Update voor iTV-ontvangers eind juni [7.0.23_3]

• 14 juni 2017
  • 50 reacties
  • 3303 keer bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

Reputatie 1
@joop2100 uiteindelijk wel. De bedoeling is dat alle klanten vanaf 1 de voor hun hoogst mogelijke kwaliteit zien. Voor glasklanten zijn dat dan de glaszenders. Maar we richten ons nu eerst op het vooraan zetten van regulier HD. Als dat klaar is en goed loopt, kunnen we met HD glas aan de gang.@Erik_Dan hoop ik dat jullie dan klanten met genoeg bandbreedte (VDSL, BVDSL en VVDSL, klanten met een 4K abonnement) ook die glaszenders van 661 t/m 670 gaan aanbieden. En dat "glaszenders" dan gaat heten: "HD+". Want ik vind het onzin dat mensen met een VDSL abonnement dit niet krijgen, terwijl die genoeg bandbreedte hebben. Want ik heb vanaf vandaag 2x 4K (2x 25 Mbit/s)

HD+ ben ik het niet mee eens.
Dan klinkt het alsof je een betere kwalitiet dan gemiddeld krijgt en dat is niet zo.
Standaard is de HD stream 14 a 15 MB.
12,75 MB (HD glas) is goed.
7,5 MB is een gecomprimeerd signaal hiervan en beduidend minder.
Ook al zien de streams van 7,5 MB er best aardig uit.
Dus eigenlijk moet je de lagere streams HD- noemen.
Reputatie 7
Misschien is HD-max iets?
Reputatie 7
Badge +18
Misschien is HD-max iets?JA!!!! Die is wel leuk! 🤗
Reputatie 1
Misschien is HD-max iets?

Nee, HD min
12,7 MB is standard en het eigenlijk moeten alle HD zenders minimal 12,7 MB zijn.
Probleem is koper momenteel, dus ik ben voorstander van veel meer glasvezel.
Reputatie 7
Badge +18
12,7 MB is standard en het eigenlijk moeten alle HD zenders minimal 12,7 MB zijn.
Koper is niet echt een probleem, er zijn klanten zat die minimaal 40 Mbit/s tot maximaal 100 Mbit/s hebben. Helaas zijn er ook klanten die 30 Mbit/s of minder hebben. En KPN investeert meer in koper om die te upgraden dan in glasvezel.
Reputatie 7
Badge +28
Staat niet op de planning (HD Glas voor niet glasklanten), Dennis.
Reputatie 1
Koper is niet echt een probleem, er zijn klanten zat die minimaal 40 Mbit/s tot maximaal 100 Mbit/s hebben. Helaas zijn er ook klanten die 30 Mbit/s of minder hebben. En KPN investeert meer in koper om die te upgraden dan in glasvezel.

Best jammer.
Glasvezel is en blijft de toekomst.
Inversteren in glasvezel is inverseren in de toekomst en verdient zichzelf terug.
Ik ben heel erg blij dat ik glasvezel heb.
Reputatie 7
Badge +31
Dennis, er is al eens uitgelegd waarom HDglas op koper momenteel niet haalbaar is. Dat heeft met de opbouw van het netwerk te maken.
De distributie op koper is heel anders dan via glas. Via koper is er meer 'gedeeld' door de klanten dan in het glasnetwerk.
Reputatie 7
Koper is niet echt een probleem, er zijn klanten zat die minimaal 40 Mbit/s tot maximaal 100 Mbit/s hebben. Helaas zijn er ook klanten die 30 Mbit/s of minder hebben. En KPN investeert meer in koper om die te upgraden dan in glasvezel.Och, juist voor klanten dien nu (ruim) minder hebben kan of wil KPN niets doen: die wonen op grotere afstand van een wijkcentrale. Wellicht dat 4 (5)G daar in de toekomst iets aan kan verbeteren, hoewel als iedereen in een buitengebied via 4G naar HD-zenders gaat kijken zou dat ook nog wel eens voor problemen kunnen gaan zorgen.
Minster Kamp (EZ) wil dat in 2025 iedereeen (!) minimaal 100 Mb/s heeft. Iedereen, dus ook buitengebieden? Dan moet er nog een boel gebeuren. Het schijnt dat de EU heeft bepaald dat iedereen dit jaar minimaal 30 Mb/s moet hebben en ook dat wordt lang niet gehaald. Bij mij in de straat is bij KPN zo'n 22-25 Mb/s het hoogst haalbare, en dan wonen wij nog binnen de bebouwde kom. Och, Ziggo levert hier tot 300 Mb/s, dus bij ons is al lang voldaan aan de wens van Kamp. Maar in (buiten)gebieden, waar geen coax ligt???
Reputatie 7
Badge +31
Ach, het is wel een beetje een luxeprobleem, die snelheid.

