Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers januari 2018 [7.1.38_1] wordt niet uitgerold

• 16 januari 2018
  • 120 reacties
  • 15829 keer bekeken

Toon eerste bericht

120 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Nog iets anders, Xite gaat veranderen van zendernummer. Per 6 februari gaat deze van kanaal 38 naar 22. Ik heb dit ook toegevoegd aan het startbericht.@Erik_, wat hier de reden van? Xite 4K blijft gewoon op 691?
Reputatie 4
Badge +3
Nog iets anders, Xite gaat veranderen van zendernummer. Per 6 februari gaat deze van kanaal 38 naar 22. Ik heb dit ook toegevoegd aan het startbericht.@Erik_, wat hier de reden van? Xite 4K blijft gewoon op 691?

Hoezo Xite 4k 691 sinds kort is deze bij mij verdwenen heb alleen Xite HD op 38
Reputatie 7
Nog iets anders, Xite gaat veranderen van zendernummer. Per 6 februari gaat deze van kanaal 38 naar 22. Ik heb dit ook toegevoegd aan het startbericht.@Erik_, wat hier de reden van? Xite 4K blijft gewoon op 691?Hoezo Xite 4k 691 sinds kort is deze bij mij verdwenen heb alleen Xite HD op 38Dan heb jij, net als ik, geen 4K abonnement, klopt dat?
Reputatie 4
Badge +3
Nog iets anders, Xite gaat veranderen van zendernummer. Per 6 februari gaat deze van kanaal 38 naar 22. Ik heb dit ook toegevoegd aan het startbericht.@Erik_, wat hier de reden van? Xite 4K blijft gewoon op 691?Hoezo Xite 4k 691 sinds kort is deze bij mij verdwenen heb alleen Xite HD op 38Dan heb jij, net als ik, geen 4K abonnement, klopt dat?

Klopt doe vanaf het begin al mee met de pilot van 4k.
Maar nu is 691 niet meer bereikbaar. Op mijn facturen heeft ook altijd gestaan gratis 4k ontvanger maar ook daar is dit verdwenen.
Ben ook niet overgestapt naar 4k omdat dit alleen duurder is en niks toevoegd.
Wel pluspunt dat mijn factuur ineens 5€ goedkopre is geworden.
Bij klanten service wete ze daar niks van hoe dat komt 😂 😂
Reputatie 7
Ook bij mij is enige tijd terug het "4K pilot abonnement" beëindigd waardoor Xite 4K en 4K on demand verdwenen zijn. Ik heb echter geen korting op het abonnement gekregen. 😟
Reputatie 4
Badge +3
Ook bij mij is enige tijd terug het "4K pilot abonnement" beëindigd waardoor Xite 4K en 4K on demand verdwenen zijn. Ik heb echter geen korting op het abonnement gekregen. 😟
Bij mij is 500/500 van 17,50 naar 12,99 gegaan maar dat schijnt sinds januari te kloppen omdat sommige extra diensten goedkoper zijn geworden.
Zou het dan ook betekene dat als je 4k ontvanger kapot gaat je dan automatisch ook een hmb of arris krijgt en geen 4k ontvanger meer 🤔
Reputatie 7
Bij mij is 500/500 van 17,50 naar 12,99 gegaan maar dat schijnt sinds januari te kloppen omdat sommige extra diensten goedkoper zijn geworden.Maar voor de 500/500 snelheidsverhoging liep al heel lang een kortingsactie van €17,50 voor €12,50 per maand geldig zolang de snelheisssverhoging behoudt. Helaas is die korting van €5,- nu omgezet in een korting van €0,49.

Blijkbaar heb jij die korting gemist, want die loopt al eindeloos lang en was eenvoudig te activeren door in mijnKPN de snelheidsverhoging even uit te zetten en weer aan te zetten.
Overigens staat er nu "actiekorting" bij en dat terwijl de korting toch echt geldt zolang het abonnement loopt, net als die voor het pluspakket.

