Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers januari 2018 [7.1.38_1] wordt niet uitgerold

  • 16 januari 2018
  • 120 reacties
  • 15830 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Welkom bij de eerste iTV softwareupdate van het nieuwe jaar! Deze update geldt voor alle ontvangers, inclusief de 4K ontvanger. Het oplossen van de HDMI-issues daarop is echter een verhaal apart. Daar ga ik onder het kopje 4K Issues verder op in.

Planning

Op 18 januari wordt deze update uitgerold naar een willekeurig geselecteerd deel van de klanten als test. Als dit goed verloopt wordt van 30 januari t/m 1 februari en op 6 & 7 februari dit uitgerold naar alle klanten.

Helaas gaat de geplande volledige uitrol van deze software niet door. Naar verwachting zal er dan ook pas eind februari een nieuwe uitrol zijn. Dit omdat de Olympische Spelen binnenkort beginnen en het niet zo handig is om nieuwe software uit te brengen tijdens een dergelijk evenement. Het is dan de verwachting dat die software van eind februari een ander versienummer zal zijn. Dus tegen die tijd volgt er een nieuw topic.

Deze update geldt voor alle huidige ontvangers:
- Motorola 1853, 1903 en 1963
- Arris 2952
- Arcadyan 2260
- ZXV 8001 (4K ontvanger)

Nieuw

De overzichtspagina waar je programma's kunt huren heeft een nieuw, overzichtelijker, uiterlijk gekregen dat ook beter past bij de rest van de menu's.


Naast de hoofdsoftware (NMC) zal ook de bootloader (DBL, het opstartdeel van de software) updaten en wel naar versie 2.09. Dit geldt alleen voor de Arris en de Arcadyan. Hierdoor zullen deze ontvangers een extra keer opstarten bij het ophalen en installeren van de software.

De DBL-update zorgt ervoor dat we in de toekomst verdere over the top (OTT) content en diensten kunnen toevoegen. Dat zijn dan diensten/inhoud van derde partijen die wij een-op-een doorgeven via onze software. Zoals we nu al doen met Netflix.

Aangepast

Bij Terugkijken via de Gids begint het programma een paar minuten eerder. In deze update zijn nu de eerste aanpassingen gedaan waardoor in de toekomst deze programma's goed op tijd zullen beginnen en doorspoelen naar het echte begin niet meer hoeft.

Kanaal 200 is het kanaal waarop je Netflix kunt bereiken. We hebben nu ook de kanalen 201 t/m 219 apart gezet zodat daar in de toekomst OTT- diensten op bereikbaar kunnen worden. Denk dan aan diensten als YouTube.

Ook zal de poster die op Netflixkanaal 200 te zien is maandelijks wijzigen zonder dat hiervoor een herstart van de ontvanger nodig is.

4K Issues

In het updatetopic van december hebben we ook veel gesproken over de 4K ontvanger en de issues die een deel van de klanten daarmee heeft. Daarvoor is een software update gemaakt. Deze software is nu bij een groep klanten actief en de resultaten zijn positief.

Echter, in sommige situaties, bij bepaalde typen televisies, zijn nog niet alle problemen opgelost. Daar wordt nog verder aan gewerkt. Daarom zal deze software voorlopig ook apart blijven van de reguliere updates.

Dat houdt in dat er nu twee software groepen zijn. De reguliere groep, waar alle niet-4K klanten en een groot deel van de wel-4K klanten in zitten, en de aparte 4K groep. De reguliere groep krijgt, zoals normaal, deze en verdere maandelijkse updates met nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen enz...

De aparte 4K groep blijft voor nu zitten op 7.1.37_5. Als de fixes waar nog aan gewerkt wordt klaar zijn, krijgt deze groep een aparte update alleen voor die fixes.

Pas als alle problemen zijn opgelost gaan ze deze fixes weer samenvoegen met de reguliere update. Dit in het kader van zorgvuldigheid om te zorgen dat de meerderheid van de klanten die nu geen HDMI problemen hebben, hier ook niet onverhoopt mee geconfronteerd worden.