Wel vind ik dat men over het algemeen bij het zoeken van een nieuw huis de internetmogelijkheden (beter) moet meenemen.
Dan koopt men met het gezin met tienerkinderen een leuk boerderijtje. Blijkt er bij intrekken maar 5 Mb/s internet beschikbaar te zijn. En die tieners vreten internet. Ook voor school. En tja, van buitengebieden is sowieso al bekend dat ze nog slecht bedeeld zijn qua snelheid.

Maar ach, we dwalen af van het topiconderwerp.
Reputatie 1
Dus hoogtijd voor glasvezel overall.
Reputatie 7
We gaan wel een beetje off topic, maar het ligt er ook een beetje aan waar je woont. In het buitengebied van Noordoostpolder wordt momenteel glasvezel aangelegd (maar dan weer niet in de 10 dorpen). De eerste woningen (boerderijen) zijn inmiddels opgeleverd (FibreFlevo, provider Solcon - sinds kort ook KPN -). En zo zijn er mee lokale initiatieven, maar dat hangt wel sterk van de lokale politiek af en daar wil Kamp juist een beetje vanaf.
Reputatie 7
...Bij mij in de staat is bij KPN zo'n 22-25 Mb/s het hoogst haalbare, en dan wonen wij nog binnen de bebouwde kom. ...Hadden jullie maar niet de onafhankelijkheid van jullie straat moeten uitroepen. 😎
Reputatie 7
Hadden jullie maar niet de onafhankelijkheid van jullie straat moeten uitroepen. 😎Sorry, gecorrigeerd 😳
Reputatie 7
Badge +18
@Erik_, ik had nog een andere vraag over die "Erotiek zenders." Die moeten nu wettelijk gezien achter een pincode zitten. Deze zenders zitten achter een "pincode:"
  • 651: PassieLight
  • 652: Secret Circle
  • 653: Meiden van Holland Hard
  • 654: BabesTV
  • 660: BabesTV HD
Hoe zit dat bij Videoland dan? Houd ie deze erotiekfilms ook verborgen? Nou, het antwoord is dus nee. Dit zal dan toch ook verborgen moeten zijn? Want minderjarigen (kinderen) kunnen wel naar de erotiekfilms van Videoland en starten. Aangezien het nu wettelijk verplicht is dat het achter een pincode staat. Zal dit dan nog eventueel met de volgende Firmware meegenomen kunnen worden? En dan zal ook wel een overleg nodig zijn met RTL Nederland die eigenaar is van Videoland.
Reputatie 7
Badge +31
Als je kinderslot op NEE hebt staan staan ze niet achter een pincode. Je moet ze alleen (weer) zichtbaar maken. Bij deze instelling kun je erotiek onder on demand ook bekijken.

Met kinderslot JA zou je, beetje afhankelijk van de instellingen, eerst de pincode moeten intoetsen om een zender of erotische inhoud te bekijken.
Reputatie 7
Badge +28
Wettelijk gezien moeten erotiekzenders die binnen basis- en niet-erotiekpakketten vallen verborgen worden. In ons geval dus zenders in basis- en Pluspakket. Hoe het precies zit met de On Demand content is me niet helemaal duidelijk. Ik weet wel dat er op dit moment gekeken wordt of ook in de videotheek de erotiekcontent standaard achter pincode kan. Dat zou dan in ieder geval ook moeten voorkomen dat kinderen tijdens het bladeren de afbeeldingen al zien.
Reputatie 7
Zoals ik al in een ander topic aangaf, is de informatie van films in bv. On Demand > Erotiek ook vrij toegankelijk en zowel tekst als plaatjes laten niets aan verbeeldingskracht over. Alleen dat al lijkt mij ongeschikt voor kinderen.
Reputatie 7
Badge +18
Ik weet wel dat er op dit moment gekeken wordt of ook in de videotheek de erotiekcontent standaard achter pincode kan. Dat zou dan in ieder geval ook moeten voorkomen dat kinderen tijdens het bladeren de afbeeldingen al zien.Dat zou heel fijn zijn. Hopelijk lukt dit. @Erik_ik merk dat niet alle erotiek "verborgen" zijn:

