Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers januari 2018 [7.1.38_1] wordt niet uitgerold

  • 16 januari 2018
  • 120 reacties
  • 15870 keer bekeken


Toon eerste bericht

120 reacties

Reputatie 7
Voor jou is dat 0.49 € maar voor mij 5€ dus dat scheelt dus wel iets.Voor mij is dat €0,00 immers de prijs was €12,50 (van €17,50 voor €12,50) en is nu €12,50 (van €12,99 voor €12,50).

Ben wel benieuwd hoe het gaat als die 4k ontvanger het begeeftZie de edit in mijn vorige bericht.
Reputatie 7
Gelukkig heb ik geen last van zwarte schermen en sneeuwbuien op de 4k ontvanger zoals jij en vele andere.Ik heb nu software versie 7.1.37_5 en, afkloppen, sindsdien hebben wij geen zwarte schermen meer gezien.

Zou ik het wel gehad hebben dan gewoon omruilen voor de hmb 2260 omdat als je geen 4k abo hebt er alleen een hoop ergenis mee hebtMaar de 4K ontvanger heeft ook zo zijn voordelen en dat is dat je deze uit het zicht in een kast of achter de TV kunt plaatsen omdat hij via bluetooth bediend kan worden.
Reputatie 7
...daarnaast is de ontvanger te zwak ( traag ) om 4K goed te kunnen verwerken doordat de HDMI poort volgens mij gewoon 1.4 in plaats van 2.0. Additioneel wordt HDCP 2.2 niet ondersteund ( mijn receiver geeft aan dat het apparaat dit niet heeft ) .Uiteraard is de hdmi poort van de 4K ontvanger een hdmi 2.0 poort en uiteraard wordt HDCP 2.2 ondersteund. Zonder die twee geen 4K en al helemaal geen Netflix certificering.

Kortom is dit nou wel echt 4K of is dit net als het nep-HD ( 720P ) ook weer Nep-4K wat net de 2K haalt fysiek .De HD zenders zijn gewoon 1080i.
Reputatie 7
Er is maar één 4K Ultra-HD zender, dus als je metingen verricht, dan zal je dat met die zender moeten doen.

De HD zenders zijn toch echt 1080i, dat is ook de standaard in Europa voor HD.
Overigens zit er wel een verschil in compressie (en daarmee kwaliteit) als je de HD zenders met de HD-"Glas" zenders vergelijkt.
Reputatie 1
Badge
Heb hier ook irritante hick-ups in het geluid iedere dag weer,kom van ziggo af,daar was het ook al 1 drama,glasvezel al niet beter.
"hick-ups" daar had ik ook last van als ik mijn BDV-N5200W op HDMI1 liet staan met luisteren naar de radio, maar sinds ik hem via Function op TV zet geen probleem meer.
Reputatie 5
Mooie post idd, hopelijk kan snel iedereen die HDCP problemen heeft op de ZXV over naar de 37_5 groep.
Reputatie 5
Je wordt net omgezet denk ik
Reputatie 5
De branch met HDMI fiks heeft volgens mij versie 7.1.37_5, maar wellicht dat je deze niet zomaar kunt downloaden met een reset maar dat deze gepushed moet worden. Dat is in de regel in de nacht.
Reputatie 5
Maar misschien is dat iets voor een ander topic, dan houden we het hier een beetje overzichtelijk. Cheers! Maar ik heb daar ook wel oren naar 😁
Reputatie 5
De 4K ontvanger heeft inderdaad geen HDMI-CEC ondersteuning. Mijn hagelnieuwe Xbox One X ook niet. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.
Heb hier ook irritante hick-ups in het geluid iedere dag weer,kom van ziggo af,daar was het ook al 1 drama,glasvezel al niet beter.
Reputatie 7
Badge +19
Er zijn genoeg mensen die geen problemen met de 4K-ontvanger hebben waaronder ikzelf.
Bedenk dat alleen de klagers schrijven, de tevreden mensen hebben geen reden om te schrijven.
Reputatie 7
Badge +19
Was ook zeer zeker niet persoonlijk bedoeld @wjb
Reputatie 7
Badge +19
Mooi dat kpn zich steeds verder blijft ontwikkelen. Waar ik blij van zou worden - geen idee of die bij anderen ook het geval is - is wanneer ik m’n ontvanger kan synchroniseren met Philips Hue verlichting; Optimale sfeerbeleving tijdens het kijken van een film of het kijken van tv-programma’s.

