Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers januari 2018 [7.1.38_1] wordt niet uitgerold

Reputatie 7
Badge +27
Welkom bij de eerste iTV softwareupdate van het nieuwe jaar! Deze update geldt voor alle ontvangers, inclusief de 4K ontvanger. Het oplossen van de HDMI-issues daarop is echter een verhaal apart. Daar ga ik onder het kopje 4K Issues verder op in.

Planning

Op 18 januari wordt deze update uitgerold naar een willekeurig geselecteerd deel van de klanten als test. Als dit goed verloopt wordt van 30 januari t/m 1 februari en op 6 & 7 februari dit uitgerold naar alle klanten.

Helaas gaat de geplande volledige uitrol van deze software niet door. Naar verwachting zal er dan ook pas eind februari een nieuwe uitrol zijn. Dit omdat de Olympische Spelen binnenkort beginnen en het niet zo handig is om nieuwe software uit te brengen tijdens een dergelijk evenement. Het is dan de verwachting dat die software van eind februari een ander versienummer zal zijn. Dus tegen die tijd volgt er een nieuw topic.

Deze update geldt voor alle huidige ontvangers:
- Motorola 1853, 1903 en 1963
- Arris 2952
- Arcadyan 2260
- ZXV 8001 (4K ontvanger)

Nieuw

De overzichtspagina waar je programma's kunt huren heeft een nieuw, overzichtelijker, uiterlijk gekregen dat ook beter past bij de rest van de menu's.

Naast de hoofdsoftware (NMC) zal ook de bootloader (DBL, het opstartdeel van de software) updaten en wel naar versie 2.09. Dit geldt alleen voor de Arris en de Arcadyan. Hierdoor zullen deze ontvangers een extra keer opstarten bij het ophalen en installeren van de software.

De DBL-update zorgt ervoor dat we in de toekomst verdere over the top (OTT) content en diensten kunnen toevoegen. Dat zijn dan diensten/inhoud van derde partijen die wij een-op-een doorgeven via onze software. Zoals we nu al doen met Netflix.

Aangepast

Bij Terugkijken via de Gids begint het programma een paar minuten eerder. In deze update zijn nu de eerste aanpassingen gedaan waardoor in de toekomst deze programma's goed op tijd zullen beginnen en doorspoelen naar het echte begin niet meer hoeft.

Kanaal 200 is het kanaal waarop je Netflix kunt bereiken. We hebben nu ook de kanalen 201 t/m 219 apart gezet zodat daar in de toekomst OTT- diensten op bereikbaar kunnen worden. Denk dan aan diensten als YouTube.

Ook zal de poster die op Netflixkanaal 200 te zien is maandelijks wijzigen zonder dat hiervoor een herstart van de ontvanger nodig is.

4K Issues

In het updatetopic van december hebben we ook veel gesproken over de 4K ontvanger en de issues die een deel van de klanten daarmee heeft. Daarvoor is een software update gemaakt. Deze software is nu bij een groep klanten actief en de resultaten zijn positief.

Echter, in sommige situaties, bij bepaalde typen televisies, zijn nog niet alle problemen opgelost. Daar wordt nog verder aan gewerkt. Daarom zal deze software voorlopig ook apart blijven van de reguliere updates.

Dat houdt in dat er nu twee software groepen zijn. De reguliere groep, waar alle niet-4K klanten en een groot deel van de wel-4K klanten in zitten, en de aparte 4K groep. De reguliere groep krijgt, zoals normaal, deze en verdere maandelijkse updates met nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen enz...

De aparte 4K groep blijft voor nu zitten op 7.1.37_5. Als de fixes waar nog aan gewerkt wordt klaar zijn, krijgt deze groep een aparte update alleen voor die fixes.

Pas als alle problemen zijn opgelost gaan ze deze fixes weer samenvoegen met de reguliere update. Dit in het kader van zorgvuldigheid om te zorgen dat de meerderheid van de klanten die nu geen HDMI problemen hebben, hier ook niet onverhoopt mee geconfronteerd worden.

Concreet dus het volgende:
Het wordt op korte termijn om overgezet te worden naar de andere softwaregroep. Dit zorgt er echter wel voor dat je dan ook voorlopig geen reguliere updates meer zult ontvangen. Zodra ik weet wanneer jullie overgezet kunnen worden kom ik hier terug, ik hoop deze week nog. Jullie kunnen dan bij mij aangeven als je over wilt.
Edit: Het is nu mogelijk, we hebben hier een apart topic voor gemaakt.

MéérTV

Dit staat los van de update, maar er staan ook weer wat aanpassingen in de MéérTV apps op stapel. We verwachten deze maand de app Fit at Home waarbij je lekker voor je tv kunt gaan sporten.

Daarnaast komt er ook nog weer een nieuwe karaoke app. Dat heb ik volgens mij eerder genoemd, maar volgens mij is die toen niet daadwerkelijk uitgerold. Plandatum is nu de 31e, maar het kan nog eens wat opschuiven 😅

Xite

Los van de update eveneens, maar wel relevant: De muziekzender Xite verhuist per 6 februari van kanaal 38 naar kanaal 22. Videotheek TV, wat nu op kanaal 22 zit, zal worden opgenomen in de programmering van Kanaal 18 (KPN Presenteert).
icon

Beste antwoord door Erik_ 29 januari 2018, 09:34

Goedemorgen!

