Update voor iTV-ontvangers oktober 2017 [7.1.31.] (inclusief 4K ontvanger)

• 4 oktober 2017
  • 266 reacties
  • 11022 keer bekeken

Toon eerste bericht

266 reacties

Reputatie 7
Off-topic:
Ik had mijn proefabonnement al opgezegd maar ben ff stout geweest en heb een nieuw proefabonnement met een ander email-adres aangemaakt en dat slikten ze 😎 😝Thanks dat gaat een hoop geld schelen. Mijn nieuwe email alias is wjb1710@kpnmail.nl en volgende maand wordt die wjb1711@kpnmail.nl en in augustus 2018 is die, je raadt het al, wjb1808@kpnmail.nl. Gratis Netflix ... geweldig. 😋
Reputatie 1
Badge
Kijk wel Netflix via de tv app. Maar de hoofdzaak is dat nog steeds het zwarte beeld en sneeuwbuien aanwezig zijn. Kijk je een 4k film via onbemand en je wil terug naar normale tv begint het weer en krijgt de tv geen signaal van de decoder.
Reputatie 7
Badge +18
Omdat we onze 4K Ultra-HD ontvanger weer eens uit en aan moesten zetten vanwege een sneeuwbui werd de update procedure gestart waarbij UI versie 2.31.05 en software versie 7.1.31_4 geïnstalleerd werden.
Ook de bootloader is in een tweede herstart vervangen.

Als ik nu dus nog een keer een sneeuwbui krijg, dan ... 🤔
Wat is nou een bootloader?
Reputatie 7
Badge +19
Kijk wel Netflix via de tv app. Maar de hoofdzaak is dat nog steeds het zwarte beeld en sneeuwbuien aanwezig zijn. Kijk je een 4k film via onbemand en je wil terug naar normale tv begint het weer en krijgt de tv geen signaal van de decoder.

Vreemd die sneeuwbeelden heb ik nog nooit last van gehad, wel eens een enkele keer dat zwarte beeld, maar dat is sporadisch, niet om over naar huis te schrijven.
Reputatie 7
Wat is nou een bootloader?Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Bootloader
Feitelijk is een TV ontvanger ook gewoon een computer.
Reputatie 7
Badge +19
Off-topic:
Ik had mijn proefabonnement al opgezegd maar ben ff stout geweest en heb een nieuw proefabonnement met een ander email-adres aangemaakt en dat slikten ze 😎 😝Thanks dat gaat een hoop geld schelen. Mijn nieuwe email alias is wjb1710@kpnmail.nl en volgende maand wordt die wjb1711@kpnmail.nl en in augustus 2018 is die, je raadt het al, wjb1808@kpnmail.nl. Gratis Netflix ... geweldig. 😋

Kweetniet of ze dat slikken, ik hoop het voor je, maar ik had ***@huistijger.nl eerst en nu dus mijn kpnmail.nl adres.
Reputatie 7
Badge +18
.

Nieuw

Batterijmelding. Als de ontvanger uit standby wordt gehaald en de batterijen van de afstandsbediening zijn bijna leeg wordt er een melding weergegeven op het scherm. Deze blijft 20 seconden zichtbaar. Je kunt de melding zelf eerder laten verdwijnen door op de afstandsbediening op de knop met het huisje te drukken.

Deze melding werkt niet voor de 4K afstandsbediening.

Waarom werkt dit niet bij de 4K ontvangers @Erik_? Omdat ze Bluetooth hebben? ?
Reputatie 7
Vreemd die sneeuwbeelden heb ik nog nooit last van gehad, wel eens een enkele keer dat zwarte beeld, maar dat is sporadisch, niet om over naar huis te schrijven.Sneeuwbuien had (heb?) ik regelmatig bij het aanzetten van de TV ontvanger, nooit terwijl deze al aan staat.
Dat zwarte beeld heb ik ook sporadisch, toch is elke keer één keer te veel. Van een "kwailiteits"provider als KPN mag je verwachten dat ze werkende apparatuur leveren ... of is dat teveel gevraagd?
Reputatie 7
Badge +19
Vreemd die sneeuwbeelden heb ik nog nooit last van gehad, wel eens een enkele keer dat zwarte beeld, maar dat is sporadisch, niet om over naar huis te schrijven.Sneeuwbuien had (heb?) ik regelmatig bij het aanzetten van de TV ontvanger, nooit terwijl deze al aan staat.
Dat zwarte beeld heb ik ook sporadisch, toch is elke keer één keer te veel. Van een "kwailiteits"provider als KPN mag je verwachten dat ze werkende apparatuur leveren ... of is dat teveel gevraagd?

