Update voor iTV-ontvangers november 2017 [7.1.33.]

  • 3 november 2017
  • 44 reacties
  • 4893 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Ja hoor, we zijn er weer. Nieuwe maand, nieuwe update!

Planning

Vrijdag 3 november wordt deze update uitgerold naar 20K willekeurig geselecteerde KPN klanten. Als dat goed verloopt wordt, naar verwachting, in de week van 13 november de update uitgerold naar alle ontvangers. Ik update als de datum definitief bekend is.

Edit: Na de testuitrol zijn er enkele issues opgetreden waardoor is besloten de verdere uitrol van deze update uit te stellen. Of het later in de maand alsnog wordt uitgerold is op dit moment nog niet bekend. Er wordt nu eerst gekeken naar de impact en oorzaak van de issues. Mocht je in de testgroep zitten/hebben gezeten en je loopt tegen problemen aan: verwijder de software en installeer deze opnieuw.

Deze update geldt voor alle huidige ontvangers:
- Motorola 1853, 1903 en 1963
- Arris 2952
- Arcadyan 2260
- ZXV 8001 (4K ontvanger)

Nieuw

Programma Gemist op de ontvanger zal op den duur gaan veranderen. Daarvoor zijn nu de eerste aanpassingen gemaakt. Er wordt in het menu nu duidelijker verwezen naar Terugkijken via de gids.



Verbeterd

Correcties in de layout van Uitgelicht.

Bugfixes

Geplande opnames werden soms, onterecht, 2 of 3 keer in de lijst getoond (SD, HD, HD+). Dit is nu verholpen zodat de lijst weer klopt.

Bij Uitgelicht kwam het soms voor dat de terug-knop niet goed werkte als de focus op Toon meer stond. Dit werkt nu weer goed.

MeerTV

Er worden ook nieuwe apps toegevoegd aan MeerTV. Dit is een los iets, geen onderdeel van deze update, maar omdat het qua timing goed past vermeld ik het hier wel.

Gepland voor de week van 7 november:
- Feratel
- France24
- Vimeo

44 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001Dus er is nu een nieuwe update, @wjb, ik roep je maar even, want zou dit die HDCP update zijn? ?@proostopa heeft het in de goede topic: Update voor iTV-ontvangers december 2017 [7.1.35_5] gezet. 😉
Reputatie 7
Badge +18
Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001Dus er is nu een nieuwe update, @wjb, ik roep je maar even, want zou dit die HDCP update zijn? ?
Reputatie 1
Badge
Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001
Reputatie 7
Badge +27
Deze specifieke update zal definitief niet meer uitgerold worden. In plaats daarvan springen we voor de december update gelijk door naar firmware nummer 7.1.35. Hoewel veel onderdelen van 33 een op een doorgeschoven zijn naar 35 :)

Lees er meer over in het nieuwe topic 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Die app Feratel, dat is weer zo’n weer-app: Feratel, we hebben al meerdere apps voor “het weer”. Kunnen jullie “MijnKPN” niet erbij zetten? 😁
Reputatie 1
Badge
Gaat kpn het dan betalen om die extra HDMI kabel in de muur weg te werken 😂

Gebruik de versterker juist als HDMI hub zodat alles netjes is weg gewerkt. Deze ondersteunt passief pass trough hierdoor word alles door gestuurd naar de tv ook wanneer de versterker uit staat.
Reputatie 7
...Omdat ik anders geen dolby 5.1 heb via de versterker. Omdat de 4k direct op de tv moet worden aangesloten.Maar je kunt de versterker toch ook op de hdmi ARC poort van de televisie aansluiten?
Reputatie 7
Ik vrees dat ik dan weet wat er bij jouw gaat gebeuren🤔 maar hoop doet leven, nietwaar.Ik zal er niet echt om treuren als die 4K ontvanger de deur uit gaat, maar ook in deze is er door KPN wel een verwachting gewekt.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-november-2017-7-1-33-440311/index1.html#post549929
Reputatie 1
Badge
Hmmm mischien dat ik te snel ben geweest.
Ik zal nog eens testen.

De 4k en mijn versterker werken ook niet goed samen deze heeft geen htcp 2.1 doorgaven dus gebruik eigenlijk al heel lang weer de oude hd stb. Omdat ik anders geen dolby 5.1 heb via de versterker. Omdat de 4k direct op de tv moet worden aangesloten.
Reputatie 7
Ik vrees dat ik dan weet wat er bij jouw gaat gebeuren🤔 maar hoop doet leven, nietwaar.
Reputatie 7
...Eerst een nieuwe tv gehad van Sony zelfde probleem bleek de nieuw firmware nog niet in te zitten en toen een firmware update gedaan en het probleem was weg. Tv werk nu prima.Bij mij wordt de firmware automatisch bijgewerkt en de huidige firmware is van 25 oktober 2017.
En de Samsung, Philips en LG hebben ook een bug in de hdmi bus?

