Beantwoord

Update voor iTV-ontvangers mei 2018 [7.1.45_2]

  • 25 april 2018
  • 89 reacties
  • 10890 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
  • Oud Moderator
  • 15746 reacties
De vorige update is niet uitgerold omdat er bij de testgroep problemen zijn geconstateerd met de beeldkwaliteit. We zijn achter de oorzaak en gaan snel aan de slag om deze update alsnog uit te rollen. Mogelijk heb je een kleine déjà vu bij het lezen van dit topic ;)

Planning

Op donderdag 26 april krijgt een willekeurig geselecteerd deel van onze klanten de nieuwe firmwareupdate.
Zondag op maandag 7 mei: 2952 (1e helft)
Maandag op dinsdag 8 mei: 2952 (2e helft)
Zondag op maandag 14 mei: 2260
Maandag op dinsdag 15 mei: 1853, 1903, 1963, 4K

Nieuw

Het zoeken in Terugkijken is vernieuwd met een nieuwe layout. Hierdoor wordt het gemakkelijker programma's te zoeken.


Er wordt het een en ander gewijzigd in On Demand. De categorie "Gratis voor jou" wordt hernoemd naar "Voor jou" en uitgebreid met alle programma's van KPN Presenteert. Om deze reden verdwijnt KPN Presenteert uit het hoofdmenu.


Verbeteringen

Als er iets misgaat krijg je soms een popup met een foutmelding. Als de tips in de popup het probleem niet oplossen kun je meer informatie vinden op foutcode.tv. Met deze update worden op meer plaatsen verwijzingen ingezet naar foutcode.tv zodat je in de meeste gevallen het probleem zelf kunt oplossen.


Opgelost

  • Bij het uit stand-by halen van de televisie en de 4k tv-ontvanger kon het voorkomen dat alleen het menu zichtbaar was, maar beeld en geluid het niet deden. Dit is nu in de meeste gevallen opgelost. Nadat deze uitrol achter de rug is worden 4k klanten met de bugfix firmware ook van deze update voorzien.
  • Een bug waarbij het aanmelden van een nieuwe TV-ontvanger in sommige gevallen niet lukte, is opgelost. De TV-ontvanger bleef door deze storing steeds opnieuw opstarten.
  • Er stonden enkele programma's bij Terugkijken die niet daadwerkelijk terug te kijken waren. Die programma's staan er niet meer tussen.

Links

icon

Beste antwoord door Joran 4 juni 2018, 09:16

Ook in juni is er weer een update. Omdat dit meer een bugfix-update is maak ik geen los topic aan. Voor wie benieuwd is wat er is aangepast, deze update is voornamelijk voor de oudere (1903, 1963, 1853) ontvangers en de 4k ontvanger. Het versienummer is NMC7.1.46_5.

Planning
Nacht van 3 naar 4 juni: alle 1853,1903,1963 + 8001 (4K)
Nacht van 4 naar 5 juni: alle 2952
Nacht van 6 naar 7 juni: alle 2260

Nieuwe menu's 1853, 1903, 1963
Om traagheid van de menu's tegen te gaan wordt beeld en geluid van live TV uitgeschakeld in de menu's. Hierdoor werken alle menu's een stuk sneller.



Bugfixes/verbeteringen
- Verbeterde videokwaliteit, met name grafische weergave in het menu. (4k UHD tv-ontvanger)
- LIVE TV: Bij sommige zenders/programma's waren op sommige televisies bovenin het scherm enkele halve beeldlijnen zichtbaar. Dit kwam alleen voor bij 4K tv-ontvangers en is nu verholpen.
- NETFLIX: Het kon voorkomen dat er problemen waren van het niet kunnen afspelen van video’s, na een periode in stand-by. Dit kwam alleen voor bij 4K tv-ontvangers en is nu verholpen.
- NETFLIX: Het kon voorkomen dat de app problemen had met het opstarten, na een periode in stand-by. Dit is nu verholpen.
Bekijk origineel

89 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ook in juni is er weer een update. Omdat dit meer een bugfix-update is maak ik geen los topic aan. Voor wie benieuwd is wat er is aangepast, deze update is voornamelijk voor de oudere (1903, 1963, 1853) ontvangers en de 4k ontvanger. Het versienummer is NMC7.1.46_5.

Planning
Nacht van 3 naar 4 juni: alle 1853,1903,1963 + 8001 (4K)
Nacht van 4 naar 5 juni: alle 2952
Nacht van 6 naar 7 juni: alle 2260

Nieuwe menu's 1853, 1903, 1963
Om traagheid van de menu's tegen te gaan wordt beeld en geluid van live TV uitgeschakeld in de menu's. Hierdoor werken alle menu's een stuk sneller.



