Update voor iTV-ontvangers oktober 2017 [7.1.31.] (inclusief 4K ontvanger)

• 4 oktober 2017
  • 266 reacties
  • 11023 keer bekeken

Toon eerste bericht

266 reacties

Badge
Hier hetzelfde.. kan de update handmatig gestart worden via het menu?
Reputatie 7
Ik krijg sinds gister de melding dat er een update is maar hij installeert niet. Router al gereset.
Wat nu te doen?
Kies bij Menu -> Systeeminstellingen -> Systeeminformatie -> Gele knop op afstandbediening voor het verwijderen van de software.
Reputatie 7
Hier hetzelfde.. kan de update handmatig gestart worden via het menu?Kies bij Menu -> Systeeminstellingen -> Systeeminformatie -> Gele knop op afstandbediening voor het verwijderen van de software.
Reputatie 2
Ik krijg sinds gister de melding dat er een update is maar hij installeert niet. Router al gereset.
Wat nu te doen?
Kies bij Menu -> Systeeminstellingen -> Systeeminformatie -> Gele knop op afstandbediening voor het verwijderen van de software.

Dank!
Reputatie 7
Badge +13
@Erik_ ik vraag me ook af als je de 4k ontvanger met een oude KPN afstandsbediening of je dan wel de batterijmelding krijgt
Ik zou wel verwachten dat je de melding krijgt als je de 4K ontvanger bedient met de reguliere afstandsbediening, Dat weet ik echter niet zeker.

@Erik_ ik heb getest met reguliere afstandsbediening die voor zien zijn met bijna lege batterij ik heb de reguliere afstandsbediening zeer actief gebruik dat de batterij helemaal leeg zijn
maar mij inzien zit deze melding voor de 4k ontvanger er niet in of / wort niet doorgegeven
Reputatie 7
Badge +19
Was al beantwoord, had even moeten refreshen toen kwamen de antwoorden binnen
Reputatie 7
@wjb, heb jij nog sneeuw gehad sinds de update?Nog niet, maar het is nog een beetje te vroeg om daar een waardeoordeel aan te koppelen. Als zondagavond de teller nog steeds op nul staat, wordt dat anders.Grrrr 😡

Dit duurt nu al maanden en ondanks alle beloften is het dus niet opgelost in de nieuwe firmware.
Ik ben eigenlijk te geschokt en te teleurgesteld om hier nog veel woorden aan vuil te maken, maar ik vraag KPN wel om mijn vrouw en kinderen even uit te komen leggen waarom ze bijna dagelijks de 4K Ultra-HD ontvanger met de schakelaar uit en weer aan moeten zetten. 😡

Er zit een grens aan ons geduld en mijn vraag aan jullie is:
Wat gaan jullie doen om dit probleem eindelijk eens op te lossen en op welke termijn zal dat zijn?
@wjb

Dit pikte ik niet meer langer. Abonnementsgeld terugvragen en daarboven op een extra vergoeding. Je betaalt voor een product waarvan je verwacht dat het ook werkt. Bij mij komt geen 4k STB in huis voordat het 100% en storingsvrij werkt.👹
Reputatie 7
@wjb

Dit pikte ik niet meer langer. Abonnementsgeld terugvragen en daarboven op een extra vergoeding. Je betaalt voor een product waarvan je verwacht dat het ook werkt. Bij mij komt geen 4k STB in huis voordat het 100% en storingsvrij werkt.👹
Gelukkig is die 4K Ultra-HD ontvanger een erfenis uit de 4K Ultra-HD pilot en heb ik gewoon nog een "Alles in 1 standaard" abonnement. In die zin betaal ik dus niet extra voor de 4K ontvanger. Waar het mij om gaat is dat KPN een product in de markt zet wat best nog een flink aantal kinderziektes bevat en waar de TV ontvanger al wel heel lang voor bij de dokter komt. Toch lukt het die dokter blijkbaar niet om de juiste diagnose te stellen en de daarbij behorende behandeling uit te voeren.

Nogmaals ik ben zeer teleurgesteld. 😢
Reputatie 6
Badge +8
@wjb

Gelukkig is die 4K Ultra-HD ontvanger een erfenis uit de 4K Ultra-HD pilot en heb ik gewoon nog een "Alles in 1 standaard" abonnement. In die zin betaal ik dus niet extra voor de 4K ontvanger. Waar het mij om gaat is dat KPN een product in de markt zet wat best nog een flink aantal kinderziektes bevat en waar de TV ontvanger al wel heel lang voor bij de dokter komt. Toch lukt het die dokter blijkbaar niet om de juiste diagnose te stellen en de daarbij behorende behandeling uit te voeren.