Ik wacht de firmware update voor de 4K ontvanger van december nog af en als daar de fix nog steeds niet in opgenomen is, dan gaat de 4K ontvanger de deur uit.
Reputatie 1
Badge
Wie heeft me dat verteld? Sony zelf tijdens de 4k beta fase al had het zelfde probleem. Er zit een bug in de gebruikte HDMI bus die onder sommige omstatidigehede sneeuw en uitvallen van het beeld kan geven. Eerst een nieuwe tv gehad van Sony zelfde probleem bleek de nieuw firmware nog niet in te zitten en toen een firmware update gedaan en het probleem was weg. Tv werk nu prima.
Reputatie 7
Heb jij toevallig een Sony daar is dat probleem bekend en kan gefixed worden mer software update of omruil van je tv.Wie heeft je dat verteld?
De 4K ontvanger heeft prima gewerkt totdat de Netflix app in de firmware opgenomen werd. Vreemd dat ik precies kan aangeven wanneer het probleem geïntroduceerd is en dat het probleem dan toch veroorzaakt zou worden door het apparaat aan de andere kant van de hdmi kabel.
Ook vreemd dat het probleem alleen optreedt i.c.m. de 4K ontvanger en niet i.c.m. met andere apparatuur en dat de oorzaak dan toch in de televisie zou zitten.
Tevens beperkt het probleem zich niet tot Sony televisies, maar treedt het ook op bij andere merken. Opnieuw een indicatie dat de oorzaak toch echt in de 4K ontvanger gezocht moet worden.
Daarnaast heeft het ITV development team aangegeven dat de oorzaak bekend is en dat er aan een fix gewerkt wordt.
Nu hoop ik dat die fix in december beschikbaar komt.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-november-2017-7-1-33-440311/index1.html#post549929
Reputatie 1
Badge
...In deze software zit nog geen oplossing voor de HDMI problemen, maar is wel nodig om later dit jaar de nieuwe software met HDMI bugfixes uit te kunnen rollen.Gloort er licht aan de horizon?
Blijkbaar is de bug t.a.v. de HDMI problemen gevonden want er wordt gesproken over bugfixes. 😎
Nu maar hopen dat er op korte termijn eindelijk een einde zal komen aan de ellende met zwarte schermen en sneeuwbuien, ik had er zojuist weer één. 😞

Edit: Doordat ik de 4K Ultra-HD ontvanger uit en weer aan moest zetten kwam de upgrade dus binnen.
Even leek dat fout te gaan, maar het lijkt er op dat de TV ontvanger meerdere keren herstart moet worden om de upgrade te installeren.


Heb jij toevallig een Sony daar is dat probleem bekend en kan gefixed worden mer software update of omruil van je tv.
Reputatie 7
Ik heb met je te doen, maar bewonder je optimisme.👍🏻
Reputatie 7
Kan niet wachten op de update met bugfixes t.a.v. hdmi die in december gaat komen. Zojuist weer een zwart beeld met menu en zonder geluid mogen ervaren. 😞
Reputatie 7
Badge +18
Ik zou het pas typisch vinden als je bij 3 dezelfde TV's steeds verschillende uitkomst had gehad. 😉Ja, dat was helemaal hilarisch geweest! ?
Reputatie 7
Maar blijkbaar niet bij spike11.Die zette de tv aan op 95p (95%), dus tijdens het laatste deel van update stond die aan.Daar gaat het mij niet om met mijn reactie, ik reageerde op:
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.Dat is wel hoe het bij veruit de meeste klanten gebeurt...
Reputatie 7
Maar blijkbaar niet bij spike11.Die zette de tv aan op 95p (95%), dus tijdens het laatste deel van update stond die aan.
Reputatie 7
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.Dat is wel hoe het bij veruit de meeste klanten gebeurt...Maar blijkbaar niet bij spike11.
Ik kreeg de update vanmiddag om 4 uur...
Reputatie 5
Dus ik had 3 verschillende instellingen bij 3 tv’s. ??? typisch toch? ?
Ik zou het pas typisch vinden als je bij 3 dezelfde TV's steeds verschillende uitkomst had gehad. 😉
Reputatie 7
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.Dat is wel hoe het bij veruit de meeste klanten gebeurt. Ik hoop niet dat dit t.z.t. ook bij de HD-ontvangers zo gaat, want dan zijn we weer terug bij af: veel klachtentopics over niet meer goed werkende ontvangers (want 720p werkt lang niet in alle gevallen goed), veel telefoontjes naar de KS, etc.
Reputatie 7
Badge +18
Na de update staat mijn beeld weer op 720.
Dus zelf weer op uhd@60 moeten zetten😏
Ook bij mij was dit het geval, bij mij Sony 4K TV stond deze ook weer op 720p. Deze heb ik ook terug kunnen zetten op UHD@60. Me andere Sony HD TV heeft het opgepakt op “Automatisch”, en de Samsung TV staat gewoon op 1080p50. Dus ik had 3 verschillende instellingen bij 3 tv’s. ??? typisch toch? ?
Reputatie 7
Badge +18
Ik zie dat ik firmware update heb gehad: 7.3.35_1:

??
Reputatie 4
Badge +3
Ik kreeg de update vanmiddag om 4 uur.
En idd stond de tv uit. Toen ik de ontv aanzette en daarna tv was de update op 95p. Beeld inst op 720 en heb daarna deze op uhd@60 moeten zetten.
Zelf heb ik nooit last van zwart of sneeuw. 😊 😊

Reageer