Edit:
Zou het dan ook betekene dat als je 4k ontvanger kapot gaat je dan automatisch ook een hmb of arris krijgt en geen 4k ontvanger meer 🤔Waarschijnlijk wel, je mocht die 4K ontvanger immers houden als dank voor de deelname aan de pilot, maar jouw abonnement is natuurlijk gewoon voor de "reguliere" TV ontvangers.
Reputatie 4
Badge +3
Dan heb ik die inderdaad gemist en vanuit kpn laten ze dat niet weten.
Voor jou is dat 0.49 € maar voor mij 5€ dus dat scheelt dus wel iets.
Betaal nu dus 12.99 .Ben wel benieuwd hoe het gaat als die 4k ontvanger het begeeft
Reputatie 7
Voor jou is dat 0.49 € maar voor mij 5€ dus dat scheelt dus wel iets.Voor mij is dat €0,00 immers de prijs was €12,50 (van €17,50 voor €12,50) en is nu €12,50 (van €12,99 voor €12,50).

Ben wel benieuwd hoe het gaat als die 4k ontvanger het begeeftZie de edit in mijn vorige bericht.
Reputatie 4
Badge +3
Voor jou is dat 0.49 € maar voor mij 5€ dus dat scheelt dus wel iets.Voor mij is dat €0,00 immers de prijs was €12,50 (van €17,50 voor €12,50) en is nu €12,50 (van €12,99 voor €12,50).

Ben wel benieuwd hoe het gaat als die 4k ontvanger het begeeftZie de edit in mijn vorige bericht.

Sorry had erover heen gelezen
Gelukkig heb ik geen last van zwarte schermen en sneeuwbuien op de 4k ontvanger zoals jij en vele andere.
Zou ik het wel gehad hebben dan gewoon omruilen voor de hmb 2260 omdat als je geen 4k abo hebt er alleen een hoop ergenis mee hebt
Reputatie 7
Gelukkig heb ik geen last van zwarte schermen en sneeuwbuien op de 4k ontvanger zoals jij en vele andere.Ik heb nu software versie 7.1.37_5 en, afkloppen, sindsdien hebben wij geen zwarte schermen meer gezien.

Zou ik het wel gehad hebben dan gewoon omruilen voor de hmb 2260 omdat als je geen 4k abo hebt er alleen een hoop ergenis mee hebtMaar de 4K ontvanger heeft ook zo zijn voordelen en dat is dat je deze uit het zicht in een kast of achter de TV kunt plaatsen omdat hij via bluetooth bediend kan worden.
Reputatie 4
Badge +3
Wacht nog op de reguliere update omdat ik niet aangegeven heb de 37 te willen.
Ja die bluetooth is dan een voordeel als je hem weg wilt werken maar dat is dan het enige. Gelukkig heb ik geen prob met de 4k 🤣
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen!

Helaas gaat de geplande volledige uitrol van deze software niet door. Naar verwachting zal er dan ook pas eind februari een nieuwe uitrol zijn. Dit omdat de Olympische Spelen binnenkort beginnen en het niet zo handig is om nieuwe software uit te brengen tijdens een dergelijk evenement. Het is dan de verwachting dat die software van eind februari een ander versienummer zal zijn. Dus tegen die tijd volgt er een nieuw topic.

Ik heb dit zojuist ook toegevoegd aan het startbericht. Eveneens daar toegevoegd een verduidelijking over kanaal 22. Xite gaat van 38 naar 22. Videotheek TV, dat nu op 22 zit, zal verdwijnen als los kanaal. Het wordt als blok opgenomen in de programmering op kanaal 18, KPN Presenteert.

@Erik_Dat moet ik dan eens testen, normaliter zijn alle andere apparaten, net als de KPN box verbondenkbaar via mijn AVR, maar dan op standby.
Heb normaal alleen 1 apparaat actief welke ik gebruik, overigen op standby.
Zou ik alles moeten omt koppelen en alleen de tv ontvanger via de AVR, maar dat kan ja niet de bedoeling zijn. Netzomin als de tv box direct op een HDMI ingang van de tv, daar ik het geluid graag via mn Atmos opstelling beluister.
Maar zal weekend eens op boel omzetten...

