Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers mei 2018 [7.1.45_2]

Toon eerste bericht

89 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Ook in juni is er weer een update. Omdat dit meer een bugfix-update is maak ik geen los topic aan. Voor wie benieuwd is wat er is aangepast, deze update is voornamelijk voor de oudere (1903, 1963, 1853) ontvangers en de 4k ontvanger. Het versienummer is NMC7.1.46_5.

Planning
Nacht van 3 naar 4 juni: alle 1853,1903,1963 + 8001 (4K)
Nacht van 4 naar 5 juni: alle 2952
Nacht van 6 naar 7 juni: alle 2260

Nieuwe menu's 1853, 1903, 1963
Om traagheid van de menu's tegen te gaan wordt beeld en geluid van live TV uitgeschakeld in de menu's. Hierdoor werken alle menu's een stuk sneller.

Bugfixes/verbeteringen
- Verbeterde videokwaliteit, met name grafische weergave in het menu. (4k UHD tv-ontvanger)
- LIVE TV: Bij sommige zenders/programma's waren op sommige televisies bovenin het scherm enkele halve beeldlijnen zichtbaar. Dit kwam alleen voor bij 4K tv-ontvangers en is nu verholpen.
- NETFLIX: Het kon voorkomen dat er problemen waren van het niet kunnen afspelen van video’s, na een periode in stand-by. Dit kwam alleen voor bij 4K tv-ontvangers en is nu verholpen.
- NETFLIX: Het kon voorkomen dat de app problemen had met het opstarten, na een periode in stand-by. Dit is nu verholpen.
Reputatie 5
Badge +5
Wordt het niet eens tijd dat de KPN de ontvangers 1903/1963 actief gaat omruilen voor een Arcadyan of een Arris. Zodat dat type niet meer ondersteunt hoeft te worden en dat die gebruikers ook een veel betere gebruikerservaring krijgen.

Want dit type ontvanger hoort ondertussen thuis in het museum.
Wanneer mag ik update met HDR ondersteuning verwachten?
Reputatie 4
Badge +3
Heb nu versie 7.1.46_6 op 4k kastje zxv8001
Reputatie 4
Badge +1
Bericht weer verwijderd omdat ik de update van Joran over het hoofd had gezien.
Reputatie 7
Badge +17
Joran schreef:

Nieuwe menu's 1853, 1903, 1963
Om traagheid van de menu's tegen te gaan wordt beeld en geluid van live TV uitgeschakeld in de menu's. Hierdoor werken alle menu's een stuk sneller.

Ik begrijp hieruit dat dit niet voor de 4K ontvangers geldt? 😉
Reputatie 7
Badge +17
Geen HDR ondersteuning schreef:

Wanneer mag ik update met HDR ondersteuning verwachten?

Ben Ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. 😉
Reputatie 7
Badge +17
Dreetje schreef:

Gisteravond kreeg ik een groen scherm toen ik een film wilde starten. Dus toen de ontvanger (4K) maar opnieuw opgestart en ik kreeg nieuwe software aangeboden versie 7.1.46_6

Is dit de nieuwe software voor de maand juni en wat zijn de veranderingen?

Ik moest na deze update wel opnieuw inloggen bij Netflix.

Hier heb ik geen last van gehad, ik kon Netflix gewoon starten zonder in te loggen met de 4K ontvanger. 🙂
Reputatie 2
Bij het kijken naar Eurosport 4K zag ik dat de nieuwere versie 7.1.46_6 op de decoder staat.
Mischien dat dit de HLG Update bevat? Helaas is bij de uitzending op Roland Carros nog geen HLG ondersteuning zover ik weet, althans via de schotel op UHD1 word dit ook niet ondersteund, terwijl andere programma's op deze dat zender dit wel meeschakelen, doorgeven.

Ik hoop dat ook de Dolby Atmos op het nieuwe Test kanaal wordt doorgegeven, WK voetbal is straks zowel met HLG en Dolby Atmos. Dat KPN c.q. NPO zoveel mogelijk de originele beeld en geluid doorgeven?
Reputatie 4
Badge +6
Joran schreef:

Ook in juni is er weer een update. Omdat dit meer een bugfix-update is maak ik geen los topic aan. Voor wie benieuwd is wat er is aangepast, deze update is voornamelijk voor de oudere (1903, 1963, 1853) ontvangers en de 4k ontvanger. Het versienummer is NMC7.1.46_5.

Planning
Nacht van 3 naar 4 juni: alle 1853,1903,1963 + 8001 (4K)
Nacht van 4 naar 5 juni: alle 2952
Nacht van 6 naar 7 juni: alle 2260

- NETFLIX: Het kon voorkomen dat de app problemen had met het opstarten, na een periode in stand-by. Dit is nu verholpen.

@Joran Heb de update voor de 2260 ontvanger gisteren ook binnen gekregen.
Ik zie dat er wat aanpassingen voor Netflix zijn gedaan. Had gisteren echter nog steeds het probleem dat Netflix na zo'n 30/40 minuten heel even gaat bufferen. Rood cirkeltje met percentage er in. Ik heb dit probleem nooit als ik Netflix kijk op de PS4. Zowel de PS4 als de HMB2260 zijn aangesloten via UTP. Heb nooit haperingen in tv-ontvangst, dus het zit 'm echt in de Netflix app op de HMB2260 en niet in mijn verbinding.

Zou mooi zijn als dat opgelost wordt, want kijk ik nu altijd Netflix via de PS4 terwijl ik het op zich juist heel handig vind dat Netflix ook via de tv-ontvanger te bekijken is.
Reputatie 1
siemen schreef:

Zojuist een nieuwe update gehad op mijn Arcadyan HMB2260
Het nieuwe versienummer is de 7.1.45_2
Hebben meerdere mensen deze update gehad?
Wel een vreemd tijdstip trouwens, zat midden in een film en wordt het onderbroken door een update.

Hallo Henk,
vandaag weer overdag een update gehad 7.1.46-5 namelijk om 18:09 uur
Zat net het nieuws te kijken. blijft wel raar dat dit weer overdag ipv 's nachts gebeurd.
maar ik lees in de overige berichten ook dat er al een update 7.1.46-6 update is.
Hoe komt dit? En waarom krijg ik de update nu weer overdag.
Alvast dank voor je reactie
Reputatie 7
7.1.46_6 is voor de 4K ontvanger. Die eindigent op 5 voor de overige.

@siemen, heb je 's nachts de ontvanger uit of stroom er af (bv stekkerblok met schakelaar)?
Heel fijn zo'n update ........ niet dus. Wij zijn hier echt niet blij mee. Op de ene dag kun je gewoon televisie kijken op je iPad en de volgende dag niet meer omdat je een nieuwere versie ios nodig hebt. Bedankt KPN.
Kunnen jullie hier nog iets in betekenen KPN??????
Reputatie 7
Kane schreef:

Heel fijn zo'n update ........ niet dus. Wij zijn hier echt niet blij mee. Op de ene dag kun je gewoon televisie kijken op je iPad en de volgende dag niet meer omdat je een nieuwere versie ios nodig hebt. Bedankt KPN.
Kunnen jullie hier nog iets in betekenen KPN??????

Ik denk dat je het verkeerde topic voor je hebt voor jouw bericht. De update van de TV ontvangers heeft niets te maken met de nieuwe versie van de iTV app voor iOS en Android.

Reageer