Update voor iTV-ontvangers november 2018 [7.3.56_2]

  • 31 oktober 2018
  • 69 reacties
  • 10590 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
We hebben jullie feedback gehoord, deze maand een hoop verbeteringen voor het Pluspakket On Demand :)

Uitrol:

  • Donderdag 1 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 12-15 november: uitrol naar alle klanten.

Alleen relevante afbeeldingen

De beschikbare films worden nu getoond op basis van de instellingen van de TV-ontvanger. Staat deze op "HD" kwaliteit, zie je alleen HD films. Voor SD hetzelfde. De snelheid van het menu is ook verbeterd.


Zender 202


Snelkeuzezender 202 wordt actief om snel bij het Pluspakket On Demand uit te komen. Deze zender werkt alleen als je geabonneerd bent op het Pluspakket.


Verbeteringen in Uitgelicht


De snelheid van het Uitgelicht menu liet ook wat te wensen over. Deze maand wordt de performance verbeterd en zijn er wat kleine wijzigingen aangebracht in de layout.


Overige wijzigingen/bugfixes
  • De kanalenlijst voor Menu > Terugkijken was niet meer actueel. Dit is gecorrigeerd
  • Een oplossing voor foutcode 561. Als deze foutmelding toch nog voorkomt, laat het direct weten
  • Duidelijker uitleg om pincode te achterhalen in schermpjes die hiernaar vragen.

Vraag&Antwoord
Waarom ziet de omgeving van PlusPakket Series er anders uit dan PlusPakket Films?
PlusPakket Series wordt later voorzien van eenzelfde uiterlijk. We streven er naar dat dit jaar af te ronden.

Als ik een trailer bekijk en terugga, kom ik niet terug waar ik gebleven was
Dit wordt in een latere versie verbeterd.

Vorige updates

69 reacties

Reputatie 7
Ben benieuwd! 😀
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben ook benieuwd, en hopelijk komt YouTube ook snel op de 4K ontvangers. 😉
Hopelijk is de performance aanzienlijk verbeterd. Door de traagheid blijf je klikken en kom je steeds verkeerd uit.
Dubbele menu helpt ook niet.
Vraag me af wat kpn doet aan usibility testen voordat iets gelanceerd wordt. Men zou eens kunnen beginnen met een hoop onzin van de ontvanger af te kunnen halen. Er is tegenwoordig bijna niemand meer die geen smart tv heeft.
2 functionaliteiten die ieders leven een stuk aangenamer maken:
1) sorteren op alfabet
2) favorieten kunnen aanmaken. Mijn kinderen zijn gek van een aantal films waar ik me iedere keer rot naar mag zoeken
3) als bonus de laatst bekeken film eerst
Reputatie 7
Weer prima verbeteringen. Vooral dat alleen HD wordt getoond bij huren. Is dat voor alle overzichten? Dus ook betaalt huren, Voor jou, Videoland . . .
Reputatie 7
Badge +27
@mbroo: Dank voor de feedback, goede suggesties. Kun je punt 3 toelichten? Zodat je kunt hervatten als je nog niet klaar bent?
@Peter: Op dit moment alleen bij het Pluspakket Films, binnenkort ook bij Pluspakket Series als die wordt toegevoegd. Voor Videoland nog niet bekend.
Reputatie 1
Zie ander forum, ik vind het maar niks, MEGA traag en onoverzichtelijk

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/plus-pakket-on-demand-menu-weergave-voor-films-weer-terug-naar-oude-style-462652
Graaf even een functie terug zetten en wel:

De keuze in hd kwaliteit nu werkt mijn tv niet meer geen beeld wel geluid

Ik weet het mijn tv is een wat oudere hd ready lcd van philips maar op 720 was het nog een uitstekend beeld de vol hd kan die niet aan dus nu verplicht op sd moeten zetten
O ja en een mogelijkheid om een programma te pauzeren en via een 2e decoder op andere tv weer te vervolgen nu moet ik weer van voren af beginnen en omdat spoelen niet mag (vinden de reklamemakers) wordt er dus niet meer af gekeken en gaat ie dus uit ook geen reklame dan

En de helft van de reklame mag er ook wel tussenuit
Reputatie 7
Je kunt de ontvanger nog steeds op 720 zetten via Beeld & Kwaliteit. Ook 1080i moet een HDready gewoon aan kunnen. (al houd je dan wel minder over dan met 720)

