Update voor iTV-ontvangers november 2017 [7.1.33.]

  • 3 november 2017
  • 44 reacties
  • 4893 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Ja hoor, we zijn er weer. Nieuwe maand, nieuwe update!

Planning

Vrijdag 3 november wordt deze update uitgerold naar 20K willekeurig geselecteerde KPN klanten. Als dat goed verloopt wordt, naar verwachting, in de week van 13 november de update uitgerold naar alle ontvangers. Ik update als de datum definitief bekend is.

Edit: Na de testuitrol zijn er enkele issues opgetreden waardoor is besloten de verdere uitrol van deze update uit te stellen. Of het later in de maand alsnog wordt uitgerold is op dit moment nog niet bekend. Er wordt nu eerst gekeken naar de impact en oorzaak van de issues. Mocht je in de testgroep zitten/hebben gezeten en je loopt tegen problemen aan: verwijder de software en installeer deze opnieuw.

Deze update geldt voor alle huidige ontvangers:
- Motorola 1853, 1903 en 1963
- Arris 2952
- Arcadyan 2260
- ZXV 8001 (4K ontvanger)

Nieuw

Programma Gemist op de ontvanger zal op den duur gaan veranderen. Daarvoor zijn nu de eerste aanpassingen gemaakt. Er wordt in het menu nu duidelijker verwezen naar Terugkijken via de gids.



Verbeterd

Correcties in de layout van Uitgelicht.

Bugfixes

Geplande opnames werden soms, onterecht, 2 of 3 keer in de lijst getoond (SD, HD, HD+). Dit is nu verholpen zodat de lijst weer klopt.

Bij Uitgelicht kwam het soms voor dat de terug-knop niet goed werkte als de focus op Toon meer stond. Dit werkt nu weer goed.

MeerTV

Er worden ook nieuwe apps toegevoegd aan MeerTV. Dit is een los iets, geen onderdeel van deze update, maar omdat het qua timing goed past vermeld ik het hier wel.

Gepland voor de week van 7 november:
- Feratel
- France24
- Vimeo

44 reacties

Reputatie 7

Bugfixes

Geplande opnames werden soms, onterecht, 2 of 3 keer in de lijst getoond (SD, HD, HD+). Dit is nu verholpen zodat de lijst weer klopt.
De mooiste verbetering is misschien nog wel dat er blijkbaar niet meer gesproken wordt over HD-"Glas" maar over HD+.
Is dat een voorbereiding op het beschikbaar stellen van de HD-"Glas" ... eh HD+ zenders op VDSL? 😎
Reputatie 5
Dus ik had 3 verschillende instellingen bij 3 tv’s. ??? typisch toch? ?
Ik zou het pas typisch vinden als je bij 3 dezelfde TV's steeds verschillende uitkomst had gehad. 😉
Reputatie 7
Badge +27
@Chris, ik hoop het. Het is doorgegeven in ieder geval.

@wjb, ik help het je hopen. Ik vermoed dat het hier gaat om interne shorthand.
Reputatie 7
Badge +27
Deze specifieke update zal definitief niet meer uitgerold worden. In plaats daarvan springen we voor de december update gelijk door naar firmware nummer 7.1.35. Hoewel veel onderdelen van 33 een op een doorgeschoven zijn naar 35 :)

Lees er meer over in het nieuwe topic 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Die app Feratel, dat is weer zo’n weer-app: Feratel, we hebben al meerdere apps voor “het weer”. Kunnen jullie “MijnKPN” niet erbij zetten? 😁
@wjb, ik help het je hopen. Ik vermoed dat het hier gaat om interne shorthand.Ik heb ook niet al te hoge verwachtingen wat dat betreft, al zou het wel een goede zaak zijn als KPN toch heel serieus gaat kijken naar HD-"Glas" op koper.
Zegt een verwende glasvezelabonnee die weet wat de koperabonnee helaas moet missen.