De reden dat ik vraag of het ook stoort als de ontvanger rechtstreeks verbonden is met de tv, zonder iets anders er tussen, is omdat we dan duidelijker een oorzaak richting kunnen vinden. Stoort het dan ook, dan zit het hem in de ontvanger, of de wisselwerking tussen ontvanger en tv. Stoort het dan niet, dan zit het probleem hem in de overige apparatuur, of de wisselwerking tussen ontvanger en die apparatuur.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen!

Helaas gaat de geplande volledige uitrol van deze software niet door. Naar verwachting zal er dan ook pas eind februari een nieuwe uitrol zijn. Dit omdat de Olympische Spelen binnenkort beginnen en het niet zo handig is om nieuwe software uit te brengen tijdens een dergelijk evenement. Het is dan de verwachting dat die software van eind februari een ander versienummer zal zijn. Dus tegen die tijd volgt er een nieuw topic.

Jammer, maar misschien ook wel een verstandig besluit.
We wachten het rustig af Erik.
Als compensatie willen we graag de winterspelen in UHD zien 😎 🐱 🐈
Reputatie 7
Badge +18
Jammer, maar misschien ook wel een verstandig besluit.
We wachten het rustig af Erik.
Als compensatie willen we graag de winterspelen in UHD zien 😎 🐱 🐈
Ik zou dat ook graag in UHD willen zien! ??
Reputatie 7
Badge +18
Als Videotheek wordt opgenomen bij KPN Presenteert, dan houd dat in dat KPN Presenteert ook niet meer 24/7 uitzendt? KPN Presenteert wordt dus ook heel schaars! Zendt KPN Presenteert dan alleen nog maar in de avonduren uit @Erik_? 🤔
Reputatie 7
Badge +28
Als Videotheek wordt opgenomen bij KPN Presenteert, dan houd dat in dat KPN Presenteert ook niet meer 24/7 uitzendt? KPN Presenteert wordt dus ook heel schaars! Zendt KPN Presenteert dan alleen nog maar in de avonduren uit @Erik_? 🤔
Zeker niet. De Videotheekblokken worden nu de hele tijd herhaald. Dat is dan straks niet meer het geval. Ze worden gewoon opgenomen in de lopende programmering van KPN Presenteert.
Reputatie 6
Badge +8
Goedemorgen!

En daar kwam KPN nu pas achter 😉? de Olympische Spelen stonden al langer gepland dan dit topic hoor Erik! Maar goed, uiteraard uitstekend dat KPN nu wel oplet met een firmware update voor een evenement. Hopelijk doet KPN dat voortaan ook met updates van de experiaboxen. (dus nooit meer voor kerst etc)
Goedemorgen!

En daar kwam KPN nu pas achter 😉? de Olympische Spelen stonden al langer gepland dan dit topic hoor Erik! Maar goed, uiteraard uitstekend dat KPN nu wel oplet met een firmware update voor een evenement. Hopelijk doet KPN dat voortaan ook met updates van de experiaboxen. (dus nooit meer voor kerst etc)

Geweldig hoor al die updates van software en firmware, Betaal een dikke prijs elke maand voor mijn glasvezel 500/500 verbinding en 4K maar heb nog nooit 1 avond tv gekeken zonder reset of stilstaand beeld. En ieder keer Firmware vragen en updaten zit ik niet op te wachten, voor het geld dat ik betaal moet het gewoon werken. Ik werk niet voor KPN om hun apparatuur en software in orde te krijgen. Wou toevallig 4K opzeggen maar zag dat ik tot Juni 2018 moet wachten. Heel vervelend maar heb geen zin meer in van alles uittesten dus daar stop ik dan ook mee. Nu maar hopen dat het snel Juni is en ik geen geld meer weg hoef te gooien.
Reputatie 7
Badge +31
Vervelend dat je zoveel problemen met 4K ervaart (nog afgezien van het magere, in mijn ogen nog vrij nutteloze, aanbod).
Maar . . . heb je dit al gelezen???
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/bugfix-software-4k-ontvangers-hdmi-beeld-geluid-issues-444862

