Update voor iTV-ontvangers oktober 2017 [7.1.31.] (inclusief 4K ontvanger)

• 4 oktober 2017
  • 266 reacties
  • 11151 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Het is zover! Vanaf deze update wordt de 4K ontvanger meegenomen in de reguliere cyclus van updates :)

Planning

Op donderdag 5 oktober wordt deze firmware uitgerold naar alle 4K ontvangers en 20.000 reguliere ontvangers. Als dat verder goed verloopt krijgen de overige reguliere ontvangers (Arris, Arcadyan, Motorola 1853, 1903 en 1963) in de week van 16 oktober de update.

Update: De verdere uitrol is goedgekeurd. Dit zal plaatsvinden in de periode 17-19 oktober. Dit is gebeurt in eerste instantie 's nachts, automatisch. Mocht dat niet lukken kan het zijn dat je een installatiepop-up krijgt overdag.
Edit: de update van de Arris is iets vertraagd. Dit vindt nu plaats in de nacht op 26 oktober.

Nieuw

Batterijmelding. Als de ontvanger uit standby wordt gehaald en de batterijen van de afstandsbediening zijn bijna leeg wordt er een melding weergegeven op het scherm. Deze blijft 20 seconden zichtbaar. Je kunt de melding zelf eerder laten verdwijnen door op de afstandsbediening op de knop met het huisje te drukken.

Deze melding werkt niet voor de 4K afstandsbediening.

Uitgelicht kan nu tot 100 tegels weergeven in plaats van 10. Deze functionaliteit is alleen bechikbaar op de Arcadyan, Arris en 4K ontvanger.

Programma Gemist geeft aan dat programma's ook via de gids terug te kijken zijn. Gratis en in betere kwaliteit.

Opstartschermen. Dit is specifiek voor de 4K ontvanger en zorgt ervoor dat deze helemaal gelijk loopt met de andere ontvangers die deze aanpassing in de vorige update al hebben gekregen. De 4K ontvanger zal dan ook 2 keer opnieuw opstarten tijdens de update.

Verbeterd

Updateproces. Als je de pop-up krijgt dat er een update beschikbaar is, en je kiest voor 'nu installeren' zal de ontvanger ook binnen 30 seconden opnieuw opstarten om dit te gaan doen.

Zender niet beschikbaar. Deze foutmelding komt voor als er een kleine verstoring of verbreking is in de verbinding tussen ontvanger en de zender waar je naar kijkt. Na de update zal een ontvanger bij zo'n verstoring eerst al automatisch opnieuw verbinding proberen te maken met de zender. Als dit dan lukt ervaar je niets anders meer dan een beeld dat even blijft hangen. Lukt dit niet, dan zal alsnog de zender-niet-beschikbaar-melding op het scherm verschijnen met het verzoek even naar een andere zender te zappen en weer terug. Overall zal de melding nu veel minder gaan voorkomen.

Bugfixes

Naam van ontvanger. Je kan een ontvanger een naam geven bij het aanmelden. Deze naam mag nog niet eerder gebruikt zijn. De foutmelding die je krijgt als je wel een al gebruikte naam kiest is verduidelijkt.

Opstarten. Een aantal verbeteringen waardoor het blijven hangen op 85% en geen beeld/geluid na stroomuitval veel minder zal voorkomen.

Netflix heeft ook een aantal verbeteringen waardoor zwart beeld, of hangen bij opstarten veel minder zal gebeuren.