Nee, wjb nog nooit sneeuwbuien gehad, alleen buitenshuis wel 😎
Ik heb die 4K ontvanger vanaf 11 juli en sindsdien heb ik 2 keer een zwart beeld gehad, ik vind dat verwaarloosbaar, maar je mag daar gerust anders over denken, we leven in een vrij land. 🐱
Als ik de verschillende topics over de 4K STB lees, kan ik maar een conclusie trekken: alle bezitters weer naar een HD abonnement overstappen en zo KPN dwingen om (voorlopig) het hele 4K gebeuren niet meer op de markt te brengen alvorens alle problemen zijn opgelost. Dit kan anno 2017 niet na een toch lange testperiode? Ben blij dat ik nog mijn Arris heb die het perfect doet. Netflix in UHD kijk ik wel via de app van mijn TV, die ook nog eens Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteunt. Overigens ben ik tevreden over KPN als provider, zelden dat ik een storing heb.☺
Reputatie 7
Nee, wjb nog nooit sneeuwbuien gehad, alleen buitenshuis wel 😎
Ik heb die 4K ontvanger vanaf 11 juli en sindsdien heb ik 2 keer een zwart beeld gehad, ik vind dat verwaarloosbaar, maar je mag daar gerust anders over denken, we leven in een vrij land. 🐱
Ik heb de 4K Ultra-HD ontvanger sinds juni 2016 toen de pilot begon. Ik had (heb?), sinds de introductie van de Netflix app, zo'n 5 tot 10 sneeuwbuien per week en dan hoop ik dat je zult begrijpen dat ik niet echt te spreken ben over de kwaliteit van het product. Maar misschien erger nog wel ben ik niet te spreken over de kwaliteit van het team achter het product. Als je aangeeft dat de oorzaak van een probleem bekend is, dat het gefixt wordt en dat dan maanden later blijkt dat het nog steeds niet gelukt is, dan moet je je echt af gaan vragen hoe dat in ***snaam mogelijk is. Mijns inziens verdien je dan een brevet van onvermogen en dat staat echt heel ver weg van kwaliteitsprovider.
Zeer critische woorden, maar ze zijn goed bedoeld, nu nog hopen dat KPN er ook daadwerkelijk iets mee gaat doen.
Reputatie 7
Badge +19
Toch zijn er meer die geen problemen hebben, alleen die hoor je niet, waarom zou je als je geen problemen hebt, daar komt nog bij dat het ook link is om te zeggen dat je geen problemen hebt, want zie maar eens bij het Ziggo forum, je wordt voor rotte vis uitgescholden als je zegt dat je geen problemen hebt.
Gelukkig heb ik dat hier nog niet meegemaakt.
Reputatie 7
want zie maar eens bij het Ziggo forum, je wordt voor rotte vis uitgescholden als je zegt dat je geen problemen hebt.Dat zegt wat over het niveau van sommige deelnemers aan het Ziggo- forum; Wellicht zijn hun moderators wat minder alert op dat gebied. Ik zie hier soms ook wel eens wat voorbij komen maar moderators weten daar doorgaans snel raad mee.
Reputatie 7
Off-topic:
...zie maar eens bij het Ziggo forum, je wordt voor rotte vis uitgescholden als je zegt dat je geen problemen hebt.
Gelukkig heb ik dat hier nog niet meegemaakt.

Je moet wel oppassen hoor. 😉

On-topic:
Er zijn procentueel gezien best veel abonnees die problemen hebben met de werking van de 4K Ultra-HD ontvanger.
In een pilotfase is dat geen enkel probleem, had je maar niet mee moeten doen aan de pilot. Die pilotfase ligt echter achter ons.
In de pilotfase hebben we duidelijk aangegeven dat het product ons inziens nog niet productierijp is. Toch is 4K sinds juli te abonneren.
Dit was de eerste firmware update sinds dat het 4K product aangeboden wordt en als je dan bedenkt dat deze bugs al in de pilotfase uitvoerig besproken zijn, dan had je als klant gewoon mogen verwachten dat het probleem verholpen is.
Reputatie 7
Badge +27
Ik stel als niet-gebruiker van een 4K ontvanger maar de voor de hand liggende vraag: wanneer komt de update waarin de, in verschillende topics uitgebreid beschreven, problemen met die ontvanger worden opgelost?
Naar verwachting zou dit ook, na deze update, (voor een groot deel) verholpen moeten zijn. In het topic zet ik de meest opvallende vernieuwingen/veranderingen/verbeteringen op een rijtje en noem ik een aantal bugfixes. Daarnaast zijn er nog wel meer dingen die aangepast worden/opgelost zijn, maar dan is de omschrijving daarvan zo summier dat het weinig toegevoegde waarde heeft om dat expliciet te noemen.

Omdat dit de eerste keer is dat de 4K ontvanger meegenomen wordt in de reguliere cyclus wordt dit door de ontwikkelaars goed in de gaten gehouden om te zien of alles goed loopt. Meldt het hier dan ook vooral als er dingen nog niet goed gaan.

Maar de hoofdzaak is dat nog steeds het zwarte beeld en sneeuwbuien aanwezig zijn. Kijk je een 4k film via onbemand en je wil terug naar normale tv begint het weer en krijgt de tv geen signaal van de decoder.
Dank voor het melden, @leusi1960. Krijg je de sneeuw ook bij het terugschakelen, of is dat meer tijdens gewoon kijken? Ik breng je melding onder de aandacht bij de tv mensen.

@wjb, heb jij nog sneeuw gehad sinds de update?