Concreet dus het volgende:
Het wordt op korte termijn om overgezet te worden naar de andere softwaregroep. Dit zorgt er echter wel voor dat je dan ook voorlopig geen reguliere updates meer zult ontvangen. Zodra ik weet wanneer jullie overgezet kunnen worden kom ik hier terug, ik hoop deze week nog. Jullie kunnen dan bij mij aangeven als je over wilt.
Edit: Het is nu mogelijk, we hebben hier een apart topic voor gemaakt.

MéérTV

Dit staat los van de update, maar er staan ook weer wat aanpassingen in de MéérTV apps op stapel. We verwachten deze maand de app Fit at Home waarbij je lekker voor je tv kunt gaan sporten.

Daarnaast komt er ook nog weer een nieuwe karaoke app. Dat heb ik volgens mij eerder genoemd, maar volgens mij is die toen niet daadwerkelijk uitgerold. Plandatum is nu de 31e, maar het kan nog eens wat opschuiven 😅

Xite


Los van de update eveneens, maar wel relevant: De muziekzender Xite verhuist per 6 februari van kanaal 38 naar kanaal 22. Videotheek TV, wat nu op kanaal 22 zit, zal worden opgenomen in de programmering van Kanaal 18 (KPN Presenteert).
icon

Beste antwoord door Erik_ 29 januari 2018, 09:34

Goedemorgen!

Helaas gaat de geplande volledige uitrol van deze software niet door. Naar verwachting zal er dan ook pas eind februari een nieuwe uitrol zijn. Dit omdat de Olympische Spelen binnenkort beginnen en het niet zo handig is om nieuwe software uit te brengen tijdens een dergelijk evenement. Het is dan de verwachting dat die software van eind februari een ander versienummer zal zijn. Dus tegen die tijd volgt er een nieuw topic.

Ik heb dit zojuist ook toegevoegd aan het startbericht. Eveneens daar toegevoegd een verduidelijking over kanaal 22. Xite gaat van 38 naar 22. Videotheek TV, dat nu op 22 zit, zal verdwijnen als los kanaal. Het wordt als blok opgenomen in de programmering op kanaal 18, KPN Presenteert.

@Erik_Dat moet ik dan eens testen, normaliter zijn alle andere apparaten, net als de KPN box verbondenkbaar via mijn AVR, maar dan op standby.
Heb normaal alleen 1 apparaat actief welke ik gebruik, overigen op standby.
Zou ik alles moeten omt koppelen en alleen de tv ontvanger via de AVR, maar dat kan ja niet de bedoeling zijn. Netzomin als de tv box direct op een HDMI ingang van de tv, daar ik het geluid graag via mn Atmos opstelling beluister.
Maar zal weekend eens op boel omzetten...


De reden dat ik vraag of het ook stoort als de ontvanger rechtstreeks verbonden is met de tv, zonder iets anders er tussen, is omdat we dan duidelijker een oorzaak richting kunnen vinden. Stoort het dan ook, dan zit het hem in de ontvanger, of de wisselwerking tussen ontvanger en tv. Stoort het dan niet, dan zit het probleem hem in de overige apparatuur, of de wisselwerking tussen ontvanger en die apparatuur.
Bekijk origineel

120 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Olympische Spelen zijn afgelopen, kom maar op met die update. 😛
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen allen, het is niet meer gelukt om dit vorige week rond te krijgen, maar we kunnen nu de 4K mensen gaan omzetten.

Nog even nadrukkelijk het volgende:
Als je omgezet bent naar de 4K software groep, krijg je voorlopig geen reguliere firmware updates meer. De 4K software groep wordt pas weer samengevoegd met de reguliere updates als de problemen verholpen zijn en we dit goed kunnen integreren in de reguliere updates

Stuur me een privébericht als je omgezet wilt worden. Graag met postcode en huisnummer er bij :)

@Jeroen gae, @wjb: jullie gegevens heb ik al. Vanmiddag geef ik de eerste groep door voor omzetting.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen!

