Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers mei 2018 [7.1.45_2]

• 25 april 2018
  • 89 reacties
  • 10874 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
  • Oud Moderator
  • 15746 reacties
De vorige update is niet uitgerold omdat er bij de testgroep problemen zijn geconstateerd met de beeldkwaliteit. We zijn achter de oorzaak en gaan snel aan de slag om deze update alsnog uit te rollen. Mogelijk heb je een kleine déjà vu bij het lezen van dit topic ;)

Planning

Op donderdag 26 april krijgt een willekeurig geselecteerd deel van onze klanten de nieuwe firmwareupdate.
Zondag op maandag 7 mei: 2952 (1e helft)
Maandag op dinsdag 8 mei: 2952 (2e helft)
Zondag op maandag 14 mei: 2260
Maandag op dinsdag 15 mei: 1853, 1903, 1963, 4K

Nieuw

Het zoeken in Terugkijken is vernieuwd met een nieuwe layout. Hierdoor wordt het gemakkelijker programma's te zoeken.

Er wordt het een en ander gewijzigd in On Demand. De categorie "Gratis voor jou" wordt hernoemd naar "Voor jou" en uitgebreid met alle programma's van KPN Presenteert. Om deze reden verdwijnt KPN Presenteert uit het hoofdmenu.

Verbeteringen

Als er iets misgaat krijg je soms een popup met een foutmelding. Als de tips in de popup het probleem niet oplossen kun je meer informatie vinden op foutcode.tv. Met deze update worden op meer plaatsen verwijzingen ingezet naar foutcode.tv zodat je in de meeste gevallen het probleem zelf kunt oplossen.

Opgelost

• Bij het uit stand-by halen van de televisie en de 4k tv-ontvanger kon het voorkomen dat alleen het menu zichtbaar was, maar beeld en geluid het niet deden. Dit is nu in de meeste gevallen opgelost. Nadat deze uitrol achter de rug is worden 4k klanten met de bugfix firmware ook van deze update voorzien.
  • Een bug waarbij het aanmelden van een nieuwe TV-ontvanger in sommige gevallen niet lukte, is opgelost. De TV-ontvanger bleef door deze storing steeds opnieuw opstarten.
  • Er stonden enkele programma's bij Terugkijken die niet daadwerkelijk terug te kijken waren. Die programma's staan er niet meer tussen.

Links

icon

Beste antwoord door Joran 4 juni 2018, 09:16

Ook in juni is er weer een update. Omdat dit meer een bugfix-update is maak ik geen los topic aan. Voor wie benieuwd is wat er is aangepast, deze update is voornamelijk voor de oudere (1903, 1963, 1853) ontvangers en de 4k ontvanger. Het versienummer is NMC7.1.46_5.

Planning
Nacht van 3 naar 4 juni: alle 1853,1903,1963 + 8001 (4K)
Nacht van 4 naar 5 juni: alle 2952
Nacht van 6 naar 7 juni: alle 2260

Nieuwe menu's 1853, 1903, 1963
Om traagheid van de menu's tegen te gaan wordt beeld en geluid van live TV uitgeschakeld in de menu's. Hierdoor werken alle menu's een stuk sneller.

Bugfixes/verbeteringen
- Verbeterde videokwaliteit, met name grafische weergave in het menu. (4k UHD tv-ontvanger)
- LIVE TV: Bij sommige zenders/programma's waren op sommige televisies bovenin het scherm enkele halve beeldlijnen zichtbaar. Dit kwam alleen voor bij 4K tv-ontvangers en is nu verholpen.
- NETFLIX: Het kon voorkomen dat er problemen waren van het niet kunnen afspelen van video’s, na een periode in stand-by. Dit kwam alleen voor bij 4K tv-ontvangers en is nu verholpen.
- NETFLIX: Het kon voorkomen dat de app problemen had met het opstarten, na een periode in stand-by. Dit is nu verholpen.
Bekijk origineel

89 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Joran,
Nog steeds geen aandacht besteed aan ''Uitgelicht''? Zal fijn zijn als het na 8 maanden een keer soepel gaat werken. ;)

De Arris reboot bug, wanneer wordt deze opgelost? Dit lijkt ook steeds vergeten te worden.
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben benieuwd of ik dan bij deze selectie zit wat @Joran hier omschrijft:

Planning

Op donderdag 26 april krijgt een willekeurig geselecteerd deel van onze klanten de nieuwe firmwareupdate. Op 7 en 8 mei: uitrol naar 2260/2952/4K
Reputatie 3
Badge
Succes, hopen dat het dit keer goed gaat!
Reputatie 7
Badge +19
Zette zojuist mijn tv-ontvanger aan en kreeg de mededeling er is nieuwe software, ik dacht ok, ik krijg de update binnen, nee hoor na het updaten nog steeds hetzelfde.
Afijn brand is ergen zullen we maar denken 🐱
Reputatie 7
Badge +18
Zette zojuist mijn tv-ontvanger aan en kreeg de mededeling er is nieuwe software, ik dacht ok, ik krijg de update binnen, nee hoor na het updaten nog steeds hetzelfde.
Afijn brand is ergen zullen we maar denken 🐱
Ik heb voor de grap het software verwijderd, maar ook bij mij helaas hetzelfde: 7.1.37_5, maar kwam bij mij inderdaad ook met de melding dat er "nieuw software" aanwezig was.
Niet specifiek voor deze update... maar ik ontvang berichten dat opnames van HD zenders in SD gedaan worden? Dit zou wel een grote spelbreker zijn als we weer terugkomen naar KPN.
Reputatie 6
Badge +8
Niet specifiek voor deze update... maar ik ontvang berichten dat opnames van HD zenders in SD gedaan worden? Dit zou wel een grote spelbreker zijn als we weer terugkomen naar KPN.

Dat klopt voor een gedeelte. De opnames worden nu in zowel HD als SD opgenomen op de TV ontvangers aangezien mensen zelf kunnen switchen van HD naar SD in het menu. (Als ze HD op 1 hebben)

Alleen de ITV app heeft vooralsnog alleen de SD opnames die je kunt terugkijken.
Reputatie 6
Badge +8
@Joran,

Ik neem aan dat 'Terugkijken' nog steeds de bug heeft dat je niet door je eigen lijst zapt? maar door alle zenders?
Dank @King006
Reputatie 7
Alleen de ITV app heeft vooralsnog alleen de SD opnames die je kunt terugkijken.Dat klopt voor een gedeelte. Als je de opname op telefoon of tablet terugkijkt, dan is het de SD variant. Cast je de opname echter via een Chromecast dan lijkt de HD variant getoond te worden.
Reputatie 6
Badge +8
Alleen de ITV app heeft vooralsnog alleen de SD opnames die je kunt terugkijken.Dat klopt voor een gedeelte. Als je de opname op telefoon of tablet terugkijkt, dan is het de SD variant. Cast je de opname echter via een Chromecast dan lijkt de HD variant getoond te worden.

Dat kun je heel eenvoudig testen door een zender met een HD logo op te nemen 😉 is tijdens het casten dat logo verdwenen is het geen HD 😀
Reputatie 7
Badge +18
Dat kun je heel eenvoudig testen door een zender met een HD logo op te nemen 😉 is tijdens het casten dat logo verdwenen is het geen HD 😀Heb je Eurosport eens via Chromecast gekeken? Als je Eurosport namelijk op de ITV-app kijkt, dan staat er geen HD-logo achter Eurosport. Is dat dan ook met Chromecast het geval, dan wordt je echt besodemieterd!
Reputatie 7
Badge +18
@King006, ik heb hier wat afbeeldingen voor jou wat wel en niet HD is:

Klaar om te Casten:

Ik zet Eurosport HD op:

En nu stream ik het naar de TV, en het is niet in HD:

Zet ik hem weer via de TV ontvanger Eurosport erop, is het weer in HD:

Dus KPN hoe gaat je dit verklaren? En nu niet met geintjes aankomen dat het echt HD is, want jullie hebben daar gewoon een fout gemaakt. En zit hier de SD stream achter, en niet de HD stream.
Reputatie 6
Badge +8
@DennisSchreve,

Volgens mij is geen 1 TV zender in de ITV app in HD kwaliteit. De vorige keer toen ik Fox Sports Eredivisie HD had aangeklikt kreeg ik ook SD gepresenteerd. Wellicht een rechten kwestie dat alles SD is?
Reputatie 7
Het klopt dat geen enkele zender HD is in de app.
Wat het vreemde is, is dat ik een tijd terug gemeten heb wat de benodigde bandbreedte was bij het live kijken naar een aantal zenders via Chromecast en daar leek wel degelijk sprake te zijn van HD streams.
Zie:

Reputatie 7
Badge +18
@DennisSchreve,

Volgens mij is geen 1 TV zender in de ITV app in HD kwaliteit. De vorige keer toen ik Fox Sports Eredivisie HD had aangeklikt kreeg ik ook SD gepresenteerd. Wellicht een rechten kwestie dat alles SD is?
@King006, Nou ik keek naar TLC en Discovery, en daar geven ze het wel door in HD. Ik zie het verschil echt wel. Dit is geen SD:

Wist niet dat we Discovery World in HD hebben:

😂 Die hebben we op de tv nog niet eens in HD! ?
Reputatie 6
Badge +8
@DennisSchreve,

@King006, Nou ik keek naar TLC en Discovery, en daar geven ze het wel door in HD. Ik zie het verschil echt wel. Dit is geen SD:

Wist niet dat we Discovery World in HD hebben:

😂 Die hebben we op de tv nog niet eens in HD! ?