Nieuw

Batterijmelding.
Deze melding werkt niet voor de 4K afstandsbediening.

Ik denk dat ik het antwoord al weet maar vraag het toch voor de zekerheid 😉 is dat alleen voor de KPN afstandsbediening of ook voor overige afstandsbedieningen zoals bijvoorbeeld die van Logitech? (ik denk zelf dat het antwoord alleen KPN is)

Dit is alleen voor de KPN afstandsbedieningen van de reguliere ontvangers (Arris, Arcadyan, Motorola) 🙂

Waarom het voor de 4K afstandsbedieningen niet werkt is niet gezegd, maar het zou goed kunnen, Dennis, dat dit inderdaad te maken heeft met de bluetooth verbinding.

@Erik_ ik vraag me ook af als je de 4k ontvanger met een oude KPN afstandsbediening of je dan wel de batterijmelding krijgt
Ik zou wel verwachten dat je de melding krijgt als je de 4K ontvanger bedient met de reguliere afstandsbediening, Dat weet ik echter niet zeker.

KPN kom op wat is dit? Op Netflix zelfs geen HDR meer...Maar de Netflix app op de 4K Ultra-HD ontvanger heeft toch nog nooit HDR ondersteund?
Voor zover ik weet inderdaad niet. Dat vraag ik nog even na.

Voor degenen met een 4K ontvanger: controleer na de update even of de resolutie niet is teruggevallen naar 720. Heb je de update nog niet binnen, herstart de ontvanger. Dit triggert de update.
Reputatie 7
Off-topic:Je moet wel oppassen hoor. 😉 On-topic:
Rare jongens, die Galliërs. 😉
Reputatie 7
@wjb, heb jij nog sneeuw gehad sinds de update?Nog niet, maar het is nog een beetje te vroeg om daar een waardeoordeel aan te koppelen. Als zondagavond de teller nog steeds op nul staat, wordt dat anders.
Reputatie 1
Badge
Het gebeurd alleen bij het kijken van 4k zoals onbemand en 4k Netflix. Schakel je dan terug naar normaal tv kijken dan wordt het beeld zwart en flikkert met sneeuwbuien. Daarna wordt het zwart en de tv geeft dan aan geen signaal van de decoder. LG OLED uhd tv 55c6v
Reputatie 7
Het gebeurd alleen bij het kijken van 4k zoals onbemand en 4k Netflix. Schakel je dan terug naar normaal tv kijken dan wordt het beeld zwart en flikkert met sneeuwbuien. Daarna wordt het zwart en de tv geeft dan aan geen signaal van de decoder. LG OLED uhd tv 55c6vEn als je Xite 4K op kanaal 691 kijkt en dan "terugschakelt" naar een HD zender?
Ik kreeg (krijg?) alleen sneeuwbuien bij het aanzetten van TV en TV ontvanger.
Reputatie 1
Badge
Geen probleem met xite 4k dan werkt alles normaal
Reputatie 7
Het gebeurd alleen bij het kijken van 4k zoals onbemand en 4k Netflix. Schakel je dan terug naar normaal tv kijken dan wordt het beeld zwart en flikkert met sneeuwbuien. Daarna wordt het zwart en de tv geeft dan aan geen signaal van de decoder. LG OLED uhd tv 55c6vGebeurt dit altijd bij het terugschakelen van 4K naar normaal TV kijken of af en toe?
Reputatie 1
Badge
Nee niet af en toe maar altijd. Met uhd blueray speler helemaal geen problemen. Maar wel mel de 4k decoder
Reputatie 7
Nee niet af en toe maar altijd. Met uhd blueray speler helemaal geen problemen. Maar wel mel de 4k decoderOké, dan zal ik dat straks een keer naspelen. Een 4K documentaire kijken en dan een andere zender kiezen geeft bij jou dus altijd dit issue. Het is voor jou dus heel eenvoudig te reproduceren. Ik ga straks even precies hetzelfde doen om te kijken of ik daar ook tegenaan loop met mijn Sony.
Ik verwacht het eigenlijk niet want dan had ik dat vast al wel een keer mogen ervaren.

Als het fenomeen bij jou in 100% van de gevallen optreedt dan lijkt me jouw case een aangewezen case voor de technici van KPN om eens grondig te analyseren.
Reputatie 7
Ik heb het bovenstaande even nagespeeld en gelukkig levert dit geen probleem op in combinatie met onze Sony KD-43XD8305. Dit geeft mij ook weer hoop dat onze sneeuwbuien wellicht toch tot het verleden gaan behoren. Ik ga niet te vroeg conclusies trekken want het is wel vaker voorgekomen dat wij een paar dagen geen sneeuwbui hebben gezien.

Laat onverlet dat het natuurlijk ook goed zou moeten werken in combinatie met de LG van @leusi1960.
Stiekem hoop ik dat de technici van KPN contact opnemen met leusi1960 om die case diepgaand te analyseren.
Reputatie 2
Ik krijg sinds gister de melding dat er een update is maar hij installeert niet. Router al gereset.
Wat nu te doen?

Reageer