Update voor iTV-ontvangers november 2018 [7.3.56_2]

• 31 oktober 2018
  • 69 reacties
  • 10507 keer bekeken

Toon eerste bericht

69 reacties

Reputatie 7
De uitrol van firmware versie 7.3.56_2 is vandaag begonnen en blijkbaar heb jij hem dus al ontvangen.
Spijtig om te horen dat het Pluspakket On Demand nog altijd niet naar behoren lijkt te werken.
Ach het begint de einde jaars-traditie te worden 😱
Vorig jaar rond deze tijd waren er de problemen met de xperia box v10 i.c.m. android, waar ik ook last van had.

Maar goed. In mijn geval verhelpt de update in ieder geval helaas niets, het verergert de situatie juist. Zijn er toevallig verschillende hardwareversies van de Arris mediabox? Die hier staat heeft als typenummer VIP 2952 v2
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het software verwijderd, maar nog steeds 7.3.54_2. 😁🤪
Reputatie 7
Ik heb het software verwijderd, maar nog steeds 7.3.54_2. 😁🤪
Tja Dennis, gewoon even geduld hebben, jouw 4K Ultra-HD ontvangers komen vanzelf aan de beurt één dezer dagen. 🙂
Reputatie 7
Badge +18

Ik heb het software verwijderd, maar nog steeds 7.3.54_2. 😁🤪Tja Dennis, gewoon even geduld hebben, jouw 4K Ultra-HD ontvangers komen vanzelf aan de beurt één dezer dagen. :-)

Denk ik ook, was gewoon nieuwsgierig. Heb jij hem al? En is er een verschil? Vast niet zeker, alleen dat je kanaal 202 erbij hebt. Maar nog steeds niet die energiezuinige stand voor de tv ontvangers. 😒 Want eerst was het er wel. 😉
Reputatie 7
Heb jij hem al?
Nee, ook ik moet nog even geduld hebben.

Maar nog steeds niet die energiezuinige stand voor de tv ontvangers. 😒 Want eerst was het er wel. 😉
Nee helaas nog altijd geen energiespaarstand die er vroeger wel was en tijdens de pilot met de 4K Ultra-HD ontvanger (per ongeluk) weer even aan gezet was.

En dat terwijl er toch hele duidelijke wettelijke richtlijnen zijn t.a.v het maximum energieverbruik in stand-by en het automatisch activeren van de stand-by stand na een periode van inactiviteit.
Ik heb, ondanks de beloften van KPN, de hoop een beetje opgegeven dat dit er op korte termijn gaat komen. Wel hoop ik dat de toezichthouder KPN -en overigens ook Ziggo en anderen- binnenkort zal berispen op het niet naleven van deze afspraken en desnoods een flinke boete zal opleggen voor elke maand dat deze afspraken in de toekomst alsnog niet nageleefd zullen worden.

Blijkbaar heeft KPN weinig oog voor groen ondernemen al beweren ze heel anders.
Je wilt niet weten hoeveel megawatt er jaarlijks verspilt wordt door het ontbreken van die energiespaarstand. Het wordt hoogste tijd dat er eens stevig ingegrepen gaat worden.
Reputatie 7
Badge +18

Heb jij hem al?Nee, ook ik moet nog even geduld hebben.

Maar nog steeds niet die energiezuinige stand voor de tv ontvangers. 😒 Want eerst was het er wel. 😉Nee helaas nog altijd geen energiespaarstand die er vroeger wel was en tijdens de pilot met de 4K Ultra-HD ontvanger (per ongeluk) weer even aan gezet was.

En dat terwijl er toch hele duidelijke wettelijke richtlijnen zijn t.a.v het maximum energieverbruik in stand-by en het automatisch activeren van de stand-by stand na een periode van inactiviteit.
Ik heb, ondanks de beloften van KPN, de hoop een beetje opgegeven dat dit er op korte termijn gaat komen. Wel hoop ik dat de toezichthouder KPN -en overigens ook Ziggo en anderen- binnenkort zal berispen op het niet naleven van deze afspraken en desnoods een flinke boete zal opleggen voor elke maand dat deze afspraken in de toekomst alsnog niet nageleefd zullen worden.