Als jij al denkt dat je met HD+ (HD-"glas") verwend bent wat denk je dan van de Telfort klanten die overgenomen zijn vanaf concepts etc. Van begin af aan al HD vanaf 1 en zover ik kan zeggen in + formaat.
Het is een beetje mijn stokpaardje maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat dit principe niet voor alle kpn glasvezel klanten al meteen is toegepast. Het komt op mij over dat glasvezel klanten moeten lijden onder de dsl capaciteits problemen en daardoor niet meteen hd+ op 1 kregen. Het heeft natuurlijk ook te maken met wie de tv streams levert het platform maar toch het blijft vreemd.
Reputatie 7
Ik vrees dat ik dan weet wat er bij jouw gaat gebeuren🤔 maar hoop doet leven, nietwaar.
Reputatie 7
@wjb, ik help het je hopen. Ik vermoed dat het hier gaat om interne shorthand.Ik heb ook niet al te hoge verwachtingen wat dat betreft, al zou het wel een goede zaak zijn als KPN toch heel serieus gaat kijken naar HD-"Glas" op koper.
Zegt een verwende glasvezelabonnee die weet wat de koperabonnee helaas moet missen.
Reputatie 7
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.Dat is wel hoe het bij veruit de meeste klanten gebeurt...Maar blijkbaar niet bij spike11.
Ik kreeg de update vanmiddag om 4 uur...
Reputatie 7
Maar blijkbaar niet bij spike11.Die zette de tv aan op 95p (95%), dus tijdens het laatste deel van update stond die aan.Daar gaat het mij niet om met mijn reactie, ik reageerde op:
Die upgrade heeft zeker afgelopen nacht plaatst gevonden terwijl jouw televisie uit stond.Dat is wel hoe het bij veruit de meeste klanten gebeurt...
Reputatie 7
Kan niet wachten op de update met bugfixes t.a.v. hdmi die in december gaat komen. Zojuist weer een zwart beeld met menu en zonder geluid mogen ervaren. 😞
Reputatie 7
Heb jij toevallig een Sony daar is dat probleem bekend en kan gefixed worden mer software update of omruil van je tv.Wie heeft je dat verteld?
De 4K ontvanger heeft prima gewerkt totdat de Netflix app in de firmware opgenomen werd. Vreemd dat ik precies kan aangeven wanneer het probleem geïntroduceerd is en dat het probleem dan toch veroorzaakt zou worden door het apparaat aan de andere kant van de hdmi kabel.
Ook vreemd dat het probleem alleen optreedt i.c.m. de 4K ontvanger en niet i.c.m. met andere apparatuur en dat de oorzaak dan toch in de televisie zou zitten.
Tevens beperkt het probleem zich niet tot Sony televisies, maar treedt het ook op bij andere merken. Opnieuw een indicatie dat de oorzaak toch echt in de 4K ontvanger gezocht moet worden.
Daarnaast heeft het ITV development team aangegeven dat de oorzaak bekend is en dat er aan een fix gewerkt wordt.
Nu hoop ik dat die fix in december beschikbaar komt.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-november-2017-7-1-33-440311/index1.html#post549929
Reputatie 7
...Eerst een nieuwe tv gehad van Sony zelfde probleem bleek de nieuw firmware nog niet in te zitten en toen een firmware update gedaan en het probleem was weg. Tv werk nu prima.Bij mij wordt de firmware automatisch bijgewerkt en de huidige firmware is van 25 oktober 2017.
En de Samsung, Philips en LG hebben ook een bug in de hdmi bus?

