Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers januari 2018 [7.1.38_1] wordt niet uitgerold

Toon eerste bericht

120 reacties

Reputatie 7
En we willen niet meer het fiasco van vrijdag 20 november 2015 hè ;)

Toen werd een update uitgerold die het hele tv gebeuren plat gooide.
Reputatie 7
Badge +27
King007 schreef:

Vandaar! 🙂 dan snap ik hem helemaal! De brandende vraag, wat was het probleem dat ze hem uitstellen?

Dat is niet naar ons gespecifieerd, dus helaas kan ik je daar geen uitsluitsel over geven.
Reputatie 2
Sorry voor de late reactie wat betreft de hick ups bij het geluid, was er paar dagen tussenuit.
Heb nu een andere AVR, overgestapt van Onkyo naar Denon en geen last meer van de geluid hicks.
Ja, de ontvanger loopt via een AVR, al jaren gedaan ivm de toch betere geluids beleving.

Weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik heb de indruk dat mijn beeld de laatste tijd last heeft van soort van freeze momenten, niet veel maar toch net iets te vaak dat het niet echt vloeiend loopt.
Al diverse instellingen op mijn 65PUS7601 versteld en of uitgesteld maar verhelpt dit niet.
Reputatie 7
Ik neem aan dat je met AVR een receiver bedoelt met audio én video mogelijkheden en meerkanaals geluid?

Die noemen we HTS, home theater system. Dan weet iedereen wat je bedoelt.
Reputatie 2
Ja is een "HTS" om precies te zijn een AVRX2400H.
Reputatie 7
Na 2 x Onkyo met alleen maar problemen en beiden na 3 jaar niet meer te repareren heb ik nu al 6 jaar een Pioneer.
Onkyo zal ik dan ook niemand (meer) aanbevelen. Onkyo klinkt ook vlak moet ik zeggen. Het kan niet anders dan dat je nu, met dezelfde speakers, een mooier geluid ervaart.

Stereo versterkers/receivers zijn wel okee van Onkyo. Maar meerkanaals . . . nooit meer.
Reputatie 5
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik heb sinds kort mijn Harman Kardon HTS vervangen voor een kleinere Onkyo AV-receiver en ik ben er juist heel erg tevreden over (Onkyo TX-L50). 😁
Reputatie 6
Badge +9
Olympische Spelen zijn afgelopen, kom maar op met die update. 😛
Reputatie 7
Badge +17
ITVkijker schreef:

Olympische Spelen zijn afgelopen, kom maar op met die update. :P

???🤣
Reputatie 4
Badge +4
Ja zo denk ik er ook over😉

Ben benieuwd naar de nieuwste update ☺ 🤔
Reputatie 6
Badge +8
Dat zal wel in maart zijn de nieuwe update ?
Reputatie 6
ITVkijker schreef:

Nee, nee, nu hebben we van 9 tot en met 18 maart de Paralympische Spelen van Pyeongchang 2018 🙂 dus we gaan geen updates uitvoeren. De volgende update mag op 1 april 🤣
Reputatie 4
Badge +3
King007 schreef:

ITVkijker schreef:

Nee, nee, nu hebben we van 9 tot en met 18 maart de Paralympische Spelen van Pyeongchang 2018 🙂 dus we gaan geen updates uitvoeren. De volgende update mag op 1 april 🤣

Grapje zeker 😂 🤣 😂 😉
Reputatie 6
spike11 schreef:

King007 schreef:

ITVkijker schreef:

Grapje zeker 😂 🤣 😂 😉

Zeker niet! Ik ben bloed serieus 😂 😂 🤣 🤣
Badge
Erik_ schreef:

Welkom bij de eerste iTV softwareupdate van het nieuwe jaar! Deze update geldt voor alle ontvangers, inclusief de 4K ontvanger. Het oplossen van de HDMI-issues daarop is echter een verhaal apart. Daar ga ik onder het kopje 4K Issues verder op in.

...knip...

4K Issues

In het updatetopic van december hebben we ook veel gesproken over de 4K ontvanger en de issues die een deel van de klanten daarmee heeft. Daarvoor is een software update gemaakt. Deze software is nu bij een groep klanten actief en de resultaten zijn positief.

Echter, in sommige situaties, bij bepaalde typen televisies, zijn nog niet alle problemen opgelost. Daar wordt nog verder aan gewerkt. Daarom zal deze software voorlopig ook apart blijven van de reguliere updates.

