Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers januari 2018 [7.1.38_1] wordt niet uitgerold

• 16 januari 2018
  • 120 reacties
  • 17550 keer bekeken

Toon eerste bericht

120 reacties

Reputatie 7
Je wordt net omgezet denk ikNou dat weet ik dus niet. Welke versie zou ik dan moeten hebben?Eindigend op 37_5.
Reputatie 7
Badge +20
Eindigend op 37_5.Nee, die heb ik (nog) niet. Ik heb 35_5.
Reputatie 7
Badge +20
Ben nu een reset aan het uitvoeren, kijken wat het wordt:

Helaas ongewijzigd:

🤔 😉
Reputatie 5
De branch met HDMI fiks heeft volgens mij versie 7.1.37_5, maar wellicht dat je deze niet zomaar kunt downloaden met een reset maar dat deze gepushed moet worden. Dat is in de regel in de nacht.
Reputatie 7
Gewoon nog even geduld hebben.
Ik hoop vanaf morgen toch echt verlost te zijn van die zwarte schermen.
Hallo, heb net mijn ZXV8001 los gekoppeld en mijn arris vip2952 maar aangesloten.
Heb nu al 2 dagen dat de ZXV8001 gek doet, de eerste keer had ik in eens geen geluid en de tweede keer (gisternacht om +/- 23:45 uur) had ik alleen een sneeuwbeeld.
Ik heb beide keren de stekker er uit moeten halen en opnieuw moeten starten.
Hoop dat de problemen met de software van de ZXV8001 gauw verholpen worden en ik hem weer kan terug plaatsen.😡
Reputatie 7
Badge +28
Misschien ook even een apart topic voor deze groep maken dan houden we alles overzichtelijk
Eens, en bij dezen gedaan (en opgenomen in het startbericht).

@puimbak, wil je ook omgezet worden naar de aparte software? Of wil je het aankijken met de reguliere of dat weer goed gaat? Omzetten is geen probleem, maar dan blijf je ook in die groep zitten tot hij weer samengevoegd wordt met de reguliere updates.
Misschien ook even een apart topic voor deze groep maken dan houden we alles overzichtelijk
Eens, en bij dezen gedaan (en opgenomen in het startbericht).

@puimbak, wil je ook omgezet worden naar de aparte software? Of wil je het aankijken met de reguliere of dat weer goed gaat? Omzetten is geen probleem, maar dan blijf je ook in die groep zitten tot hij weer samengevoegd wordt met de reguliere updates.

Prive bericht naar je gestuurd Erik.
Mooi dat kpn zich steeds verder blijft ontwikkelen. Waar ik blij van zou worden - geen idee of die bij anderen ook het geval is - is wanneer ik m’n ontvanger kan synchroniseren met Philips Hue verlichting; Optimale sfeerbeleving tijdens het kijken van een film of het kijken van tv-programma’s.
Reputatie 7
Badge +19
Mooi dat kpn zich steeds verder blijft ontwikkelen. Waar ik blij van zou worden - geen idee of die bij anderen ook het geval is - is wanneer ik m’n ontvanger kan synchroniseren met Philips Hue verlichting; Optimale sfeerbeleving tijdens het kijken van een film of het kijken van tv-programma’s.

Dat kan als je een Philips ambilight TV hebt van niet ouder dan 3 a 4 jaar.
Je kunt de Huelights laten reageren op de kleuren van de TV, je kunt via de TV instellen op welk gedeelte van het scherm de lampen moeten meekleuren
Werkt hier perfect..
De KPN-ontvanger zal dat niet kunnen en ook niet krijgen vanwege Philips-patent-rechten.
Reputatie 5
Maar misschien is dat iets voor een ander topic, dan houden we het hier een beetje overzichtelijk. Cheers! Maar ik heb daar ook wel oren naar 😁
Nieuw op het forum, maar 1 voordeel hiervan. Nu weet ik dat ik niet de enige ben met al deze ellende. Heb een 4k ontvanger (uit de pilot), maar geen 4k abonnement ivm alle problemen met signaal en kwaliteit.
De laatste maanden dus steeds problemen met het zwarte beeld, maar wel menu schermen.
KPN blijft maar zeggen dat het een probleem is veroorzaakt door de televisies.....

