Update voor iTV-ontvangers november 2017 [7.1.33.]



Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 7
Maar blijkbaar niet bij spike11.Die zette de tv aan op 95p (95%), dus tijdens het laatste deel van update stond die aan.
Reputatie 7
Maar blijkbaar niet bij spike11.Die zette de tv aan op 95p (95%), dus tijdens het laatste deel van update stond die aan.Daar gaat het mij niet om met mijn reactie, ik reageerde op:
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.Dat is wel hoe het bij veruit de meeste klanten gebeurt...
Reputatie 7
Badge +17
Ik zou het pas typisch vinden als je bij 3 dezelfde TV's steeds verschillende uitkomst had gehad. 😉Ja, dat was helemaal hilarisch geweest! ?
Reputatie 7
Kan niet wachten op de update met bugfixes t.a.v. hdmi die in december gaat komen. Zojuist weer een zwart beeld met menu en zonder geluid mogen ervaren. 😞
Reputatie 7
Ik heb met je te doen, maar bewonder je optimisme.👍🏻
Reputatie 1
Badge
...In deze software zit nog geen oplossing voor de HDMI problemen, maar is wel nodig om later dit jaar de nieuwe software met HDMI bugfixes uit te kunnen rollen.Gloort er licht aan de horizon?
Blijkbaar is de bug t.a.v. de HDMI problemen gevonden want er wordt gesproken over bugfixes. 😎
Nu maar hopen dat er op korte termijn eindelijk een einde zal komen aan de ellende met zwarte schermen en sneeuwbuien, ik had er zojuist weer één. 😞

Edit: Doordat ik de 4K Ultra-HD ontvanger uit en weer aan moest zetten kwam de upgrade dus binnen.
Even leek dat fout te gaan, maar het lijkt er op dat de TV ontvanger meerdere keren herstart moet worden om de upgrade te installeren.


Heb jij toevallig een Sony daar is dat probleem bekend en kan gefixed worden mer software update of omruil van je tv.
Reputatie 7
Heb jij toevallig een Sony daar is dat probleem bekend en kan gefixed worden mer software update of omruil van je tv.Wie heeft je dat verteld?
De 4K ontvanger heeft prima gewerkt totdat de Netflix app in de firmware opgenomen werd. Vreemd dat ik precies kan aangeven wanneer het probleem geïntroduceerd is en dat het probleem dan toch veroorzaakt zou worden door het apparaat aan de andere kant van de hdmi kabel.
Ook vreemd dat het probleem alleen optreedt i.c.m. de 4K ontvanger en niet i.c.m. met andere apparatuur en dat de oorzaak dan toch in de televisie zou zitten.
Tevens beperkt het probleem zich niet tot Sony televisies, maar treedt het ook op bij andere merken. Opnieuw een indicatie dat de oorzaak toch echt in de 4K ontvanger gezocht moet worden.
Daarnaast heeft het ITV development team aangegeven dat de oorzaak bekend is en dat er aan een fix gewerkt wordt.
Nu hoop ik dat die fix in december beschikbaar komt.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-november-2017-7-1-33-440311/index1.html#post549929
Reputatie 1
Badge
Wie heeft me dat verteld? Sony zelf tijdens de 4k beta fase al had het zelfde probleem. Er zit een bug in de gebruikte HDMI bus die onder sommige omstatidigehede sneeuw en uitvallen van het beeld kan geven. Eerst een nieuwe tv gehad van Sony zelfde probleem bleek de nieuw firmware nog niet in te zitten en toen een firmware update gedaan en het probleem was weg. Tv werk nu prima.
Reputatie 7
...Eerst een nieuwe tv gehad van Sony zelfde probleem bleek de nieuw firmware nog niet in te zitten en toen een firmware update gedaan en het probleem was weg. Tv werk nu prima.Bij mij wordt de firmware automatisch bijgewerkt en de huidige firmware is van 25 oktober 2017.
En de Samsung, Philips en LG hebben ook een bug in de hdmi bus?

Ik wacht de firmware update voor de 4K ontvanger van december nog af en als daar de fix nog steeds niet in opgenomen is, dan gaat de 4K ontvanger de deur uit.
Reputatie 7
Ik vrees dat ik dan weet wat er bij jouw gaat gebeuren🤔 maar hoop doet leven, nietwaar.
Reputatie 1
Badge
Hmmm mischien dat ik te snel ben geweest.
Ik zal nog eens testen.

De 4k en mijn versterker werken ook niet goed samen deze heeft geen htcp 2.1 doorgaven dus gebruik eigenlijk al heel lang weer de oude hd stb. Omdat ik anders geen dolby 5.1 heb via de versterker. Omdat de 4k direct op de tv moet worden aangesloten.
Reputatie 7
Ik vrees dat ik dan weet wat er bij jouw gaat gebeuren🤔 maar hoop doet leven, nietwaar.Ik zal er niet echt om treuren als die 4K ontvanger de deur uit gaat, maar ook in deze is er door KPN wel een verwachting gewekt.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-november-2017-7-1-33-440311/index1.html#post549929
Reputatie 7
...Omdat ik anders geen dolby 5.1 heb via de versterker. Omdat de 4k direct op de tv moet worden aangesloten.Maar je kunt de versterker toch ook op de hdmi ARC poort van de televisie aansluiten?
Reputatie 1
Badge
Gaat kpn het dan betalen om die extra HDMI kabel in de muur weg te werken 😂

Gebruik de versterker juist als HDMI hub zodat alles netjes is weg gewerkt. Deze ondersteunt passief pass trough hierdoor word alles door gestuurd naar de tv ook wanneer de versterker uit staat.
Reputatie 7
Badge +17
Die app Feratel, dat is weer zo’n weer-app: Feratel, we hebben al meerdere apps voor “het weer”. Kunnen jullie “MijnKPN” niet erbij zetten? 😁
Reputatie 7
Badge +27
Deze specifieke update zal definitief niet meer uitgerold worden. In plaats daarvan springen we voor de december update gelijk door naar firmware nummer 7.1.35. Hoewel veel onderdelen van 33 een op een doorgeschoven zijn naar 35 :)

Lees er meer over in het nieuwe topic 🙂
Reputatie 1
Badge
Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001
Reputatie 7
Badge +17
Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001Dus er is nu een nieuwe update, @wjb, ik roep je maar even, want zou dit die HDCP update zijn? ?
Reputatie 7
Badge +17
Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001Dus er is nu een nieuwe update, @wjb, ik roep je maar even, want zou dit die HDCP update zijn? ?@proostopa heeft het in de goede topic: Update voor iTV-ontvangers december 2017 [7.1.35_5] gezet. 😉

Reageer