Update voor iTV-ontvangers november 2017 [7.1.33.]

• 3 november 2017
  • 44 reacties
  • 4797 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Ja hoor, we zijn er weer. Nieuwe maand, nieuwe update!

Planning

Vrijdag 3 november wordt deze update uitgerold naar 20K willekeurig geselecteerde KPN klanten. Als dat goed verloopt wordt, naar verwachting, in de week van 13 november de update uitgerold naar alle ontvangers. Ik update als de datum definitief bekend is.

Edit: Na de testuitrol zijn er enkele issues opgetreden waardoor is besloten de verdere uitrol van deze update uit te stellen. Of het later in de maand alsnog wordt uitgerold is op dit moment nog niet bekend. Er wordt nu eerst gekeken naar de impact en oorzaak van de issues. Mocht je in de testgroep zitten/hebben gezeten en je loopt tegen problemen aan: verwijder de software en installeer deze opnieuw.

Deze update geldt voor alle huidige ontvangers:
- Motorola 1853, 1903 en 1963
- Arris 2952
- Arcadyan 2260
- ZXV 8001 (4K ontvanger)

Nieuw

Programma Gemist op de ontvanger zal op den duur gaan veranderen. Daarvoor zijn nu de eerste aanpassingen gemaakt. Er wordt in het menu nu duidelijker verwezen naar Terugkijken via de gids.

Verbeterd

Correcties in de layout van Uitgelicht.

Bugfixes

Geplande opnames werden soms, onterecht, 2 of 3 keer in de lijst getoond (SD, HD, HD+). Dit is nu verholpen zodat de lijst weer klopt.

Bij Uitgelicht kwam het soms voor dat de terug-knop niet goed werkte als de focus op Toon meer stond. Dit werkt nu weer goed.

MeerTV

Er worden ook nieuwe apps toegevoegd aan MeerTV. Dit is een los iets, geen onderdeel van deze update, maar omdat het qua timing goed past vermeld ik het hier wel.

Gepland voor de week van 7 november:
- Feratel
- France24
- Vimeo

44 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Verbeterd

Correcties in de layout van Uitgelicht.

Bij Uitgelicht kwam het soms voor dat de terug-knop niet goed werkte als de focus op Toon meer stond. Dit werkt nu weer goed.

Goed om te lezen dat er zo actief geupdate gaat worden 🙂. Vraagje nog @Erik_ vandaar de quote, is ook de traagheid van uitgelicht gefixt? Anders is het nog steeds niet te gebruiken 😉.
Reputatie 7

Bugfixes

Geplande opnames werden soms, onterecht, 2 of 3 keer in de lijst getoond (SD, HD, HD+). Dit is nu verholpen zodat de lijst weer klopt.
De mooiste verbetering is misschien nog wel dat er blijkbaar niet meer gesproken wordt over HD-"Glas" maar over HD+.
Is dat een voorbereiding op het beschikbaar stellen van de HD-"Glas" ... eh HD+ zenders op VDSL? 😎
Reputatie 7
Badge +27
@Chris, ik hoop het. Het is doorgegeven in ieder geval.

@wjb, ik help het je hopen. Ik vermoed dat het hier gaat om interne shorthand.
Reputatie 7
@wjb, ik help het je hopen. Ik vermoed dat het hier gaat om interne shorthand.Ik heb ook niet al te hoge verwachtingen wat dat betreft, al zou het wel een goede zaak zijn als KPN toch heel serieus gaat kijken naar HD-"Glas" op koper.
Zegt een verwende glasvezelabonnee die weet wat de koperabonnee helaas moet missen.
Reputatie 4
Badge +2
Als ze 4k beschikbaar stellen voor 100mb vdsl dan zal hd+ ook weleens beschikbaar komen lijkt mij. Ze zullen alleen wel bang zijn denk ik voor overbelasting van het netwerk, aangezien hd op 1 ook erg langzaam uitgerold wordt.
@wjb, ik help het je hopen. Ik vermoed dat het hier gaat om interne shorthand.Ik heb ook niet al te hoge verwachtingen wat dat betreft, al zou het wel een goede zaak zijn als KPN toch heel serieus gaat kijken naar HD-"Glas" op koper.
Zegt een verwende glasvezelabonnee die weet wat de koperabonnee helaas moet missen.