Lees deze even goed door en geef je op voor de aparte softwaregroep (voor 4K).
Beste Peter,
Ik heb het gelezen, maar ik ben er gewoon klaar mee. Zo snel als ik het kan ga ik terug in abonnement en zal dan ook nog wel problemen hebben neem ik aan, alleen tegen lagere kosten. En inderdaad het 4K aanbod is natuurlijk ook om van te huilen. Dus mijn conclusie is, mooi kastje met geen enkele toegevoegde waarde. Jammer dat ik niet lekker positief kan schrijven over aanbod en werking, maar helaas het is niet anders 😞
Reputatie 7
Badge +28
En daar kwam KPN nu pas achter 😉? de Olympische Spelen stonden al langer gepland dan dit topic hoor Erik!
Het is niet dat de uitrol niet doorgaat vanwege de Olympische Spelen, daar zijn andere (niet naar ons gespecificeerde) redenen voor. Wat ze dan normaal alleen zouden doen is hem een beetje uitstellen. Een week, misschien twee, later. Maar dát doen ze nu niet i.v.m. de Spelen. :D

Geweldig hoor al die updates van software en firmware, Betaal een dikke prijs elke maand voor mijn glasvezel 500/500 verbinding en 4K maar heb nog nooit 1 avond tv gekeken zonder reset of stilstaand beeld. En ieder keer Firmware vragen en updaten zit ik niet op te wachten, voor het geld dat ik betaal moet het gewoon werken. Ik werk niet voor KPN om hun apparatuur en software in orde te krijgen. Wou toevallig 4K opzeggen maar zag dat ik tot Juni 2018 moet wachten. Heel vervelend maar heb geen zin meer in van alles uittesten dus daar stop ik dan ook mee. Nu maar hopen dat het snel Juni is en ik geen geld meer weg hoef te gooien.
Jammer te horen dat jij ook issues hebt met de 4K ontvanger, pvdhome. Je kunt het 4K abonnement opzeggen (en teruggaan naar de reguliere Internet + TV) na 6 maanden. Daarom geeft hij bij jou die datum aan.

Als je wilt kunnen we je overzetten naar de aparte bugfix software voor de 4K ontvanger. De meldingen die we tot op heden daarover zien zijn voorzichtig positief. Kijk, voor meer info, in dit topic. Als je over wilt, stuur me dan een privébericht met je postcode en huisnummer.
Reputatie 7
Badge +18
Als je wilt kunnen we je overzetten naar de aparte bugfix software voor de 4K ontvanger. De meldingen die we tot op heden daarover zien zijn voorzichtig positief. Kijk, voor meer info, in dit topic. Als je over wilt, stuur me dan een privébericht met je postcode en huisnummer.Tip: Ik zou dit zeker doen @pdvhome. 😉
Reputatie 6
Badge +8
En daar kwam KPN nu pas achter 😉? de Olympische Spelen stonden al langer gepland dan dit topic hoor Erik!
Het is niet dat de uitrol niet doorgaat vanwege de Olympische Spelen, daar zijn andere (niet naar ons gespecificeerde) redenen voor. Wat ze dan normaal alleen zouden doen is hem een beetje uitstellen. Een week, misschien twee, later. Maar dát doen ze nu niet i.v.m. de Spelen. 😃

Vandaar! 🙂 dan snap ik hem helemaal! De brandende vraag, wat was het probleem dat ze hem uitstellen?
Reputatie 3
Badge +4
Ga er maar vanuit dat ereen heel vervelende bug inzit 😷 😉

Reageer