Bugfixes/verbeteringen
- Verbeterde videokwaliteit, met name grafische weergave in het menu. (4k UHD tv-ontvanger)
- LIVE TV: Bij sommige zenders/programma's waren op sommige televisies bovenin het scherm enkele halve beeldlijnen zichtbaar. Dit kwam alleen voor bij 4K tv-ontvangers en is nu verholpen.
- NETFLIX: Het kon voorkomen dat er problemen waren van het niet kunnen afspelen van video’s, na een periode in stand-by. Dit kwam alleen voor bij 4K tv-ontvangers en is nu verholpen.
- NETFLIX: Het kon voorkomen dat de app problemen had met het opstarten, na een periode in stand-by. Dit is nu verholpen.
Reputatie 7
Badge +19
Zette zojuist mijn tv-ontvanger aan en kreeg de mededeling er is nieuwe software, ik dacht ok, ik krijg de update binnen, nee hoor na het updaten nog steeds hetzelfde.
Afijn brand is ergen zullen we maar denken 🐱
Reputatie 7
Badge +18
Zette zojuist mijn tv-ontvanger aan en kreeg de mededeling er is nieuwe software, ik dacht ok, ik krijg de update binnen, nee hoor na het updaten nog steeds hetzelfde.
Afijn brand is ergen zullen we maar denken 🐱
Ik heb voor de grap het software verwijderd, maar ook bij mij helaas hetzelfde: 7.1.37_5, maar kwam bij mij inderdaad ook met de melding dat er "nieuw software" aanwezig was.
Reputatie 7
Badge +10
@huistijger, ja want KPN presenteert is verhuist naar On Demand-> ''Voor jou''.
Reputatie 7
Badge +10

Je zal deze update als laatste aan de beurt zijn, om de reden die wjb in het vorige topic noemde. Daarna loopt de software weer helemaal gelijk met de normale updates.


Ik denk dat je wat langer moet wachten @DennisSchreve 😉
Dank @King006
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb van morgen de nieuwe update ontvangen ga hem even nalopen tot nu toe prima. ☺️
Reputatie 7
Badge +28
@Joran,
Nog steeds geen aandacht besteed aan ''Uitgelicht''? Zal fijn zijn als het na 8 maanden een keer soepel gaat werken. ;)

Ik heb daar wel iets meer informatie over. Het is geen beperking in de hardware dat dit soort menu's wat stroperig werken. Het zit in het browser-onderdeel dat de weergave verzorgt van de menu's. Het is 'gelukkig' een software-issue waar we wat aan kunnen doen. Dit heeft de aandacht van de developers en wordt in de toekomst aangepakt. Een tijdlijn kan nog niet worden gegeven.

De Arris reboot bug, wanneer wordt deze opgelost? Dit lijkt ook steeds vergeten te worden.
Ook dit is helaas nog onbekend. Ik heb in het reboot topic net een kleine update gegeven, we zijn er nog niet uit wat dit veroorzaakt.

Ik ben benieuwd of ik dan bij deze selectie zit wat @Joran hier omschrijft:
Je zal deze update als laatste aan de beurt zijn, om de reden die wjb in het vorige topic noemde. Daarna loopt de software weer helemaal gelijk met de normale updates.

@Joran,

Ik neem aan dat 'Terugkijken' nog steeds de bug heeft dat je niet door je eigen lijst zapt? maar door alle zenders?

Ja nog wel inderdaad. Dit is eigenlijk dezelfde update als vorige maand, de oplossing voor deze bug is daardoor ook een maand uitgesteld. Fingers crossed voor de eerstvolgende update.

Dus KPN hoe gaat je dit verklaren? En nu niet met geintjes aankomen dat het echt HD is, want jullie hebben daar gewoon een fout gemaakt. En zit hier de SD stream achter, en niet de HD stream.
Volgens mij hebben we deze discussie al eens gehad. De streams zijn SD, maar enige tijd geleden is de resolutie verbeterd naar 720p.