KPN doet nu eigenlijk exact hetzelfde als wat UPC toen met Horizon deed. Snel op de markt brengen om de eerste te zijn maar vervolgens een hele hoop ergernis bij de klant. KPN had hem verder niet eens met 'spoed' op de markt hoeven brengen, er zijn immers weinig tot geen 4K TV zenders.
Reputatie 7
Ik weet van tenminste één lid van de RvB van KPN die ook 4k heeft. Ik hoop dat hij dezelfde ergernissen ervaart als jullie. Wellicht dat er dan wat druk op de ketel komt.
Reputatie 7
Overigens, 7.0.23 > 7.1.31. het eerste subnummer is met 1 verhoogt, wordt daarmee het tweede subnummer niet teruggezet naar 0? Of zijn er al 30 versies van 7.1 afgekeurd?
Reputatie 7
Overigens, 7.0.23 > 7.1.31. het eerste subnummer is met 1 verhoogt, wordt daarmee het tweede subnummer niet teruggezet naar 0? Of zijn er al 30 versies van 7.1 afgekeurd?Wat mij betreft zouden er dan 31 versies van 7.1 afgekeurd moeten zijn. 😉
Reputatie 7
Ja, ik verw8te deze reactie al🤔 😉 Maar had 'm er zelf nog niet bijgezet omdat ik nog niet kan oordelen over 7.1.31 en al helemaal niet over 4k.
Reputatie 7
Badge +30

Nieuw

Batterijmelding. Als de ontvanger uit standby wordt gehaald en de batterijen van de afstandsbediening zijn bijna leeg wordt er een melding weergegeven op het scherm. Deze blijft 20 seconden zichtbaar. Je kunt de melding zelf eerder laten verdwijnen door op de afstandsbediening op de knop met het huisje te drukken.

Deze melding werkt niet voor de 4K afstandsbediening.
Ik denk dat ik het antwoord al weet maar vraag het toch voor de zekerheid 😉 is dat alleen voor de KPN afstandsbediening of ook voor overige afstandsbedieningen zoals bijvoorbeeld die van Logitech? (ik denk zelf dat het antwoord alleen KPN is)
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Maar uiteindelijk werkt dit door een bepaald IR signaal. Dat kan je Logitech gewoon nadoen
Reputatie 7
Badge +19
Ik zit me al tijden af te vragen wat de fout nu is, de TV of de ontvanger?
Eigenlijk moest wjb mijn TV eens bij hem proberen, ware het niet dat het niet uit te voeren is, teveel gedonder, en daarna zijn 4K-ontvanger bij mij proberen, dan waren we er sneller achter welke de boosdoener is.

Alhoewel..... als het dezelfde storing is als bij UPC met de horizonbox, die beruchte handshakefout, dat de ontvanger niet met elke TV kan werken...... dan zit het toch in de ontvanger.
Bij UPC kreeg men de oplossing door het uitgangssignaal op RGB te zetten, maar dat moet volgens mij toch de kwaliteit van het beeld beïnvloeden?
Afijn de klachten waren toen wel over.
Reputatie 7
Ik zit me al tijden af te vragen wat de fout nu is, de TV of de ontvanger? ...Het probleem met zwarte schermen en sneeuwbuien doet zich voor bij meerdere televisie merken.
Het heeft inderdaad te maken met problemen in de HDMI handshake en/of de HDCP 2.2 handshake.

Dat is al maanden bekend en het ITV development team heeft lang geleden ook aangegeven dat de oorzaak bekend is en dat er aan een fix gewerkt wordt. Dat geeft toch wel aan dat het probleem veroorzaakt wordt door de 4K Ultra-HD ontvanger.

Daar komt bij dat ik tot nu toe geen enkel probleem gehad heb met andere 4K bronnen die op mijn televisie aangesloten zijn. Nog een indicatie die in de richting van de 4K Ultra-HD ontvanger wijst.

Ook bestond dit probleem nog niet in de tijd dat de 4K Ultra-HD ontvanger nog niet voorzien was van de Netflix app. Het probleem werd geïntroduceerd in de firmware versie waar de Netflix app voor het eerst opgenomen werd. Laat Netflix nu net specifieke eisen stellen aan HDCP 2.2 beveiliging voor DRM.
Reputatie 4
Zoals al eens eerder aangegeven bestaat het probleem al minstens 2 jaar en niet alleen voor 4K ontvangers! Helaas vrees ik het ergste m.b.t. de oplossingen. Op een TV waar ik nooit problemen mee had, is na de "29" update het sneeuw fenomeen ook al twee keer voorgekomen, terwijl het zwart beeld gedoe op een andere TV ook nog niet weg is. Conclusie: er wordt maar wat aangeprutst, meer kan ik er helaas niet van maken. En als we daarvoor ieder jaar een fikse abonnementsverhoging voor betalen, dan beloofd dat nog wat voor de toekomst!
Overigens, ik geloof niet dat het gras bij de buren groener is, maar door dit gepruts, waar in heel veel topics melding over wordt gemaakt, loont het zich misschien toch om eens over de schutting te kijken....
Reputatie 5
Badge +7
Sinds de update heb ik last van een kortstondige piep in het geluid als ik overschakel van een Dolby Digital kanaal naar een stereo kanaal.