Verder is de tekst (heb ik afgeschermd) en de afbeeldingen (heb ik eraf geknipt) te zien:

Als je op On Demand en naar Erotiek gaat, dan zou die niet te zien mogen zijn:

Of als je daarop staat, en drukt op "OK", dan moet ie om de pincode vragen. Want je wilt niet weten wat voor schunnige tekst in die lijst staat. Vandaar dat ik die heb afgeschermd op het forum. Want die zijn gewoon te zien. En verder merk ik dat in de TOP 10 de films gratis te zien zijn:

Dus dan heeft het ook niet zoveel nut om die erotiekzenders te verbergen, want die zijn ook On Demand aan te vragen. Weliswaar tegen betaling, maar de tekst en afbeeldingen zijn wel te lezen:

Ik kan dit allemaal doen. Ook als die erotiekzenders verborgen zijn:

Ik denk dat hier nog wat dingetjes verbeterd moet worden.
Reputatie 2
@DennisSchreve Je schrijft "En verder merk ik dat in de TOP 10 de films gratis te zien zijn" Volgens mij is dat niet juist. Hier staat bij elke TOP 10-film dat ie een paar euro kost.
Verder ben ik het met je eens dat dergelijke teksten én plaatjes achter de pincode zouden moeten zitten.
Reputatie 7
Badge +18
@DennisSchreve Je schrijft "En verder merk ik dat in de TOP 10 de films gratis te zien zijn" Volgens mij is dat niet juist. Kijk eens bovenaan de foto:

Daar staat toch duidelijk: "Gratis" 😉
Reputatie 2
@DennisSchreve Je schrijft "En verder merk ik dat in de TOP 10 de films gratis te zien zijn" Volgens mij is dat niet juist. Kijk eens bovenaan de foto: Daar staat toch duidelijk: "Gratis" ;)
Bij jou misschien wel ja. Hier toch echt niet: hier is elke film 5,99. En ik zit op exact dezelfde plaats in het menu. Misschien komt het door een aanvullend pakket waarop je geabonneerd bent?
Reputatie 7
Badge +18
Bij jou misschien wel ja. Hier toch echt niet: hier is elke film 5,99. En ik zit op exact dezelfde plaats in het menu. Misschien komt het door een aanvullend pakket waarop je geabonneerd bent?Ik heb alleen het Pluspakket gratis, en Videoland en Netflix. Oh ja, en Fox Sports gratis. Maar op Erotiekgebied heb ik niks. Vind het wel vreemd dat jij het niet ziet. 🤔 Hier mag KPN wel even uitleg geven.
Reputatie 2
Ik heb alleen het Pluspakket gratis, en Videoland en Netflix. Oh ja, en Fox Sports gratis. Maar op Erotiekgebied heb ik niks. Vind het wel vreemd dat jij het niet ziet. 🤔 Hier mag KPN wel even uitleg geven.
Vanwege KPNcompleet hebben wij op dit moment het Pluspakket aanstaan. Maar dat is misschien anders dan wanneer je het Pluspakket apart afneemt?
Wij switchen altijd tussen Pluspakket en FoxSports. Verder hebben wij geen Videoland en Netflix.
Reputatie 7
Badge +31
Hier mag KPN wel even uitleg geven.

@DennisSchreve, dat kan ik ook wel uitleggen.
Doordat jij Videoland hebt zijn dezelfde films die daarin staan voor jou in het 'gewone' aanbod natuurlijk ook gratis 😉
Vandaar dat jij dat ziet met gratis en katana, zonder videoland, met € 5,99 voor 1 dag.

Reageer