Als jij al denkt dat je met HD+ (HD-"glas") verwend bent wat denk je dan van de Telfort klanten die overgenomen zijn vanaf concepts etc. Van begin af aan al HD vanaf 1 en zover ik kan zeggen in + formaat.
Het is een beetje mijn stokpaardje maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat dit principe niet voor alle kpn glasvezel klanten al meteen is toegepast. Het komt op mij over dat glasvezel klanten moeten lijden onder de dsl capaciteits problemen en daardoor niet meteen hd+ op 1 kregen. Het heeft natuurlijk ook te maken met wie de tv streams levert het platform maar toch het blijft vreemd.
Reputatie 7
Ik denk dat dat er op de middellange termijn niet van komt. I.v.m. straks ook HD"glas" van af 1 zou dat een enorme toename van bandbreedte op koper teweeg brengen. Tenzij ze die zenders daar wel aanbieden maar vooralsnog v.a. 661. Voor glasabonnees natuurlijk van af 1.
Reputatie 7
De mooiste verbetering is misschien nog wel dat er blijkbaar niet meer gesproken wordt over HD-"Glas" maar over HD+.Ik vind HD+ nog steeds een verkeerde naam voor iets dat gewoon HD zou moeten zijn. Ik heb al eerder betoogd dat ze de HD-kanalen vanaf 701 (zoals dat bij veruit de meeste klanten nog is) eigenlijk HD- zouden moeten noemen omdat de kwaliteit verslechterd is tov. wat er door de zenders aangeleverd wordt.
HD+ is niet beter, HD is juist slechter dan wat er aangeleverd wordt!😑 😑
Reputatie 7
De mooiste verbetering is misschien nog wel dat er blijkbaar niet meer gesproken wordt over HD-"Glas" maar over HD+.Ik vind HD+ nog steeds een verkeerde naam voor iets dat gewoon HD zou moeten zijn. Ik heb al eerder betoogd dat ze de HD-kanalen vanaf 701 (zoals dat bij veruit de meeste klanten nog is) eigenlijk HD- zouden moeten noemen omdat de kwaliteit verslechterd is tov. wat er door de zenders aangeleverd wordt.
HD+ is niet beter, HD is juist slechter dan wat er aangeleverd wordt!😑 😑
Dat ben ik volledig met je eens. Mij gaat het er meer om dat het woordje "Glas" uit die naam verdwijnt immers ik ben van mening dat ook via koper deze streams geleverd zouden moeten kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +27
Na de testuitrol van afgelopen vrijdag zijn er enkele issues opgetreden waardoor is besloten de verdere uitrol van deze update uit te stellen. Of het later in de maand alsnog wordt uitgerold is op dit moment nog niet bekend. Er wordt nu eerst gekeken naar de impact en oorzaak van de issues.

Mocht je in de testgroep zitten/hebben gezeten en je loopt tegen problemen aan: verwijder de software en installeer deze opnieuw.

Ik update ook de startpost.
Reputatie 7
Badge +10
@Erik_
Is er ook bekend welke issues er zijn opgetreden? Ben ik dan wel benieuwd naar 🙂.
Voor de rest, we wachten weer rustig af (liever goed dan afgeraffeld zeg ik altijd maar)
Reputatie 7
Badge +27
Korte update!

We rollen aankomende nacht de nieuwe software NMC7.1.35_1 uit. Deze is uitsluitend voor de ZXV8001 (4k UHD tv-ontvanger). In deze software zit nog geen oplossing voor de HDMI problemen, maar is wel nodig om later dit jaar de nieuwe software met HDMI bugfixes uit te kunnen rollen.
Reputatie 7
...In deze software zit nog geen oplossing voor de HDMI problemen, maar is wel nodig om later dit jaar de nieuwe software met HDMI bugfixes uit te kunnen rollen.Gloort er licht aan de horizon?
Blijkbaar is de bug t.a.v. de HDMI problemen gevonden want er wordt gesproken over bugfixes. 😎
Nu maar hopen dat er op korte termijn eindelijk een einde zal komen aan de ellende met zwarte schermen en sneeuwbuien, ik had er zojuist weer één. 😞

Edit: Doordat ik de 4K Ultra-HD ontvanger uit en weer aan moest zetten kwam de upgrade dus binnen.
Even leek dat fout te gaan, maar het lijkt er op dat de TV ontvanger meerdere keren herstart moet worden om de upgrade te installeren.
Reputatie 7
Zo zou het er uit moeten moeten zien...

