Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Update voor iTV-ontvangers juli 2018 [7.1.49_2]

Reputatie 7
Badge +24
  • Moderator
  • 11476 reacties
De update van juli komt iets later in verband met het WK. Ook al doen we zelf niet mee, we willen natuurlijk ongestoord onze zuiderburen zien winnen 😉 🇧🇪

Planning:
- Donderdag 5 juli: uitrol naar pilot klanten
- 16-26 juli: uitrol naar alle klanten.

Uitgelicht menu uitgebreid

Het Uitgelicht menu gaat wat persoonlijker worden. Op basis van je actieve zenderpakketten worden aanraders gegeven. Je ziet wat nu en straks op TV is en ook On Demand content, zoals films, worden hier weergegeven.

Terugkijken verbeterd

In het terugkijken-menu kun je bij het zoeken nu makkelijk filteren op vandaag, gisteren en eergisteren. Ook is een foutje opgelost, je ziet geen programma's meer van zenders die verborgen zijn.

Begin Gemist
Bij het gebruik van Begin Gemist zie je bij de overgang naar het volgende programma een zwart scherm met een laadicoontje. Dat kon duidelijker. Dit scherm is nu vervangen door een duidelijke uitleg.

Vorige updates

50 Reacties

Reputatie 7
Dat laatste scherm is wel handig. Wordt duidelijker wat er aan de hand is. Er loopt nu een topic over en ik ben ervan overtuigd dat dat met ''begin gemist'' van doen heeft.
Reputatie 7
Badge +15
OK, @Joran
Hoe wordt je pilot klant?
Reputatie 7
Badge +24
huistijger schreef:

OK, @Joran

We kiezen een willekeurige groep klanten (meestal 10.000). Dus je kunt je niet echt aanmelden hiervoor 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Dat laatste plaatje vind ik er ook grappig uit zien van begin gemist. 😁
Reputatie 7
Badge +16
Joran schreef:

huistijger schreef:

OK, @Joran

We kiezen een willekeurige groep klanten (meestal 10.000). Dus je kunt je niet echt aanmelden hiervoor :)

Dus daar kom je alleen achter door even de software te verwijderen en opnieuw in te laden op 5 juli, 😉
Reputatie 7
Badge +15
Joran schreef:

De update van juli komt iets later in verband met het WK. Ook al doen we zelf niet mee, we willen natuurlijk ongestoord onze zuiderburen zien winnen 😉 🇧🇪

Het mooiste zou naar mijn mening België - Engeland zijn in de finale. 🇧🇪 - 🇬🇧
Alleen dan weet ik niet welke van de twee mijn voorkeur heeft, van mij mogen ze allebei winnen.
Reputatie 7
Badge +16
huistijger schreef:

OK, @Joran

En @huistijger, zit je erbij? 😉 Of heb je nog steeds dezelfde firmware? 😉
Reputatie 7
Badge +15
Nee, je had het anders al wel gehoord hoor Dennis 😋
Reputatie 2
Leuk en aardig al deze veranderingen aan begin gemist en het uitgelicht menu, maar wanneer wordt er eens ondersteunig voor HDMI CEC ingebouwd? Zijn hier uberhaupt plannen voor?
Reputatie 7
Badge +16
zeilbood schreef:

Leuk en aardig al deze veranderingen aan begin gemist en het uitgelicht menu, maar wanneer wordt er eens ondersteunig voor HDMI CEC ingebouwd? Zijn hier uberhaupt plannen voor?

HDMI CEC, Waarom wil je dat?
Reputatie 2
DennisSchreve schreef:

zeilbood schreef:

HDMI CEC, Waarom wil je dat?

Dan heb ik alleen nog maar de afstandsbediening van mijn TV nodig, aangezien mijn TV dan automatisch aangaat wanneer ik de STB aanzet en ik de STB kan bediening met de ab van mijn TV.

Al mijn andere apparaten ondersteunen netjes CEC en gaan dus (incl. de TV en soundbar) automatisch aan- en uit. Verder zijn deze apparaten gewoon te besturen via de ab van mijn TV.

