Update voor iTV-ontvangers november 2017 [7.1.33.]

• 3 november 2017
  • 44 reacties
  • 4894 keer bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Na de update staat mijn beeld weer op 720.
Dus zelf weer op uhd@60 moeten zetten😏
Ook bij mij was dit het geval, bij mij Sony 4K TV stond deze ook weer op 720p. Deze heb ik ook terug kunnen zetten op UHD@60. Me andere Sony HD TV heeft het opgepakt op “Automatisch”, en de Samsung TV staat gewoon op 1080p50. Dus ik had 3 verschillende instellingen bij 3 tv’s. ??? typisch toch? ?
Reputatie 7
Badge +18
Ik zou het pas typisch vinden als je bij 3 dezelfde TV's steeds verschillende uitkomst had gehad. 😉Ja, dat was helemaal hilarisch geweest! ?
Reputatie 7
Badge +18
Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001Dus er is nu een nieuwe update, @wjb, ik roep je maar even, want zou dit die HDCP update zijn? ?
Reputatie 7
Badge +18
Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001Dus er is nu een nieuwe update, @wjb, ik roep je maar even, want zou dit die HDCP update zijn? ?@proostopa heeft het in de goede topic: Update voor iTV-ontvangers december 2017 [7.1.35_5] gezet. 😉
Reputatie 7
Badge +10

Verbeterd

Correcties in de layout van Uitgelicht.

Bij Uitgelicht kwam het soms voor dat de terug-knop niet goed werkte als de focus op Toon meer stond. Dit werkt nu weer goed.

Goed om te lezen dat er zo actief geupdate gaat worden 🙂. Vraagje nog @Erik_ vandaar de quote, is ook de traagheid van uitgelicht gefixt? Anders is het nog steeds niet te gebruiken 😉.
Reputatie 7
Badge +10
@Erik_
Is er ook bekend welke issues er zijn opgetreden? Ben ik dan wel benieuwd naar 🙂.
Voor de rest, we wachten weer rustig af (liever goed dan afgeraffeld zeg ik altijd maar)
Reputatie 7
Badge +10

Chris, beetje laat, maar welke issues er precies waren is niet meegedeeld.

Ah oke, de update voor HD ontvangers wordt dan in December uitgerold omdat deze teveel issues had? Of hoe moet ik het zien?
Reputatie 7
De mooiste verbetering is misschien nog wel dat er blijkbaar niet meer gesproken wordt over HD-"Glas" maar over HD+.Ik vind HD+ nog steeds een verkeerde naam voor iets dat gewoon HD zou moeten zijn. Ik heb al eerder betoogd dat ze de HD-kanalen vanaf 701 (zoals dat bij veruit de meeste klanten nog is) eigenlijk HD- zouden moeten noemen omdat de kwaliteit verslechterd is tov. wat er door de zenders aangeleverd wordt.
HD+ is niet beter, HD is juist slechter dan wat er aangeleverd wordt!😑 😑
Reputatie 7
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.Dat is wel hoe het bij veruit de meeste klanten gebeurt. Ik hoop niet dat dit t.z.t. ook bij de HD-ontvangers zo gaat, want dan zijn we weer terug bij af: veel klachtentopics over niet meer goed werkende ontvangers (want 720p werkt lang niet in alle gevallen goed), veel telefoontjes naar de KS, etc.
Reputatie 7
Maar blijkbaar niet bij spike11.Die zette de tv aan op 95p (95%), dus tijdens het laatste deel van update stond die aan.
Reputatie 7
Ik heb met je te doen, maar bewonder je optimisme.👍🏻
Reputatie 1
Badge
...In deze software zit nog geen oplossing voor de HDMI problemen, maar is wel nodig om later dit jaar de nieuwe software met HDMI bugfixes uit te kunnen rollen.Gloort er licht aan de horizon?
Blijkbaar is de bug t.a.v. de HDMI problemen gevonden want er wordt gesproken over bugfixes. 😎
Nu maar hopen dat er op korte termijn eindelijk een einde zal komen aan de ellende met zwarte schermen en sneeuwbuien, ik had er zojuist weer één. 😞

Edit: Doordat ik de 4K Ultra-HD ontvanger uit en weer aan moest zetten kwam de upgrade dus binnen.
Even leek dat fout te gaan, maar het lijkt er op dat de TV ontvanger meerdere keren herstart moet worden om de upgrade te installeren.