...maar in werkelijkheid ziet het er zo uit.

Het is er inderdaad veel duidelijker van geworden. 😖
Weet jij nog wat er gebeurt of zou moeten gebeuren als je op OK drukt?

De tekst bij de OK knop verandert op basis van de geselecteerde optie uit het linker menu, maar als je dan alsnog één van de zenders selecteert, dan wordt de tekst niet teruggezet naar "Selecteer zender".
Reputatie 7
Badge +13
@Erik_ Update voor iTV-ontvangers [7.1.35.] ge-update voor 4k ontvanger wat is er veranderd/ nieuw ?
Reputatie 7
Badge +27
Francois, er is veranderd wat in het startbericht staat. Verder ook nog een herinnering als een besteld programma op een betaalkanaal bijna begint en een bugfix in de hardware zelftest. En, het belangrijkste: er is een nieuwe bootloader geïnstalleerd. Deze is nodig om in de december update de HDMI bugfixes te kunnen uitrollen.

Die bootloader is waarschijnlijk ook de reden dat hij meerdere keren herstartte, wjb. Tevens, dank voor je melding met screenshot. Ik zet dat door.

Chris, beetje laat, maar welke issues er precies waren is niet meegedeeld.
Reputatie 7
Badge +10

Chris, beetje laat, maar welke issues er precies waren is niet meegedeeld.

Ah oke, de update voor HD ontvangers wordt dan in December uitgerold omdat deze teveel issues had? Of hoe moet ik het zien?
Reputatie 4
Badge +3
Na de update staat mijn beeld weer op 720.
Dus zelf weer op uhd@60 moeten zetten😏
Reputatie 7
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.
Toen ik gisteravond een zwart scherm had moest ik de TV ontvanger uit en weer aanzetten en toen kreeg ik de upgrade direct aangeboden. Bij mij stond de televisie dus aan tijdens de upgrade en de beeldscherminstellingen zijn daarbij netjes op "automatisch" blijven staan.
Reputatie 4
Badge +3
Ik kreeg de update vanmiddag om 4 uur.
En idd stond de tv uit. Toen ik de ontv aanzette en daarna tv was de update op 95p. Beeld inst op 720 en heb daarna deze op uhd@60 moeten zetten.
Zelf heb ik nooit last van zwart of sneeuw. 😊 😊
Reputatie 7
Badge +18
Ik zie dat ik firmware update heb gehad: 7.3.35_1:

??
Reputatie 7
Badge +18
Ook bij mij was dit het geval, bij mij Sony 4K TV stond deze ook weer op 720p. Deze heb ik ook terug kunnen zetten op UHD@60. Me andere Sony HD TV heeft het opgepakt op “Automatisch”, en de Samsung TV staat gewoon op 1080p50. Dus ik had 3 verschillende instellingen bij 3 tv’s. ??? typisch toch? ?
Reputatie 7
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.Dat is wel hoe het bij veruit de meeste klanten gebeurt. Ik hoop niet dat dit t.z.t. ook bij de HD-ontvangers zo gaat, want dan zijn we weer terug bij af: veel klachtentopics over niet meer goed werkende ontvangers (want 720p werkt lang niet in alle gevallen goed), veel telefoontjes naar de KS, etc.
Reputatie 5
Dus ik had 3 verschillende instellingen bij 3 tv’s. ??? typisch toch? ?
Ik zou het pas typisch vinden als je bij 3 dezelfde TV's steeds verschillende uitkomst had gehad. 😉
Reputatie 7
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.Dat is wel hoe het bij veruit de meeste klanten gebeurt...Maar blijkbaar niet bij spike11.
Ik kreeg de update vanmiddag om 4 uur...

Reageer