Blijkbaar heeft KPN weinig oog voor groen ondernemen al beweren ze heel anders.
Je wilt niet weten hoeveel megawatt er jaarlijks verspilt wordt door het ontbreken van die energiespaarstand. Het wordt hoogste tijd dat er eens stevig ingegrepen gaat worden.

@Joran wanneer komt die functie weer terug? 🤔
Reputatie 7
Sinds vandaag heb ik ook de "november" software. En i.t.t. Cor_P ervaar ik dat het nieuwe pluspakket scherm in ieder geval horizontaal véél sneller werkt! Joepie. Naar een rubriek gaan, vooral achteraan de rij, is nu zo gebeurd.
Naar onderen vind ik het er niet overzichtelijker op geworden.
Reputatie 7
Badge +27
Qua uitrol, een kleine update:
vannacht zijn een half miljoen ontvangers voorzien van de update. De rest wordt (onvoorzienigheden daargelaten) in 2 groepen gedaan in de nacht van 14 op 15 en de nacht van 19 op 20 november.

Cor, dat versienummer is inderdaad de nieuwe. Jammer te horen dat het bij jou traag is. Wat betreft het niet zien van alle films, je kunt met de pijltoetsen verder bewegen. Dan zou je alles moeten zien.
Sinds vandaag heb ik ook de "november" software. En i.t.t. Cor_P ervaar ik dat het nieuwe pluspakket scherm in ieder geval horizontaal véél sneller werkt! Joepie. Naar een rubriek gaan, vooral achteraan de rij, is nu zo gebeurd.
Naar onderen vind ik het er niet overzichtelijker op geworden.

Ah in ieder geval mooi voor jou. Ik ga hem nog maar eens resetten. Mogelijk is de update niet goed gegaan. Hopelijk doet hij het dan net zo goed.
Qua uitrol, een kleine update:
vannacht zijn een half miljoen ontvangers voorzien van de update. De rest wordt (onvoorzienigheden daargelaten) in 2 groepen gedaan in de nacht van 14 op 15 en de nacht van 19 op 20 november.

Cor, dat versienummer is inderdaad de nieuwe. Jammer te horen dat het bij jou traag is. Wat betreft het niet zien van alle films, je kunt met de pijltoetsen verder bewegen. Dan zou je alles moeten zien.

@Erik_ @PeterG Nog een toevoeging. Als ik een trailer kijk van een willekeurige film vanuit het nieuwe stijl horizontale menu, dan kom ik na het afspelen rechtstreeks in het oude verticale films hoofdmenu en niet terug bij de film in de door mij geselecteerde categorie in het nieuwe horizontale menu. Werkt dat bij jullie wel goed?
Nou herinstallatie van de software maakt niets uit.

Weet iemand wat eigenlijk de reden is dat alleen een gedeelte van het Pluspakketmenu, vervangen is door dat, trage niet goed werkende, horizontale menu? Alle andere on demand filmmenu's zijn nog in de oude, snel en zeer goed werkende, stijl.
Reputatie 7
Badge +27

Ik zie hetzelfde onderaan verschillende categorieën, ik meld het bij de ontwikkelaars. Het niet terugkeren na de trailer is bekend en wordt opgelost in een volgende update. De reden voor deze wijziging is om meer content te kunnen weergeven per scherm, zodat je makkelijk een keuze kunt maken en kunt zien wat het aanbod verder inhoudt. Dan is het wel van belang dat dit alles snel werkt. Bedankt voor je feedback! Ik zorg dat het op de goede plek terecht komt.
Reputatie 7
Zonet de update ook even binnen gehaald.

Het is echt wel een stuk fijner geworden allemaal, je kunt lekker heen en weer scrollen, zonder vreemde haperingen. Wel duurt het inladen van de films per catagorie nog een seconde of twee, dus duurt het even voor alles zichtbaar is. Dat zou ook nog wel iets vlotter kunnen eigenlijk.