Helaas gaat de geplande volledige uitrol van deze software niet door. Naar verwachting zal er dan ook pas eind februari een nieuwe uitrol zijn. Dit omdat de Olympische Spelen binnenkort beginnen en het niet zo handig is om nieuwe software uit te brengen tijdens een dergelijk evenement. Het is dan de verwachting dat die software van eind februari een ander versienummer zal zijn. Dus tegen die tijd volgt er een nieuw topic.

Ik heb dit zojuist ook toegevoegd aan het startbericht. Eveneens daar toegevoegd een verduidelijking over kanaal 22. Xite gaat van 38 naar 22. Videotheek TV, dat nu op 22 zit, zal verdwijnen als los kanaal. Het wordt als blok opgenomen in de programmering op kanaal 18, KPN Presenteert.

Tv-fan schreef:

@Erik_Dat moet ik dan eens testen, normaliter zijn alle andere apparaten, net als de KPN box verbondenkbaar via mijn AVR, maar dan op standby.
Heb normaal alleen 1 apparaat actief welke ik gebruik, overigen op standby.
Zou ik alles moeten omt koppelen en alleen de tv ontvanger via de AVR, maar dat kan ja niet de bedoeling zijn. Netzomin als de tv box direct op een HDMI ingang van de tv, daar ik het geluid graag via mn Atmos opstelling beluister.
Maar zal weekend eens op boel omzetten...

De reden dat ik vraag of het ook stoort als de ontvanger rechtstreeks verbonden is met de tv, zonder iets anders er tussen, is omdat we dan duidelijker een oorzaak richting kunnen vinden. Stoort het dan ook, dan zit het hem in de ontvanger, of de wisselwerking tussen ontvanger en tv. Stoort het dan niet, dan zit het probleem hem in de overige apparatuur, of de wisselwerking tussen ontvanger en die apparatuur.

Bekijk origineel

120 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Erik_
Mooie update.. Maar even voor mijn geruststelling Erik, de karaoke app, jij gaat niet zingen toch? 🙂
Het wordt al maar beter, ben vooral benieuwd wat de nieuwe toevoegingen in de toekomst worden qua OTT.
Reputatie 5
Mooie post idd, hopelijk kan snel iedereen die HDCP problemen heeft op de ZXV over naar de 37_5 groep.
Ik wil sowieso over ik heb al een half jaar problemen met de 4k ontvanger zwarte schermen!
Reputatie 7
Erik_ schreef:

De aparte 4K groep blijft voor nu zitten op 7.1.37_5. Als de fixes waar nog aan gewerkt wordt klaar zijn, krijgt deze groep een aparte update alleen voor die fixes.

Pas als alle problemen zijn opgelost gaan ze deze fixes weer samenvoegen met de reguliere update. Dit in het kader van zorgvuldigheid om te zorgen dat de meerderheid van de klanten die nu geen HDMI problemen hebben, hier ook niet onverhoopt mee geconfronteerd worden.

Het wordt op korte termijn mogelijk om overgezet te worden naar de andere softwaregroep. Dit zorgt er echter wel voor dat je dan ook voorlopig geen reguliere updates meer zult ontvangen. Zodra ik weet wanneer jullie overgezet kunnen worden kom ik hier terug, ik hoop deze week nog. Jullie kunnen dan bij mij aangeven als je over wilt.

Ik wil maar één ding en dat is verlost zijn van die zwarte schermen. Eigenlijk zou ik graag gisteren al overgezet zijn naar de 37_5 versie.
Reputatie 7
Badge +27
ChrisWissink schreef:

Mooie update.. Maar even voor mijn geruststelling Erik, de karaoke app, jij gaat niet zingen toch?

😃
Reputatie 7
Badge +18
ChrisWissink schreef:

@Erik_
Mooie update.. Maar even voor mijn geruststelling Erik, de karaoke app, jij gaat niet zingen toch? 🙂
Het wordt al maar beter, ben vooral benieuwd wat de nieuwe toevoegingen in de toekomst worden qua OTT.

Voor de liefhebbers heeft Arie zich aangeboden om te gaan zingen.
Natuurlijk wil meneer daar wel kattensnoepjes voor hebben!
Reputatie 7
Badge +18
Kon het niet laten om toch even software op te halen, maar het is nog de oude, zoals gewoonlijk is deze huistijger weer eens te vlug.
Maar ik heb een excuus, ik moest het op aandringen van Arie doen n.l.
Reputatie 7
Badge +10
huistijger schreef:

Voor de liefhebbers heeft Arie zich aangeboden om te gaan zingen.
Natuurlijk wil meneer daar wel kattensnoepjes voor hebben!

