte' uitrol is bezig 🙂
Reputatie 6
Badge +8
De update gaat kennelijk definitief uitgerold worden! 🙂 ik heb hem net geforceerd binnengehaald op 1 van onze Arris kastjes..

Klopt! De testuitrol is goed gegaan, de 'echte' uitrol is bezig :)

Helemaal goed! is er alleen al nieuws over de bug in combi met Samsung TV's?
Reputatie 7
Ik heb deze update nu ook. Alleen is het nog steeds niet mogelijk om grijs aangegeven zenders, waar je geen abo op hebt maar die wel worden weergegeven in de zenderlijst/gids, te verbergen.
Jammer. Wat mij betreft een gemiste kans.
Reputatie 1

Klopt! De testuitrol is goed gegaan, de 'echte' uitrol is bezig :)

Helemaal goed! is er alleen al nieuws over de bug in combi met Samsung TV's?

Ik heb geen problemen met mijn Samsung tv.
Nooit gehad ook.
Alles werkt perfect, ook met deze update.
Reputatie 6
Badge +8

Ik heb geen problemen met mijn Samsung tv.
Nooit gehad ook.
Alles werkt perfect, ook met deze update.

Heb je wel Dolby aangezet in het menu van de TV ontvanger en de TV?
Reputatie 1
Dolby heeft een probleem in mijn tv.
Dit ligt niet aan de KPN decoder.
Ook bij Netflix, die ik als app op de tv zelf gebruikt, heb ik een probleem met dolby.
Vandaar dat ik de tv helaas op PCM moet zetten.
Mijn model is nu 4 jaar oud en ik ben bang dat Samsung de bug niet gaat oplossen.
Leuk al die updates maar wanneer gaat KPN nu eens de optie toevoegen om de zenders in je eigen volgorde te kunnen zetten?
Dit lijkt me een basis functie met zoveel TV zenders.
Nu vandaag is de volgorde weer eens gewijzigd en het is een nog grote zooi als dat het al was.

tijd voor Ziggo voor het TV deel, ook niet perfect maar die heeft tenminste deze functie zodat Nederland1HD gewoon op 1 staat en Poiltiek 24 op b.v. 20 ipv 81 wat eerst weer 100 was.
Leuk je lokale radiozender op 1148....gaat helemaal nergens meer over.
Reputatie 7
Voor het eind van het jaar heeft iedereen de HD zenders op de lage nummers.
Bv. NPO 1 HD op 1, RTL 4 HD op 4, SBS 6 HD op 6 enz.
Reputatie 1
Ook de HD glas zenders op 661 - 670?
Reputatie 7
Badge +27
@Pinolief ik verwacht niet dat we opties voor het instellen van een eigen zendervolgorde gaan krijgen. Door de zenders een vaste volgorde te geven is het voor ons makkelijker om support te geven als men een probleem heeft met een van de zenders. Wel kun je zenders die je niet wilt zien verbergen of een favorietenlijst maken.

@joop2100 uiteindelijk wel. De bedoeling is dat alle klanten vanaf 1 de voor hun hoogst mogelijke kwaliteit zien. Voor glasklanten zijn dat dan de glaszenders. Maar we richten ons nu eerst op het vooraan zetten van regulier HD. Als dat klaar is en goed loopt, kunnen we met HD glas aan de gang.
Reputatie 7
Badge +18
@joop2100 uiteindelijk wel. De bedoeling is dat alle klanten vanaf 1 de voor hun hoogst mogelijke kwaliteit zien. Voor glasklanten zijn dat dan de glaszenders. Maar we richten ons nu eerst op het vooraan zetten van regulier HD. Als dat klaar is en goed loopt, kunnen we met HD glas aan de gang.@Erik_Dan hoop ik dat jullie dan klanten met genoeg bandbreedte (VDSL, BVDSL en VVDSL, klanten met een 4K abonnement) ook die glaszenders van 661 t/m 670 gaan aanbieden. En dat "glaszenders" dan gaat heten: "HD+". Want ik vind het onzin dat mensen met een VDSL abonnement dit niet krijgen, terwijl die genoeg bandbreedte hebben. Want ik heb vanaf vandaag 2x 4K (2x 25 Mbit/s)

Reageer