@Joran, wanneer voeren jullie die Energiespaarstand weer in? Zie hier:
Ik ken de discussie, ik heb daar eerder navraag naar gedaan. Er staat nog geen wijziging in de planning om dit weer mogelijk te maken.
Reputatie 6
Badge +9
Mijn 2260 heeft 'm vannacht binnengekregen zoals gepland.
Reputatie 7
Wat ik niet begrijp @Joran is dat de menuschermen in het blauw zijn?
Je zou toch denken dat het KPN-groen moet zijn?
Brrrr, ik moet er niet aan denken dat de menuschermen groen zouden zijn, ik weet zeker dat ik dan per direct mijn abonnement zou opzeggen of anders door mijn vrouw gedwongen wordt het abonnement op te zeggen. Groen is echt geen kleur voor een menu.
Hier geen verstoringen meer gehad 4k box draait weer als een zonnetje,heel apart scheen dat de box een onbekend ipadres kreeg of dit met de update te maken had.....heb wel 200mbit verbinding gekregen of het daar verband mee had raar raar
Hier geen verstoringen meer gehad 4k box draait weer als een zonnetje,heel apart scheen dat de box een onbekend ipadres kreeg of dit met de update te maken had.....heb wel 200mbit verbinding gekregen of het daar verband mee had raar raar200 Mbit/s? Heb je glasvezel of Koper?


Heb glasvezel.
Reputatie 7
Badge +19
Denk het wel Chris, heb nog geen berichten gezien dat het over gaat.
Niet voor allemaal, maar in elk geval wel voor de 4k ontvangers en de 2260 en 2952 ontvangers
De rest volgende week.
Reputatie 7
Badge +19
Ga ik n u proberen Dennis
Reputatie 7
Badge +19
Ah, ok Chris, daar kijk ik nooit naar, vandaar dat ik het niet miste, wel zag ik dat het overzicht kleiner was 🐱
Reputatie 7
Badge +19
Nee Dennis ik had geen bugfix-software., anders had ik deze update niet binnen kunnen halen.

Reputatie 7
Badge +19
Niets Dennis, vond het een leuk plaatje en moest meteen aan jou denken 🐱 🐈
Reputatie 7
Badge +18
Ziggo oranje dan wjb? 😂 🤣 😀 😀Om zijn abonnement daarvoor op te zeggen is ook apart hoor! 😂
Reputatie 6
Badge +8
@DennisSchreve,

Volgens mij is geen 1 TV zender in de ITV app in HD kwaliteit. De vorige keer toen ik Fox Sports Eredivisie HD had aangeklikt kreeg ik ook SD gepresenteerd. Wellicht een rechten kwestie dat alles SD is?
Reputatie 6
Badge +8
@DennisSchreve,

Volgens mij is geen 1 TV zender in de ITV app in HD kwaliteit. De vorige keer toen ik Fox Sports Eredivisie HD had aangeklikt kreeg ik ook SD gepresenteerd. Wellicht een rechten kwestie dat alles SD is?
@King006, Nou ik keek naar TLC en Discovery, en daar geven ze het wel door in HD. Ik zie het verschil echt wel. Dit is geen SD:

Wist niet dat we Discovery World in HD hebben:

😂 Die hebben we op de tv nog niet eens in HD! ?


SSSSST Dennis! 🙂 nu verklap je het volgende HD kanaal. Dit was namelijk ook zo met Boomerang HD.
Reputatie 7
Badge +10
@Joran,
Nog steeds geen aandacht besteed aan ''Uitgelicht''? Zal fijn zijn als het na 8 maanden een keer soepel gaat werken. ;)

De Arris reboot bug, wanneer wordt deze opgelost? Dit lijkt ook steeds vergeten te worden.
Reputatie 7
Badge +10
@Joran, gaat de uitrol er komen vanaf morgen?
Reputatie 7
Badge +10
@DennisSchreve,
Nee nog niet, want in de huidige versie zit een bug die verplicht twee maal dezelfde software in moet laden (dus 40 min wachten).
Als die klaar is, gaat die weer drammen er er een update is die niet valt uit te stellen en dan gaat die nogmaals dezelfde software downloaden.
Reputatie 7
Badge +10
Huh, ik dacht dat de layout van terugkijken aangepast zou zijn zoals in de startpost van @Joran aangegeven is, maar die wijziging heeft de update dus niet gehaald. Heb nu wel de 7.1.45_2. Gebruik het verder nooit, maar het valt me op.
Reputatie 7
Badge +10
@huistijger,
Klopt, uitgelicht is op de hd ontvangers ook een oertraag nutteloos iets. Maar ik gebruik ''Meer TV'' ook niet, heb daar ook nooit het nut van ingezien.
Op zich zou het tof zijn als je kunt instellen wat je in het hoofdmenu wilt zien en op welke plek.

Reageer