Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers januari 2018 [7.1.38_1] wordt niet uitgerold

• 16 januari 2018
  • 120 reacties
  • 17550 keer bekeken

Toon eerste bericht

120 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je punt is zonder schreeuwerige, dikgedrukte en vloekende teksten ook duidelijk wjb. Zulke posts zijn in geen enkel opzicht constructief en komen nogal kinderachtig over. Beperk je liever tot constructief commentaar zoals jij dit anders ook kunt geven. Dat is ook beter voor je eigen gemoedsrust.
Reputatie 4
Badge +3
Ik vind dat @wjb hierin een punt heeft.
Eerst het gedoe met de spam dan weer 4k en nu weer met de v10.
Het is en word steeds slechter bij kpn en je word steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Het word tijd dat er eens iets positiefs gebeurt en op korte termijn anders gaat het klanten kosten denk ik 😏
Reputatie 7
Je punt is zonder schreeuwerige, dikgedrukte en vloekende teksten ook duidelijk wjb. Zulke posts zijn in geen enkel opzicht constructief en komen nogal kinderachtig over. Beperk je liever tot constructief commentaar zoals jij dit anders ook kunt geven. Dat is ook beter voor je eigen gemoedsrust.Dan heb jij geen idee hoe verschrikkelijk teleurgesteld ik in KPN ben. Ik reageer normaal nooit zo, maar het probleem met die 4K Ultra-HD ontvanger MOET heel snel verholpen worden dit duurt nu VEEL te lang. Zelfs mijn echtgenote, normaal de rust zelve, begint zich af te vragen of dit ooit nog goed zal komen.
Ik snap ook niet waarom het dagen moet duren om een procedure op te zetten zodat men zich aan kan melden om omgezet te worden. Echt belachelijk, de nood is hoog, het issue serieus en desnoods gebruik je een simpel excel spreadsheetje om de boel even te administreren. Kom op KPN ga eens wat doen!
Reputatie 4
En wjb denkt nog steeds dat hij blijkbaar de enige is die die problemen heeft en vergeet dat het niet 4K gebeuren al veeeeeeeel langer last heeft van dit "fenomeen".
Dat het de hoogste tijd wordt dat KPN van de pot komt met van alles, dat ben ik uiteraard volkomen eens met hem en de vele anderen hier op het forum (en vermoedelijk een zwijgende hoop mensen die óf niet op dit forum zitten óf al lang de moed hebben opgegeven.
Reputatie 7
En wjb denkt nog steeds dat hij blijkbaar de enige is die die problemen heeft ...Wat een onzin.
Reputatie 7
Badge +19
Er zijn genoeg mensen die geen problemen met de 4K-ontvanger hebben waaronder ikzelf.
Bedenk dat alleen de klagers schrijven, de tevreden mensen hebben geen reden om te schrijven.
Reputatie 7
Er zijn genoeg mensen die geen problemen met de 4K-ontvanger hebben waaronder ikzelf.
Bedenk dat alleen de klagers schrijven, de tevreden mensen hebben geen reden om te schrijven.
Ik schaar mijzelf niet onder de "klagers", maar wel onder de abonnees die een klacht melden en om een oplossing vragen.
Reputatie 7
Badge +19
Was ook zeer zeker niet persoonlijk bedoeld @wjb
Reputatie 4
wjb, lees je wel eens je eigen commentaren? Blijkbaar niet, anders zou je zo niet reageren! Jij hebt het alleen altijd over 4K problemen, omdat dat jezelf betreft. Er stonden zelfs deze en vorige week weer mensen met niet 4K spullen die een zwart beeld hadden, op te lossen door de HDMI kabel eruit te trekken (daar vond jij ooit van dat dit niet goed was omdat er dan spanningsverschillen met weer insteken kon optreden, vergetende dat nagenoeg alles al via andere verbindingen zoals bv netwerkkabels allang aan elkaar geknoopt is). Probleem is echter dat de HDMI kabel en stekker niet gemaakt zijn om continu met elkaar te verbinden.

Leef lekker verder...
Reputatie 7
Mijn opmerking was ook meer om het woord "klagers" in het algemeen te nuanceren. Persoonlijk vind ik dat een woord met een nogal negatieve bijsmaak en ik ben eigenlijk ook van mening dat klagers niet bestaan.
Reputatie 7
Jij hebt het alleen altijd over 4K problemen, omdat dat jezelf betreft...Wat een onzin!
Reputatie 4
wjb, inderdaad wat een onzin, van jouw kant welteverstaan! Ik vraag me af of jij commentaar wel leest en/of begrijpt. Jij springt uit je vel over een probleem wat (ook) voor JOU een half jaar speelt. Ik heb een probleem wat al meer dan twee jaar speelt. Dat is, anders gezegd, meer dan 4 keer langer.
Daarmee wil ik JOUW probleem niet minder maken, het is en blijft natuurlijk belachelijk dat dit al zo lang duurt, geen misververstand.