Dat kan als je een Philips ambilight TV hebt van niet ouder dan 3 a 4 jaar.
Je kunt de Huelights laten reageren op de kleuren van de TV, je kunt via de TV instellen op welk gedeelte van het scherm de lampen moeten meekleuren
Werkt hier perfect..
De KPN-ontvanger zal dat niet kunnen en ook niet krijgen vanwege Philips-patent-rechten.
Reputatie 7
Badge +19
Word er ook iets gedaan aan de geluids hick ups bij onze 4K ontvanger?
Elk uur toch een of twee keer een korte naar hinderlijke onderbreking waardoor je o.á. een gesproken woord soms half mist. Bij de vorige software versie niks aan het handje.
De AVR en ook de tv hebben de nieuwste sofware erop, dus daar ligt het niet aan, ook niet aan de HDMI kabel, al uitgewisseld tegen een nieuwe zogeheten HDMI 2.0 versie


Hier geen problemen met het geluid. (trouwens met het beeld ook niet)
Heb je nog een 2e ontvanger?
Zo ja probeer die dan eens?
Reputatie 7
Badge +28
Misschien ook even een apart topic voor deze groep maken dan houden we alles overzichtelijk
Eens, en bij dezen gedaan (en opgenomen in het startbericht).

@puimbak, wil je ook omgezet worden naar de aparte software? Of wil je het aankijken met de reguliere of dat weer goed gaat? Omzetten is geen probleem, maar dan blijf je ook in die groep zitten tot hij weer samengevoegd wordt met de reguliere updates.
Reputatie 7
Badge +28
Over meer tv gesproken, is er een mogelijkheid dat de huidige YouTube app kan worden vervangen door YouTube Tv? (de YouTube app die consoles en smart tv's hebben). De huidige app is alleen handig met het opzoeken van video's die wat met het programma die je kijktIk geloof wel dat er plannen zijn om YouTube te vervangen/verbeteren. Maar concreet is daar nog niets over bekend. Als daarin iets veranderd laten we het weten via updatetopics zoals deze.

Misschien maar eens een keer de huidige tijd in alle schermen op dezelfde plek zetten. Het staat werkelijk in ieder scherm ergens anders dus ik moet iedere keer weer zoeken waar het staat.Bedoel je hier dat op de tv ontvanger dat de tijd steeds ergens anders staat? Ik ben eens door de verschillende menuschermen gegaan en ik zie de tijd eigenlijk altijd in de linkerbovenhoek staan. Ervaar jij dit anders?
Reputatie 7
Badge +28
@Tv-fan, heb jij ook problemen met het geluid als je alleen de tv-ontvanger en de tv verbonden hebt en gebruikt? Zonder aanvullende apparaten?


Nog iets anders, Xite gaat veranderen van zendernummer. Per 6 februari gaat deze van kanaal 38 naar 22. Ik heb dit ook toegevoegd aan het startbericht.
Reputatie 7
Badge +28
En daar kwam KPN nu pas achter 😉? de Olympische Spelen stonden al langer gepland dan dit topic hoor Erik!
Het is niet dat de uitrol niet doorgaat vanwege de Olympische Spelen, daar zijn andere (niet naar ons gespecificeerde) redenen voor. Wat ze dan normaal alleen zouden doen is hem een beetje uitstellen. Een week, misschien twee, later. Maar dát doen ze nu niet i.v.m. de Spelen. :D