Helaas gaat de geplande volledige uitrol van deze software niet door. Naar verwachting zal er dan ook pas eind februari een nieuwe uitrol zijn. Dit omdat de Olympische Spelen binnenkort beginnen en het niet zo handig is om nieuwe software uit te brengen tijdens een dergelijk evenement. Het is dan de verwachting dat die software van eind februari een ander versienummer zal zijn. Dus tegen die tijd volgt er een nieuw topic.


Jammer, maar misschien ook wel een verstandig besluit.
We wachten het rustig af Erik.
Als compensatie willen we graag de winterspelen in UHD zien 😎 🐱 🐈
Reputatie 7
Badge +28
Mooie update.. Maar even voor mijn geruststelling Erik, de karaoke app, jij gaat niet zingen toch?



😃
Reputatie 7
Concreet dus het volgende:
Het wordt op korte termijn mogelijk om overgezet te worden naar de andere softwaregroep. ... Zodra ik weet wanneer jullie overgezet kunnen worden kom ik hier terug, ik hoop deze week nog. Jullie kunnen dan bij mij aangeven als je over wilt.
Hoe lang moet ik hier *** nog op wachten, ik ben het volledig zat. Het is thuis niet meer uit te leggen dat ze nog even geduld moeten hebben! Een half jaar duurt dit al, een half jaar!!!



*Admin: scheldwoord verwijderd en hoofdletters omgezet naar kleine letters
Reputatie 7
Er zijn genoeg mensen die geen problemen met de 4K-ontvanger hebben waaronder ikzelf.
Bedenk dat alleen de klagers schrijven, de tevreden mensen hebben geen reden om te schrijven.
Ik schaar mijzelf niet onder de "klagers", maar wel onder de abonnees die een klacht melden en om een oplossing vragen.
Reputatie 7
Badge +19
@Erik_
Mooie update.. Maar even voor mijn geruststelling Erik, de karaoke app, jij gaat niet zingen toch? 🙂
Het wordt al maar beter, ben vooral benieuwd wat de nieuwe toevoegingen in de toekomst worden qua OTT.


Voor de liefhebbers heeft Arie zich aangeboden om te gaan zingen.
Natuurlijk wil meneer daar wel kattensnoepjes voor hebben!
Reputatie 7
Badge +19
Kon het niet laten om toch even software op te halen, maar het is nog de oude, zoals gewoonlijk is deze huistijger weer eens te vlug.
Maar ik heb een excuus, ik moest het op aandringen van Arie doen n.l.
Reputatie 7
Badge +31
En we willen niet meer het fiasco van vrijdag 20 november 2015 hè ;)

Toen werd een update uitgerold die het hele tv gebeuren plat gooide.
Reputatie 7
Badge +18
Dat zal wel in maart zijn de nieuwe update ?Voor diegene die niet in de test zitten wel. Maar ja, gewoon geduld hebben. 😉
Reputatie 6
Badge +8
En daar kwam KPN nu pas achter 😉? de Olympische Spelen stonden al langer gepland dan dit topic hoor Erik!
Het is niet dat de uitrol niet doorgaat vanwege de Olympische Spelen, daar zijn andere (niet naar ons gespecificeerde) redenen voor. Wat ze dan normaal alleen zouden doen is hem een beetje uitstellen. Een week, misschien twee, later. Maar dát doen ze nu niet i.v.m. de Spelen. 😃


Vandaar! 🙂 dan snap ik hem helemaal! De brandende vraag, wat was het probleem dat ze hem uitstellen?
Reputatie 6
Badge +8
Olympische Spelen zijn afgelopen, kom maar op met die update. :P

Nee, nee, nu hebben we van 9 tot en met 18 maart de Paralympische Spelen van Pyeongchang 2018 🙂 dus we gaan geen updates uitvoeren. De volgende update mag op 1 april 🤣
Reputatie 7
Badge +10

Voor de liefhebbers heeft Arie zich aangeboden om te gaan zingen.
Natuurlijk wil meneer daar wel kattensnoepjes voor hebben!