De STB is nu dus het enige apparaat dat roet in het eten gooit door geen CEC te ondersteunen. Deze moet je dus altijd apart aan- en uitzetten en kun je alleen met de meegeleverde ab bedienen.
Reputatie 5
Dat kan ook heel vervelend zijn. Neem b.v. mijn Apple TV 4, die heeft ook CEC, maar als ik die aansluit via mijn AVR dan gaat het fout. Elke keer als ik dan TV wil kijken dan gaat de Apple TV ook aan en neemt meteen het beeld over, super vervelend, uitzetten in het menu werkt gewoon niet. Dus die heb ik als enige direct aan de TV hangen, de rest gaat allemaal via de AVR.
Maar dat gezegd hebbende, mijn Xbox One X heeft ook geen CEC ondersteuning dus het is blijkbaar niet een feature die je standaard kan verwachten.
Reputatie 2
Roko schreef:

Dat kan ook heel vervelend zijn. Neem b.v. mijn Apple TV 4, die heeft ook CEC, maar als ik die aansluit via mijn AVR dan gaat het fout. Elke keer als ik dan TV wil kijken dan gaat de Apple TV ook aan en neemt meteen het beeld over, super vervelend, uitzetten in het menu werkt gewoon niet. Dus die heb ik als enige direct aan de TV hangen, de rest gaat allemaal via de AVR.
Maar dat gezegd hebbende, mijn Xbox One X heeft ook geen CEC ondersteuning dus het is blijkbaar niet een feature die je standaard kan verwachten.

Hier werkt het zonder problemen, ook met een Apple TV 4K. TV gaat automatisch aan als ik de Apple TV aanzet en ik kan alles met m’n TV ab bedienen.

Als ik wil kan ik ook de Apple TV aanzetten door de HDMI ingang te selecteren waar deze op aangesloten is. Werkt perfect en dat zou ik ook graag met de STB zien.
Reputatie 5
Ja, zal compatibility dingetje zijn met mijn Onkyo AVR, of de 4K versie is slimmer dan de 4. Maar nice dat het dus ook wel goed kan gaan ☺
Reputatie 7
Badge +15
verplaats naar de goede groep
Reputatie 7
Badge +15
Zo, de nieuwe software vannacht binnengekregen.
Helaas niet zonder problemen.
Geen beeld en geluid, wel menu's
Software drie keer opnieuw opgehaald, 2e ontvanger ook geprobeerd, het probleem bleef.
1200 maar ff gebeld.
U hebt alles al gedaan wat ik wilde voorstellen, ik denk aan een monteur te sturen.
Natuurlijk geeft dat niet, 't is een software-kwestie, toen kwam de beste man op het idee om de TV even van de spanning te halen.
Ik had wel beeld, de menu's deden het toch? maar om de man een plezier te doen heb ik zijn raad opgevolgd en wat denk je?
Alles werkte weer 100%
Ikkuh blij, maar begrijpen doe ik het niet, ik had wel beeld, alleen menu's maar goed, maar na deTV van de spanning gehaald te hebben deed alles het weer.
Reputatie 7
Door het spanningsloos maken van de televisie is er een nieuwe HDCP 2.2 handshake geweest en die heeft er voor gezorgd er weer beeld doorgegeven mag worden.
Reputatie 6
Is er al iemand geweest die de update handmatig heeft binnengehaald? 😉 dat ga ik vanavond anders even op 3 TV ontvangers (Arris) uitvoeren mits hij nog niet is binnengehaald, nummer 4 mag hem zelf ophalen.
Reputatie 7
Ik heb 'm al enkele dagen. Maar gebruik "uitgelicht" en het Terugkijken menu niet. Dat laatste doe ik gewoon via de gids.
Reputatie 7
Badge +15
#metoo
😎 🐱 🐈

Zonder gekheid, bij mij hetzelfde, alleen terugkijken via de gids, maar meestal neem ik het op, kijk alleen terug als ik het vergeten ben op te nemen.
En die Uitgelicht is een bemoeienis waar ik niet van gediend ben.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb geen problemen gehad. Alles werkt na behoren, althans op mijn Sony TV. Weet niet of het op de Samsung TV vlekkeloos werkt, maar daar kom ik in de loop van de dag nog wel achter. 😉
Reputatie 7
Badge +16
huistijger schreef:

#metoo
😎 🐱 🐈

Zonder gekheid, bij mij hetzelfde, alleen terugkijken via de gids, maar meestal neem ik het op, kijk alleen terug als ik het vergeten ben op te nemen.
En die Uitgelicht is een bemoeienis waar ik niet van gediend ben.

Ik gebruik "Uitgelicht" ook nooit, ik kijk ook via de gids terug, of opnames. Die gebruik ik meestal voor de commerciële zenders zodat ik de reclame kan doorspoelen. 😁
Reputatie 6
De update is hier kennelijk al binnengekomen 😉
Reputatie 4
Badge +2
Software ophalen handmatig komt niet binnen op hmb 2260 4 k wel geupdate
Reputatie 7
Badge +15
spike11 schreef:

Software ophalen handmatig komt niet binnen op hmb 2260 4 k wel geupdate

Planning:
- Donderdag 5 juli: uitrol naar pilot klanten
- 16-26 juli: uitrol naar alle klanten.

Dus je hebt nog 5 dagen de tijd dat het binnen kan komen.

Reageer