Keek je eerder wel via de 701 e.v. , Paul?
Instellingen gevonden
Inderdaad keken we eerder ook al de hd zenders bij de instalatie gaf deze tv ook al problemen met de standaard hd instellingen met de update is de decoder waarschijnlijk weer naar die instellingen terug gegaan waardoor het beeld weg was. Gelukkig hier nog een hd tv in huis zodat ik de decoder terug kon zetten met de andere tv
Reputatie 2
Hopelijk ook snel een Videoland app naast die van Netflix die er al is natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +18
Hopelijk ook snel een Videoland app naast die van Netflix die er al is natuurlijk.
Er komt geen app van Videoland, deze kun je vinden in: “MENU > On Demand > Videoland.”
Reputatie 7
Ik heb ook het vermoeden dat er (voorlopig) geen Videoland app zal komen en dat is betreurenswaardig immers:
Het aanbod binnen Videoland pakket van KPN is kleiner dan binnen het abonnement van Videoland zelf en dat terwijl de prijs in beide situaties €8,99 per maand is.
Bij KPN krijg je dus minder voor hetzelfde geld.
Zou KPN met een volwaardige Videoland app komen waarmee ook gebruik gemaakt kan worden van het Videoland abonnement, dan is de kans groot dat mensen het Videoland pakket bij KPN beëindigen en een abonnement rechtstreeks bij Videoland afsluiten.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb ook het vermoeden dat er (voorlopig) geen Videoland app zal komen en dat is betreurenswaardig immers:
Het aanbod binnen Videoland pakket van KPN is kleiner dan binnen het abonnement van Videoland zelf en dat terwijl de prijs in beide situaties €8,99 per maand is.
Bij KPN krijg je dus minder voor hetzelfde geld.
Zou KPN met een volwaardige Videoland app komen waarmee ook gebruik gemaakt kan worden van het Videoland abonnement, dan is de kans groot dat mensen het Videoland pakket bij KPN beëindigen en een abonnement rechtstreeks bij Videoland afsluiten.

Maar is het dan niet zo dat KPN ook dezelfde films en series moet aanbieden? Want anders vindt ik dat het geeneens Videoland mag heten, en zeker niet voor de prijs van € 8,99 p.m. Als KPN niet evenveel aanbied als Videoland, dan vind ik het zeker niet prijswaardig. 🤔🙄
Reputatie 7
Maar is het dan niet zo dat KPN ook dezelfde films en series moet aanbieden? Want anders vindt ik dat het geeneens Videoland mag heten, en zeker niet voor de prijs van € 8,99 p.m. Als KPN niet evenveel aanbied als Videoland, dan vind ik het zeker niet prijswaardig. 🤔🙄
Helaas is dit wel de praktijk. Lees anders ook dit topic nog eens.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het gelezen, dit is wat @Justin_ toen had geschreven:
Hoi J.P., welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat dit vragen bij je oproept. Het is helaas zo dat Videoland zelf bepaalt welke series zie via KPN beschikbaar stellen. Wij hebben daar helaas geen invloed op.
Er zit dus een verschil tussen een Videoland abonnement via KPN en via Videoland zelf. Het voordeel van een abonnement via KPN is dat je hier via onze tv-ontvanger naar kunt kijken.

Vind dit helemaal het toppunt. Dan mag Videoland niet hetzelfde prijs voor vragen aan KPN. Monopoly spelletjes zijn het daar bij RTL. 😥
Reputatie 7
Vind dit helemaal het toppunt. Dan mag Videoland niet hetzelfde prijs voor vragen aan KPN. Monopoly spelletjes zijn het daar bij RTL. 😥
RTL zal ook vast niet hetzelfde vragen aan KPN, er moet natuurlijk wel iets door KPN verdiend kunnen worden.
Nee, het is KPN zelf die de prijs van €8,99 bepaald heeft.
Reputatie 2
Wat een vreselijk trage bedoening! Mag de oude vormgeving terug? Dit is niet te doen!
helemaal *** dat nieuwe Netflix ripoff pluspakket menu...en nog slomer ook...niet te gebruiken...onzinnige update...ver***** t hele ondemand pluspakket! weg met die rommel..

Admin: bericht aangepast, omdat het in strijd met de huisregels was
Reputatie 7
Duidelijke boodschap al had het taalgebruik mijns inziens wel iets anders gekund.
gelukkig gaat t om de inhoud en niet om de verpakking...punt gemaakt...nu de oplossing nog...
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je constructieve bijdrage, zeggen we dan maar! Zoals je in het beginbericht van dit topic kan lezen, verzamelen we jullie feedback, zodat we er mee aan de slag kunnen. Regelmatig komen we met nieuwe updates, waarin onder andere jullie feedback in verwerkt is. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het niet wilt gebruiken als je het zo langzaam vindt, dus hopelijk stellen we je met een volgende update niet teleur!
net als met de laatste bedoel je?
Reputatie 2
Graag zsm een oplossing. Of zet het terug naar hoe het was
Even een vraag, is 7.3.56_2 het versienummer van de aangekondigde update van november of krijgt die update een nieuw hoger versienummer? Ik zit namelijk op 7.3.56_2 en het menu van de films onder Pluspakket is onbruikbaar traag en een deel van de films wordt niet eens weergegeven.

Reageer