Is het dan de Mauw of Miauw song? 🙂. Doet Arie ook nog aan toegiften?
Reputatie 4
Badge +4
Ja zo denk ik er ook over😉

Ben benieuwd naar de nieuwste update ☺ 🤔
Reputatie 2
Nice, leuke update lijst weer. Top dat dit hier zo gedeeld wordt!
Reputatie 7
Badge +9
Dat zal wel in maart zijn de nieuwe update ?
Hier wel.
[/quote] Kost een € 10,- p.m.Je kunt natuurlijk ook gewoon lid worden van de plaatselijke badmintonvereniging. [/quote]
Ik fiets elke dag een uur, ook een optie. 😉
Ik wil sowieso over ik heb al een half jaar problemen met de 4k ontvanger zwarte schermen!
Nieuw op het forum, maar 1 voordeel hiervan. Nu weet ik dat ik niet de enige ben met al deze ellende. Heb een 4k ontvanger (uit de pilot), maar geen 4k abonnement ivm alle problemen met signaal en kwaliteit.
De laatste maanden dus steeds problemen met het zwarte beeld, maar wel menu schermen.
KPN blijft maar zeggen dat het een probleem is veroorzaakt door de televisies.....

Ik heb hierboven getracht te volgen wanneer wie nu welke update krijgt, maar helaas blijft ook dat een vaag verhaal. ik heb nog de versie 35_x .
Heeft iemand al ervaring met de 37_x versie?? Verhelpt dit dan eindelijk het reboot probleem?
En wanneer komt dan weer de 38_x versie?
Bedankt wjb! Ik ga hem berichten.
Reputatie 7
De aparte 4K groep blijft voor nu zitten op 7.1.37_5. Als de fixes waar nog aan gewerkt wordt klaar zijn, krijgt deze groep een aparte update alleen voor die fixes.

Pas als alle problemen zijn opgelost gaan ze deze fixes weer samenvoegen met de reguliere update. Dit in het kader van zorgvuldigheid om te zorgen dat de meerderheid van de klanten die nu geen HDMI problemen hebben, hier ook niet onverhoopt mee geconfronteerd worden.

Concreet dus het volgende:
Het wordt op korte termijn mogelijk om overgezet te worden naar de andere softwaregroep. Dit zorgt er echter wel voor dat je dan ook voorlopig geen reguliere updates meer zult ontvangen. Zodra ik weet wanneer jullie overgezet kunnen worden kom ik hier terug, ik hoop deze week nog. Jullie kunnen dan bij mij aangeven als je over wilt.
Ik wil maar één ding en dat is verlost zijn van die zwarte schermen. Eigenlijk zou ik graag gisteren al overgezet zijn naar de 37_5 versie.
Reputatie 7
Mijn opmerking was ook meer om het woord "klagers" in het algemeen te nuanceren. Persoonlijk vind ik dat een woord met een nogal negatieve bijsmaak en ik ben eigenlijk ook van mening dat klagers niet bestaan.
Reputatie 7
Nieuw op het forum, maar 1 voordeel hiervan. Nu weet ik dat ik niet de enige ben met al deze ellende.
...
Heeft iemand al ervaring met de 37_x versie?? Verhelpt dit dan eindelijk het reboot probleem?
De firmware versie 37_5 lijkt het zwarte schermen issue te verhelpen. Stuur een privébericht naar Erik om ook die firmware te krijgen. Ik heb hem gisteren mogen ontvangen.
Reputatie 5
Misschien ook even een apart topic voor deze groep maken dan houden we alles overzichtelijk

Reageer