Ik wacht de firmware update voor de 4K ontvanger van december nog af en als daar de fix nog steeds niet in opgenomen is, dan gaat de 4K ontvanger de deur uit.
Reputatie 7
Ik vrees dat ik dan weet wat er bij jouw gaat gebeuren🤔 maar hoop doet leven, nietwaar.Ik zal er niet echt om treuren als die 4K ontvanger de deur uit gaat, maar ook in deze is er door KPN wel een verwachting gewekt.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-november-2017-7-1-33-440311/index1.html#post549929
Reputatie 7
...Omdat ik anders geen dolby 5.1 heb via de versterker. Omdat de 4k direct op de tv moet worden aangesloten.Maar je kunt de versterker toch ook op de hdmi ARC poort van de televisie aansluiten?
Reputatie 1
Badge
Zojuist gecontroleerd: 2.37.01 - 7.1.37_5 - ZXV8001
Reputatie 7
Badge +28
Korte update!

We rollen aankomende nacht de nieuwe software NMC7.1.35_1 uit. Deze is uitsluitend voor de ZXV8001 (4k UHD tv-ontvanger). In deze software zit nog geen oplossing voor de HDMI problemen, maar is wel nodig om later dit jaar de nieuwe software met HDMI bugfixes uit te kunnen rollen.
Reputatie 4
Badge +2
Als ze 4k beschikbaar stellen voor 100mb vdsl dan zal hd+ ook weleens beschikbaar komen lijkt mij. Ze zullen alleen wel bang zijn denk ik voor overbelasting van het netwerk, aangezien hd op 1 ook erg langzaam uitgerold wordt.
Reputatie 7
Badge +13
@Erik_ Update voor iTV-ontvangers [7.1.35.] ge-update voor 4k ontvanger wat is er veranderd/ nieuw ?
Reputatie 7
Badge +27
Na de testuitrol van afgelopen vrijdag zijn er enkele issues opgetreden waardoor is besloten de verdere uitrol van deze update uit te stellen. Of het later in de maand alsnog wordt uitgerold is op dit moment nog niet bekend. Er wordt nu eerst gekeken naar de impact en oorzaak van de issues.

Mocht je in de testgroep zitten/hebben gezeten en je loopt tegen problemen aan: verwijder de software en installeer deze opnieuw.

Ik update ook de startpost.
Reputatie 7
Badge +27
Francois, er is veranderd wat in het startbericht staat. Verder ook nog een herinnering als een besteld programma op een betaalkanaal bijna begint en een bugfix in de hardware zelftest. En, het belangrijkste: er is een nieuwe bootloader geïnstalleerd. Deze is nodig om in de december update de HDMI bugfixes te kunnen uitrollen.

Die bootloader is waarschijnlijk ook de reden dat hij meerdere keren herstartte, wjb. Tevens, dank voor je melding met screenshot. Ik zet dat door.

Chris, beetje laat, maar welke issues er precies waren is niet meegedeeld.
Reputatie 7
@wjb, ik help het je hopen. Ik vermoed dat het hier gaat om interne shorthand.Ik heb ook niet al te hoge verwachtingen wat dat betreft, al zou het wel een goede zaak zijn als KPN toch heel serieus gaat kijken naar HD-"Glas" op koper.
Zegt een verwende glasvezelabonnee die weet wat de koperabonnee helaas moet missen.
Ik denk dat dat er op de middellange termijn niet van komt. I.v.m. straks ook HD"glas" van af 1 zou dat een enorme toename van bandbreedte op koper teweeg brengen. Tenzij ze die zenders daar wel aanbieden maar vooralsnog v.a. 661. Voor glasabonnees natuurlijk van af 1.
Reputatie 4
Badge +3
Na de update staat mijn beeld weer op 720.
Dus zelf weer op uhd@60 moeten zetten😏
Reputatie 4
Badge +3
Ik kreeg de update vanmiddag om 4 uur.
En idd stond de tv uit. Toen ik de ontv aanzette en daarna tv was de update op 95p. Beeld inst op 720 en heb daarna deze op uhd@60 moeten zetten.
Zelf heb ik nooit last van zwart of sneeuw. 😊 😊
Reputatie 7
Badge +18
Ik zie dat ik firmware update heb gehad: 7.3.35_1:

??

Reageer