De ontvanger die ik heb is de 4K ontvanger deze is via een optische kabel is aangesloten op de versterker.

Het fenomeen doet zich trouwens ook voor als het geluid gewoon via de televisie wordt afgespeeld.
Reputatie 7
@wjb, heb jij nog sneeuw gehad sinds de update?Nog niet, maar het is nog een beetje te vroeg om daar een waardeoordeel aan te koppelen. Als zondagavond de teller nog steeds op nul staat, wordt dat anders.Grrrr 😡

Dit duurt nu al maanden en ondanks alle beloften is het dus niet opgelost in de nieuwe firmware.
Ik ben eigenlijk te geschokt en te teleurgesteld om hier nog veel woorden aan vuil te maken, maar ik vraag KPN wel om mijn vrouw en kinderen even uit te komen leggen waarom ze bijna dagelijks de 4K Ultra-HD ontvanger met de schakelaar uit en weer aan moeten zetten. 😡

Er zit een grens aan ons geduld en mijn vraag aan jullie is:
Wat gaan jullie doen om dit probleem eindelijk eens op te lossen en op welke termijn zal dat zijn?
Vanochtend was het WEER raak!
Het lijkt nu zelfs nog erger dan voor de firmware update.

Reputatie 7
En wanneer komt de Energiespaarstand eindelijk weer eens terug?

Zie dit bericht. Ook zo'n belofte die maar niet nagekomen wordt. 😢
Reputatie 7
Badge +10
Och jee, ik schrik hier toch van.. Het sneeuwbuien probleem is dus nog steeds aanwezig @wjb ?. Een probleem wat al bijna een jaar aanwezig is. Begin bijna te denken dat het aan de ontvangers ligt en niet eens meer aan de software. Stiekem ben ik dan toch wel blij dat ik de downgrade naar HD- Ontvangers heb doorgezet, anders was ik nu alsnog aan het zeiken en drammen.

Zo zie je maar weer, haastige spoed is zelden goed. 😞
Reputatie 2
In een ander topic had ik dit al gemeld:

Ja..ja... het is en blijft triest....
Na vele maanden als proefkonijn te hebben gediend in de testfase (pilot)van de 4K setupbox, veel ellende ondervonden en regelmatig gemeld in forum, is het nu NA de beloofde opdate naar versie 7.1.31_4 nog steeds HOPELOOS.
Vanmiddag even uurtje TV gekeken,daarna TV en STB naar standby om dan vanavond weer niet goed op te starten..
Het reeds bekende probleem: Wel menu op het scherm, maar geen beeld.

Had gehoopt dat dit verschijnsel na de beloofde update eindelijk opgelost zou zijn. HELAAS......

Gelukkig weet hele gezin hoe dat probleem te cancelen.... alles een minuutje spanningsloos schakelen en dan afwachten, zo nodig alles herhalen.

TRIEST !!!!!!!!
Reputatie 4
Badge +2
Het is te triest voor woorden dat bovenstaande ellende mij niet eens meer verbaast 😠
Het begint een gewoonte te worden om z.g.n. een update uit te brengen die niets oplost.
Kijk ook maar eens naar dat debacle dat KPN-fon heet: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/kpn-wifi-fout-bij-het-verbinden-met-de-hotspot-434228/
Naar mijn mening zijn er 2 mogelijkheden:
1) de beschikbare hardware is totaal niet geschikt maar men probeert met pappen en nathouden het zolang te rekken totdat de hardware economisch is afgeschreven en kan worden vervangen.
2) de hele IT-afdeling bestaat uit een kleine groep ongeïnteresseerde stagiaires die halverwege hun studie er eigenlijk achter is gekomen dat ze liever banketbakker zouden worden.
Ik daag KPN dan ook uit om aan te tonen dat ik hiervan een verkeerde indruk heb gekregen.
Reputatie 7
Badge +10
Het feit dat de problemen niet zijn opgelost, dat is hetgeen wat ik al verwachte.
KPN is gewoon veel te vroeg gestopt met de pilot onder de druk van de directie. Het technische team vind het zelf ook nog veel te vroeg om het al aan het grote publiek aan te bieden. Er zijn gewoon nog teveel problemen en ik vind, zoals ik al eerder heb gezegd, tijd dat KPN verantwoordelijkheden neemt en de 4K ontvanger tijdelijk weer terug trekt en terug de pilot in stuurt. Dat dus net zo lang totdat alle grote problemen getackeld zijn.

Zelf ben ik ook begonnen met het afraden van de 4K ontvangers aan geïnteresseerden, dit zal ik ook net zo lang doen tot ik van mede klanten hoor dat alle grote issues zijn opgelost. Echter doe ik dit niet zomaar, maar deze issues zitten er al sinds de start van de pilots al in, dat zal eerst is opgelost moeten zijn.

Reageer