Dat houdt in dat er nu twee software groepen zijn. De reguliere groep, waar alle niet-4K klanten en een groot deel van de wel-4K klanten in zitten, en de aparte 4K groep. De reguliere groep krijgt, zoals normaal, deze en verdere maandelijkse updates met nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen enz...

De aparte 4K groep blijft voor nu zitten op 7.1.37_5. Als de fixes waar nog aan gewerkt wordt klaar zijn, krijgt deze groep een aparte update alleen voor die fixes.

Pas als alle problemen zijn opgelost gaan ze deze fixes weer samenvoegen met de reguliere update. Dit in het kader van zorgvuldigheid om te zorgen dat de meerderheid van de klanten die nu geen HDMI problemen hebben, hier ook niet onverhoopt mee geconfronteerd worden.

Hoi Erik, goed om te zien dat er aan de issues gewerkt wordt, maar kun je ook benoemen welke HDMI issues je exact bedoeld ? ( Linkje naar topic is ook goed ) .

Ik zelf loop met name aan tegen het totaal ontbreken van het HDMI-CEC protocol en de ondersteuning daarvoor, daarnaast is de ontvanger te zwak ( traag ) om 4K goed te kunnen verwerken doordat de HDMI poort volgens mij gewoon 1.4 in plaats van 2.0. Additioneel wordt HDCP 2.2 niet ondersteund ( mijn receiver geeft aan dat het apparaat dit niet heeft ) .

Kortom is dit nou wel echt 4K of is dit net als het nep-HD ( 720P ) ook weer Nep-4K wat net de 2K haalt fysiek .

Ben nog steeds niet onder de indruk van de beeldkwaliteit en de geboden opties, in combinatie met het werkelijk prehistorisch uitziende menu van de ontvanger, dat zou ook wel eens gemoderniseerd mogen worden.

Grtx,

Peter
Reputatie 7
MusicIsMyLife schreef:

...daarnaast is de ontvanger te zwak ( traag ) om 4K goed te kunnen verwerken doordat de HDMI poort volgens mij gewoon 1.4 in plaats van 2.0. Additioneel wordt HDCP 2.2 niet ondersteund ( mijn receiver geeft aan dat het apparaat dit niet heeft ) .

Uiteraard is de hdmi poort van de 4K ontvanger een hdmi 2.0 poort en uiteraard wordt HDCP 2.2 ondersteund. Zonder die twee geen 4K en al helemaal geen Netflix certificering.

MusicIsMyLife schreef:

Kortom is dit nou wel echt 4K of is dit net als het nep-HD ( 720P ) ook weer Nep-4K wat net de 2K haalt fysiek .

De HD zenders zijn gewoon 1080i.
Badge
wjb schreef:

Uiteraard is de hdmi poort van de 4K ontvanger een hdmi 2.0 poort en uiteraard wordt HDCP 2.2 ondersteund. Zonder die twee geen 4K en al helemaal geen Netflix certificering.

Mijn receiver meet of de input HDCP 2.2 compliant is, is deze dat niet krijg je een melding.
Als ik daarna de ontvanger aansluit op een van de NIET-HDCP 2.2 poorten, krijg ik wel beeld.

MusicIsMyLife schreef:

De HD zenders zijn gewoon 1080i.[/quote]

Als ik kijk naar de beeldkwaliteit van 'HD' twijfel ik daar nog steeds aan...het zou wellicht als 1080i aangeboden kunnen worden maar ik betwijfel of de input meer is dan 720P. Ook de 4K Ontvanger kan een laag resolutie signaal van zeg 720 P of 1080i signaal op 4K uitsturen, dat wordt dan opgewaardeerd naar 4K, maar dat is dan nog geen 4K 😉
Reputatie 7
Er is maar één 4K Ultra-HD zender, dus als je metingen verricht, dan zal je dat met die zender moeten doen.

De HD zenders zijn toch echt 1080i, dat is ook de standaard in Europa voor HD.
Overigens zit er wel een verschil in compressie (en daarmee kwaliteit) als je de HD zenders met de HD-"Glas" zenders vergelijkt.
Reputatie 5
De 4K ontvanger heeft inderdaad geen HDMI-CEC ondersteuning. Mijn hagelnieuwe Xbox One X ook niet. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.
Reputatie 7
Badge +17
cornelischristiaan30 schreef:

Dat zal wel in maart zijn de nieuwe update ?

Voor diegene die niet in de test zitten wel. Maar ja, gewoon geduld hebben. 😉

Reageer