Heb jij toevallig een Sony daar is dat probleem bekend en kan gefixed worden mer software update of omruil van je tv.
Reputatie 1
Badge
Wie heeft me dat verteld? Sony zelf tijdens de 4k beta fase al had het zelfde probleem. Er zit een bug in de gebruikte HDMI bus die onder sommige omstatidigehede sneeuw en uitvallen van het beeld kan geven. Eerst een nieuwe tv gehad van Sony zelfde probleem bleek de nieuw firmware nog niet in te zitten en toen een firmware update gedaan en het probleem was weg. Tv werk nu prima.
Reputatie 1
Badge
Hmmm mischien dat ik te snel ben geweest.
Ik zal nog eens testen.

De 4k en mijn versterker werken ook niet goed samen deze heeft geen htcp 2.1 doorgaven dus gebruik eigenlijk al heel lang weer de oude hd stb. Omdat ik anders geen dolby 5.1 heb via de versterker. Omdat de 4k direct op de tv moet worden aangesloten.
Reputatie 1
Badge
Gaat kpn het dan betalen om die extra HDMI kabel in de muur weg te werken 😂

Gebruik de versterker juist als HDMI hub zodat alles netjes is weg gewerkt. Deze ondersteunt passief pass trough hierdoor word alles door gestuurd naar de tv ook wanneer de versterker uit staat.
Reputatie 7
De mooiste verbetering is misschien nog wel dat er blijkbaar niet meer gesproken wordt over HD-"Glas" maar over HD+.Ik vind HD+ nog steeds een verkeerde naam voor iets dat gewoon HD zou moeten zijn. Ik heb al eerder betoogd dat ze de HD-kanalen vanaf 701 (zoals dat bij veruit de meeste klanten nog is) eigenlijk HD- zouden moeten noemen omdat de kwaliteit verslechterd is tov. wat er door de zenders aangeleverd wordt.
HD+ is niet beter, HD is juist slechter dan wat er aangeleverd wordt!😑 😑
Dat ben ik volledig met je eens. Mij gaat het er meer om dat het woordje "Glas" uit die naam verdwijnt immers ik ben van mening dat ook via koper deze streams geleverd zouden moeten kunnen worden.
Reputatie 7
...In deze software zit nog geen oplossing voor de HDMI problemen, maar is wel nodig om later dit jaar de nieuwe software met HDMI bugfixes uit te kunnen rollen.Gloort er licht aan de horizon?
Blijkbaar is de bug t.a.v. de HDMI problemen gevonden want er wordt gesproken over bugfixes. 😎
Nu maar hopen dat er op korte termijn eindelijk een einde zal komen aan de ellende met zwarte schermen en sneeuwbuien, ik had er zojuist weer één. 😞

Edit: Doordat ik de 4K Ultra-HD ontvanger uit en weer aan moest zetten kwam de upgrade dus binnen.
Even leek dat fout te gaan, maar het lijkt er op dat de TV ontvanger meerdere keren herstart moet worden om de upgrade te installeren.
Reputatie 7
Zo zou het er uit moeten moeten zien...

...maar in werkelijkheid ziet het er zo uit.

Het is er inderdaad veel duidelijker van geworden. 😖
Weet jij nog wat er gebeurt of zou moeten gebeuren als je op OK drukt?

De tekst bij de OK knop verandert op basis van de geselecteerde optie uit het linker menu, maar als je dan alsnog één van de zenders selecteert, dan wordt de tekst niet teruggezet naar "Selecteer zender".
Reputatie 7
Na de update staat mijn beeld weer op 720.
Dus zelf weer op uhd@60 moeten zetten😏
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.
Toen ik gisteravond een zwart scherm had moest ik de TV ontvanger uit en weer aanzetten en toen kreeg ik de upgrade direct aangeboden. Bij mij stond de televisie dus aan tijdens de upgrade en de beeldscherminstellingen zijn daarbij netjes op "automatisch" blijven staan.

Reageer