Geweldig hoor al die updates van software en firmware, Betaal een dikke prijs elke maand voor mijn glasvezel 500/500 verbinding en 4K maar heb nog nooit 1 avond tv gekeken zonder reset of stilstaand beeld. En ieder keer Firmware vragen en updaten zit ik niet op te wachten, voor het geld dat ik betaal moet het gewoon werken. Ik werk niet voor KPN om hun apparatuur en software in orde te krijgen. Wou toevallig 4K opzeggen maar zag dat ik tot Juni 2018 moet wachten. Heel vervelend maar heb geen zin meer in van alles uittesten dus daar stop ik dan ook mee. Nu maar hopen dat het snel Juni is en ik geen geld meer weg hoef te gooien.
Jammer te horen dat jij ook issues hebt met de 4K ontvanger, pvdhome. Je kunt het 4K abonnement opzeggen (en teruggaan naar de reguliere Internet + TV) na 6 maanden. Daarom geeft hij bij jou die datum aan.

Als je wilt kunnen we je overzetten naar de aparte bugfix software voor de 4K ontvanger. De meldingen die we tot op heden daarover zien zijn voorzichtig positief. Kijk, voor meer info, in dit topic. Als je over wilt, stuur me dan een privébericht met je postcode en huisnummer.
Reputatie 7
Badge +28
Vandaar! 🙂 dan snap ik hem helemaal! De brandende vraag, wat was het probleem dat ze hem uitstellen?
Dat is niet naar ons gespecifieerd, dus helaas kan ik je daar geen uitsluitsel over geven.
Reputatie 7
Ik neem aan dat je met AVR een receiver bedoelt met audio én video mogelijkheden en meerkanaals geluid?

Die noemen we HTS, home theater system. Dan weet iedereen wat je bedoelt.
Reputatie 7
Na 2 x Onkyo met alleen maar problemen en beiden na 3 jaar niet meer te repareren heb ik nu al 6 jaar een Pioneer.
Onkyo zal ik dan ook niemand (meer) aanbevelen. Onkyo klinkt ook vlak moet ik zeggen. Het kan niet anders dan dat je nu, met dezelfde speakers, een mooier geluid ervaart.

Stereo versterkers/receivers zijn wel okee van Onkyo. Maar meerkanaals . . . nooit meer.
Reputatie 4
Badge +3
Ik vind dat @wjb hierin een punt heeft.
Eerst het gedoe met de spam dan weer 4k en nu weer met de v10.
Het is en word steeds slechter bij kpn en je word steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Het word tijd dat er eens iets positiefs gebeurt en op korte termijn anders gaat het klanten kosten denk ik 😏
Reputatie 4
Badge +3
Nog iets anders, Xite gaat veranderen van zendernummer. Per 6 februari gaat deze van kanaal 38 naar 22. Ik heb dit ook toegevoegd aan het startbericht.@Erik_, wat hier de reden van? Xite 4K blijft gewoon op 691?

Hoezo Xite 4k 691 sinds kort is deze bij mij verdwenen heb alleen Xite HD op 38
Reputatie 4
Badge +3
Nog iets anders, Xite gaat veranderen van zendernummer. Per 6 februari gaat deze van kanaal 38 naar 22. Ik heb dit ook toegevoegd aan het startbericht.@Erik_, wat hier de reden van? Xite 4K blijft gewoon op 691?Hoezo Xite 4k 691 sinds kort is deze bij mij verdwenen heb alleen Xite HD op 38Dan heb jij, net als ik, geen 4K abonnement, klopt dat?

Klopt doe vanaf het begin al mee met de pilot van 4k.
Maar nu is 691 niet meer bereikbaar. Op mijn facturen heeft ook altijd gestaan gratis 4k ontvanger maar ook daar is dit verdwenen.
Ben ook niet overgestapt naar 4k omdat dit alleen duurder is en niks toevoegd.
Wel pluspunt dat mijn factuur ineens 5€ goedkopre is geworden.
Bij klanten service wete ze daar niks van hoe dat komt 😂 😂

Reageer