Nogmaals, veel sterkte ermee, ik kap.
Reputatie 7
Jij springt uit je vel over een probleem wat (ook) voor JOU een half jaar speelt.Die twee haakjes om het woord ook is nu net waarom ik zo fel op jouw berichten reageer. Het gaat mij namelijk niet om mijzelf, maar om alle gebruikers van de 4K Ultra-HD ontvanger die dit probleem ervaren. Ja, je leest het goed, om alle gebruikers van de 4K Ultra-HD ontvanger, dat is namelijk de ontvanger waarmee ook wij die problemen ervaren, niet de Arcadyan HMB2260 waarvan wij er ook twee in gebruik hebben.

Ik heb een probleem wat al meer dan twee jaar speelt. Dat is, anders gezegd, meer dan 4 keer langer.Ik vind het heel vervelend dat jij al twee jaar een soortgelijk probleem ervaart met een HD ontvanger en eigenlijk zou jij wat mij betreft dan ook allang uit jouw vel gesprongen mogen zijn jegens KPN. Het vervelende is dat de omvang (procentueel) van het probleem dat jij ervaart vele malen kleiner is dan de problemen die wij met de 4K Ultra-HD ontvanger ervaren. De aandacht van KPN is daarmee vast en zeker ook een stuk kleiner en dus is het nog meer zaak om daar aandacht voor te vragen en het dus van de daken te schreeuwen.

Je leest het overigens goed, een soortgelijk probleem, niet hetzelfde probleem. De problemen met de zwarte schermen op de 4K Ultra-HD ontvanger zijn ontstaan bij het doorvoeren van aanpassingen om de 4K versie van de Netflix app gecertificeerd te krijgen. Hiermee zijn de HDCP 2.2 handshake problemen ontstaan die zich zo kenmerkend uiten in het feit dat er een zwart scherm getoond wordt waarbij het menu en gids wel weergegeven worden.
Reputatie 2
Badge
Ok , ik heb dus een 4k smart tv maar maak geen gebruik van een 4k abbo (nog niet leverbaar hier).
En ik heb dus een probleem wat ik hier ookal op het forum heb gegooid (Samsung smart - selecteer bron!?)
Ik heb een Arris kastje staan, met ik zie software versie 7.1.35_5
Zou deze update ook mijn probleem kunnen oplossen?
Reputatie 7
Ok , ik heb dus een 4k smart tv maar maak geen gebruik van een 4k abbo (nog niet leverbaar hier).
En ik heb dus een probleem wat ik hier ookal op het forum heb gegooid (Samsung smart - selecteer bron!?)
Ik heb een Arris kastje staan, met ik zie software versie 7.1.35_5
Zou deze update ook mijn probleem kunnen oplossen?
Het issue dat jij in jouw topic beschrijft wordt waarschijnlijk niet opgelost door deze nieuwe firmware. De vraag is zelfs of de oorzaak wel bij de TV ontvanger gezocht moet worden of dat de televisie zelf de veroorzaker is.
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen allen, het is niet meer gelukt om dit vorige week rond te krijgen, maar we kunnen nu de 4K mensen gaan omzetten.

Nog even nadrukkelijk het volgende:
Als je omgezet bent naar de 4K software groep, krijg je voorlopig geen reguliere firmware updates meer. De 4K software groep wordt pas weer samengevoegd met de reguliere updates als de problemen verholpen zijn en we dit goed kunnen integreren in de reguliere updates

Stuur me een privébericht als je omgezet wilt worden. Graag met postcode en huisnummer er bij :)

@Jeroen gae, @wjb: jullie gegevens heb ik al. Vanmiddag geef ik de eerste groep door voor omzetting.
Reputatie 5
Misschien ook even een apart topic voor deze groep maken dan houden we alles overzichtelijk
Reputatie 7
Badge +20
@Erik_, ik heb jou Privébericht gestuurd. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Misschien ook even een apart topic voor deze groep maken dan houden we alles overzichtelijkIk denk dat dit wel handig zou zijn. 😉
Reputatie 7
Badge +20
Nog even nadrukkelijk het volgende:
Als je omgezet bent naar de 4K software groep, krijg je voorlopig geen reguliere firmware updates meer. De 4K software groep wordt pas weer samengevoegd met de reguliere updates als de problemen verholpen zijn en we dit goed kunnen integreren in de reguliere updates
Hoe lang kan dat gaan duren? Houd dat ook in als KPN nieuwe dingen heeft voor de ontvanger dat we dan als 4K klanten dat we hier niet van kunnen profiteren? 🤔 Dus deze Firmware krijgen we zo enzo niet? ? Geen karaoke voor @fame29! ?
Reputatie 2
Nou dan ga ik me nu ook maar prive aanmelden bij Erik
en dan maar hopen.........................

dat er eindelijk resultaten gaan komen voor de bekende problemen......
@Erik_ thnx hopen dat de problemen dan eindelijk verholpen zijn
Reputatie 7
Badge +20
Nou, lekker dan! Nu heb ik helemaal geen signaal meer!

Ga hem maar weer effe resetten! 😞
Reputatie 5
Je wordt net omgezet denk ik
Reputatie 7
Badge +20
Je wordt net omgezet denk ikNou dat weet ik dus niet. Welke versie zou ik dan moeten hebben?

Reageer