266 reacties

Reputatie 2
Nice, fijn dat er elke maand gewerkt wordt aan de firmware en dat men het geheel blijft verbeteren. Keep up the good work! 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Ik stel als niet-gebruiker van een 4K ontvanger maar de voor de hand liggende vraag: wanneer komt de update waarin de, in verschillende topics uitgebreid beschreven, problemen met die ontvanger worden opgelost?
Reputatie 7
Ik stel als niet-gebruiker van een 4K ontvanger maar de voor de hand liggende vraag: wanneer komt de update waarin de, in verschillende topics uitgebreid beschreven, problemen met die ontvanger worden opgelost?Ik ga er vanuit dat de bugs, die al tijden aanwezig zijn in de 4K Ultra-HD ontvanger en uitvoerig besproken zijn, met deze firmware update verholpen zullen worden.
Mocht dat niet zo zijn, dan zal ik ernstig teleurgesteld zijn en al helemaal omdat maanden terug al aangegeven is dat de oorzaak van issues als het zwarte scherm en de sneeuwbuien gevonden is en er gewerkt wordt aan een fix.
We gaan het zien morgen of overmorgen. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Goedeavond. Ik hoop voor die mensen die nu de 4k HD gebruiken dat het nu goed komt met deze update uitrol en daarna veel kijk plezier. ?
Reputatie 7
Badge +10
Het wordt gefixt, dat heeft de afdeling Case Management mij 2 weken terug verteld. Had nog gevraagd hoe het ervoor stond destijds, omdat ik om mijn medewerking aan dit forum, wel nog wou weten hoe en wat 😉.

@wjb
Geniet nog even van je laatste avond op wintersport!

Reputatie 7
Omdat we onze 4K Ultra-HD ontvanger weer eens uit en aan moesten zetten vanwege een sneeuwbui werd de update procedure gestart waarbij UI versie 2.31.05 en software versie 7.1.31_4 geïnstalleerd werden.
Ook de bootloader is in een tweede herstart vervangen.

Als ik nu dus nog een keer een sneeuwbui krijg, dan ... 🤔
Reputatie 7
Badge +19

Als ik nu dus nog een keer een sneeuwbui krijg, dan ... 🤔

Wat dan wjb?
Zet je dan je paraplu op? 🤓 😎

Ik heb nog de oude versie, maar ben nu geforceerd nieuwe software aan het ophalen.
ik had versie 7.0.23_3003
ff wachten tot hij klaar is.......
tsssss
denk je dat hij klaar is komt er een popup in beeld dat hij nieuwe software gaat ophalen, afijn dan wachten we nog maar even 😝
Oh dit installeren gaat een stuk sneller.
Ah, nu versie 7.1.31.4
Reputatie 7
Badge +15
De batterijmelding is ideaal! Daarmee komen minder storingen 🙂
Reputatie 7
Badge +19
De batterijmelding is ideaal! Daarmee komen minder storingen :)
Ik had begrepen dat dit niet voor de 4K ontvangers geldt
Reputatie 7
Ik had begrepen dat dit niet voor de 4K ontvangers geldtJa, dat klopt, maar dit topic gaat over alle ontvangers, dus ook die zonder zonder 4k.😉
Reputatie 6
Badge +8

Nieuw

Batterijmelding. Als de ontvanger uit standby wordt gehaald en de batterijen van de afstandsbediening zijn bijna leeg wordt er een melding weergegeven op het scherm. Deze blijft 20 seconden zichtbaar. Je kunt de melding zelf eerder laten verdwijnen door op de afstandsbediening op de knop met het huisje te drukken.

Deze melding werkt niet voor de 4K afstandsbediening.