Is het dan de Mauw of Miauw song? 🙂. Doet Arie ook nog aan toegiften?
Reputatie 7
Badge +18
De titel houdt meneer voor zichzelf.
En toegiften is dubbel tarief zegt hij.🐈

Er komen ook CD's van 💿
Reputatie 7
Badge +17
huistijger schreef:

Kon het niet laten om toch even software op te halen, maar het is nog de oude, zoals gewoonlijk is deze huistijger weer eens te vlug.

Ik heb het ook geprobeerd, maar helaas heb ik de nieuwe software ook nog niet. 😉
Reputatie 6
Ik vanavond ook al haha! Hier ook niet 😊
Reputatie 7
Badge +17
JeroenB22 schreef:

Ik vanavond ook al haha! Hier ook niet 😊

Het kan best zijn dat we er buiten vallen, want het wordt nog niet naar iedereen uitgerold. 😊

Erik_ schreef:

Planning
Op 18 januari wordt deze update uitgerold naar een willekeurig geselecteerd deel van de klanten als test. Als dit goed verloopt wordt van 30 januari t/m 1 februari en op 6 & 7 februari dit uitgerold naar alle klanten.

Deze update geldt voor alle huidige ontvangers:
- Motorola 1853, 1903 en 1963
- Arris 2952
- Arcadyan 2260
- ZXV 8001 (4K ontvanger)

Reputatie 3
Hier wel.
Reputatie 7
Badge +17
genetic schreef:

Hier wel.

Bedoelde je nou dat je de nieuwste firmware hebt? 😁
Reputatie 2
Nice, leuke update lijst weer. Top dat dit hier zo gedeeld wordt!
Reputatie 3
DennisSchreve schreef:

genetic schreef:

Hier wel.

Bedoelde je nou dat je de nieuwste firmware hebt? 😁

Ja dat is wat ik bedoel Dennis.😎
En de nieuwe nieuwe iTV app ziet er ook goed uit.
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb een harde reset uitgevoerd, maar helaas niet de nieuwste firmware. 😞
Reputatie 7
Badge +17
Erik_ schreef:

MéérTV

Dit staat los van de update, maar er staan ook weer wat aanpassingen in de MéérTV apps op stapel. We verwachten deze maand de app Fit at Home waarbij je lekker voor je tv kunt gaan sporten.

Fit at home is niet gratis!

Kost een € 10,- p.m.
Reputatie 7
DennisSchreve schreef:

Erik_ schreef:

MéérTV

Kost een € 10,- p.m.

Je kunt natuurlijk ook gewoon lid worden van de plaatselijke badmintonvereniging. Wat een onzin dat soort apps. Er is nog altijd maar één app die wij gebruiken en dat is Netflix. De rest mogen ze er wat mij betreft gewoon weer vanaf gooien.
Reputatie 3
[/quote] Kost een € 10,- p.m.Je kunt natuurlijk ook gewoon lid worden van de plaatselijke badmintonvereniging. [/quote]
Ik fiets elke dag een uur, ook een optie. 😉
Reputatie 7
Badge +17
wjb schreef:

DennisSchreve schreef:

Erik_ schreef:

MéérTV

Kost een € 10,- p.m.

Je kunt natuurlijk ook gewoon lid worden van de plaatselijke badmintonvereniging. Wat een onzin dat soort apps. Er is nog altijd maar één app die wij gebruiken en dat is Netflix. De rest mogen ze er wat mij betreft gewoon weer vanaf gooien.

Karaoke kan wel grappig zijn. Maar wie bedenkt dat toch bij KPN?
Reputatie 7
Badge +17
genetic schreef:

Kost een € 10,- p.m.Je kunt natuurlijk ook gewoon lid worden van de plaatselijke badmintonvereniging. [/quote]
genetic schreef:

Ik fiets elke dag een uur, ook een optie. 😉

😂 🤣 Dat klopt.
Reputatie 2
Badge
wjb schreef:

Je kunt natuurlijk ook gewoon lid worden van de plaatselijke badmintonvereniging.

Graag zelfs. Meer potentiele tegenstanders voor mij. Morgen weer een competitiewedstrijdje wegrammen in Nijmegen.
Reputatie 7
Erik_ schreef:

Het wordt op korte termijn mogelijk om overgezet te worden naar de andere softwaregroep. ... Zodra ik weet wanneer jullie overgezet kunnen worden kom ik hier terug, ik hoop deze week nog. Jullie kunnen dan bij mij aangeven als je over wilt.

Hoe lang moet ik hier *** nog op wachten, ik ben het volledig zat. Het is thuis niet meer uit te leggen dat ze nog even geduld moeten hebben! Een half jaar duurt dit al, een half jaar!!!

*Admin: scheldwoord verwijderd en hoofdletters omgezet naar kleine letters
Reputatie 3
Wat klaag jij. Ik heb het probleem met een niet 4K ontvanger en een niet 4K TV al meer dan TWEE jaar (jij denkt nog altijd dat het alleen 4K betreft...).
Ik heb mijn conclusie getrokken, het was/is/wordt niks bij KPN met hun TV. En ik ga niet meer opnoemen wat er anders/beter kan en moet. We kunnen alleen maar afwachten hoe hoog de komende jaarlijkse prijsverhoging wordt met een verdere verschraling van het zenderaanbod.

Reageer