Ik heb hierboven getracht te volgen wanneer wie nu welke update krijgt, maar helaas blijft ook dat een vaag verhaal. ik heb nog de versie 35_x .
Heeft iemand al ervaring met de 37_x versie?? Verhelpt dit dan eindelijk het reboot probleem?
En wanneer komt dan weer de 38_x versie?
Reputatie 7
Nieuw op het forum, maar 1 voordeel hiervan. Nu weet ik dat ik niet de enige ben met al deze ellende.
...
Heeft iemand al ervaring met de 37_x versie?? Verhelpt dit dan eindelijk het reboot probleem?
De firmware versie 37_5 lijkt het zwarte schermen issue te verhelpen. Stuur een privébericht naar Erik om ook die firmware te krijgen. Ik heb hem gisteren mogen ontvangen.
Bedankt wjb! Ik ga hem berichten.
Misschien maar eens een keer de huidige tijd in alle schermen op dezelfde plek zetten. Het staat werkelijk in ieder scherm ergens anders dus ik moet iedere keer weer zoeken waar het staat.
Over meer tv gesproken, is er een mogelijkheid dat de huidige YouTube app kan worden vervangen door YouTube Tv? (de YouTube app die consoles en smart tv's hebben). De huidige app is alleen handig met het opzoeken van video's die wat met het programma die je kijkt
Reputatie 7
Badge +28
Over meer tv gesproken, is er een mogelijkheid dat de huidige YouTube app kan worden vervangen door YouTube Tv? (de YouTube app die consoles en smart tv's hebben). De huidige app is alleen handig met het opzoeken van video's die wat met het programma die je kijktIk geloof wel dat er plannen zijn om YouTube te vervangen/verbeteren. Maar concreet is daar nog niets over bekend. Als daarin iets veranderd laten we het weten via updatetopics zoals deze.

Misschien maar eens een keer de huidige tijd in alle schermen op dezelfde plek zetten. Het staat werkelijk in ieder scherm ergens anders dus ik moet iedere keer weer zoeken waar het staat.Bedoel je hier dat op de tv ontvanger dat de tijd steeds ergens anders staat? Ik ben eens door de verschillende menuschermen gegaan en ik zie de tijd eigenlijk altijd in de linkerbovenhoek staan. Ervaar jij dit anders?
Reputatie 7
Badge +20
Over meer tv gesproken, is er een mogelijkheid dat de huidige YouTube app kan worden vervangen door YouTube Tv? (de YouTube app die consoles en smart tv's hebben). De huidige app is alleen handig met het opzoeken van video's die wat met het programma die je kijktDie YouTube app moet KPN zo enzo vervangen. Je kunt nog niet eens inloggen bij YouTube op de tv ontvanger. Als je ingelogd bent kun je tenminste naar je abonnementen die je bij YouTube hebt staan. En dat is nou niet mogelijk.
Reputatie 2
Word er ook iets gedaan aan de geluids hick ups bij onze 4K ontvanger?
Elk uur toch een of twee keer een korte naar hinderlijke onderbreking waardoor je o.á. een gesproken woord soms half mist. Bij de vorige software versie niks aan het handje.
De AVR en ook de tv hebben de nieuwste sofware erop, dus daar ligt het niet aan, ook niet aan de HDMI kabel, al uitgewisseld tegen een nieuwe zogeheten HDMI 2.0 versie
Reputatie 7
Badge +19
Word er ook iets gedaan aan de geluids hick ups bij onze 4K ontvanger?
Elk uur toch een of twee keer een korte naar hinderlijke onderbreking waardoor je o.á. een gesproken woord soms half mist. Bij de vorige software versie niks aan het handje.
De AVR en ook de tv hebben de nieuwste sofware erop, dus daar ligt het niet aan, ook niet aan de HDMI kabel, al uitgewisseld tegen een nieuwe zogeheten HDMI 2.0 versie

Hier geen problemen met het geluid. (trouwens met het beeld ook niet)
Heb je nog een 2e ontvanger?
Zo ja probeer die dan eens?
Reputatie 7
Badge +28
@Tv-fan, heb jij ook problemen met het geluid als je alleen de tv-ontvanger en de tv verbonden hebt en gebruikt? Zonder aanvullende apparaten?

Nog iets anders, Xite gaat veranderen van zendernummer. Per 6 februari gaat deze van kanaal 38 naar 22. Ik heb dit ook toegevoegd aan het startbericht.
Reputatie 2
@Erik_Dat moet ik dan eens testen, normaliter zijn alle andere apparaten, net als de KPN box verbondenkbaar via mijn AVR, maar dan op standby.
Heb normaal alleen 1 apparaat actief welke ik gebruik, overigen op standby.
Zou ik alles moeten omt koppelen en alleen de tv ontvanger via de AVR, maar dat kan ja niet de bedoeling zijn. Netzomin als de tv box direct op een HDMI ingang van de tv, daar ik het geluid graag via mn Atmos opstelling beluister.
Maar zal weekend eens op boel omzetten...
Heb hier ook irritante hick-ups in het geluid iedere dag weer,kom van ziggo af,daar was het ook al 1 drama,glasvezel al niet beter.
Reputatie 1
Badge
Heb hier ook irritante hick-ups in het geluid iedere dag weer,kom van ziggo af,daar was het ook al 1 drama,glasvezel al niet beter.
"hick-ups" daar had ik ook last van als ik mijn BDV-N5200W op HDMI1 liet staan met luisteren naar de radio, maar sinds ik hem via Function op TV zet geen probleem meer.
Reputatie 6
Badge +8
Gaat de update door? 🙂

Reageer