Ik denk dat ik het antwoord al weet maar vraag het toch voor de zekerheid 😉 is dat alleen voor de KPN afstandsbediening of ook voor overige afstandsbedieningen zoals bijvoorbeeld die van Logitech? (ik denk zelf dat het antwoord alleen KPN is)
Reputatie 7
Badge +13
@Erik_ ik vraag me ook af als je de 4k ontvanger met een oude KPN afstandsbediening of je dan wel de batterijmelding krijgt
Reputatie 1
Badge
Pff nog last van zwart beeld en sneeuwbuien
Reputatie 7
Pff nog last van zwart beeld en sneeuwbuienDat is echt RAMPZALIG en het maakt mij heel verdrietig wetende dat maanden geleden al aangegeven is dat de oorzaak van dit issue bekend is, dat er aan de fix gewerkt en deze in deze firmware update beschikbaar zou zijn. 😢
Is dit met jouw lg oled 55c6v?
Reputatie 1
Badge
Het betreft inderdaad een lg55c6v
Reputatie 7
Het betreft inderdaad een lg55c6vNogmaals, RAMPZALIG dat deze bug nog steeds niet geplet is. Ik kan het mijn gezin echt niet aan blijven doen om de TV ontvanger bij elke sneeuwbui met de schakelaar achterop weer uit en aan te moeten laten zetten. Er is een grens aan geduld en dit duurt al maanden, het loopt al terug tot ver in de pilot fase. 😡
Ik zal het hier direct terugkoppelen als het ook op onze Sony KD-43XD8305 weer gaat sneeuwen!
Reputatie 4
Badge +3
Knop achter uitgezet en weer aan krijg melding nieuwe software en kies nu installeren maar na half uur nog niks.
Gaat het nu al mis 😠
Reputatie 7
Knop achter uitgezet en weer aan krijg melding nieuwe software en kies nu installeren maar na half uur nog niks.
Gaat het nu al mis 😠
Kies bij Menu -> Systeeminstellingen -> Systeeminformatie -> Gele knop op afstandbediening voor het verwijderen van de software.
Reputatie 7
Het betreft inderdaad een lg55c6vJe hebt neem ik aan al wel de nieuwe firmware op jouw TV ontvanger staan.
Reputatie 1
Badge
Het betreft inderdaad een lg55c6vJe hebt neem ik aan al wel de nieuwe firmware op jouw TV ontvanger staan.

Ja vanmorgen geïnstalleerd
Reputatie 1
Badge
KPN kom op wat is dit? Op Netflix zelfs geen HDR meer. Hier ben ik niet voor overgestapt naar jullie. Zit wel met een duur abonnement nu. Zit er sterk over te denken om weer terug te gaan naar mijn oude abonnement. 4k is nog hopeloos.😡
Reputatie 4
Badge +3
Gaat het nu al mis 😠
Kies bij Menu -> Systeeminstellingen -> Systeeminformatie -> Gele knop op afstandbediening voor het verwijderen van de software.

Thnx m8 opgelost 🤣
Reputatie 7
Badge +19
KPN kom op wat is dit? Op Netflix zelfs geen HDR meer. Hier ben ik niet voor overgestapt naar jullie. Zit wel met een duur abonnement nu. Zit er sterk over te denken om weer terug te gaan naar mijn oude abonnement. 4k is nog hopeloos.😡

Ik had mijn proefabonnement al opgezegd maar ben ff stout geweest en heb een nieuw proefabonnement met een ander email-adres aangemaakt en dat slikten ze 😎 😝
Maar dit was om te testen of die HDR niet aanwezig was via de 4K ontvanger, en inderdaad je hebt gelijk.
Via de TV-app wel 4K UHD films maar niet via de 4K ontvanger.
Slechte zaak natuurlijk!
Reputatie 7
KPN kom op wat is dit? Op Netflix zelfs geen HDR meer...Maar de Netflix app op de 4K Ultra-HD ontvanger heeft toch nog nooit HDR ondersteund?
Wij gebruiken altijd de Netflix app van onze Sony voor 4K films, de kwaliteit en stabiliteit is veel beter dan van de Netflix app op de TV ontvanger.

...4k is nog hopeloos.😡Niet alleen bij KPN maar overal. Dat komt simpelweg omdat het aanbod van 4K content nog marginaal is.
Reputatie 7
Badge +19
Maar de Netflix app op de 4K Ultra-HD ontvanger heeft toch nog nooit HDR ondersteund?
Wij gebruiken altijd de Netflix app van onze Sony voor 4K films, de kwaliteit en stabiliteit is veel beter dan van de Netflix app op de TV ontvanger..

Is dat zo?
Ik kijk nooit Netflix ik ben niet zo'n filmman, maar dat was me nooit opgevallen, wist ook niet dat op de TV-app de HDR melding er apart bij gemeld werd, maar nu zag ik die melding dus wel op TV app staan en niet op de 4K ontvanger.

Reageer