202 staat hier ook nog niet actief.

Al met al zouden alle andere catagories dit nu ook wel mogen hebben.
Reputatie 7
202 is er inderdaad nog niet. Zal wel komen als iedereen deze software heeft. Anders werkt 't bij sommigen nog niet natuurlijk.
De update 7.3.56_2 werkt bij mij niet optimaal,films ondemand is nog steeds traag,sd staat er bij sommige films nog steeds erbij,laad niet alle films,dus KPN heeft zijn huiswerk niet goed gedaan.
Het is vandaag de 16de en ik heb nog geen nieuwe software. Hoe lang kan het nog duren? Of is KPN onze wijk vergeten?
Reputatie 7
Badge +18
Het is vandaag de 16de en ik heb nog geen nieuwe software. Hoe lang kan het nog duren? Of is KPN onze wijk vergeten?

Ik citeer @Erik_ hier even in bovenstaande bericht:
---
De rest wordt (onvoorzienigheden daargelaten) in 2 groepen gedaan in de nacht van 14 op 15 en de nacht van 19 op 20 november.
---

Dus nog even geduld 🐱
Was handig als dat bij de datum 12-15 november was gezet. Bedankt voir het antwoord.
Reputatie 2

Hopelijk ook snel een Videoland app naast die van Netflix die er al is natuurlijk.Er komt geen app van Videoland, deze kun je vinden in: “MENU > On Demand > Videoland.”

Dat kun je nooit zo stellig beweren natuurlijk. Dat er een verschil zit in aanbod kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Heb nu net mijn Videoland abonnement beëindigt omdat ik er al een tijd niet meer naar kijk. Ben nu het volgende van plan; als er weer eens een serie is die ik wil kijken sluit voor een periode dat ik de serie kijk wel weer even een abonnement af. Na het bekijken van de serie zeg ik hem dan weer af b.v. Maar weet dus nog niet waar ik een abbonement neem bij Videoland of bij KPN omdat ik dus nu lees dat het aanbod dus niet helemaal gelijk is met dat van Videoland zelf. Ik vind dat wel een ongelofelijke blindlegger trouwens. Wat dat betreft is dat beter geregeld tussen Netflix en KPN. Het is ook een win-win situatie voor RTL waar Videoland van is als ze op beide platforms beschikbaar zijn met het volledige aanbod in een eigen app, net als Netflix. Lijkt me duidelijk...
Reputatie 7
Ik had kanaal 202 inmiddels ook wel verwacht. (?)

Snelkeuzezender 202 wordt actief om snel bij het Pluspakket On Demand uit te komen. Deze zender werkt alleen als je geabonneerd bent op het Pluspakket.
Ik kan me voorstellen dat kanaal 202 pas geactiveerd wordt nadat de uitrol afgerond is en dat is dus, als het goed is, 20 november. Wij hebben op de TV ontvangers nog de versie 7.3.54_2 staan en "wachten" dus nog op de nieuwe firmware.
Reputatie 7
20 november, WJB?

Uitrol:

• Donderdag 1 november: uitrol naar 10.000 klanten
  • 12-15 november: uitrol naar alle klanten.

Oh verhip, dat wordt erin gefietst zonder aanpassing hoofdbericht.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-november-2018-7-3-56-2-462268/index2.html#post690824
kreeg continu zwart beeld bij een groot aantal zenders, gereset (stroomloos 30sec.), foutcode 561 2x ontvangen bij 85%, wel beeld daarna, maar kwam niet meer in het menu (Deze pagina is tijdelijk niet bereikbaar.....), terug naar software verwijdert, zelfde probleem, terug naar Fabrieksinstellingen in de bootmenu van iTV kastje, kom ik wel in het menu/instellingen ed. alleen euvel met zwart beeld bij een groot aantal zenders. Maar goed, ben een uur bezig, komt dit door de update????? Ik heb hier niet om gevraagd, wil “gewoon” tv kijken en Programma Gemist gebruiken

Reageer