SSSSST Dennis! 🙂 nu verklap je het volgende HD kanaal. Dit was namelijk ook zo met Boomerang HD.
Reputatie 7
Badge +18
SSSSST Dennis! 🙂 nu verklap je het volgende HD kanaal. Dit was namelijk ook zo met Boomerang HD.?????
Reputatie 7
Badge +18
@Joran, wanneer voeren jullie die Energiespaarstand weer in? Zie hier:

Er is een Europese richtlijn die voorschrijft dat een apparaat in standby niet meer dan 0,5W mag verbruiken. Mijn Sony televisies voldoen daar met een verbruik van 0,3W prima aan maar de STB's van KPN niet.
De firmware van de STB's bevat al jaren de zogenaamde "energiespaarstand" echter is deze door KPN bewust uitgezet.
Gelukkig wordt de "energiespaarstand" in één van de komende firmware updates weer geactiveerd. Ik heb begrepen dat er nog een probleempje is met bepaalde apps die na een volledige standby niet goed meer functioneren. Zodra dit getackeld is zal de optie weer terugkeren.

Reputatie 7
Badge +28
@Joran,
Nog steeds geen aandacht besteed aan ''Uitgelicht''? Zal fijn zijn als het na 8 maanden een keer soepel gaat werken. ;)

Ik heb daar wel iets meer informatie over. Het is geen beperking in de hardware dat dit soort menu's wat stroperig werken. Het zit in het browser-onderdeel dat de weergave verzorgt van de menu's. Het is 'gelukkig' een software-issue waar we wat aan kunnen doen. Dit heeft de aandacht van de developers en wordt in de toekomst aangepakt. Een tijdlijn kan nog niet worden gegeven.

De Arris reboot bug, wanneer wordt deze opgelost? Dit lijkt ook steeds vergeten te worden.
Ook dit is helaas nog onbekend. Ik heb in het reboot topic net een kleine update gegeven, we zijn er nog niet uit wat dit veroorzaakt.

Ik ben benieuwd of ik dan bij deze selectie zit wat @Joran hier omschrijft:
Je zal deze update als laatste aan de beurt zijn, om de reden die wjb in het vorige topic noemde. Daarna loopt de software weer helemaal gelijk met de normale updates.

@Joran,

Ik neem aan dat 'Terugkijken' nog steeds de bug heeft dat je niet door je eigen lijst zapt? maar door alle zenders?

Ja nog wel inderdaad. Dit is eigenlijk dezelfde update als vorige maand, de oplossing voor deze bug is daardoor ook een maand uitgesteld. Fingers crossed voor de eerstvolgende update.

Dus KPN hoe gaat je dit verklaren? En nu niet met geintjes aankomen dat het echt HD is, want jullie hebben daar gewoon een fout gemaakt. En zit hier de SD stream achter, en niet de HD stream.
Volgens mij hebben we deze discussie al eens gehad. De streams zijn SD, maar enige tijd geleden is de resolutie verbeterd naar 720p.

@Joran, wanneer voeren jullie die Energiespaarstand weer in? Zie hier:
Ik ken de discussie, ik heb daar eerder navraag naar gedaan. Er staat nog geen wijziging in de planning om dit weer mogelijk te maken.
Reputatie 7
Badge +18
Volgens mij hebben we deze discussie al eens gehad. De streams zijn SD, maar enige tijd geleden is de resolutie verbeterd naar 720p.Oké, nu is het me duidelijker. 😉 Hopelijk wordt het ooit geüpgraded naar HD. 😉
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb een aantal berichten over HD op 1 afgesplitst naar een eigen topic: Opnames in HD terugkijken op de iPad/iPhone
Reputatie 7
Badge +10
@Joran, gaat de uitrol er komen vanaf morgen?
Reputatie 7
Badge +19
Denk het wel Chris, heb nog geen berichten gezien dat het over gaat.
Niet voor allemaal, maar in elk geval wel voor de 4k ontvangers en de 2260 en 2952 ontvangers
De rest volgende week.
Reputatie 7
Badge +18
Iemand al geprobeerd om hem geforceerd op het halen? Al bedenk ik me net dat het zondag is, dan zullen ze dat nieuwe firmware niet op de server hebben staan. Die afdeling is toch dicht.

Reageer